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ビール市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Beer Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

2021年の世界のビール市場規模は6,402億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR2.7%を示し、2027年には7,503億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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110 英語

 

サマリー

2021年の世界のビール市場規模は6,402億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR2.7%を示し、2027年には7,503億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

ビールは、世界中で広く飲まれているアルコール飲料です。主に穀物、水、酵母を一定期間発酵させることで製造されます。多くの場合、ハーブや果物などの原料も使用され、飲料に特定の味と香りを付加します。ビールのアルコール度数は一般に3%未満から40%(ABV)程度で、配合のスタイルやレシピによって異なります。適度な量を飲めば、ビールは動脈硬化、狭心症、脳卒中、心臓発作など、心臓や循環器系に関わる病気を予防することが知られています。

ビールの市場動向経済状況の改善や中間層の増加により、アジア・アフリカ諸国を中心に社交飲酒人口が増加し、ビールの需要が高まっています。また、アルコールフリーや低アルコールのビールも、積極的なライフスタイルの選択とアルコール摂取量の管理を心がけている若い消費者の間で人気を博しています。また、ビール製造会社は、消費者層を拡大するために、いくつかの新製品や新ブランドを投入しています。さらに、ソーシャルメディアの影響力の高まり、インターネットの普及、電子商取引分野の成長により、メーカーは小売チャネルを改善し、市場での存在感を高めることができるようになりました。しかし、コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延とそれに伴う戸締りにより、個人が社会的距離を置いた行動をとり、集会や外出を避けるため、短期的にはビールのオンプレミス販売は減少すると予想されます。一方、一部の地域では、ビールメーカーによる宅配サービスや、お出かけ用ビールパックの需要が高まっています。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界のビール市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、生産量、アルコール度数、フレーバー、流通チャネルなどに基づいて市場を分類しています。


製品タイプ別内訳スタンダードラガー
プレミアムラガー
スペシャルティビール
その他


スタンダードラガーは、低アルコールで低カロリーなため、最も人気のある商品です。そのため、低アルコール飲料を好む健康志向の消費者の間で人気があります。


パッケージ別の内訳。

ガラス
ペットボトル
金属缶
その他


このうち、ガラスは従来からビールの包装に使われている素材の一つであり、最大のシェアを占めています。


生産量別構成比。

マクロブルワリー
マイクロブルワリー
その他


現在、ビールを大量に生産し、クラフトビールと比較して手頃な価格で提供するマクロビュワリーが市場を支配しています。

アルコール度数別構成比。

高い
低い
アルコールフリー


消費者は、アルコール度数の高いビールを、味や原料の良さを連想して好むことが多い。

フレーバー別構成比。

フレーバー
無香料


現在、市場をリードしているのはフレーバービールであり、最大のシェアを占めています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
オン・ザ・トレード
専門店
コンビニエンスストア
その他


ビールの大半は、消費者に利便性と豊富な品揃えを提供するスーパーマーケットやハイパーマーケットを通じて流通しています。

地域別の洞察アジア太平洋地域
北アメリカ
ヨーロッパ
中東・アフリカ
ラテンアメリカ


地域別では、アジア太平洋地域が明らかに市場で優位性を示しています。これは、ライフスタイルの変化、若年層の増加、西洋文化の習慣の受け入れが進んでいることに起因しています。

競争環境:
市場の競争環境は、多数の大小メーカーが存在し、価格と品質で競争していることが特徴である。大手企業としては、アサヒグループホールディングス株式会社、アンハイザー・ブッシュ・インベブ、北京燕京酒造有限公司、カールスバーググループ、Diageo plc、Dogfish Head Craft Brewery Inc、ハイネケンNV、シエラネバダブリューイング株式会社、Groupo Modelo、United Breweries Group、Oettinger Brauerei Gmbh、キリンホールディングス株式会社、株式会社日本アクセスがあります。Ltd.、Molson Coors Brewing Company、Tetra Laval。本レポートで回答した主な質問
世界のビール市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
業界における主要な地域市場は?
COVID-19は世界のビール市場にどのような影響を及ぼしましたか?
製品タイプに基づく市場の内訳はどのようなものですか?
包装に基づく市場の内訳は?
生産量に基づく市場のブレークアップは?
アルコール度数別の市場構成は?
フレーバー別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
業界構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?
業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Beer Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Packaging
5.6 Market Breakup by Production
5.7 Market Breakup by Alcoholic Content
5.8 Market Breakup by Flavor
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Breakup by Region
5.11 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Standard Lager
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Premium Lager
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Specialty Beer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Glass
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET Bottle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Metal Can
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Production
8.1 Macro-Brewery
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Micro-Brewery
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Alcohol Content
9.1 High
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Low
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Alcohol Free
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Flavor
10.1 Unflavored
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Flavored
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 On-Trades
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Specialty Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Convenience Stores
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 Europe
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 North America
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Middle East and Africa
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Latin America
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
16.1 Price Indicators
16.2 Price Structure
16.3 Margin Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Asahi Group Holdings Ltd.
17.3.2 Anheuser-Busch InBev
17.3.3 Beijing Yanjing Brewery Company Limited
17.3.4 Carlsberg Group
17.3.5 Diageo plc
17.3.6 Dogfish Head Craft Brewery Inc.
17.3.7 Heineken N.V.
17.3.8 Sierra Nevada Brewing Co.
17.3.9 Groupo Modelo
17.3.10 United Breweries Group
17.3.11 Oettinger Brauerei Gmbh
17.3.12 Kirin Holdings Co. Ltd.
17.3.13 Molson Coors Brewing Company
17.3.14 Tetra Laval

 

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Summary

The global beer market size reached US$ 640.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 750.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 2.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Beer is an alcoholic beverage that is widely consumed around the world. It is mostly produced by fermenting cereal grains, water and yeast for a set period. Often, ingredients like herbs and fruits are also used to add a specific flavor and fragrance to the drink. The alcohol content in beer generally ranges from less than 3% to 40% by volume (ABV), depending on the style and recipe of the formulation. If consumed in moderation, beer is known to prevent diseases related to the heart and circulatory system, including atherosclerosis, angina, stroke and heart attack.

Beer Market Trends: With a rise in the number of social drinkers, particularly in Asian and African countries, on account of improving economic scenario and growing middle-class population, the demand for beer has increased. Alcohol-free and low alcohol beer have also gained popularity, especially among young consumers trying to make positive lifestyle choices and manage their alcohol intake. Beer manufacturing companies are also introducing several new products and brands to expand their consumer base. Moreover, the rising influence of social media, increasing internet penetration and growth of the e-commerce sector have enabled manufacturers to create improved retailing channels and market presence. However, the on-premise sales of beer are anticipated to decline in the short term due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19) and subsequent lockdowns, as individuals practice social distancing measures and avoid gatherings and outings. On the other hand, some regions are witnessing an uptick in demand for go-to beer packs, as well as home delivery services by breweries.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global beer market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging, production, alcohol content, flavor and distributional channel.


Breakup by Product Type: Standard Lager
Premium Lager
Specialty Beer
Others


Standard lager represents the most popular product type as it contains low-alcohol content and lesser calories. Owing to this, it has gained popularity amongst health-conscious consumers who prefer to consume lower amounts of alcohol.


Breakup by Packaging:

Glass
PET Bottle
Metal Can
Others


Amongst these, glass accounts for the largest market share, as it is one of the conventional materials used for packaging beer.


Breakup by Production:

Macro-Brewery
Micro-Brewery
Others


At present, macro-breweries dominate the market as they produce beer in large quantities, consequently offering it at an affordable price as compared to craft beer.

Breakup by Alcohol Content:

High
Low
Alcohol-Free


Consumers mostly prefer beer with a high alcohol content as they associate it with better taste and quality of raw materials.

Breakup by Flavor:

Flavored
Unflavored


At present, flavored beer leads the market, accounting for the largest market share.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
On-Trades
Specialty Stores
Convenience Stores
Others


The majority of the beer is distributed through supermarkets and hypermarkets as they offer convenience and a wide variety of products to consumers.

Regional Insights: Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America


Region-wise, Asia Pacific exhibits a clear dominance in the market. This can be attributed to changing lifestyles, growing young population, and increasing acceptance of western cultural habits across the region.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market is characterized by the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players are Asahi Group Holdings Ltd., Anheuser-Busch InBev, Beijing Yanjing Brewery Company Limited, Carlsberg Group, Diageo plc, Dogfish Head Craft Brewery Inc., Heineken N.V., Sierra Nevada Brewing Co., Groupo Modelo, United Breweries Group, Oettinger Brauerei Gmbh, Kirin Holdings Co. Ltd., Molson Coors Brewing Company and Tetra Laval. Key Questions Answered in This Report:
How has the global beer market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global beer market?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the packaging?
What is the breakup of the market based on the production?
What is the breakup of the market based on the alcoholic content?
What is the breakup of the market based on the flavor?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?
What are the profit margins in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Beer Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Packaging
5.6 Market Breakup by Production
5.7 Market Breakup by Alcoholic Content
5.8 Market Breakup by Flavor
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Breakup by Region
5.11 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Standard Lager
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Premium Lager
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Specialty Beer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Glass
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET Bottle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Metal Can
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Production
8.1 Macro-Brewery
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Micro-Brewery
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Alcohol Content
9.1 High
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Low
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Alcohol Free
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Flavor
10.1 Unflavored
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Flavored
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 On-Trades
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Specialty Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Convenience Stores
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 Europe
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 North America
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Middle East and Africa
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Latin America
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
16.1 Price Indicators
16.2 Price Structure
16.3 Margin Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Asahi Group Holdings Ltd.
17.3.2 Anheuser-Busch InBev
17.3.3 Beijing Yanjing Brewery Company Limited
17.3.4 Carlsberg Group
17.3.5 Diageo plc
17.3.6 Dogfish Head Craft Brewery Inc.
17.3.7 Heineken N.V.
17.3.8 Sierra Nevada Brewing Co.
17.3.9 Groupo Modelo
17.3.10 United Breweries Group
17.3.11 Oettinger Brauerei Gmbh
17.3.12 Kirin Holdings Co. Ltd.
17.3.13 Molson Coors Brewing Company
17.3.14 Tetra Laval

 

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