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サウジアラビアの自動車保険:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Saudi Arabia Motor Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

サウジアラビアの自動車保険市場規模は、総保険料ベースで2024年の41.0億米ドルから2029年には110.7億米ドルに成長し、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は22%と予測される。 COVID-19はサウジアラビアの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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150 英語

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サマリー

サウジアラビアの自動車保険市場規模は、総保険料ベースで2024年の41.0億米ドルから2029年には110.7億米ドルに成長し、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は22%と予測される。

COVID-19はサウジアラビアの金融サービス業界に大きな影響を与えた。しかし、銀行部門と保険部門は今年、回復力を証明した。保険はサウジアラビアの急成長産業である。人口が拡大し、国外からの移住者が増えるにつれて、この成長は続くと予想される。自動車保険の保険料は 2020 年から 2021 年にかけて増加している。

サウジアラビアには34のイスラム保険協同組合がある。また、医療保険や生命保険などの保険を提供する国際的な大企業もある。Tawuniya(国内)とBUPA(国際)が市場シェアで2大企業である。

サウジアラビアの自動車保険市場動向

乗用車の需要拡大が市場成長を押し上げる

サウジアラビアの2021年6月の乗用車販売台数は千台と報告され、前回2020年12月の千台より減少を記録した。サウジアラビアの2020年12月の自動車販売台数は、前回より少ない台数を記録した。

サウジアラビアの自動車販売台数は毎年更新され、2005年から2020年まで入手可能である。同センターは、サウジアラビアが2025年までに湾岸協力会議諸国における自動車販売台数の数パーセントを獲得し、電気自動車を含む総販売台数100万台の市場になると推定している。

保険密度は高まる可能性がある

景気回復と一人当たりGDP(国内総生産)所得の増加により、保険密度は今後1年で高まる可能性がある。保険業界は今後数年間で成長すると予想される。政府のイニシアチブは、新たな規制の導入や個人消費の拡大を目指した経済政策によって保険業界を後押しすると思われる。

サウジアラビアの保険需要は、依然として政府の法規制と大手保険会社の消費者浸透戦略が主因となっている。最近では、商品やサービスを提供するデジタル・プラットフォームが台頭してきている。

オンラインで販売される自動車保険の数は増えている。しかし、これまでのところ、このような機敏な動きは大手保険会社の間で多く見られる。デジタル・プラットフォームが適切に設計され、ターゲッ ト市場のニーズが考慮されていれば、確かに有益である。また、流通コストも下げることができる。

サウジアラビアの自動車保険業界概要

本レポートでは、サウジアラビアの自動車保険市場で事業を展開する主要企業を取り上げている。同市場は緩やかに統合されており、景気回復やその他多くの要因から予測期間中の成長が見込まれている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 規制情勢と市場を導く各種産業政策に関する洞察
4.6 市場における技術とイノベーションの影響
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 保険タイプ別
5.1.1 第三者賠償責任
5.1.2 総合型
5.2 販売チャネル別
5.2.1 代理店
5.2.2 ブローカー
5.2.3 銀行
5.2.4 オンライン
5.2.5 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 タウニヤ
6.2.2 レザヤット・グループ
6.2.3 アル・ラジ協同組合保険会社
6.2.4 地中海湾岸協同組合保険再保険会社
6.2.5 アクサ協同組合保険会社
6.2.6 ワラア協同組合保険会社
6.2.7 トレードユニオン協同組合保険会社
6.2.8 サラマ協同組合保険会社
6.2.9 サウジアラビア協同組合保険会社
6.2.10 アリアンツ・サウジ・フランシ協同組合保険会社
6.2.11 サウジアラビア協同組合再保険会社* 2.11 サウジアラビア協同組合再保険会社

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Saudi Arabia Motor Insurance Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from USD 4.10 billion in 2024 to USD 11.07 billion by 2029, at a CAGR of 22% during the forecast period (2024-2029).

COVID-19 had a significant impact on Saudi Arabia's financial services industry. However, the banking and insurance sectors have proven resilient this year. Insurance is a fast-growing industry in Saudi Arabia. This growth is expected to continue as the population expands and more ex-pats relocate to the country. The motor insurance premium volume has grown from 2020 to 2021.

There are 34 Islamic insurance cooperatives in Saudi Arabia. There are also larger international companies that offer policies, including health insurance and life insurance. Tawuniya (national) and BUPA (international) are the two biggest firms by market share.

Saudi Arabia Motor Insurance Market Trends

Growing Demand for Passenger Cars is Surging the Growth of the Market

Saudi Arabia's motor vehicle sales of passenger cars were reported at thousands of units in June 2021, recording a decrease from the previous number of thousand units for December 2020. Saudi Arabia's motor vehicle sales recorded fewer units in December 2020 than the previous year's units.

Saudi Arabia's motor vehicle sales are updated yearly, available from 2005 to 2020. The center estimated that Saudi Arabia would acquire some percent of car sales in the Gulf Cooperation Council countries by 2025, out of a total market of million cars, including electric vehicles.

Insurance Density has Potential to Increase

Insurance density can increase in the coming year due to a recovery in the economy and an increase in GDP (Gross Domestic Product) per capita income. The insurance industry is expected to grow in the coming years. Government initiatives are likely to boost the insurance industry by implementing new regulations and economic policies aimed at boosting consumer spending.

The demand for insurance in Saudi Arabia is still primarily driven by government legislation and the consumer penetration strategies of major insurance players. Recently, the digital platforms through which products and services are provided have been on the rise.

A higher number of motor insurance policies are sold online. However, so far, this agility has been witnessed more among the larger insurance players. Digital platforms, when adequately designed and when taking into account the target market's needs, are certainly beneficial; they allow insurers to easily access large pools of new customers whose demands and needs are aligned with the relevant product offer. They can also lower the costs of distribution.

Saudi Arabia Motor Insurance Industry Overview

The report covers the major players operating in the Saudi Arabian Motor Insurance Market. The market is moderately consolidated, and it is expected to grow during the forecast period due to economic recovery and many other factors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Insights on Regulatory Landscape and Various Industry Policies Guiding The Market
4.6 Impact of technology and innovation in the market
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Third Party Liability
5.1.2 Comprehensive
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Agents
5.2.2 Brokers
5.2.3 Banks
5.2.4 Online
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 TAWUNIYA
6.2.2 REZAYAT GROUP
6.2.3 AL RAJHI COMPANY FOR COOPERATIVE INSURANCE
6.2.4 THE MEDITERRANEAN AND GULF COOPERATIVE INSURANCE AND REINSURANCE COMPANY
6.2.5 AXA COOPERATIVE INSURANCE CO
6.2.6 WALAA COOPERATIVE INSURANCE COMPANY
6.2.7 TRADE UNION COOPERATIVE INSURANCE CO.
6.2.8 SALAMA COOPERATIVE INSURANCE CO.
6.2.9 SAUDI ARABIAN COOPERATIVE INSURANCE CO.
6.2.10 ALLIANZ SAUDI FRANSI COOPERATIVE INSURANCE COMPANY
6.2.11 SAUDI RE FOR COOPERATIVE REINSURANCE COMPANY*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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