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ポーランドの生命保険と損害保険:市場シェア分析、産業動向と統計、2020~2029年の成長予測


Poland Life And Non-Life Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ポーランドの生命保険・損害保険市場の今年度の売上高は176億3,800万米ドルで、予測期間の年平均成長率は6%を達成する見込みである。ポーランドの保険市場は、生命保険と損害保険の両分野を含む、よく発達した... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ポーランドの生命保険・損害保険市場の今年度の売上高は176億3,800万米ドルで、予測期間の年平均成長率は6%を達成する見込みである。ポーランドの保険市場は、生命保険と損害保険の両分野を含む、よく発達した市場である。市場はポーランド金融監督庁(Komisja Nadzoru Finansowego - KNF)によって規制されている。KNFは保険会社の業務を監督し、規制要件の遵守を保証し、保険契約者の利益を保護している。

ポーランドの保険市場には、生命保険と損害保険があります。生命保険は死亡や身体障害などのリスクをカバーし、損害保 険は自動車事故、物的損害、賠償責任などのリスクをカバーします。保険市場はよく発達しており、国内外の保険会社が参入しています。

2021年12月31日現在、ポーランド保険会議所には78社が加盟している。このうち、株式会社が45社、外国企業の支店が24社、相互保険会社が9社であった。2020年と比較すると、PIUの会員数は5社減少した。外資系保険会社の支店はポーランドの報告義務の対象外であり、財務諸表はポーランド金融監督庁やPIUに提出されない。従って、本レポートでは外資系保険会社の支店の活動に関する項目は設けていない。

ポーランドの生命保険市場はここ数年、着実に成長している。ポーランド保険協会(PIU)によると、2022年、生命保険分野はポーランドの保険市場全体の収入保険料の約30%を占める。

パンデミックによって健康リスクに対する意識が高まり、多くの国で医療保険に対する需要が高まった。この傾向はポーランドの医療保険分野にも影響を及ぼした可能性がある。パンデミックは生命保険と損害保険の両分野で新たな保険金請求パターンを導入した。生命保険では、COVID-19による死亡に関連する請求が増加した可能性がある。旅行保険などの損害保険では、旅行のキャンセルやウイルスに関連した医療費の請求が急増した可能性がある。

ポーランド生損保市場動向

ポーランドで損害保険が保険料収入を増加

建設プロジェクトのようなインフラ整備は、様々な損害保険商品に機会をもたらしている。例えば、建設・エンジニアリング保険は、事故、損害、賠償責任な ど、建設プロジェクトに関連するリスクに対する補償を提供します。ポーランドでは、自動車保険など特定の種類の損害保険への加入が 義務付けられています。自動車に対する第三者賠償責任保険など、政府の保険加入に関す る規制要件は、損害保険市場の需要に影響を及ぼしています。モータリゼーションの進展と道路を走る自動車の増加に伴い、自動車保険の需要は増加傾向にある。自動車保険への加入が法的に義務付けられていることも、ポーランドの損害保険市場に影響を与えている。

保険業界におけるM&A:

2015年から2019年9月までにポーランドの保険市場で14件の保険関連取引があった。 2019年には、Vienna Insurance Group AGの子会社であるInterRisk Towarzystwo Ubezpieczen Spolka AkcyjnaがTowarzystwo Ubezpieczen Wzajemnych(TUW)の非公開の過半数株式を非公開の対価で取得した。この買収により、インターリスクは損害保険市場における地位を強化することになる。Generali Finance Sp. z o.o.は、保険商品のインターネット販売を手掛けるポーランドのBezpieczny.pl sp. z o.o.の株式51%を1,000万ユーロの対価で取得した。この買収により、ゼネラリはBezpieczny.plのプラットフォームを通じた販売を強化することができる。また、eコマース分野におけるジェネラリの能力も拡大する。

ポーランド生損保業界概要

本レポートでは、ポーランドの生命保険・損害保険市場に参入している主要企業を取り上げている。市場は統合されており、上位5社が市場シェアの大半を占めている。最近のM&A活動や保険普及率の低さが市場プレーヤーのビジネスチャンスであり、予測期間中、多くの要因が市場を牽引する。競争環境は、新規参入、M&A、市場ダイナミクスの変化によって変化する可能性がある。さらに、ポーランド市場には他にも国内外の保険会社が進出しており、生損保両部門の全体的な競争に貢献している。以下は主要企業のリストである Powszechny Zaklad Ubezpieczen SA, Towarzystwo Ubezpieczen I Reasekuracji Warta SA, Generali Towarzystwo Ubezpieczen SA, Aviva Towarzystwo Ubezpieczen Na Zycie SA, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczen SA.

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 税制上の優遇措置とインセンティブ
4.2.2 リスク認知の変化
4.2.3 モータリゼーションの進展
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 限られた認識と保険不足
4.3.2 手頃な価格とコストへの懸念
4.3.3 旧態依然とした年金制度
4.4 市場を形成する各種規制動向に関する洞察
4.5 市場におけるテクノロジーの影響に関する洞察
4.6 産業の魅力 - ポーターズファイブフォース分析
4.6.1 新規参入の脅威
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 市場の政府規制に関する洞察
4.8 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 保険タイプ別
5.1.1 生命保険
5.1.1.1 個人
5.1.1.2 団体
5.1.2 損害保険
5.1.2.1 家庭
5.1.2.2 自動車保険
5.1.2.3 その他
5.2 流通チャネル別
5.2.1 ダイレクト
5.2.2 代理店
5.2.3 銀行
5.2.4 その他

6 競争環境
6.1 市場占有率の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Powszechny Zaklad Ubezpieczen SA
6.2.2 Sopockie Towarzystwo Ubezpieczen Ergo Hestia SA
6.2.3 Towarzystwo Ubezpieczen I Reasekuracji Warta SA
6.2.4 Uniqa Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.5 Generali Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.6 Compensa Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.7 Interrisk Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.8 Aviva Towarzystwo Ubezpieczen Na Zycie SA
6.2.9 Wiener Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.10 Ergo Hestia SA* (エルゴ・ヘスティアSA

7 市場の機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

Life and Non-Life Insurance Market in Poland has generated a revenue of USD 17.638 billion in the current year and is poised to achieve a CAGR of 6% for the forecast period. Poland has a well-developed insurance market that includes both life and non-life insurance sectors. The market is regulated by the Polish Financial Supervision Authority (Komisja Nadzoru Finansowego - KNF). The KNF oversees the operations of insurance companies, ensures compliance with regulatory requirements, and protects the interests of policyholders.

The Insurance market in Poland consists of both life and non-life insurance segments. Life insurance protects against events such as death or disability, while non-life insurance covers risks like motor accidents, property damage, and liability. The market is well-developed and includes both domestic and international insurance providers

As of 31 December 2021, the Polish Chamber of Insurance had 78 members. Out of the number, 45 were joint stock companies, 24 branches of foreign companies, and 9 mutual insurance companies. As compared to 2020, PIU's membership decreased by 5 insurers. Branches of foreign insurance companies are not subject to the Polish reporting requirements and do not submit financial statements to the Polish Financial Supervision Authority, or PIU. Accordingly, no section of this report is devoted to the activities of branches of foreign insurance companies.

The life insurance market in Poland has been growing steadily over the years. According to the Polish Insurance Association (PIU), in 2022, the life insurance segment accounted for approximately 30% of the total insurance market premium written in Poland.

The pandemic has heightened awareness about health risks, leading to increased demand for health insurance coverage in many countries. This trend may have influenced the health insurance segment in Poland as well, as individuals sought greater financial protection for medical expenses and related risks. The pandemic has introduced new claim patterns in both life and non-life insurance. For life insurance, there may have been an increase in claims related to COVID-19 deaths. Non-life insurance, such as travel insurance, may have experienced a surge in claims for trip cancellations and medical expenses related to the virus.

Poland Life and Non-Life Insurance Market Trends

Non Life Insurance Policies Generate Higher Premium Revenue in Poland

Infrastructure development, such as construction projects, creates opportunities for various non-life insurance products. Construction and engineering insurance, for example, provides coverage against risks associated with construction projects, including accidents, damage, and liability. Certain types of non-life insurance, such as motor insurance, are mandatory in Poland. The government's regulatory requirements for insurance coverage, such as third-party liability insurance for vehicles, have an impact on demand in the non-life insurance market. With increasing levels of motorization and the growing number of vehicles on the roads, the demand for motor insurance has been on the rise. The legal requirement for motor insurance coverage further has an impact on the non-life insurance market in Poland.

M&A activity in Insurance:

There were 14 insurance related transactions on the Polish insurance market from 2015 until 2019 Sept. In 2019, InterRisk Towarzystwo Ubezpieczen Spolka Akcyjna, a subsidiary of Vienna Insurance Group AG acquired an undisclosed majority stake in Towarzystwo Ubezpieczen Wzajemnych (TUW) for an undisclosed consideration. The acquisition will help InterRisk to strengthen its position in the non-life market. Generali Finance Sp. z o.o. acquired a 51% stake in Bezpieczny.pl sp. z o.o., a Poland-based company engaged in the internet sale of insurance products for a consideration of EUR 10m. This acquisition will enable Generali to enhance its sales via the Bezpieczny.pl platform. This will also expand Generali’s capacities in the area of e-commerce.

Poland Life and Non-Life Insurance Industry Overview

The report covers the major players operating in the Life and Non-Life Insurance market in Poland. The market is Consolidated, the top 5 companies in the market captured the majority of the market share. Recent M&A activities and insurance penetration quite low are the opportunities for the market players and many factors drive the market during the forecast period. The Competitive landscape can evolve with new entrants, mergers and acquisitions, and changing market dynamics. Additionally, there are other domestic and international insurance companies operating in the Polish market, contributing to the overall competition in both the life and non-life insurance sectors. Following is the list of Major companies Powszechny Zaklad Ubezpieczen SA, Towarzystwo Ubezpieczen I Reasekuracji Warta SA, Generali Towarzystwo Ubezpieczen SA, Aviva Towarzystwo Ubezpieczen Na Zycie SA, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczen SA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Tax Benefits and Incentives
4.2.2 Changing Risk Perception
4.2.3 Increasing Motorization
4.3 Market Restraints
4.3.1 Limited Awareness and Underinsurance
4.3.2 Affordability and Cost Concerns
4.3.3 Legacy Pension Systems
4.4 Insights on Various Regulatory Trends Shaping the Market
4.5 Insights on impact of technology in the Market
4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitutes
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Insights on Government Regulations in the Market
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non Life Insurance
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concetration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Powszechny Zaklad Ubezpieczen SA
6.2.2 Sopockie Towarzystwo Ubezpieczen Ergo Hestia SA
6.2.3 Towarzystwo Ubezpieczen I Reasekuracji Warta SA
6.2.4 Uniqa Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.5 Generali Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.6 Compensa Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.7 Interrisk Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.8 Aviva Towarzystwo Ubezpieczen Na Zycie SA
6.2.9 Wiener Towarzystwo Ubezpieczen SA
6.2.10 Ergo Hestia SA*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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