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乳製品包装市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Dairy Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

2021年の世界の乳製品包装の市場規模は224億2千万米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2027年には289億7000万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.25%を示すと予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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110 英語

 

サマリー

2021年の世界の乳製品包装の市場規模は224億2千万米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2027年には289億7000万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.25%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

パッケージングは、腐敗しやすい乳製品の流通において重要な役割を担っています。適切かつ効果的な包装は、内容物を汚染から保護し、保管や輸送を容易にします。長年にわたり、乳製品のパッケージングは、ガラス瓶からポリエチレンパウチ、紙パックや缶からテトラパックやアルミ缶へと進化してきました。また、組織化された小売チャネルを通じた乳製品の流通が増加していることも、世界中で乳製品用パッケージの需要を高めています。さらに、パッケージはラベルという媒体を通じて製品の成分に関する情報を消費者に提供し、製品の市場性を向上させるのに役立っています。

市場の推進要因

環境への関心が高まる中、大手乳業メーカーは環境への影響を軽減し、天然資源を保護するため、環境に優しいパッケージを採用しています。例えば、ネスレは2026年までに同社のパッケージを100%リサイクルまたは再利用可能にすることを目指しており、これは同社の二酸化炭素排出量の削減に貢献します。
大手乳業メーカーは、テトラパック、ガラス瓶、透明なチューブ、絞り出し可能なパウチなど、革新的で便利なパッケージ形式の製品を導入しています。また、ヨーグルトを酸化から守り、光に敏感な色の退色を遅らせるために、アルミホイル、ラミネートヒートシールクロージャー、PE-LDキャップや蓋で密閉したPE-HDボトルで提供しているベンダーもあります。
パッケージングメーカーは、無菌性や抗菌性を備えたMAP(Modified atmosphere packaging)のような革新的な製品を導入しています。この種の包装は、関連する菌類汚染を抑制することにより、冷蔵保存で乳製品の保存期間を最大90日間に延長するのに役立っています。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界の乳製品包装市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、包装材料、包装タイプ、製品タイプ、用途に基づき、市場を分類しています。

包装材別の内訳。

軟質プラスチック
硬質プラスチック
紙・板紙
ガラス
金属
その他

包装材料別に見ると、軽量で開封・保管・携帯が容易な軟質プラスチックが最も多く使われています。

包装形態別構成比。

シングルパック
マルチパック

包装形態別では、現在、シングルパックが最も大きなシェアを占めています。手頃な価格、利便性、携帯性から、シングルパックや小型化されたパッケージが人気を集めています。

製品タイプ別構成比。

リキッドカートン
ボトル・瓶
パウチ

カップとチューブ
その他

中でも、牛乳などの流動的な乳製品は、板紙とプラスチックの層で構成される液体用紙パック(LPB)に充填されるため、液体用紙パックが最大のシェアを占めています。

用途別構成比。

牛乳
チーズ
クリーム
バターとギー
ヨーグルト
アイスクリーム
その他

現在、牛乳は世界中で広く消費されており、適切に包装されないと保存期間が短くなるため、市場で明確な優位性を示しています。

地域別インサイト

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、北米がパッケージ型乳製品に対する大きな需要があることから、市場の中心的な地位を占めています。

競合の状況

競争環境は、多数の大小メーカーが存在し、価格と品質で競争していることが特徴である。市場に進出している主要なプレーヤーは以下の通りです。

ボール社
モンディ
ベミス・カンパニー
レクザム
RPCグループ 本レポートでお答えする主な質問です。

世界の乳製品包装市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の乳製品包装市場にどのような影響を与えたか?
乳製品包装の世界市場における主要地域はどこか?
乳製品包装の世界市場で人気のある製品タイプは何ですか?
乳製品包装の世界市場で使用されている包装材料の種類は何ですか?
乳製品包装の世界市場における様々な包装タイプとは?
乳製品包装の世界市場における主要なアプリケーション区分は?
乳製品包装の世界市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
乳製品包装の世界市場における主要な推進要因と課題とは?
乳製品包装の世界市場の構造、主要プレイヤーは?
乳製品包装の世界市場における競争はどの程度ですか?
乳製品用パッケージはどのように製造されていますか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dairy Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Packaging Material
5.5 Market Breakup by Packaging Type
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Raw Material Procurement
5.11.4 Manufacturing
5.11.5 Marketing
5.11.6 Distribution
5.11.7 End-Use
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Packaging Material
6.1 Flexible Plastic
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rigid Plastic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Paper and Paper Board
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Glass
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Metal
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Single-Pack
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Multi-Pack
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Liquid Cartons
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bottles and Jars
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pouches
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cans
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Cups and Tubes
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Milk
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cheese
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Cream
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Butter and Ghee
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Yogurt
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Ice-Cream
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Ball Corporation
11.3.1.1 Company Overview
11.3.1.2 Description
11.3.1.3 Product Portfolio
11.3.1.4 Financials
11.3.2 Mondi
11.3.2.1 Company Overview
11.3.2.2 Description
11.3.2.3 Product Portfolio
11.3.2.4 Financials
11.3.2.5 SWOT Analysis
11.3.3 Bemis Company, Inc.
11.3.3.1 Company Overview
11.3.3.2 Description
11.3.3.3 Product Portfolio
11.3.3.4 Financials
11.3.3.5 SWOT Analysis
11.3.4 Rexam
11.3.4.1 Company Overview
11.3.4.2 Description
11.3.4.3 Product Portfolio
11.3.5 RPC Group
11.3.5.1 Company Overview
11.3.5.2 Description
11.3.5.3 Product Portfolio
11.3.5.4 Financials
11.3.5.5 SWOT Analysis

 

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Summary

The global dairy packaging market size reached US$ 22.42 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 28.97 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.25% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Packaging plays a vital role in the distribution of dairy products which are highly perishable in nature. Proper and effective packaging protects the contents from contamination and facilitates storage and transportation. Over the years, dairy packaging has evolved from glass bottles to polyethylene pouches, paperboard cartons and tins to tetra packs and aluminum cans. The increasing distribution of dairy products through organized retail channels has also increased the demand for dairy packaging across the world. Moreover, packaging provides information to consumers about the product ingredients through the medium of labeling which helps in improving the marketability of the product.

Market Drivers:

With rising environmental concerns, the leading dairy companies are adopting eco-friendly packaging to reduce their environmental impact and to preserve natural resources. For instance, Nestlé is working to make its packaging 100% recyclable or reusable by 2026, which will help in reducing the company’s carbon footprints.
Leading dairy companies are introducing products in innovative and convenient packaging formats, such as tetra packs, glass bottles, clear tubs and squeezable pouches. Some vendors are also offering yogurt in PE-HD bottles sealed with either aluminum foil, laminated heat-seal closures or PE-LD caps or lids to protect the contents from oxidation and delay the fading of light-sensitive colors.
Packaging manufacturers are introducing innovative products such as modified atmosphere packaging (MAP) with aseptic and antimicrobial properties. This type of packaging helps in extending the shelf-life of dairy products to up to 90 days under refrigeration storage by controlling the associated fungal contamination.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global dairy packaging market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on packaging material, packaging type, product type and application.

Breakup by Packaging Material:

Flexible plastic
Rigid plastic
Paper and paper board
Glass
Metal
Others

Based on packaging materials, flexible plastic is the most popular type of packaging material as it is light-weight and is easy to open, store and carry.

Breakup by Packaging Type:

Single-pack
Multi-pack

On the basis of packaging types, single-packs currently dominate the market, accounting for the largest market share. Due to their affordability, convenience and portability, single-pack or miniaturized packaging is becoming popular.

Breakup by Product Type:

Liquid cartons
Bottles and jars
Pouches
Cans
Cups and Tubes
Others

Amongst these, liquid cartons hold the largest share as milk and other fluid dairy products are packed in liquid paperboard (LPB) which is constructed from paperboard and layers of plastic.

Breakup by Application:

Milk
Cheese
Cream
Butter and ghee
Yogurt
Ice-cream
Others

At present, milk exhibits a clear dominance in the market as it is consumed widely across the globe and has a short shelf-life when not appropriately packed.

Regional Insights:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Region-wise, North America enjoys the leading position in the market as there is a considerable demand for packaged dairy products in the region.

Competitive Landscape:

The competitive landscape is characterized by the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players operating in the market are:

Ball Corporation
Mondi
Bemis Company, Inc.
Rexam
RPC Group Key Questions Answered in This Report:

How has the global dairy packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global dairy packaging market?
What are the key regions in the global dairy packaging market?
Which are the popular product types in the global dairy packaging market?
What are the different types of packaging materials used in the global dairy packaging market?
What are the various packaging types in the global dairy packaging market?
What are the key application segments in the global dairy packaging market?
What are the various stages in the value chain of the global dairy packaging market?
What are the key driving factors and challenges in the global dairy packaging market?
What is the structure of the global dairy packaging market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global dairy packaging market?
How is packaging for dairy products manufactured?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dairy Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Packaging Material
5.5 Market Breakup by Packaging Type
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Raw Material Procurement
5.11.4 Manufacturing
5.11.5 Marketing
5.11.6 Distribution
5.11.7 End-Use
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Packaging Material
6.1 Flexible Plastic
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rigid Plastic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Paper and Paper Board
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Glass
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Metal
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Single-Pack
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Multi-Pack
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Liquid Cartons
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bottles and Jars
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pouches
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cans
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Cups and Tubes
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Milk
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cheese
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Cream
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Butter and Ghee
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Yogurt
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Ice-Cream
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Ball Corporation
11.3.1.1 Company Overview
11.3.1.2 Description
11.3.1.3 Product Portfolio
11.3.1.4 Financials
11.3.2 Mondi
11.3.2.1 Company Overview
11.3.2.2 Description
11.3.2.3 Product Portfolio
11.3.2.4 Financials
11.3.2.5 SWOT Analysis
11.3.3 Bemis Company, Inc.
11.3.3.1 Company Overview
11.3.3.2 Description
11.3.3.3 Product Portfolio
11.3.3.4 Financials
11.3.3.5 SWOT Analysis
11.3.4 Rexam
11.3.4.1 Company Overview
11.3.4.2 Description
11.3.4.3 Product Portfolio
11.3.5 RPC Group
11.3.5.1 Company Overview
11.3.5.2 Description
11.3.5.3 Product Portfolio
11.3.5.4 Financials
11.3.5.5 SWOT Analysis

 

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