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フィンテックにおけるAI市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


AI in Fintech Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のフィンテックにおけるAI市場は、2021年に94億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.1%を示し、2027年までに361億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界のフィンテックにおけるAI市場は、2021年に94億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.1%を示し、2027年までに361億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

フィンテック(金融技術)とは、先進技術と金融サービスの融合により、銀行業務や投資業務を強化・自動化することを指します。人工知能(AI)は、金融機関において、デジタルバンキングチャネルを通じた不正行為の検知・防止に広く活用されています。デジタル融資、クレジットスコアリング、モバイルバンキング、資産管理、保険、取引プロセスなどが含まれます。フィンテックにおけるAIは、個人の目標、リスク許容度、財政状態、予算、支出パターンに基づいたファイナンシャルプランニングサービスを提供するロボアドバイザーの運用にも活用されている。また、ダークウェブ上に流出した個人を特定できる情報(PII)を特定し、データの安全性を確保するために必要な措置を講じる。

FintechにおけるAIの市場動向。
全世界の銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界の急速なデジタル化は、市場の成長を促進する重要な要因の1つである。フィンテックにおけるAIは、仮想支援、債権回収、センチメント・予測分析、レポート作成、顧客行動分析などの運用に広く利用されています。効率を高め、ヒューマンエラーの可能性を最小限に抑え、シャツ期間内に大量のデータを処理することができます。これに伴い、AIは、個人の財務的健全性を分析し、将来の成長のためにカスタマイズされた洞察を生成するための現金、クレジット、投資口座の自動的かつリアルタイムの検査も支援します。さらに、機械学習(ML)、ニューラルネットワーク、ビッグデータ、進化的アルゴリズムとフィンテック・ソリューションの統合など、さまざまな技術の進歩が、その他の成長促進要因として作用しています。これらの技術は、金融取引の監視強化、リスク管理、音声認識、銀行機関への安全なネットワークアクセスなどを提供します。その他、金融プロセスにおけるスマートコントラクトの活用の増加や、情報技術(IT)インフラの大幅な改善などが、市場の成長に向けた原動力になると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、フィンテックにおけるAIの世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、展開モデル、アプリケーションに基づき分類しています。

タイプ別内訳

ソリューション
サービス

デプロイメントモデル別内訳。

クラウド型
オンプレミス

アプリケーション別構成比。

仮想アシスタント(チャットボット)
クレジットスコアリング
クオンツとアセットマネジメント
不正検知
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Amazon Web Services Inc.のプロファイルとともに検証しています。(Amazon.com Inc.)、Google LLC (Alphabet Inc.)、Inbenta Technologies Inc.、Intel Corporation、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Salesforce.com Inc.,、Samsung Electronics Co.Ltd.、TIBCO Software Inc.、Trifacta、Verint Systems Inc.など。本レポートで回答した主な質問
フィンテックにおける世界のAI市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のフィンテックにおけるAI市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
タイプに基づく市場の内訳は?
展開モデルに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のフィンテックにおけるAI市場の構造、主要プレイヤーは?
業界の競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global AI in Fintech Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Model
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Virtual Assistant (Chatbots)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Credit Scoring
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Quantitative and Asset Management
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Fraud Detection
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Inbenta Technologies Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 SWOT Analysis
14.3.4 Intel Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 International Business Machines Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Microsoft Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Salesforce.com Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 TIBCO Software Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Trifacta
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Verint Systems Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global AI in fintech market reached a value of US$ 9.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 36.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 26.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Fintech, or financial technology, refers to the integration of advanced technologies with financial services to enhance or automate banking and investing operations. Artificial intelligence (AI) is widely used in financial institutions for detecting and preventing frauds through digital banking channels. It involves digital lending, credit scoring, mobile banking, asset management, insurance and trading processes. AI in fintech is also utilized for operating robo-advisors to provide financial planning services based on the goals, risk tolerance, financial standing, budget and spending patterns of the individuals. It also identifies any personally identifiable information (PII) leaked on the dark web and undertakes necessary actions to secure the data.

AI in Fintech Market Trends:
The rapid digitization of the banking, financial services and insurance (BFSI) industry across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. AI in fintech is widely used for operating virtual assistance, debt collection, sentiment and predictive analysis, reporting and customer behavior analysis. It enhances efficiency, minimizes the chances of human error and can process large volumes of data in a shirt period. In line with this, AI also assists in the automated and real-time examination of cash, credit, and investment accounts for analyzing the financial health of the individual and generating customized insights for future growth. Additionally, various technological advancements, such as the integration of fintech solutions with machine learning (ML), neural network, big data and evolutionary algorithms, are acting as other growth-inducing factors. These technologies provide enhanced monitoring of financial transactions, risk management, speech recognition and secured network access to the banking institutions. Other factors, including the increasing utilization of smart contracts for financial processes, along with significant improvements in the information technology (IT) infrastructure, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global AI in fintech market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, deployment model and application.

Breakup by Type:

Solutions
Services

Breakup by Deployment Model:

Cloud-based
On-premises

Breakup by Application:

Virtual Assistant (Chatbots)
Credit Scoring
Quantitative and Asset Management
Fraud Detection
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc), Google LLC (Alphabet Inc.), Inbenta Technologies Inc., Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Salesforce.com Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., TIBCO Software Inc., Trifacta and Verint Systems Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global AI in fintech market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global AI in fintech market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the deployment model?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global AI in fintech market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global AI in Fintech Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Model
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Virtual Assistant (Chatbots)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Credit Scoring
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Quantitative and Asset Management
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Fraud Detection
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Inbenta Technologies Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 SWOT Analysis
14.3.4 Intel Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 International Business Machines Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Microsoft Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Salesforce.com Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 TIBCO Software Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Trifacta
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Verint Systems Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


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但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
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