手指消毒剤市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Hand Sanitizer Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のハンドサニタイザー市場は、2021年に60億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年までに29億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接... もっと見る
サマリー世界のハンドサニタイザー市場は、2021年に60億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年までに29億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡し評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。手指消毒剤、または手指消毒剤は、皮膚から病気の原因となる病原体を取り除くために手に塗布する消毒液です。一般的に、泡タイプ、ジェルタイプ、液体タイプがあり、アルコール、水、エモリエント剤、ポリアクリル酸塩、人工および天然の着色料と香料で構成されています。手指消毒剤に使用されるアルコールには、エタノールやイソプロパノールなどがあり、タンパク質を瞬時に変性させ、特定の細菌やウィルスの脂質ベースのコーティングを破壊する作用があります。水は、成分のキャリアとして働き、ハイドロゲルと結合します。エモリエント成分やその他の成分は、アルコールによる乾燥から肌を保護し、ポリアクリレートの酸性作用を中和し、製品の匂いや見た目を良くするために少量添加されています。現在では、グリセリン、増粘剤、塩化ベンザルコニウム(BAC)などの殺菌剤を用いて製造された、アルコールを含まないタイプも販売されています。 また、手指消毒剤には、手の水分を引き寄せて閉じ込める保湿剤が含まれており、繰り返し使用しても皮膚から天然の油分を取り去ることはありません。従来から使用されている石鹸と比較すると、より効果的で肌に優しい除菌剤です。コロナウイルス感染症(COVID-19)が世界的に流行し続ける中、学校、病院、住宅や商業施設などの公共空間での手指消毒剤の需要が大幅に増加しています。しかし、戸締まり規制が緩和され、世界的に感染者数が減少していることから、手指消毒剤の需要や売上は大きく減少しています。 手指消毒剤の世界市場動向 コロナウイルス感染症(COVID-19)の世界的な拡大 COVID-19の突然の大流行により、世界保健機関(WHO)は、自己防衛とコロナウイルスの蔓延を最小限に抑えるために、手指消毒剤の使用を推奨しています。このウイルスによる死亡者数の増加は、消費者の警戒心を高め、感染予防のために手指の衛生を重視するようになりました。手指消毒剤にはアルコールが多く含まれており、ウイルスのエンベロープコーティングを除去することで、ウイルスを非感染状態にし、使用者を継続的に保護することができます。 大衆の健康意識の高まり 手指消毒剤の需要の高まりは、消化器系、呼吸器系、皮膚など様々な感染症が一般大衆の間で流行していることが、さらなる要因となっています。アルコールベースの手指消毒剤は、皮膚や手のひらに存在する有害な細菌やウイルスの感染を最小限に抑えることができるため、胃腸炎、下痢、吐き気、嘔吐のインスタンスを減らすことができます。また、従来から使用されているハンドソープや石鹸に比べ、皮膚の乾燥や炎症を抑える成分が含まれています。製品メーカーは、アレルギーを引き起こさず、自然界で無害な天然成分やオーガニック成分を使用した除菌剤を開発しています。 新バリエーションとディスペンサーの導入 花や果物の香りを配合した革新的な手指消毒剤の発売も、市場を牽引しています。製品メーカーは、小袋やミニボトルなど、使いやすく携帯性に優れた泡タイプやジェルタイプの除菌剤を開発しています。ジェルタイプの除菌剤は、薄く水のような粘性で、皮膚に素早く広がり浸透して病原菌を中和します。同様に、泡タイプの手指消毒剤も使用上の利便性が高く、こすり落とす必要がない。メーカーは、ストロベリー、グリーンアップル、ライチ、オレンジなどの革新的なフレーバーの製品を、ハンズフリーの自動センサー式および足で操作する斬新なディスペンサーに搭載して発売しています。 オンライン小売チャネルを通じた製品の入手 この市場は、オンライン小売チャネルやソーシャルメディア・プラットフォームの普及も後押ししています。消費者は、高級パーソナルケア製品や衛生用品が入手可能であることをますます認識するようになり、健康的なライフスタイルを広く採用するようになってきています。製品ベンダーは、革新的なマーケティング戦略を駆使して、影響力のある著名人やスポーツ選手を通じて衛生用品を宣伝し、より幅広い消費者層にリーチして惹きつけています。また、消費者の注目を集めるために魅力的なパッケージを開発し、高品質な製品を通じて本物の贅沢な体験を提供しています。オンライン小売プラットフォームを通じて、消費者は自宅にいながら注文できるようになり、製品メーカーやベンダーは遠隔地にいる消費者にもリーチすることができるようになりました。 主な市場細分化 IMARC Groupでは、世界の手指消毒剤市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品形態、製品タイプ、流通チャネル、最終用途に基づき、市場を分類しています。 製品形態別の内訳。 ゲル リキッド スプレー 発泡体 その他 製品タイプ別構成比 アルコールベース ノンアルコール 販売チャネル別構成比。 B2B 病院 その他機関 小売 ハイパーマーケット・スーパーマーケット 薬局 百貨店 オンラインストア その他 エンドユーザー別構成比 病院 家庭 製造業 ホスピタリティ 飲食店 政府・公共機関(教育機関を除く) 学校・教育機関 企業・商業施設 レジャー・娯楽施設 農業関連 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ 欧州 ドイツ イギリス フランス イタリア スペイン ロシア その他 アジア太平洋地域 中国 インド 日本 韓国 オーストラリア インドネシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 当レポートでは、手指消毒剤のトップメーカーであるReckitt Benckiser Group PLC、The Himalaya Drug Company、The Procter & Gamble Company、Henkel AG & Company、Unilever PLC、Vi-Jon Laboratories Inc、Gojo Industries, Inc、Sanofi S.A、Kutol Products Company, IncおよびThe 3M Companyに関する市場競争環境についても分析を行っています。 本レポートで回答した主な質問 1.手指消毒剤の世界市場規模は? 2.COVID-19が世界の手指消毒剤市場に与えた影響は? 3.手の消毒剤の世界市場を牽引する主要因は何か? 4.製品形態に基づく手の消毒剤の世界市場の内訳は? 5.製品形態に基づくハンドサニタイザーの世界市場のブレークアップは? 6.エンドユーズに基づく手の消毒剤の世界市場のブレークアップは何ですか? 7.手の消毒剤の世界市場の主要地域はどこですか? 8.手の消毒剤の世界市場の主要なプレイヤー/企業はどこですか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Hand Sanitizer Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Form 6.1 Gel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Liquid 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Spray 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Foam 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product Type 7.1 Alcohol-Based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Non-Alcohol Based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 B2B 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Breakup by End Use 8.1.2.1 Hospitals 8.1.2.1.1 Market Trends 8.1.2.1.2 Market Forecast 8.1.2.2 Other Institutions 8.1.2.2.1 Market Trends 8.1.2.2.2 Market Forecast 8.1.3 Market Forecast 8.2 Retail 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Breakup by Channel 8.2.2.1 Hypermarkets/Supermarkets 8.2.2.1.1 Market Trends 8.2.2.1.2 Market Forecast 8.2.2.2 Pharmacy Stores 8.2.2.2.1 Market Trends 8.2.2.2.2 Market Forecast 8.2.2.3 Online Stores 8.2.2.3.1 Market Trends 8.2.2.3.2 Market Forecast 8.2.2.4 Departmental Stores 8.2.2.4.1 Market Trends 8.2.2.4.2 Market Forecast 8.2.2.5 Others 8.2.2.5.1 Market Trends 8.2.2.5.2 Market Forecast 8.2.3 Market Forecast 9 Market Breakup by End Use 9.1 Hospitals 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Households 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Manufacturing 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Hospitality 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Restaurants 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government/Utilities (Except Educational Institutes) 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Schools and Educational Institutes 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Enterprise and Commercial Facilities 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 9.9 Recreational and Entertainment Centers 9.9.1 Market Trends 9.9.2 Market Forecast 9.10 Agriculture 9.10.1 Market Trends 9.10.2 Market Forecast 9.11 Others 9.11.1 Market Trends 9.11.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Breakup by End Use 10.1.2 United States 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.1.3 Canada 10.1.3.1 Market Trends 10.1.3.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Breakup by End Use 10.2.2 Germany 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 United Kingdom 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 France 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Italy 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Spain 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Russia 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.2.8 Others 10.2.8.1 Market Trends 10.2.8.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Breakup by End Use 10.3.2 China 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 India 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Japan 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 South Korea 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Australia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Indonesia 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.3.8 Others 10.3.8.1 Market Trends 10.3.8.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Market Breakup by End Use 10.4.2 Brazil 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Mexico 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.4.4 Others 10.4.4.1 Market Trends 10.4.4.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Breakup by End Use 10.5.4 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 14.1 Key Price Indicators 14.2 Price Structure 14.3 Margin Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Reckitt Benckiser Group PLC 15.3.2 The Himalaya Drug Company 15.3.3 The Procter & Gamble Company 15.3.4 Henkel AG & Company 15.3.5 Unilever PLC 15.3.6 Vi-Jon Laboratories Inc. 15.3.7 Gojo Industries, Inc. 15.3.8 Sanofi S.A. 15.3.9 Kutol Products Company, Inc. 15.3.10 The 3M Company
SummaryThe global hand sanitizer market reached a value of US$ 6.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2.9 Billion by 2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Hand Sanitizer Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Form 6.1 Gel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Liquid 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Spray 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Foam 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product Type 7.1 Alcohol-Based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Non-Alcohol Based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 B2B 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Breakup by End Use 8.1.2.1 Hospitals 8.1.2.1.1 Market Trends 8.1.2.1.2 Market Forecast 8.1.2.2 Other Institutions 8.1.2.2.1 Market Trends 8.1.2.2.2 Market Forecast 8.1.3 Market Forecast 8.2 Retail 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Breakup by Channel 8.2.2.1 Hypermarkets/Supermarkets 8.2.2.1.1 Market Trends 8.2.2.1.2 Market Forecast 8.2.2.2 Pharmacy Stores 8.2.2.2.1 Market Trends 8.2.2.2.2 Market Forecast 8.2.2.3 Online Stores 8.2.2.3.1 Market Trends 8.2.2.3.2 Market Forecast 8.2.2.4 Departmental Stores 8.2.2.4.1 Market Trends 8.2.2.4.2 Market Forecast 8.2.2.5 Others 8.2.2.5.1 Market Trends 8.2.2.5.2 Market Forecast 8.2.3 Market Forecast 9 Market Breakup by End Use 9.1 Hospitals 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Households 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Manufacturing 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Hospitality 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Restaurants 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government/Utilities (Except Educational Institutes) 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Schools and Educational Institutes 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Enterprise and Commercial Facilities 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 9.9 Recreational and Entertainment Centers 9.9.1 Market Trends 9.9.2 Market Forecast 9.10 Agriculture 9.10.1 Market Trends 9.10.2 Market Forecast 9.11 Others 9.11.1 Market Trends 9.11.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Breakup by End Use 10.1.2 United States 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.1.3 Canada 10.1.3.1 Market Trends 10.1.3.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Breakup by End Use 10.2.2 Germany 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 United Kingdom 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 France 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Italy 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Spain 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Russia 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.2.8 Others 10.2.8.1 Market Trends 10.2.8.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Breakup by End Use 10.3.2 China 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 India 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Japan 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 South Korea 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Australia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Indonesia 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.3.8 Others 10.3.8.1 Market Trends 10.3.8.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Market Breakup by End Use 10.4.2 Brazil 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Mexico 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.4.4 Others 10.4.4.1 Market Trends 10.4.4.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Breakup by End Use 10.5.4 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 14.1 Key Price Indicators 14.2 Price Structure 14.3 Margin Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Reckitt Benckiser Group PLC 15.3.2 The Himalaya Drug Company 15.3.3 The Procter & Gamble Company 15.3.4 Henkel AG & Company 15.3.5 Unilever PLC 15.3.6 Vi-Jon Laboratories Inc. 15.3.7 Gojo Industries, Inc. 15.3.8 Sanofi S.A. 15.3.9 Kutol Products Company, Inc. 15.3.10 The 3M Company
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(sanitizer)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/08 10:26 154.13 円 166.76 円 202.76 円 |