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ハラルフード市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Halal Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のハラルフード市場は、2021年に1兆9,780億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.24%を示し、2027年までに3兆9,077億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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107 英語

 

サマリー

世界のハラルフード市場は、2021年に1兆9,780億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.24%を示し、2027年までに3兆9,077億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ハラール食品とは、イスラム教の食事法で定められた規則に従って厳密に調理された食品と飲料を指します。この法律によると、アルコール、血液、豚肉、豚肉や血液の副産物、屠殺前に死んでいる動物、アッラーの名の下に殺されていないものは、「ハラーム」すなわち摂取が許されないとされています。さらに、ハラール食品は、所定のガイドラインに従って洗浄された器具で包装され、保管されます。ここ数年、ハラール食品はムスリムと非ムスリムの消費者の間で人気を博しています。ハラール食品は、宗教的な観察による識別マークから、食品の安全性、衛生、信頼性を保証するものに進化しているからです。例えば、食肉処理された動物は、従来の動物が1回の検査で済むのに対し、ハラルは2回の健康チェックを受けます。これに加えて、いくつかのイスラム教国および非イスラム教国は、市場に新規参入者を呼び込むために、世界的に認められた基準からなる厳格な規制の枠組みを導入しています。最近では、2019年10月にインドネシア政府がハラルラベルと認証規則の義務化を導入し、そのおかげで消費者は現在、ハラル食品を好んでいます。需要の増加に伴い、メーカーはホットドッグ、スープ、キャンディー、ハンバーガー、サンドイッチ、クッキー、クリーム、ピザなど、いくつかの付加価値の高い食品を導入し、製品ポートフォリオを広げています。さらに、eコマース業界の隆盛により、消費者はハラール認証食品を簡単に入手できるようになりました。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のハラルフード市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品および流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳肉類、鶏肉、魚介類
果物・野菜
乳製品
穀類
油脂・ワックス
菓子類
その他


現在、肉類、鶏肉、魚介類が最も好まれる食品となっています。

流通チャネル別構成比。

従来型小売店
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
オンライン
その他


現在、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大のセグメントを占め、市場を支配しています。

地域別インサイトアジア太平洋地域
中東・アフリカ
欧州
北アメリカ
ラテンアメリカ


地域別では、アジア太平洋地域がハラール食品の主要市場であり、市場全体のシェアの大半を占めています。この成長は、この地域に複数の規制機関が存在することと、宗教的・文化的な人口が組み合わさっていることに起因しています。

競合他社の状況。

市場の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとしては、QL Foods Sdn Bhd、Al Islami Foods Co.、DagangHal Group、Saffron Road、Kawan Foods Berhad、Janan Meat Ltd、Prima Agri-Products Sdn Bhd、Cargill、Inc、BRF S.A、Nestle S.A、Tahira Foods Ltd、および Al-Falah Halal Foods Ltd.などがあげられます。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界のハラルフード市場規模は?
2.2022-2027年のハラルフードの世界市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
3.ハラルフードの世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19がハラールフードの世界市場に与えた影響は?
5.ハラルフードの世界市場の製品別構成は?
6.ハラルフードの世界市場における流通チャネル別の内訳は?
7.ハラルフードの世界市場における主要地域はどこか?
8.ハラルフードの世界市場における主要企業/プレーヤーはどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Halal Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Suppliers
5.10.3 Food Processors
5.10.4 Distributors
5.10.5 Retailers
5.10.6 Exporters
5.10.7 End-Users
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product
6.1 Meat, Poultry & Seafood
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fruits & Vegetables
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dairy Products
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cereals & Grains
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Oil, Fats & Waxes
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Confectionery
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Traditional Retailers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets & Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Middle East & Africa
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 North America
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 Al Islami Foods Co.
9.3.2 QL Foods Sdn Bhd
9.3.3 Saffron Road
9.3.4 DagangHalal Group
9.3.5 Janan Meat Ltd
9.3.6 Kawan Foods Berhad
9.3.7 Cargill, Inc.
9.3.8 Prima Agri-Products Sdn Bhd
9.3.9 Nestle S.A.
9.3.10 BRF S.A.
9.3.11 Al-Falah Halal Foods Ltd
9.3.12 Tahira Foods Ltd.

 

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Summary

The global halal food market reached a value of US$ 1,978 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3,907.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.24% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Halal food refers to food items and beverages that are strictly prepared according to the rules underlined by the Islamic dietary law. According to this law, alcohol, blood, pork, by-products of pork and blood, animals that are dead before slaughtering, and those not killed in the name of Allah are considered ‘haram’ or impermissible for consumption. Moreover, halal food products are packaged and stored in utensils, which have been cleaned as per the prescribed guidelines. Over the past few years, halal food items have become popular amongst both Muslim and non-Muslim consumers as they have evolved from being an identification mark of religious observation to assurance of food safety, hygiene and reliability. For example, slaughtered halal animals undergo two health checks, as compared to the single inspection performed on other conventional animals. Besides this, several Islamic and non-Islamic countries are implementing stringent regulatory frameworks, which consist of globally accepted standards, to attract novel entrants in the market. Recently, in October 2019, the Government of Indonesia introduced mandatory halal labeling and certification rules, owing to which consumers nowadays prefer halal food. With an increase in the demand, manufactures have widened their product portfolio by introducing several value-added food items, including hot dogs, soups, candies, burgers, sandwiches, cookies, creams and pizzas. Moreover, the flourishing e-commerce industry has facilitated consumers with easy accessibility of halal-certified food products.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global halal food market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product and distribution channel.

Breakup by Product: Meat, Poultry & Seafood
Fruits & Vegetables
Dairy Products
Cereals & Grains
Oil, Fats & Waxes
Confectionery
Others


Currently, meat, poultry and seafood are the most preferred food products in the market.

Breakup by Distribution Channel:

Traditional Retailers
Supermarkets & Hypermarkets
Online
Others


At present, supermarkets and hypermarkets represents the largest segment, dominating the market.

Regional Insights: Asia Pacific
Middle East & Africa
Europe
North America
Latin America


On the geographical front, Asia Pacific is the leading market for halal food, accounting for the majority of the total market share. This growth can be attributed to the presence of several regulatory bodies and a combination of the religious and cultural populations in the region.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being QL Foods Sdn Bhd, Al Islami Foods Co., DagangHalal Group, Saffron Road, Kawan Foods Berhad, Janan Meat Ltd, Prima Agri-Products Sdn Bhd, Cargill, Inc., BRF S.A., Nestle S.A., Tahira Foods Ltd., and Al-Falah Halal Foods Ltd. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global halal food market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global halal food market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global halal food market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global halal food market?
5. What is the breakup of the global halal food market based on the product?
6. What is the breakup of the global halal food market based on the distribution channel?
7. What are the key regions in the global halal food market?
8. Who are the key companies/players in the global halal food market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Halal Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Suppliers
5.10.3 Food Processors
5.10.4 Distributors
5.10.5 Retailers
5.10.6 Exporters
5.10.7 End-Users
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product
6.1 Meat, Poultry & Seafood
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fruits & Vegetables
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dairy Products
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cereals & Grains
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Oil, Fats & Waxes
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Confectionery
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Traditional Retailers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets & Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Middle East & Africa
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 North America
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 Al Islami Foods Co.
9.3.2 QL Foods Sdn Bhd
9.3.3 Saffron Road
9.3.4 DagangHalal Group
9.3.5 Janan Meat Ltd
9.3.6 Kawan Foods Berhad
9.3.7 Cargill, Inc.
9.3.8 Prima Agri-Products Sdn Bhd
9.3.9 Nestle S.A.
9.3.10 BRF S.A.
9.3.11 Al-Falah Halal Foods Ltd
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