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ホームフレグランス市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(アロマキャンドル、スプレー)、流通チャネル別(専門店、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Home Fragrance Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Scented Candles, Sprays), By Distribution Channel (Specialty Stores, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

ホームフレグランス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のホームフレグランス市場規模は2030年までに202.8億米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月29日 US$3,950
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サマリー

ホームフレグランス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のホームフレグランス市場規模は2030年までに202.8億米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は9.0%と予測されている。家庭装飾品への支出の増加は、市場成長に有利な機会をもたらしている。不安、うつ、萎縮などの健康問題を治療するためのホームフレグランスアイテムの使用は、特定の香りが精神衛生に及ぼす科学的に確立された利点を認識する消費者が増えるにつれて増加している。これも市場成長を促進する顕著な要因となっている。

周囲に心地よい香りを漂わせたいという願望やエアケア産業の拡大が、こうしたアイテムへの支出を増やし、世界市場での需要を高めている。また、家庭におけるアロマセラピーの需要の高まりも、今後の業界を牽引すると予想される。様々な研究により、エッセンシャルオイルの混合物を吸入することで、個人の睡眠の質を向上させる効果があることが示されている。睡眠、痛みの緩和、気分に対するアロマセラピーの利点に関する意識の高まりが、ホームフレグランス製品の需要を押し上げている。

市場の最大シェアを占めるのはスプレーである。米国、ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他の欧州諸国などでは、エッセンシャルオイルや植物エキスなどの天然成分や環境に優しい成分をスプレーに配合することで、これらの製品に対する需要が高まっており、近い将来の需要を後押しすると予想されている。例えば、バス&ボディ・ワークス(Bath & Body Works)は、2021年3月に「ワイルドフラワー・ブルームス(Wildflower Blooms)」というホームフレグランス・スプレーの新コレクションを発売した。このコレクションには、ラベンダー、スイカズラ、ジャスミンなど、さまざまな花の香りが含まれている。

スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年の市場で最大のシェアを占めた。スーパーマーケットとハイパーマーケットには幅広いリーチがあり、様々な地域に存在しているため、消費者がホームフレグランス製品を購入するのに便利な選択肢となっている。さらに、スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、競争力のある価格設定やプロモーションが頻繁に行われるため、消費者にとって手頃な選択肢となっている。加えて、小売業者は多額のマーケティング予算を使って、店内ディスプレイ、広告、販促活動を通じてホームフレグランス製品の販売促進を行うことが多く、消費者の認知度をさらに高め、販売を促進している。

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も急成長する地域市場になると予想される。成長の背景には、認知度の向上、可処分所得の増加、室内空気の質に対する懸念がある。消費者は、中流階級の人口増加による生活水準の向上により、これらの製品にお金を使う準備ができている。

ホームフレグランス業界は、Reckitt Benckiser Group PLC、The Procter & Gamble Company、Seda France、S. C. Johnson & Son Inc.、Newell Brands Inc.、Voluspa、Scent Air、NEST Fragrances、The Estée Lauder Companies Inc.、Bougie & Senteur、Bath & Body Works LLCなど、多数の国際的プレーヤーと少数の地域的プレーヤーが存在するため、本質的に統合されている。

ホームフレグランス市場レポートハイライト

- 2023年の世界市場は欧州が優勢欧州地域におけるアロマセラピーや装飾目的のエッセンシャルオイルなどのホームフレグランスの需要が市場成長を加速させている

- エッセンシャルオイルや天然ワックスなどの高級原料を使用した高級アロマキャンドルの開発により、アロマキャンドル分野が予測期間中に最も速いCAGRを記録すると予測される

- 予測期間中、オンライン・セグメントが最も速いCAGRを記録すると予測される。Eコマースプラットフォームでは、さまざまなブランドの幅広い製品の利用可能性の増加、無料配達、および季節割引は、チャネルの成長を促進する主な理由の一つである。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot, 2023
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Home Fragrance Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Home Fragrance Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Home Fragrance Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.1. Scented Candles
5.2.1.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.2. Sprays
5.2.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.3. Essential Oils
5.2.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.4. Incense Sticks
5.2.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.5. Others
5.2.5.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Home Fragrance Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Home Fragrance Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
6.2.1.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. Speciality Stores
6.2.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Convenience Stores
6.2.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Online
6.2.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.5. Others
6.2.5.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Home Fragrance Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Key country dynamics
7.2.3.2. Canada home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Key country dynamics
7.2.4.2. Mexico home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Germany
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. Germany home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. UK
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. UK home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Spain
7.3.5.1. Key country dynamics
7.3.5.2. Spain home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Italy
7.3.6.1. Key country dynamics
7.3.6.2. Italy home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. Key country dynamics
7.4.2.2. China home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. Japan home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. Key country dynamics
7.4.4.2. India home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. South Korea
7.4.5.1. Key country dynamics
7.4.5.2. South Korea home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Australia
7.4.6.1. Key country dynamics
7.4.6.2. India home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Argentina
7.5.3.1. Key country dynamics
7.5.3.2. Argentina home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.4. Colombia
7.5.4.1. Key country dynamics
7.5.4.2. Colombia home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1. Middles East & Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3. UAE
7.6.3.1. Key country dynamics
7.6.3.2. UAE home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.4. Saudi Arabia
7.6.4.1. Key country dynamics
7.6.4.2. South Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Home Fragrance Market - Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Market Share Analysis
8.4. Company Heat Map Analysis
8.5. Strategy Mapping
8.6. Company Profiles
8.6.1. Reckitt Benckiser Group PLC
8.6.1.1. Company Overview
8.6.1.2. Financial Performance
8.6.1.3. Product Benchmarking
8.6.1.4. Strategic Initiatives
8.6.2. The Procter & Gamble Company
8.6.2.1. Company Overview
8.6.2.2. Financial Performance
8.6.2.3. Product Benchmarking
8.6.2.4. Strategic Initiatives
8.6.3. Seda France
8.6.3.1. Company Overview
8.6.3.2. Financial Performance
8.6.3.3. Product Benchmarking
8.6.3.4. Strategic Initiatives
8.6.4. S. C. Johnson & Son, Inc.
8.6.4.1. Company Overview
8.6.4.2. Financial Performance
8.6.4.3. Product Benchmarking
8.6.4.4. Strategic Initiatives
8.6.5. Newell Brands Inc.
8.6.5.1. Company Overview
8.6.5.2. Financial Performance
8.6.5.3. Product Benchmarking
8.6.5.4. Strategic Initiatives
8.6.6. Voluspa
8.6.6.1. Company Overview
8.6.6.2. Financial Performance
8.6.6.3. Product Benchmarking
8.6.6.4. Strategic Initiatives
8.6.7. Scent Air
8.6.7.1. Company Overview
8.6.7.2. Financial Performance
8.6.7.3. Product Benchmarking
8.6.7.4. Strategic Initiatives
8.6.8. NEST Fragrances
8.6.8.1. Company Overview
8.6.8.2. Financial Performance
8.6.8.3. Product Benchmarking
8.6.8.4. Strategic Initiatives
8.6.9. The Estée Lauder Companies Inc.
8.6.9.1. Company Overview
8.6.9.2. Financial Performance
8.6.9.3. Product Benchmarking
8.6.9.4. Strategic Initiatives
8.6.10. Bougie & Senteur
8.6.10.1. Company Overview
8.6.10.2. Financial Performance
8.6.10.3. Product Benchmarking
8.6.10.4. Strategic Initiatives
8.6.11. Bath & Body Works LLC
8.6.11.1. Company Overview
8.6.11.2. Financial Performance
8.6.11.3. Product Benchmarking
8.6.11.4. Strategic Initiatives

 

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Summary

Home Fragrance Market Growth & Trends

The global home fragrance market size is expected to reach USD 20.28 billion by 2030, and is projected to grow at a CAGR of 9.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing expenditure on home décor is posing lucrative opportunities for market growth. The use of home fragrance items to treat health issues like anxiety, depression, and attrition is growing as more consumers become aware of the scientifically established advantages of certain scents on mental health. This has also become a prominent factor to propel the market growth.

The desire for pleasant scent in surroundings and expanding air care industry has increased spending on these items, increasing demand in the worldwide market. The industry is also expected to be driven in the future years by rising demand for aromatherapy in homes. Various studies have shown that inhaling essential oil mixture has shown efficacy in improving sleep quality among individuals. Rising awareness about the benefits of aromatherapy on sleep, pain alleviation, and mood have boosted demand for home fragrance products.

The sprays segment held the maximum share of the market. The growing demand for these products in countries including the U.S, Germany, the UK, France, Spain, Italy, and other European countries owing to the incorporation of natural and eco-friendly ingredients, such as essential oils and plant extracts in sprays is expected to fuel the demand in the near future. For instance, Bath & Body Works, the popular bath and body retailer launched a new collection of home fragrance sprays called "Wildflower Blooms" in March 2021. The collection includes a variety of floral scents, such as lavender, honeysuckle, and jasmine.

The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share of the market in 2023. Supermarkets and hypermarkets have a wide reach and are present in various regions, making them a convenient option for consumers to purchase home fragrance products. Moreover, supermarkets and hypermarkets often offer competitive pricing and promotions, making it an affordable option for consumers. In addition, retailers often use their large marketing budgets to promote home fragrance products through in-store displays, advertising, and promotional activities, further increasing consumer awareness and driving sales.

Asia Pacific is expected to emerge as the fastest growing regional market over the forecast period. The growth is attributed to an increase in awareness, disposable income, and concerns over indoor air quality. Consumers are ready to spend money on these products due to improvement in their standard of living, which is attributed to rise in the middle-class population.

The home fragrance industry is consolidated in nature with the presence of a large number of international players and a few regional players like Reckitt Benckiser Group PLC, The Procter & Gamble Company, Seda France, S. C. Johnson & Son Inc., Newell Brands Inc., Voluspa, Scent Air, NEST Fragrances, The Estée Lauder Companies Inc., Bougie & Senteur, and Bath & Body Works LLC.

Home Fragrance Market Report Highlights

• Europe dominated the global market in 2023. The demand for home fragrances such as essential oils for aromatherapy and decorative purposes in the European region is accelerating the market growth

• The scented candles segment is projected to register the fastest CAGR during the forecast period due to the development of high-end scented candles made with premium ingredients, such as essential oils and natural waxes

• During the forecast period, the online segment is expected to witness the fastest CAGR. The increasing availability of a wide range products of different brands, free delivery, and seasonal discount on e-commerce platforms are among the major reasons driving the channel growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot, 2023
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Home Fragrance Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Home Fragrance Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Home Fragrance Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.1. Scented Candles
5.2.1.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.2. Sprays
5.2.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.3. Essential Oils
5.2.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.4. Incense Sticks
5.2.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.5. Others
5.2.5.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Home Fragrance Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Home Fragrance Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
6.2.1.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. Speciality Stores
6.2.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Convenience Stores
6.2.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Online
6.2.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.5. Others
6.2.5.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Home Fragrance Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Key country dynamics
7.2.3.2. Canada home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Key country dynamics
7.2.4.2. Mexico home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Germany
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. Germany home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. UK
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. UK home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Spain
7.3.5.1. Key country dynamics
7.3.5.2. Spain home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Italy
7.3.6.1. Key country dynamics
7.3.6.2. Italy home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. Key country dynamics
7.4.2.2. China home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. Japan home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. Key country dynamics
7.4.4.2. India home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. South Korea
7.4.5.1. Key country dynamics
7.4.5.2. South Korea home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Australia
7.4.6.1. Key country dynamics
7.4.6.2. India home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Argentina
7.5.3.1. Key country dynamics
7.5.3.2. Argentina home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.4. Colombia
7.5.4.1. Key country dynamics
7.5.4.2. Colombia home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1. Middles East & Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3. UAE
7.6.3.1. Key country dynamics
7.6.3.2. UAE home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.4. Saudi Arabia
7.6.4.1. Key country dynamics
7.6.4.2. South Africa home fragrance market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Home Fragrance Market - Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Market Share Analysis
8.4. Company Heat Map Analysis
8.5. Strategy Mapping
8.6. Company Profiles
8.6.1. Reckitt Benckiser Group PLC
8.6.1.1. Company Overview
8.6.1.2. Financial Performance
8.6.1.3. Product Benchmarking
8.6.1.4. Strategic Initiatives
8.6.2. The Procter & Gamble Company
8.6.2.1. Company Overview
8.6.2.2. Financial Performance
8.6.2.3. Product Benchmarking
8.6.2.4. Strategic Initiatives
8.6.3. Seda France
8.6.3.1. Company Overview
8.6.3.2. Financial Performance
8.6.3.3. Product Benchmarking
8.6.3.4. Strategic Initiatives
8.6.4. S. C. Johnson & Son, Inc.
8.6.4.1. Company Overview
8.6.4.2. Financial Performance
8.6.4.3. Product Benchmarking
8.6.4.4. Strategic Initiatives
8.6.5. Newell Brands Inc.
8.6.5.1. Company Overview
8.6.5.2. Financial Performance
8.6.5.3. Product Benchmarking
8.6.5.4. Strategic Initiatives
8.6.6. Voluspa
8.6.6.1. Company Overview
8.6.6.2. Financial Performance
8.6.6.3. Product Benchmarking
8.6.6.4. Strategic Initiatives
8.6.7. Scent Air
8.6.7.1. Company Overview
8.6.7.2. Financial Performance
8.6.7.3. Product Benchmarking
8.6.7.4. Strategic Initiatives
8.6.8. NEST Fragrances
8.6.8.1. Company Overview
8.6.8.2. Financial Performance
8.6.8.3. Product Benchmarking
8.6.8.4. Strategic Initiatives
8.6.9. The Estée Lauder Companies Inc.
8.6.9.1. Company Overview
8.6.9.2. Financial Performance
8.6.9.3. Product Benchmarking
8.6.9.4. Strategic Initiatives
8.6.10. Bougie & Senteur
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2024/11/14 10:27

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