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麦茶の市場規模、シェア、動向分析レポート:フレーバー別(オリジナル、フレーバー)、形態別(インスタント、レディ・トゥ・ドリンク)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Barley Tea Market Size, Share & Trends Analysis Report By Flavor (Original, Flavored), By Form (Instant, Ready-to-Drink), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

麦茶市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の麦茶市場規模は2030年までに15億1490万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.3%と予測されてい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月9日 US$3,950
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108 英語

 

サマリー

麦茶市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の麦茶市場規模は2030年までに15億1490万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.3%と予測されています。麦茶産業は、主にアジアを中心としているが、世界的に拡大しており、健康意識の高まり、文化的影響、製品提供の革新により、著しい成長を目の当たりにしている。日本では麦茶、韓国ではボリ茶として知られる麦茶は、焙煎した大麦粒から作られるノンカフェインの飲料である。独特の風味と潜在的な健康効果が評価され、より健康的な飲料を求める消費者の人気商品となっている。

環境意識の高い消費者を惹きつけるため、持続可能で環境に優しいパッケージへの注目が高まっている。麦茶は健康に役立つ機能性飲料として宣伝されており、食品・飲料部門における広範なウェルネス・トレンドに合致している。各社は、すぐに飲めるボトル、ティーバッグ、インスタント粉末など、便利なパッケージング・ソリューションで製品を多様化している。

麦茶は、特にまだ広く知られていない欧米諸国において、新市場拡大の大きな可能性を秘めている。アジア諸国の深い文化的ルーツと伝統的な食生活の主食としての役割を持つ麦茶は、健康志向の消費者にアピールするのに適した立場にある。ノンカフェインで抗酸化物質が豊富な麦茶は、健康志向の高まりにぴったり合致する。メーカー各社は、外出の多い消費者のニーズに応えるため、持ち運びに便利なパッケージのレディ・トゥ・ドリンク(RTD)麦茶の開発に力を入れている。さらに、多様な消費者層を惹きつけるために、さまざまなユニークなフレーバーやブレンドを導入している。

カフェイン入り飲料に代わる健康的な飲料として認識されているハーブ飲料や機能性飲料に対する世界的な需要の高まりが、麦茶市場の成長を後押ししている。消費者がより冒険的になり、従来とは異なる飲料を試すことに寛容になるにつれて、麦茶の多用途性は斬新な風味の組み合わせや機能的な煎じ方に道を開き、多様な味覚や嗜好に対応している。さらに、持続可能性と環境に優しい慣行が重視されるようになったことで、メーカーは高品質な有機大麦を調達するようになり、環境意識の高い消費者の価値観に合致するようになった。

大麦茶市場レポートハイライト

- フレーバーに基づくと、オリジナル・セグメントは予測期間中に大幅なCAGRで成長すると推定される。自然で加工されていない食品の利点に関する意識が高まるにつれ、オリジナルバージョンを選択する消費者が増えている。オリジナル麦茶は健康上の利点を持つ機能性飲料として宣伝されており、消費者の間で拡大する健康とウェルネスのトレンドに合致している。

- 形態別では、レディ・トゥ・ドリンク・セグメントが予測期間中に大幅なCAGRで成長すると推定される。メーカーは、レモン、ハチミツ、ハーブ入りなど、多様な消費者の嗜好に対応するために様々なフレーバーを導入している。このような多様性は、より多くの消費者を引き付け、維持するのに役立つ。

- 流通チャネル別では、オンライン・セグメントが予測期間中に大幅なCAGRで成長すると推定される。インスタグラム、フェイスブック、ツイッターなどのプラットフォームは、麦茶製品のマーケティング、顧客との交流、オンラインストアへのトラフィックの誘導に活用されている。さらに、オンライン上のレビューや評価は、潜在的な購買者に他の消費者の経験に基づく貴重な洞察を提供し、十分な情報に基づいた購買決定を支援する。

- アジア太平洋地域は、2024年から2030年までの予測期間においてかなりのCAGRで成長すると予想される。麦茶は、日本、韓国、中国を含むアジア太平洋諸国において、文化的に深い意味を持つ。麦茶は伝統的な飲料として一般的に飲まれており、爽やかな風味と健康上の利点が評価されている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次風味と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.フレーバーの展望
2.3.形状の見通し
2.4.流通チャネルの見通し
2.5.地域展望
2.6.競合他社の洞察
第3章.麦茶市場の変数、動向、スコープ
3.1.市場系統の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析 - ポーターの分析
3.5.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略麦茶市場フレーバー分析と推定
4.1.フレーバー分析と市場シェア、2023年・2030年
4.2.オリジナル
4.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
4.3.フレーバー
4.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第5章.麦茶市場形態分析と推定
5.1.フレーバー分析と市場シェア、2023年・2030年
5.2.インスタント
5.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.3.レディ・トゥ・ドリンク
5.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第6章.麦茶市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.オフライン
6.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.オンライン
6.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.麦茶市場地域別推定と動向分析
7.1.地域別動向分析と市場シェア、2023年・2030年
7.2.北米
7.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.2.2.米国
7.2.2.1.主要国のダイナミクス
7.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.主要国のダイナミクス
7.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.2.4.メキシコ
7.2.4.1.主要カントリーダイナミクス
7.2.4.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.欧州
7.3.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.英国
7.3.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.5.スペイン
7.3.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.5.2.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
7.3.6.イタリア
7.3.6.1.主要国の動向
7.3.6.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.4.2.中国
7.4.2.1.主要国の動態
7.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.4.3.日本
7.4.3.1.主要国の動態
7.4.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.4.4.インド
7.4.4.1.主要国のダイナミクス
7.4.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.4.5.オーストラリアとニュージーランド
7.4.5.1.主要国の動態
7.4.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.4.6.韓国
7.4.6.1.主要国の動向
7.4.6.2.市場の予測および予測、2018~2030年 (百万米ドル)
7.5.中南米
7.5.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.主要国のダイナミクス
7.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.6.2.南アフリカ
7.6.2.1.主要国の動向
7.6.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.フレーバーのベンチマーク
8.6.各社の市場シェア分析、2023年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.10.伊藤園
8.10.1.会社概要
8.10.2.業績
8.10.3.フレーバーのベンチマーク
8.10.4.戦略的イニシアティブ
8.11.サントリー飲料・食品
8.11.1.会社概要
8.11.2.業績
8.11.3.フレーバーのベンチマーク
8.11.4.戦略的イニシアティブ
8.12.キリンホールディングス
8.12.1.会社概要
8.12.2.業績
8.12.3.フレーバーのベンチマーク
8.12.4.戦略的イニシアティブ
8.13.大塚製薬
8.13.1.会社概要
8.13.2.業績
8.13.3.フレーバーのベンチマーク
8.13.4.戦略的取り組み
8.14.金時麦茶
8.14.1.会社概要
8.14.2.業績
8.14.3.フレーバーのベンチマーク
8.14.4.戦略的イニシアティブ
8.15.ハイタイ
8.15.1.会社概要
8.15.2.業績
8.15.3.フレーバーのベンチマーク
8.15.4.戦略的イニシアティブ
8.16.紅茶共和国
8.16.1.会社概要
8.16.2.業績
8.16.3.フレーバーのベンチマーク
8.16.4.戦略的イニシアティブ
8.17.ロッテ
8.17.1.会社概要
8.17.2.業績
8.17.3.フレーバーのベンチマーク
8.17.4.戦略的イニシアティブ
8.18.ニューメキシコ・ティー・カンパニー
8.18.1.会社概要
8.18.2.業績
8.18.3.フレーバーのベンチマーク
8.18.4.戦略的イニシアティブ
8.19.カナダ麦茶会社
8.19.1.会社概要
8.19.2.業績
8.19.3.フレーバーのベンチマーク
8.19.4.戦略的取り組み

 

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Summary

Barley Tea MarketGrowth & Trends

The global barley tea market size is anticipated to reach USD 1,514.9 million by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 4.3% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The barley tea industry, which is primarily centered in Asia but expanding globally, is witnessing significant growth due to rising health awareness, cultural influences, and innovations in product offerings. Barley tea, known as mugicha in Japan and boricha in Korea, is a caffeine-free drink made from roasted barley grains. It is valued for its distinctive flavor and potential health benefits, making it a popular choice for consumers seeking healthier beverage options.

There is an increasing focus on sustainable and eco-friendly packaging to attract environmentally conscious consumers. Barley tea is being promoted as a functional beverage with health benefits, aligning with the broader wellness trend in the food and beverage sector. Companies are diversifying their offerings with convenient packaging solutions, including ready-to-drink bottles, tea bags, and instant powders.

Barley tea has substantial potential for expansion into new markets, especially in Western countries where it is not yet widely known. With its deep cultural roots in Asian countries and its role as a staple in traditional diets, barley tea is well-positioned to appeal to health-conscious consumers. As a caffeine-free, antioxidant-rich drink, it aligns perfectly with the growing wellness trend. Manufacturers are focusing on developing ready-to-drink (RTD) barley tea in convenient, portable packaging to meet the needs of on-the-go consumers. In addition, they are introducing a variety of unique flavors and blends to attract diverse consumer segments.

The increasing global demand for herbal and functional beverages, which are perceived as healthier alternatives to caffeinated drinks is driving the barkey tea market growth. As consumers become more adventurous and open to trying non-traditional beverages, the versatility of barley tea has paved the way for novel flavor combinations and functional infusions, catering to diverse palates and preferences. Moreover, the emphasis on sustainability and environmentally friendly practices has encouraged manufacturers to source high-quality, organic barley, aligning with the values of eco-conscious consumers.

Barley Tea Market Report Highlights

• Based on flavor, the original segment is estimated to grow at a substantial CAGR over the forecast period. As awareness about the benefits of natural and unprocessed foods rises, more consumers are inclined to choose the original version. Original barley tea is being promoted as a functional beverage with health advantages, aligning with the expanding health and wellness trend among consumers

• Based on form, the ready-to-drink segment is estimated to grow at a substantial CAGR over the forecast period. Manufacturers are introducing a variety of flavors to cater to diverse consumer tastes, including options like lemon, honey, and herbal infusions. This variety helps attract and retain a wider audience

• Based on distribution channel, the online segment is estimated to grow at a substantial CAGR over the forecast period. Platforms such as Instagram, Facebook, and Twitter are utilized to market barley tea products, interact with customers, and direct traffic to online stores. In addition, online reviews and ratings provide potential buyers with valuable insights based on the experiences of other consumers, helping them make informed purchasing decisions

• Asia Pacific region is expected to grow with a considerable CAGR over the forecast period from 2024 to 2030. Barley tea holds profound cultural significance in several Asia Pacific countries, including Japan, South Korea, and China. It is commonly consumed as a traditional beverage, appreciated for its refreshing flavor and health benefits



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Flavors & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Flavor Outlook
2.3. Form Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Regional Outlook
2.6. Competitive Insights
Chapter 3. Barley Tea Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis - Porter’s
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Barley Tea Market: Flavor Analysis & Estimates
4.1. Flavor Analysis & Market Share, 2023 & 2030
4.2. Original
4.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3. Flavored
4.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Barley Tea Market: Form Analysis & Estimates
5.1. Flavor Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Instant
5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3. Ready-to-drink
5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Barley Tea Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Offline
6.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2. Online
6.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Barley Tea Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Key country dynamics
7.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Key country dynamics
7.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Spain
7.3.5.1. Key country dynamics
7.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Italy
7.3.6.1. Key country dynamics
7.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. Key country dynamics
7.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. Key country dynamics
7.4.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. Australia & New Zealand
7.4.5.1. Key country dynamics
7.4.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. South Korea
7.4.6.1. Key country dynamics
7.4.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Flavor Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.10. Ito En
8.10.1. Company Overview
8.10.2. Financial Performance
8.10.3. Flavor Benchmarking
8.10.4. Strategic Initiatives
8.11. Suntory Beverage & Food
8.11.1. Company Overview
8.11.2. Financial Performance
8.11.3. Flavor Benchmarking
8.11.4. Strategic Initiatives
8.12. Kirin Holdings
8.12.1. Company Overview
8.12.2. Financial Performance
8.12.3. Flavor Benchmarking
8.12.4. Strategic Initiatives
8.13. Otsuka Pharmaceutical
8.13.1. Company Overview
8.13.2. Financial Performance
8.13.3. Flavor Benchmarking
8.13.4. Strategic Initiatives
8.14. Jinjja Barley Tea
8.14.1. Company Overview
8.14.2. Financial Performance
8.14.3. Flavor Benchmarking
8.14.4. Strategic Initiatives
8.15. Haitai
8.15.1. Company Overview
8.15.2. Financial Performance
8.15.3. Flavor Benchmarking
8.15.4. Strategic Initiatives
8.16. The Republic of Tea
8.16.1. Company Overview
8.16.2. Financial Performance
8.16.3. Flavor Benchmarking
8.16.4. Strategic Initiatives
8.17. Lotte
8.17.1. Company Overview
8.17.2. Financial Performance
8.17.3. Flavor Benchmarking
8.17.4. Strategic Initiatives
8.18. New Mexico Tea Company
8.18.1. Company Overview
8.18.2. Financial Performance
8.18.3. Flavor Benchmarking
8.18.4. Strategic Initiatives
8.19. The Canadian Barley Tea Company
8.19.1. Company Overview
8.19.2. Financial Performance
8.19.3. Flavor Benchmarking
8.19.4. Strategic Initiatives

 

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