人工知能の市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Artificial Intelligence Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の人工知能市場は、2021年に565億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR31.9%を示し、2027年には3085億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る
サマリー世界の人工知能市場は、2021年に565億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR31.9%を示し、2027年には3085億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。人工知能(AI)とは、コンピュータサイエンスの一分野で、人間の知能をシミュレートしてプログラム可能な機械を開発することを目的としています。AIを搭載した機械は、人間のような音声認識、学習、計画、過去の経験に基づく問題解決などを行うことができます。AIを構成するハードウェアには、GPU(Graphics Processing Unit)、CPU(Central Processing Unit)、ASIC(Application Specific Integrated Circuit)、FPGA(Field-Programmable Gate Array)など高い演算能力を持つさまざまなチップセットが含まれる。ソフトウェアコンポーネントには、自然言語処理(NLP)、深層学習、機械学習(ML)、拡張・仮想現実(AR/VR)などのコアテクノロジーがあり、大量のデータを処理して意味のある洞察を提供することができます。 人工知能の市場動向。 市場は主に、情報技術(IT)産業の著しい成長、および世界中でクラウドベースのアプリケーションの利用が拡大していることに牽引されています。通信、ヘルスケア、自動車、銀行、金融サービス、保険(BFSI)など、さまざまな業界におけるデジタル化の進展により、大量のデータを分析し、業務効率や消費者体験全般に関する洞察を抽出するためのAI統合システムの利用が広がっています。さらに、5Gインフラの配備が進み、インテリジェントなバーチャルアシスタントに対する需要が高まっていることも、市場の成長に弾みをつけています。さまざまなソーシャルメディアやEコマースプラットフォームが、AIベースのアルゴリズム、レコメンデーションエンジン、チャットボット、価格最適化、リード生成、サプライチェーン最適化システムなどを採用し、顧客エンゲージメントを高めています。その他、AIを搭載した産業用ロボットや手術用ロボットの開発、AIインフラ改善のための投資の増加などが、市場をさらに押し上げると予測されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界の人工知能市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、提供物、技術、システム、最終用途産業に基づいて分類しています。 タイプ別内訳 狭域・弱域の人工知能 一般的/強い人工知能 オファリング別構成比。 ハードウェア ソフトウェア サービス内容 技術別構成比。 機械学習 自然言語処理 コンテキスト・アウェア・コンピューティング コンピュータビジョン その他 システム別構成比 インテリジェンスシステム 意思決定支援処理 ハイブリッドシステム ファジィシステム 最終使用産業別構成比 ヘルスケア 製造業 自動車 農業 小売 セキュリティ 人的資源 マーケティング 金融サービス 運輸・物流 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、Amazon Web Services Inc.、Apple Inc.、Baidu、Cisco Systems Inc.、Facebook Inc.、General Electric Company、Google LLC (Alphabet Inc.)、International Business Machines、Intel Corporation、Micron Technology Inc、Microsoft Corporation、Nvidia Corporation、Oracle Corporation、Rockwell Automation Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、SAP SE、Siemens AG、など。本レポートで回答した主な質問 1.2021年の世界の人工知能の市場規模は? 2.世界の人工知能市場を牽引する主な要因は何か? 3.COVID-19が世界の人工知能市場に与えた影響とは? 4.世界の人工知能市場のタイプ別内訳は? 5.人工知能の世界市場の技術別構成は? 6.人工知能の世界市場のシステム別構成は? 7.人工知能の世界市場のエンドユーザー産業別の内訳は? 8.人工知能の世界市場における主要地域は? 9.人工知能の世界市場における主要なプレイヤー/企業はどこか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Artificial Intelligence Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Narrow/Weak Artificial Intelligence 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 General/Strong Artificial Intelligence 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Offering 7.1 Hardware 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Software 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Services 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Machine Learning 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Natural Language Processing 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Context-Aware Computing 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Computer Vision 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by System 9.1 Intelligence Systems 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Decision Support Processing 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Hybrid Systems 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Fuzzy Systems 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-Use Industry 10.1 Healthcare 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Manufacturing 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Automotive 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Agriculture 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Security 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Human Resources 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Marketing 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Financial Services 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 10.10 Transportation and Logistics 10.10.1 Market Trends 10.10.2 Market Forecast 10.11 Others 10.11.1 Market Trends 10.11.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Indicators 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Amazon Web Services Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Apple Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Baidu 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Cisco Systems Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Facebook Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 General Electric Company 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 SWOT Analysis 16.3.8 International Business Machines 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Intel Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Micron Technology Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Microsoft Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Nvidia Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Oracle Corporation 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis 16.3.14 Rockwell Automation Inc. 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.14.3 Financials 16.3.14.4 SWOT Analysis 16.3.15 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.15.3 Financials 16.3.15.4 SWOT Analysis 16.3.16 SAP SE 16.3.16.1 Company Overview 16.3.16.2 Product Portfolio 16.3.16.3 Financials 16.3.16.4 SWOT Analysis 16.3.17 Siemens AG 16.3.17.1 Company Overview 16.3.17.2 Product Portfolio 16.3.17.3 Financials 16.3.17.4 SWOT Analysis
SummaryThe global artificial intelligence market reached a value of US$ 56.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 308.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 31.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Artificial Intelligence Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Narrow/Weak Artificial Intelligence 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 General/Strong Artificial Intelligence 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Offering 7.1 Hardware 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Software 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Services 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Machine Learning 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Natural Language Processing 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Context-Aware Computing 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Computer Vision 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by System 9.1 Intelligence Systems 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Decision Support Processing 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Hybrid Systems 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Fuzzy Systems 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-Use Industry 10.1 Healthcare 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Manufacturing 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Automotive 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Agriculture 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Security 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Human Resources 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Marketing 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Financial Services 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 10.10 Transportation and Logistics 10.10.1 Market Trends 10.10.2 Market Forecast 10.11 Others 10.11.1 Market Trends 10.11.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Indicators 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Amazon Web Services Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Apple Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Baidu 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Cisco Systems Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Facebook Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 General Electric Company 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 SWOT Analysis 16.3.8 International Business Machines 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Intel Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Micron Technology Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Microsoft Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Nvidia Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Oracle Corporation 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis 16.3.14 Rockwell Automation Inc. 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.14.3 Financials 16.3.14.4 SWOT Analysis 16.3.15 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.15.3 Financials 16.3.15.4 SWOT Analysis 16.3.16 SAP SE 16.3.16.1 Company Overview 16.3.16.2 Product Portfolio 16.3.16.3 Financials 16.3.16.4 SWOT Analysis 16.3.17 Siemens AG 16.3.17.1 Company Overview 16.3.17.2 Product Portfolio 16.3.17.3 Financials 16.3.17.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(SaaS(Software as a Service))の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のSaaS(Software as a Service)分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(intelligence)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |