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タイの自動車保険:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Thailand Motor Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

タイの自動車保険市場規模は、直接収入保険料ベースで2024年の1,870億3,000万タイから2029年には2,549億1,000万タイに成長し、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は6.39%となる見込みである。 タイの自動... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

タイの自動車保険市場規模は、直接収入保険料ベースで2024年の1,870億3,000万タイから2029年には2,549億1,000万タイに成長し、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は6.39%となる見込みである。

タイの自動車保険は、国内最大の事業分野と口座のひとつである。自動車保険全体の直接保険料は、損害保険部門全体の60%のシェアを占めている。保険契約数は増加し、強制自動車保険で250億件、任意自動車保険で80億件となっている。

パンデミックの影響は、2021年の損害保険料の50%以上を占めた自動車保険事業で最も顕著であった。自動車製造の主要拠点であるタイは、サプライ・チェーンの中断と国内ニーズの低迷により、国内販売と輸出の減少を記録した。

タイ工業連盟によると、2020年1月から11月までの乗用車と商用車の総販売台数は、前年同期比で25%以上減少した。自動車販売台数は、顧客需要の改善を反映し、当面は徐々に増加すると予想され、これが自動車保険料の伸びを支えるものと期待される。

タイの自動車保険市場動向

一人当たりGDPの増加

フォーカス・エコノミクスのコンセンサス予測では、タイのGDPは2022年に3.9%成長し、2023年には4.3%拡大すると予想されている。近年、タイ政府は保険セクターの発展に力を入れている。政府はこの目的に向けて一連の保険開発計画を実施してきた。一人当たり所得の上昇と政府の取り組みが相まって、自動車保険市場の需要を牽引すると予想される。

電気自動車の生産と販売の増加が市場を牽引する見通し

タイ政府のゼロエミッション車(ZEV)計画により、タイのEV需要は2025年に40万2,000台、2030年に200万台、2035年には640万台に増加すると予測されている。EトラックとEバスの新型商用車の合計は、2025年の3万1,000台から2035年には43万台に増加すると予想される。充電ステーション数は、21年9月時点の693カ所から、2025年には2460カ所、2030年には1万3450カ所、2035年には4万500カ所に増加すると予測される。

タイ政府は最近、国家電気自動車政策委員会(NEVPC)による包括的なEV推進計画を承認し、タイが既存の内燃機関(ICE)ベースの自動車産業をEV産業に完全に転換することに専念していることを明確に示した。タイ電気自動車協会(EVAT)によると、タイは現在、ICEベースの自動車産業からEV産業への転換において、ASEAN諸国の最先端を走っている。EV需要の増加は、自動車保険業界の主な原動力となるだろう。

タイ自動車保険業界の概要

本レポートでは、タイの自動車保険市場に参入している主要企業を取り上げている。トップ企業が市場シェアの約50%を占めているため、市場は半固定化している。しかし、技術の進歩やサービスの革新に伴い、地元企業から国際企業までが新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。ヴィリヤはタイ最大の自動車保険会社である。70年以上にわたり保険市場に参入している。ファルコン・インシュアランス社、アイグ・インシュアランス(タイランド)社、Fwd General Insurance Public Company Limited、アリアンツ・アユダヤ・アシュアランス社、ヴィリヤ・インシュアランス社を傘下に持つ。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 自動車保険市場を形成する様々な規制動向に関する洞察
4.6 技術とイノベーションが自動車保険市場に与える影響
4.7 COVID-19が市場に与える影響

5 市場の区分
5.1 保険タイプ
5.1.1 第三者賠償責任
5.1.2 総合型
5.2 販売チャネル
5.2.1 代理店
5.2.2 ブローカー
5.2.3 銀行
5.2.4 オンライン
5.2.5 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 会社プロファイル
6.2.1 ファルコン保険会社
6.2.2 FWD General Insurance Public Company Limited
6.2.3 AIG Insurance (Thailand) Public Company Limited
6.2.4 Allianz Ayudhya Assurance Public Company Limited
6.2.5 ビリヤ・インシュアランス・パブリック・カンパニー・リミテッド
6.2.6 バンコク保険公社
6.2.7 シン・ムン・コン・インシュアランス・パブリック・カンパニー・リミテッド
6.2.8 ムアンタイ保険
6.2.9 タナチャート・インシュアランス・パブリック・カンパニー・リミテッド
6.2.10 ディパヤ・インシュアランス・パブリック・カンパニー・リミテッド* (Dhipaya Insurance Public Company Limited

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Thailand Motor Insurance Market size in terms of direct written premiums value is expected to grow from Thai 187.03 billion in 2024 to Thai 254.91 billion by 2029, at a CAGR of 6.39% during the forecast period (2024-2029).

Thai Motor Insurance is one of the largest business line and accounts in the country. Overall motor insurance's direct premium holds a 60% share in the overall non-life insurance segment. The number of policies has increased and amounts to 25 billion in compulsory motor insurance and 8 billion in voluntary motor insurance.

The impact of the pandemic was most pronounced in the motor insurance business line, which reported for more than 50% of the general insurance premium in 2021. Thailand, which is a major hub for automotive manufacturing, registered a decline in domestic sales and exports due to supply chain interruptions and subdued domestic needs.

Corresponding to the Federation of Thai Industries, the total passenger and commercial vehicle sales from January-November 2020 witnessed over a 25% decline as compared to the same period the prior year. Vehicle sales are expected to gradually rise over the near term, reflecting an improvement in customer demand, which is expected to support the growth in motor insurers' premiums.

Thailand Motor Insurance Market Trends

Increase in GDP Per Capita

Focus Economics Consensus Forecast projects Thailand's GDP to grow by 3.9% in 2022 and expected to expand by 4.3% in 2023. In recent years, the government of Thailand has made a concentrated effort to develop the insurance sector. The government has implemented a series of insurance development plans toward this end. The rise in per capita income coupled with government initiatives is expected to drive the demand for motor insurance market.

Increasing Production and Sales of Electric Vehicles is Expected to Drive the Market

With the Thai government's current zero-emission vehicle (ZEV) plan, Thailand's demand growth for EVs is projected to increase to 402k in 2025, rising to 2m in 2030, and 6.4m by 2035. The total of new commercial vehicles for the e-truck and e-bus categories is expected to grow from 31k in 2025 to 430k in 2035. The number of charging stations is forecast to rise to 2,460 in 2025, 13,450 in 2030, and 40,500 in 2035, up from a mere 693 stations as of Sep-21.

In its most recent move to approve the comprehensive EV promotion plan by the National Electric Vehicle Policy Committee (NEVPC), the Thai government has clearly signaled that Thailand is dedicated to fully converting the country's existing internal combustion engine (ICE)-based automotive industry into an EV industry. According to the Electric Vehicle Association of Thailand (EVAT), Thailand is now at the forefront of its ASEAN peers in transitioning its automotive industry from an ICE-based industry to an EV industry. Increased demand for EV is set to be the main driving force for the motor insurance industry.

Thailand Motor Insurance Industry Overview

The report covers the main players operating in the Thailand motor insurance market. The market is semi-consolidated due to top companies holding approximately 50% of the market share. However, with technological advancement and service innovation, local to international companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Viriyah is the biggest local Motor Insurance Company in Thailand. They have been in the insurance market for more than 70 years. It has major players The Falcon Insurance Public Company Limited, Aig Insurance (Thailand) Public Company Limited, Fwd General Insurance Public Company Limited, Allianz Ayudhya Assurance Public Company Limited and The Viriyah Insurance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Insights on Various Regulatory Trends Shaping Motor Insurance Market
4.6 Impact of Technology and Innovation on Motor Insurance Market
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Insurance Type
5.1.1 Third Party Liability
5.1.2 Comprehensive
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Agents
5.2.2 Brokers
5.2.3 Banks
5.2.4 Online
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 The Falcon Insurance Public Company Limited
6.2.2 FWD General Insurance Public Company Limited
6.2.3 AIG Insurance (Thailand) Public Company Limited
6.2.4 Allianz Ayudhya Assurance Public Company Limited
6.2.5 The Viriyah Insurance Public Company Limited
6.2.6 Bangkok Insurance Public Company Limited
6.2.7 Syn Mun Kong Insurance Public Company Limited
6.2.8 Muang Thai Insurance
6.2.9 Thanachart Insurance Public Company Limited
6.2.10 Dhipaya Insurance Public Company Limited*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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