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サウジアラビアのBuy Now Pay Laterサービス - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Saudi Arabia Buy Now Pay Later Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

サウジアラビアのBuy Now Pay Laterサービス市場規模は取引額ベースで、2024年の7.3億米ドルから2029年には23.0億米ドルに成長すると予測され、予測期間(2024年~2029年)の年平均成長率は25.76%である。 BNPL... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアのBuy Now Pay Laterサービス市場規模は取引額ベースで、2024年の7.3億米ドルから2029年には23.0億米ドルに成長すると予測され、予測期間(2024年~2029年)の年平均成長率は25.76%である。

BNPL(Buy Now, Pay Later)サービス市場は、サウジアラビアにおけるコヴィド19の大流行で大きな恩恵を受けた市場のひとつである。BNPLは、失業率の低下による経済的不安から、後払いという考え方がより魅力的になり、流行期間中に飛躍的に人気が高まった。

Buy Now Pay Later(BNPL)サービスはサウジアラビアでますます普及しており、より便利で透明性の高い資金調達方法としてクレジットカードに取って代わりつつある。パンデミック(世界的大流行)後に電子商取引が加速したことで、消費者は画面の向こうから買い物をせざるを得なくなり、BNPLの人気に拍車がかかった。デジタル決済市場は近年劇的に変化しており、電子商取引の拡大がBNPLにさらに拍車をかけている。サウジアラビアでは、若年層が個人金融にまつわる新しく革新的なアイデアを受け入れているため、Buy Now Pay Laterサービスがかなり普及している。

サウジアラビアはクレジットカードの使用を長年嫌っており、そのためBNPLの事業戦略は、拡大する遅延決済市場を開拓することにある。BNPLは加盟店の資金で運営されているため、支払い能力のないリスクの高い消費者への融資意欲はかなり低い。サウジアラビアの中央銀行は、同国におけるBNPL商品の人気の高まりを受けて、すべてのBNPL(buy now pay later)企業に許可証の取得を義務付けている。サウジアラビアの中央銀行から許可を得られなかった場合、法的措置が取られることになる。業界の専門家が後払い決済分野の規制を求める声が高まる中、中央銀行の発表が行われた。

Buy Now Pay Laterサービス KSA市場動向

電子商取引の拡大がサウジアラビアのBNPLサービス市場を活性化

サウジアラビアでは、BNPL(Buy Now, Pay Later)の導入が一般的になりつつある。この傾向は、同国の電子商取引の成長に拍車がかかり、技術に精通した若い国民が、より便利で透明性の高い購入資金の調達方法として採用する準備が整っているためだ。2021年には、サウジアラビア経済全体で、企業対消費者(B2C)の商品やサービスに対するデジタル支出が増加した。サウジアラビアの消費者の半数近く(48%)が、来年はeコマースでの支出を増やすことを目標としており、その主な動機として40%が国境を越えて購入できることを挙げている。Checkout.comの調査によると、サウジアラビアの消費者の55%が2021年にTamaraのようなBNPLの支払い方法を利用しており、支払い嗜好の変化を示している。また、27%はまだBNPLを利用していないが、2022年には利用したいと述べている。

サウジアラビアの若者の間でBNPL文化が増加中

サウジアラビアでは、今回のテロ発生後、「今すぐ買って後で払う」サービスなど、オンラインによる短期クレジット・オプションが大幅に急増した。BNPLの初期ユーザーは主にミレニアル世代とジェネレーションZである。しかし、すべての新しいトレンドと同様に、トリクルダウン効果は世代を超えて採用を拡大する。現在のデータによると、BNPLのプラットフォームは、主にテクノロジーに精通した若年層をターゲットにしている。BNPLの急成長は、BNPL利用者の75%を占めるミレニアル世代とZ世代が、より自分たちの金融ニーズに合ったものを求めて、従来のサービスを拒否しつつあることを示している。BNPLは、サウジアラビアの若い世代にとって、資金を枯渇させることなく高級品を購入する簡単な方法と見られている。

Buy Now Pay Later サービス KSA 産業概要

Buy Now Pay Laterサービス市場は比較的新しく、市場は比較的断片的である。しかし、サウジアラビア中央銀行がBNPLサービス提供の認可を義務化したことで、多くのプレーヤーが市場に参入している。多くの小売業者が、こうしたPOSやオンライン割賦ローンを支払い方法として受け入れることに注力しており、それによってサウジアラビアのBNPLソリューション・プロバイダーに成長機会がもたらされている。Eコマース産業の成長は、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想される。サウジアラビアのbuy now pay later市場レポートでカバーされている主要企業は、Tamara、Tabby、Spotti、Postpay、Cashew Paymentsなどである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ5フォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーの交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 市場における技術導入に関する洞察
4.6 市場の各種政府規制に関する洞察
4.7 コビッド19の市場への影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 チャネル別
5.1.1 オンライン
5.1.2 POS
5.2 最終用途別
5.2.1 キッチン家電
5.2.2 その他家電
5.2.3 ファッション・パーソナルケア
5.2.4 ヘルスケア
5.2.5 その他の製品

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 タマラ
6.2.2 タビー
6.2.3 スポッティ
6.2.4 ポストペイ
6.2.5 Telr
6.2.6 Mastercard
6.2.7 カシューペイメント

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Saudi Arabia Buy Now Pay Later Services Market size in terms of transaction value is expected to grow from USD 0.73 billion in 2024 to USD 2.30 billion by 2029, at a CAGR of 25.76% during the forecast period (2024-2029).

The Buy Now, Pay Later (BNPL) services market was one of the major beneficiaries of the Covid-19 pandemic in Saudi Arabia. It grew in popularity dramatically during the epidemic, as the idea of deferred payment became more appealing in light of the financial uncertainties caused by the decrease in unemployment.

Buy Now Pay Later (BNPL) services are increasingly becoming popular in Saudi Arabia and are eclipsing credit cards more conveniently and transparently to fund transactions. The acceleration of E-commerce after the pandemic has aided to the BNPL's popularity as the pandemic forced consumers to shop from behind their screens. The digital payment market has changed dramatically in recent years and the expansion of e-commerce has further fueled BNPL. The Buy Now Pay Later service is becoming quite popular in Saudi Arabia due to its youthful population embracing the new and innovative ideas around personal finance.

Saudi Arabia has a longstanding aversion to using credit cards, due to which BNPL's business strategy is being able to tap into a growing market for delayed payments. Because BNPLs are merchant-funded, they have a significantly smaller appetite for lending to risky consumers who can't pay. The Saudi Arabian central bank has made it essential for all buy now pay later (BNPL) enterprises to obtain a permit, owing to the growing popularity of BNPL products in the country. Failure to obtain a permit from Saudi Arabia's central bank will result in legal action. The central bank's announcement comes as industry experts increasingly call for regulation of the deferred payment sector.

Buy Now Pay Later Services KSA Market Trends

Raising E-Commerce is Fueling the BNPL Services Market in Saudi Arabia

In Saudi Arabia, buy now, pay later (BNPL) arrangements are growing more common, a trend spurred by the country's e-commerce growth and embraced by the country's young, tech-savvy populace ready to adopt what they believe is a more convenient and transparent way to finance purchases. In 2021, digital spending increased across the Saudi economy for business-to-consumer (B2C) goods and services. Nearly half (48%) of Saudi consumers aim to increase their e-commerce spending in the coming year, with 40% mentioning the ability to purchase across borders as a major motivation for doing so. According to Checkout.com's research, 55 percent of Saudi Arabian consumers used BNPL payment methods such as Tamara in 2021, demonstrating a shift in payment preferences. Another 27% stated they have not utilized BNPL yet but want to do so in 2022.

BNPL Culture is on Rise Among Youths of Saudi Arabia

In the aftermath of the outbreak, Saudi Arabia has seen a significant surge in online short-term credit options such as buy now, pay later services. BNPL's early users are primarily Millennials and Generation Z. However, as with all new trends, a trickle-down effect will extend adoption throughout generations. According to the current data, BNPL platforms are primarily targeting a tech-savvy young audience. BNPL's quick growth illustrates that Millennials and Gen Z, who account for 75% of BNPL users, are increasingly rejecting traditional services in favor of something that better suits their financial needs. BNPL is seen by Saudi Arabia's younger generations as an easy way to buy luxury products without depleting their money.

Buy Now Pay Later Services KSA Industry Overview

The Buy Now Pay Later services market is relatively new and the market is relatively fragmented. However, a large number of players are entering the market with the approval from the Central Bank of Saudi Arabia as it had made approval mandatory for providing BNPL services. A high number of retailers is focusing on accepting these point-of-sale and online installment loans as a payment method, thereby creating growth opportunities for the BNPL solution providers in the Kingdom. The growing e-commerce industry is further expected to drive market growth over the forecast period. The major players covered in Saudi Arabia buy now pay later market report are Tamara, Tabby, Spotti, Postpay, Cashew Payments, etc

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Driver
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Insight on Technologial Adoption in the Market
4.6 Insight on Various Government Regulations in the Market
4.7 Impact of Covid 19 on market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Channel
5.1.1 Online
5.1.2 POS
5.2 By End Usage
5.2.1 Kitchen Appliances
5.2.2 Other Electronic Appliances
5.2.3 Fashion and Personal Care
5.2.4 Health Care
5.2.5 Other Products

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Tamara
6.2.2 Tabby
6.2.3 Spotti
6.2.4 Postpay
6.2.5 Telr
6.2.6 Mastercard
6.2.7 Cashew Payments*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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