フィンテックの世界市場 - 成長、トレンド、Covid-19、予測(2022年~2027年)GLOBAL FINTECH MARKET - GROWTH, TRENDS, COVID-19,AND FORECASTS (2022 - 2027) フィンテック(Financial Technology)は、今や金融市場の流行語となっています。これは、自動化され、改善された金融サービスを提供する企業が使用するコンピュータプログラムおよびその他の最新技術のことを指... もっと見る
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サマリーフィンテック(Financial Technology)は、今や金融市場の流行語となっています。これは、自動化され、改善された金融サービスを提供する企業が使用するコンピュータプログラムおよびその他の最新技術のことを指します。長年にわたり、フィンテック業界は、顧客中心のビジネスへと企業を変革させる重要な進化を遂げてきました。そのため、世界中の新興企業、ハイテク企業、老舗企業など、数多くの企業でその地位を確立しています。金融サービス企業とハイテク企業は、協調的あるいは挑戦的なアプローチで、互いのレーンを歩み、進化し続けるビジネス環境の中で破壊的かつ革新的な提案を行っています。様々な危機がFinTech市場発展のきっかけとなった。前回の世界金融危機以降、Fintechへの投資が拡大している。この分野の拡大は、危機の最中とその後に極度の圧力を受けた従来の金融サービス産業の欠点に対する技術的な対応であったことが大きい。同様に、Covid-19も世界経済に深刻な影響を与え、不況を開始した。この危機は、FinTech産業の発展を加速させる結果となりました。この危機を受け、大手金融機関は新興のテクノロジー企業と提携し、新たな市場に参入しています。一方、フィンテック企業も大手金融機関と提携し、市場やサービスを拡大しようとしています。いずれにせよ、フィンテック市場は発展しているのです。 近年では、インシュアテック、レグテック、決済サービスなど、特定の機能・分野に特化した最先端技術を用いたフィンテックのバリエーションが数多く登場しています。フィンテック産業が明らかに誇大広告を超えた今、組織の戦略においてどの程度達成されたかが重要視されるようになっています。フィンテック業界の技術的側面は、急速に成長している。ブロックチェーン、アプリケーションプログラミングインターフェース(API)、ロボティックプロセスオートメーション、データ分析など、フィンテックはますますその技術を活用しています。これらの技術は、より高い俊敏性、効率性、正確性を実現しています。 主な市場動向 APACとアメリカ大陸は、世界のフィンテック市場で最も高いシェアを占めています。 現在、APACと米州のFintech市場が最も大きく、両地域で世界市場の40%以上を占めています。EMEA地域はかなり小さく、全体の20%以下のシェアにとどまっている。APAC地域のFintech市場は、最も急速に成長すると予測されます。アジア太平洋地域では、金融アプリが急速に普及しています。APACでは1230以上のフィンテックアプリが提供されており、マーケティング担当者は2020年だけでも新規ユーザー獲得のために2億4400万米ドルを投じていることがわかった。APAC内では、2019年第1四半期から2021年第1四半期にかけて、合計27億件のインストールが発生しました。 インドとインドネシア、そしてブラジルを合わせると、世界のフィンテックアプリのダウンロード数のほぼ半分を占めています。これらのメガ発展途上国市場には、銀行口座を持たない顧客や銀行口座を持たない顧客が大量に存在し、特にインドネシアでは、このことは驚くべきことではありません。 2021年上半期の世界のフィンテックへの投資総額は上昇 予想外に好調だった2021年を経て、2021年上半期の投資額は大きく回復している。ベンチャーキャピタル、プライベートエクイティ、M&Aの3つのカテゴリー全体として、2021年の投資額は伸びを示すと予想される。 同様に、M&A活動も、企業がその能力と提供サービスの拡大を目指し、FinTech企業が規模の拡大を目指すことで、大幅に増加すると思われます。また、FinTech企業がグローバルまたは地域のリーダーになることを目指すため、国境を越えた活動も堅調に推移すると思われます。これは、大規模なメガM&A取引の復活を促進する可能性もあります。 競合の状況 現在、金融市場で長い歴史を持つ大手金融機関は、新興テクノロジーとの提携による市場拡大を目指しています。同様に、FinTechスタートアップ自身も、大手金融機関や老舗金融機関と提携し、成長と市場拡大を図っています。そのため、FinTech市場ではM&A案件が増加している。市場の主要プレイヤーは、Ant Financials、Zhong An、Atom Bank、SoFi、Paypal、Coinbase、Robinhood、Adyen、など。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions And Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.1.1 Companies Active in the Fintech Market, By Region 4.1.2 Country Wise Business Trends in Fintech Market - Collaborative or Collision Type 4.1.3 Funding Statistics 4.1.4 Revenue Statistics 4.2 Insights on Insurtech and Regtech Segments Across the Globe 4.3 Market Drivers 4.3.1 Fintech in Organisation's Strategy - Extent of Execution 4.3.2 Latest Technologies And Their Multiple Use Cases 4.4 Market Restraints 4.4.1 Security and Data Privacy 4.4.2 New Systems Posing Threat to Legacy Systems 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Regulatory Sandbox 4.6.1 Regulatory Landscape across the Globe 4.6.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks 4.6.3 Scope for Development in lieu of Evolving Business Landscape 4.7 Fintech for MSMEs 4.7.1 Region Wise Market Potential of MSMEs 4.7.2 Fintech Role in Accelerating the Development of MSMEs 4.7.3 Role of Open Banking to Support Financing for MSMEs 4.8 Impact of Covid-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Service Propositions 5.1.1 Money Transfer and Payments 5.1.2 Savings and Investments 5.1.3 Digital Lending & Lending Marketplaces 5.1.4 Online Insurance & Insurance Marketplaces (Insights into Life & Non life segments covered) 5.1.5 Others (E-Commerce Purchase Financing, etc) 5.2 By Geography 5.2.1 Europe 5.2.1.1 Uk 5.2.1.2 Germany 5.2.1.3 France 5.2.1.4 Spain 5.2.1.5 Switzerland 5.2.1.6 Rest Of Europe 5.2.2 North America 5.2.2.1 USA 5.2.2.2 Canada 5.2.3 Latin America 5.2.3.1 Brazil 5.2.3.2 Argentina 5.2.4 Asia-Pacific 5.2.4.1 China 5.2.4.2 India 5.2.4.3 Japan 5.2.4.4 Indonesia 5.2.4.5 South Korea 5.2.4.6 Rest of APAC 5.2.5 MENA 5.2.5.1 UAE 5.2.5.2 Saudi Arabia 5.2.5.3 Lebanon 5.2.5.4 Rest of MENA 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Ant Financials 6.2.2 Zhong An International 6.2.3 Atom Bank 6.2.4 Paypal 6.2.5 SoFi 6.2.6 CoinBase 6.2.7 Robinhood 6.2.8 Adyen 6.2.9 N 26 6.2.10 Ally Financials 6.2.11 Oscar Health 6.2.12 Klarna 6.2.13 Avant* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
SummaryFinTech (Financial Technology) is now a buzzword in the financial market. It refers to computer programs and other modern technologies used by businesses that provide automated and improved financial services. Over the years, the fintech industry has evolved in significant ways leading the transformation of companies towards a customer-centric business. Thus, finding a place across a plethora of companies ranging from startups to tech companies to established firms all over the world. With either a collaborative or a challenging approach, financial services companies and tech companies have taken up each other’s lanes and progressing with disruptive and innovative propositions in an ever-evolving business landscape. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions And Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.1.1 Companies Active in the Fintech Market, By Region 4.1.2 Country Wise Business Trends in Fintech Market - Collaborative or Collision Type 4.1.3 Funding Statistics 4.1.4 Revenue Statistics 4.2 Insights on Insurtech and Regtech Segments Across the Globe 4.3 Market Drivers 4.3.1 Fintech in Organisation's Strategy - Extent of Execution 4.3.2 Latest Technologies And Their Multiple Use Cases 4.4 Market Restraints 4.4.1 Security and Data Privacy 4.4.2 New Systems Posing Threat to Legacy Systems 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Regulatory Sandbox 4.6.1 Regulatory Landscape across the Globe 4.6.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks 4.6.3 Scope for Development in lieu of Evolving Business Landscape 4.7 Fintech for MSMEs 4.7.1 Region Wise Market Potential of MSMEs 4.7.2 Fintech Role in Accelerating the Development of MSMEs 4.7.3 Role of Open Banking to Support Financing for MSMEs 4.8 Impact of Covid-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Service Propositions 5.1.1 Money Transfer and Payments 5.1.2 Savings and Investments 5.1.3 Digital Lending & Lending Marketplaces 5.1.4 Online Insurance & Insurance Marketplaces (Insights into Life & Non life segments covered) 5.1.5 Others (E-Commerce Purchase Financing, etc) 5.2 By Geography 5.2.1 Europe 5.2.1.1 Uk 5.2.1.2 Germany 5.2.1.3 France 5.2.1.4 Spain 5.2.1.5 Switzerland 5.2.1.6 Rest Of Europe 5.2.2 North America 5.2.2.1 USA 5.2.2.2 Canada 5.2.3 Latin America 5.2.3.1 Brazil 5.2.3.2 Argentina 5.2.4 Asia-Pacific 5.2.4.1 China 5.2.4.2 India 5.2.4.3 Japan 5.2.4.4 Indonesia 5.2.4.5 South Korea 5.2.4.6 Rest of APAC 5.2.5 MENA 5.2.5.1 UAE 5.2.5.2 Saudi Arabia 5.2.5.3 Lebanon 5.2.5.4 Rest of MENA 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Ant Financials 6.2.2 Zhong An International 6.2.3 Atom Bank 6.2.4 Paypal 6.2.5 SoFi 6.2.6 CoinBase 6.2.7 Robinhood 6.2.8 Adyen 6.2.9 N 26 6.2.10 Ally Financials 6.2.11 Oscar Health 6.2.12 Klarna 6.2.13 Avant* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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