ウェットティッシュの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(家庭用、ベビー用、肌用)、素材別(不織布、布帛)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Wet Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Household Wipes, Baby Wipes, Intimate Wipes), By Material (Non-Woven, Woven), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 ウェットティッシュ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ウェットティッシュの世界市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率3.8%を記録し、2030年には365億6000万米ド... もっと見る
本レポートは受注生産のため、ご納品のお時間をいただく場合がございます。
サマリーウェットティッシュ市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ウェットティッシュの世界市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率3.8%を記録し、2030年には365億6000万米ドルに達すると予測されている。消費者の衛生意識の高まりと個人用衛生用品への支出が市場成長を促進すると予測されている。人々の衛生意識の高まりは、市場成長を促進する主な理由の一つである。親密用、湿潤用、流せるタイプ、女性用、香り付きなど、多様なタイプのおしりふきが過去10年間に開発され、さまざまな用途に使用されている。 新興市場と輸入品需要の高まりは、オンライン消費をさらに促進する。インスタグラムやフェイスブックは、カスタマーレビューや購入に関する問題を解決するための数多くのフォーラムを提供することで、消費者の購買決定に影響を与えている。新興市場の消費者は、中国のTmallやインドのFlipkartなど、現地のeコマース・プラットフォームを好む。南アジア諸国の新興市場からの需要の増加により、他のパーソナルケア製品の中でもウェットティッシュのオンライン市場は近年著しい成長を遂げている。 2020年にはCOVID-19の大流行により、消毒用品に対する空前の需要が発生し、家庭用ウェットティッシュにとって注目すべき年となった。米国クリーニング協会(American Cleaning Institute)の報告によると、2021年第2四半期は2020年に比べ、クリーニング・消毒用ウェットティッシュの入手性が向上した。消費者は今、日常生活におけるこれらの製品の価値と利便性を認識している。パニック的な購買は一段落したものの、清掃習慣の恒久的な変化や衛生・健康志向の継続により、家庭用およびクリーニングワイプへの持続的な関心が期待される。 近年、ウェットティッシュは世界的に人気が急上昇しており、あらゆる年齢層の人々にアピールしている。メイク落とし、冷却、香り付き、抗菌、ボディワイプ、一般的なクリーニングワイプなど、多様な品揃えがあるため、日常的に広く使用されている。A Dollar Shave Clubによる2022年の調査によると、調査対象となった米国の男性消費者1,000人のうち51%がおしりふきを好むと回答し、23%が代替衛生用品を使用していると回答した。同調査はまた、女性の方が男性よりもウェットティッシュを好む傾向があることを指摘している。 化学物質を含まないウェットティッシュへの需要の高まりは、特に赤ちゃんのための自然なおしりふきを探している親にアピールする新製品を開発するようメーカーを後押ししている。例えば、2021年5月、コトリーはレンチング社の堆肥化可能なヴェオセル繊維を使用したベビーワイプを米国市場に投入した。肌に優しい添加物を配合したこの新製品は、肌のバリア特性とpHバランスを守りながら、汚れや刺激物質を効果的に除去する。 ウェットティッシュ市場レポートハイライト - 製品別では、親密用ウェットティッシュが予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。女性用ウェットティッシュの需要は、衛生維持の重要性に対する意識の高まりとオーガニック製品の人気の高まりが主因となっている。 - 素材別では、不織布セグメントが2022年の市場を支配した。柔らかい手触りが求められるベビーケア、スキンケア、個人衛生用途でよく使用される。不織布は優しく、研磨剤を含まない感触を提供し、ユーザーエクスペリエンスを向上させる。 - 流通チャネル別では、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門が2022年の市場シェアの大半を占めた。これらのチャネルは、さまざまなブランド、サイズ、種類のウェットティッシュを含む多種多様な製品を提供している。豊富な品揃えにより、スーパーマーケットとハイパーマーケットは消費者にとって便利な目的地となっている。 - アジア太平洋地域の需要は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測される。この地域は多くの国で経済成長と可処分所得水準の上昇を経験している。可処分所得が増加するにつれて、消費者はウェットティッシュのような便利で付加価値の高い製品により積極的に支出するようになる。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segmental Outlook 2.3. Regional Outlook Chapter 3. Wet Wipes Variables & Trends 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Industry Challenges 3.3.4. Industry Opportunities 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Industry Analysis - Porter’s 3.4.1.1. Supplier Power 3.4.1.2. Buyer Power 3.4.1.3. Substitution Threat 3.4.1.4. Threat from New Entrant 3.4.1.5. Competitive Rivalry 3.5. Market Entry Strategies Chapter 4. Consumer Behavior Analysis 4.1. Demographic Analysis 4.2. Consumer Trends and Preferences 4.3. Factors Affecting Buying Decision 4.4. Consumer Product Adoption 4.5. Observations & Recommendations Chapter 5. Wet Wipes Market: Product Analysis & Estimates 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million) 5.2.1. Household/Disinfectant/Cleaning Wipes 5.2.2. Baby Wipes 5.2.3. Facial & Cosmetic Wipes 5.2.4. Hand & Body Wipes 5.2.5. Intimate Wipes 5.2.6. Flushable Wet Wipes 5.2.7. Others Chapter 6. Wet Wipes Market: Material Analysis & Estimates 6.1. Material Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Material (USD Million) 6.2.1. Non-Woven 6.2.2. Woven Chapter 7. Wet Wipes Market: Distribution Channel Analysis & Estimates 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million) 7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets 7.2.2. Convenience Stores 7.2.3. Pharmacy 7.2.4. E-Commerce 7.2.5. Others Chapter 8. Wet Wipes Market: Regional Estimates & Trend Analysis 8.1. Wet Wipes Market: Regional Outlook 8.2. North America 8.2.1. North America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.2.2. U.S. 8.2.2.1. Key Country Dynamics 8.2.2.2. U.S. wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.2.3. Canada 8.2.3.1. Key Country Dynamics 8.2.3.2. Canada wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3. Europe 8.3.1. Europe wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.2. UK 8.3.2.1. Key Country Dynamics 8.3.2.2. UK wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.3. Germany 8.3.3.1. Key Country Dynamics 8.3.3.2. Germany wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.4. France 8.3.4.1. Key Country Dynamics 8.3.4.2. France wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4. Asia Pacific 8.4.1. Asia Pacific wet wipes products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.2. China 8.4.2.1. Key Country Dynamics 8.4.2.2. China wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.3. India 8.4.3.1. Key Country Dynamics 8.4.3.2. India wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.4. Japan 8.4.4.1. Key Country Dynamics 8.4.4.2. Japan wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.5. Central & South America 8.5.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.5.2. Brazil 8.5.2.1. Key Country Dynamics 8.5.2.2. Brazil wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.6. Middle East & Africa 8.6.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.6.2. South Africa 8.6.2.1. Key Country Dynamics 8.6.2.2. South Africa wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 9. Wet Wipes Market: Competitive Landscape 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 9.2. Company Categorization 9.3. Participant’s Overview 9.4. Financial Performance 9.5. Product Benchmarking 9.6. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share) 9.7. Company Heat Map Analysis 9.8. Strategy Mapping 9.8.1. Partnerships 9.8.2. Innovation 9.8.3. Expansion Strategy 9.8.4. Marketing Campaign 9.8.5. Philanthropy 9.8.6. Brand Relaunch 9.8.7. Sustainability 9.8.8. Acquisition 9.8.9. Product Launches 9.9. List of key companies analyzed in this section includes: 9.9.1. The Clorox Company 9.9.2. KCWW 9.9.3. Reckitt Benckiser Group PLC 9.9.4. Unilever 9.9.5. Johnson & Johnson Consumer Inc. 9.9.6. TLC International 9.9.7. WipesPlus 9.9.8. The Honest Company, Inc. 9.9.9. Procter & Gamble 9.9.10. Himalaya Wellness Company.
SummaryWet Wipes Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segmental Outlook 2.3. Regional Outlook Chapter 3. Wet Wipes Variables & Trends 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Industry Challenges 3.3.4. Industry Opportunities 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Industry Analysis - Porter’s 3.4.1.1. Supplier Power 3.4.1.2. Buyer Power 3.4.1.3. Substitution Threat 3.4.1.4. Threat from New Entrant 3.4.1.5. Competitive Rivalry 3.5. Market Entry Strategies Chapter 4. Consumer Behavior Analysis 4.1. Demographic Analysis 4.2. Consumer Trends and Preferences 4.3. Factors Affecting Buying Decision 4.4. Consumer Product Adoption 4.5. Observations & Recommendations Chapter 5. Wet Wipes Market: Product Analysis & Estimates 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million) 5.2.1. Household/Disinfectant/Cleaning Wipes 5.2.2. Baby Wipes 5.2.3. Facial & Cosmetic Wipes 5.2.4. Hand & Body Wipes 5.2.5. Intimate Wipes 5.2.6. Flushable Wet Wipes 5.2.7. Others Chapter 6. Wet Wipes Market: Material Analysis & Estimates 6.1. Material Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Material (USD Million) 6.2.1. Non-Woven 6.2.2. Woven Chapter 7. Wet Wipes Market: Distribution Channel Analysis & Estimates 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million) 7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets 7.2.2. Convenience Stores 7.2.3. Pharmacy 7.2.4. E-Commerce 7.2.5. Others Chapter 8. Wet Wipes Market: Regional Estimates & Trend Analysis 8.1. Wet Wipes Market: Regional Outlook 8.2. North America 8.2.1. North America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.2.2. U.S. 8.2.2.1. Key Country Dynamics 8.2.2.2. U.S. wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.2.3. Canada 8.2.3.1. Key Country Dynamics 8.2.3.2. Canada wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3. Europe 8.3.1. Europe wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.2. UK 8.3.2.1. Key Country Dynamics 8.3.2.2. UK wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.3. Germany 8.3.3.1. Key Country Dynamics 8.3.3.2. Germany wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.3.4. France 8.3.4.1. Key Country Dynamics 8.3.4.2. France wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4. Asia Pacific 8.4.1. Asia Pacific wet wipes products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.2. China 8.4.2.1. Key Country Dynamics 8.4.2.2. China wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.3. India 8.4.3.1. Key Country Dynamics 8.4.3.2. India wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.4.4. Japan 8.4.4.1. Key Country Dynamics 8.4.4.2. Japan wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.5. Central & South America 8.5.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.5.2. Brazil 8.5.2.1. Key Country Dynamics 8.5.2.2. Brazil wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.6. Middle East & Africa 8.6.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 8.6.2. South Africa 8.6.2.1. Key Country Dynamics 8.6.2.2. South Africa wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 9. Wet Wipes Market: Competitive Landscape 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 9.2. Company Categorization 9.3. Participant’s Overview 9.4. Financial Performance 9.5. Product Benchmarking 9.6. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share) 9.7. Company Heat Map Analysis 9.8. Strategy Mapping 9.8.1. Partnerships 9.8.2. Innovation 9.8.3. Expansion Strategy 9.8.4. Marketing Campaign 9.8.5. Philanthropy 9.8.6. Brand Relaunch 9.8.7. Sustainability 9.8.8. Acquisition 9.8.9. Product Launches 9.9. List of key companies analyzed in this section includes: 9.9.1. The Clorox Company 9.9.2. KCWW 9.9.3. Reckitt Benckiser Group PLC 9.9.4. Unilever 9.9.5. Johnson & Johnson Consumer Inc. 9.9.6. TLC International 9.9.7. WipesPlus 9.9.8. The Honest Company, Inc. 9.9.9. Procter & Gamble 9.9.10. Himalaya Wellness Company.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Grand View Research社のビューティ・パーソナルケア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(household)の最新刊レポート
よくあるご質問Grand View Research社はどのような調査会社ですか?グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|