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中国フィンテック市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


CHINA FINTECH MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国におけるフィンテック分野は、eコマースやソーシャルメディアの隆盛によってユーザー基盤を獲得した決済プラットフォームが圧倒的に優勢です。デジタル決済は、取引額において主要な市場セグメントとなってい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中国におけるフィンテック分野は、eコマースやソーシャルメディアの隆盛によってユーザー基盤を獲得した決済プラットフォームが圧倒的に優勢です。デジタル決済は、取引額において主要な市場セグメントとなっています。2016年のアジアにおけるフィンテック投資総額は、取引件数は8%以上減少したものの、86億米ドルという新記録に近づいた。この地域のフィンテック投資総額の半分以上は、Ant Financialの45億米ドルの資金調達ラウンドの1件からもたらされたものです。

中国で使われている技術や提供されているフィンテックソリューションは、何か特別なものではなく、他の国々と比べてより成功した適応であると言えます。中国は現在、金融テクノロジーの開発と導入におけるリーディングカンパニーになりたいという希望を公言しています。フィンテック、特に市場融資においていくつかの不正行為があった後、規制はより厳しくなり始めました。現在、中国には65の国家金融標準と252の金融業界標準があり、これには前述の金融決済クライアントの技術仕様や声紋識別などが含まれています。

2017年の世界のデジタル決済のほぼ半分が、アリペイ(Eコマースの巨人アリババの関連会社アント・フィナンシャルが所有)やWeChat(テンセントホールディングスが所有)などのアプリを通じて、中国で行われたものである。デジタルに精通した中国の消費者は、個人情報を共有することにあまり抵抗がないため、フィンテックのサービスを受け入れる準備ができており、フィンテック企業やデジタル変革に意欲的な既存企業にチャンスをもたらしています。こうした機会は、まず、銀行口座を持たない中小企業(SME)や満たされていないニーズを持つ消費者層から生まれるでしょう。また、フィンテック企業は、資産管理、保険、プライベートバンキングなど、急成長する中産階級の成熟した需要をターゲットにしています。

主な市場動向

中小企業向けFintechの導入動向

中小企業は、消費者とは異なる時期に導入しています。企業は、ビジネス全体の効率性を高め、コスト効率を実現するためのテクノロジーソリューションを積極的に求めています。また、一部の市場では規制の対象となっており、監査や税務のための帳簿ツールや企業賠償責任保険などの製品やサービスの導入が必要となっています。フィンテックの挑戦者は、歴史的に既存企業が十分なサービスを提供してこなかったこれらの領域で、中小企業にとって信頼できるベンダーに急速になりつつあります。

中国の金融業界におけるFintech企業

中国のフィンテックは、金融サービス産業において重要な役割を担っています。オンライン専用の巨大保険会社であるZhong Anは、総収入保険料で従来のプレーヤーと競争しており、この分野におけるフィンテックの重要性を示している。金融サービス業界におけるセグメント別の分布を見ると、B2Cの与信モードではフィンテック企業の割合が最も高く、次いで消費者金融、第三者支払となっています。この3つのセグメントの合計は、金融サービスセクターのフィンテック企業の総数の約77.08%に相当します。以前、中国のフィンテック市場はP2P融資の新興企業で溢れかえっていた。マーケットプレイス融資における不正なビジネスモデルの増加により、政府がインターネット金融に対する管理を強化したため、フィンテックはB2C分野に落ち着くのではなく、インシュアテック、レグテック、その他のB2Bモデルへとシフトしているのです。

競合の状況

本レポートでは、中国全土および1カ国または数カ国内で活動するフィンテック企業の概要を紹介しています。主要な企業数社について、提供する製品、規制、本社、事業分野を網羅した詳細なプロファイリングを掲載したいと考えています。現在、市場を支配している主要な企業は以下の通りです。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.1.1 Market Size And Growth Rate of Fintech Market in China
4.1.2 History of Fintechs in China
4.2 Regulatory Landscape Shaping The Business Ecosystem
4.3 Fintech Adoption Across Various Sectors in China
4.4 Role of SMEs in Fintech Growth in China
4.5 Funding Statistics - Investment Flow Into Fintech Companies in China
4.6 Insights on Blockchain and Other Technologies Adoption Into The Market
4.7 Market Drivers
4.8 Market Restraints
4.9 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.10 Porters 5 Force Analysis
4.10.1 Threat of New Entrants
4.10.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.10.3 Bargaining Power of Suppliers
4.10.4 Threat of Substitute Products
4.10.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.11 Impact of Covid 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 China Transaction Volumes
5.1.1 Digital Payments
5.1.2 Personal Finance
5.1.3 Alternative Lending
5.1.4 Alternative Financing

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview (Market Concentration And M&A Deals)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Ant Financial
6.2.2 ZhongAn
6.2.3 Du Xiaoman
6.2.4 JD Finance
6.2.5 Lufax
6.2.6 Tencent
6.2.7 Dianrong
6.2.8 Ping An Technology
6.2.9 Tiger Brokers*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Payment platforms, which largely derive their user base from thriving e-commerce and social media platforms, by far dominate the fintech space in China. Digital payment is the leading market segment in terms of transaction values. Total fintech investments in Asia inched up to a new record of USD 8.6 billion in 2016, although the number of deals fell by more than 8%. More than half the region’s total fintech investment came from one deal of Ant Financial’s USD 4.5 billion funding round.

The technologies used or fintech solutions offered in China are not something unique but a more successful adaptation compared to other countries. China has now publicly voiced its desire to be the leading country in financial technology development and adoption. After a few fraudulent practices in fintech especially in market place lending, regulations started becoming more stringent. As of right now, China has 65 national financial standards and 252 financial industry standards, which include the aforementioned financial payment client technical specifications, voiceprint identification, and more.

Almost half the world’s digital payments in 2017 were made in China, through apps, such as Alipay (owned by Ant Financial, an affiliate of e-commerce juggernaut Alibaba) and WeChat (owned by Tencent Holdings). Digitally savvy Chinese consumers, who have few reservations about sharing personal information, are ready to embrace FinTech offerings, creating opportunities for FinTech firms and incumbents willing to take on digital transformation. These opportunities will come initially from the under-banked or unbanked populations of small and medium enterprises (SMEs) and consumers with unmet needs. FinTech firms are also targeting the maturing demands of the burgeoning middle class for wealth management, insurance, and private banking.

Key Market Trends

SMEs Fintech Adoption Trends

SMEs are at a different point in their adoption journey compared to consumers. Companies are actively seeking technology solutions to increase efficiency and achieve cost efficiency across their business. They are also subject to regulatory requirements in some markets, which necessitate the adoption of products and services such as bookkeeping tools for audit and tax purposes, or business liability insurance. FinTech challengers are rapidly becoming reliable vendors for SMEs in these spaces, which have been historically underserved by incumbents.

Fintech Companies in Financial Industry in China

Fintechs in China is playing a crucial role in the financial services industry. Zhong An, the online-only insurance giant competing with traditional players in the gross written premiums showcases the significance of fintech in this sector. Coming to the segment-wise distribution within financial services sector, B2C mode of credit witnesses the highest proportion of fintech companies, followed by consumer finance and third party payment. These three segments sum up to around 77.08% of total number of fintechs in financial services sector. Earlier, the fintech market in China is flooded with P2P lending startups. As the government has tightened its control over internet finance due to increased fraudulent business models in the marketplace lending, the fintechs are shifting to insurtech, regtech and other B2B models rather than settling to B2C field.

Competitive Landscape

The report includes an overview of fintech companies operating across China and within one or a few countries. We wish to present detailed profiling of a few major companies which cover product offerings, regulations governing them, their headquarters, and the sector of operations. Currently, some of the major players dominating the market are listed below.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.1.1 Market Size And Growth Rate of Fintech Market in China
4.1.2 History of Fintechs in China
4.2 Regulatory Landscape Shaping The Business Ecosystem
4.3 Fintech Adoption Across Various Sectors in China
4.4 Role of SMEs in Fintech Growth in China
4.5 Funding Statistics - Investment Flow Into Fintech Companies in China
4.6 Insights on Blockchain and Other Technologies Adoption Into The Market
4.7 Market Drivers
4.8 Market Restraints
4.9 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.10 Porters 5 Force Analysis
4.10.1 Threat of New Entrants
4.10.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.10.3 Bargaining Power of Suppliers
4.10.4 Threat of Substitute Products
4.10.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.11 Impact of Covid 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 China Transaction Volumes
5.1.1 Digital Payments
5.1.2 Personal Finance
5.1.3 Alternative Lending
5.1.4 Alternative Financing

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview (Market Concentration And M&A Deals)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Ant Financial
6.2.2 ZhongAn
6.2.3 Du Xiaoman
6.2.4 JD Finance
6.2.5 Lufax
6.2.6 Tencent
6.2.7 Dianrong
6.2.8 Ping An Technology
6.2.9 Tiger Brokers*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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