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ノルウェーのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Norway

ノルウェーの家電製品は、2021年に小売数量のマイナス成長を記録し、小売金額の成長もごくわずかになると予想されています。この業績は、OLEDテレビ、マス型TWSイヤホン、活動量計(アナログ)、そして若干ではあ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

ノルウェーの家電製品は、2021年に小売数量のマイナス成長を記録し、小売金額の成長もごくわずかになると予想されています。この業績は、OLEDテレビ、マス型TWSイヤホン、活動量計(アナログ)、そして若干ではあるがスマートフォンを除いて、ほとんどのサブカテゴリーが最近減少していることを反映しています。一方、ポータブルプレーヤー、ホームビデオ、イメージングデバイスは、2021年に2桁の減少が見込まれています。これは、スマートフォンの多機能化の影響もあるだろう...

Euromonitor Internationalのノルウェーの家電製品市場に関する調査レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

ノルウェーの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

ノルウェイの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
Huaweiは失速したが、Xiaomiは上昇している
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次は?
MARKET DATA
表1 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
ノルウェイのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
パンデミックの初期段階では需要が急増したものの、小売の数量および金額の売上は低迷
2021年、タブレット端末は引き続きモビリティの低下に悩まされているが、Chromebookは手頃な価格で人気を維持している
2021年、Apple ABは首位を維持するが、Lenovo Technology BVが追いつく
見通しと機会
需要の安定化に伴い、予測期間中の成長率は鈍化するが、在宅勤務のトレンドは引き続き成長の余地があるだろう
パンデミックが去った後も、ノルウェーではゲームの人気が続くだろう
ノートPCは今後もデスクトップPCにとって最大の脅威となるだろう
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
ノルウェイの車載用エンタテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19の影響で車での移動が制限されているため、消費者の車内エンタテイメントへの投資モチベーションが低い
2021年はAAMP Nordic ASが首位を維持するが、2位のAVReform ASが追いつく
2021年、カーナビゲーションシステム、インダッシュメディアプレーヤーともに、スマートフォンが数量成長の課題となる
展望と機会
経済的な弱さとスマートフォンとの競争の激化により、車載エンターテイメントは予測期間中に減少する
環境問題への配慮から自動車保有台数が減少し、今後数年間の販売台数の伸びがさらに鈍化する
搭載されている機能の質が、予測期間中の車載エンターテイメントの売上と数量成長に影響を与える
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別車載用エンターテインメントの売上高数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:金額成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
ノルウェイのホームオーディオとシネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19は支出を抑え、スマートフォンやワイヤレススピーカーとの競争が続くことで数量減が深まる
サウンドバーは引き続き人気があり、洗練されたスタイリッシュでミニマルなデザインが消費者に訴求されている
Philips Norge ASが首位を維持しているが、3位のSamsung Electronics Nordic ABがシェアを伸ばしている
将来性と機会
高品質な製品が価格を押し上げ、ホームオーディオ・シネマの数量成長は予測期間中に鈍化
景気の低迷とワイヤレススピーカーとの競合により、ホームオーディオ・シネマの台数は予測期間中に減少する
ワイヤレススピーカーの普及に伴い、デジタルメディアプレーヤードックは完全に撤退する見込み
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
ノルウェイのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年の数量成長率は再び低下するが、金額成長率は引き続き好調に推移
ホームビデオでは、サムスンがトップを維持しているが、LG Electronics Norwayは、ロックダウン中に有機ELテレビの売上が増加している
セカンダリーテレビが減少し、ストリーミングサービスとの競争がビデオプレーヤーの成長に課題を与える
展望と機会
経済の脆弱性と家庭外活動への回帰は、ノルウェーの家庭用ビデオにとって今後数年間の課題となる
スマートフォンやタブレット端末は、消費者のテレビコンテンツの視聴方法を変え、テレビの量的販売を抑制する
予測期間中、プレーヤーはニッチな開発によってシェアを拡大しようとするだろう
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
ノルウェイのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
ロックダウンにより写真を撮る機会が減り、イメージングデバイスの需要が減少
2021年のノルウェーにおけるイメージングデバイスは、ソニーが現在のシェアを拡大してトップに立つ
2021年には、スマートフォンが高品質のカメラを提供していることから、スマートフォンがますます販売に影響を与える。
見通しと機会
経済不況によりデジタルカメラの買い替えが進まないため、予測期間中は減少が続くだろう
スマートフォンメーカーは、内蔵カメラの品質向上にますます注力するようになり、イメージングデバイスの成長は予測期間中さらに抑制されるだろう
高価格帯のカメラシステムは、価格競争の激化により苦戦が続く
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ノルウェイのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミック時には、消費者が屋内に閉じこもり、携帯品を必要としなくなるため、売上が減少する
Google Homeの成功により、ノルウェーのワイヤレススピーカー市場ではアルファベットがトップを維持
電子書籍端末は減少傾向が続き、アマゾンのKindleが主流となっている
展望と機会
価格変動やスマートフォンとの競争が激化し、数量成長率は引き続き低下する
電子書籍端末は、スマートフォンや物理書籍、オーディオブックとの競争にさらされ、予測期間中に数量が減少すると思われる
ワイヤレススピーカーは、予測期間中、イノベーションを促進する最大の機会となる
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ノルウェイの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19により携帯電話の数量減少が深刻化し、スマートフォンは長期の買い替えサイクルに悩まされ続ける
COVID-19により消費者の価格感応度が高まり、サムスンがアップルを抑えて首位を堅持
COVID-19はフィーチャーフォンの成長率低下につながり、スマートフォンの減少は業界の継続的な課題の結果である
見通しと機会
フィーチャーフォンは二桁台の減少を記録し、景気後退により二次携帯電話への支出が止まる
単価の上昇、飽和状態、買い替えサイクルの長期化がスマートフォンの脅威となる
OnePlusは予測期間中に更なる展開を予定しているが、新規購入に代わるものが小売の量販の脅威となっている
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の売上高金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
ノルウェイのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
洗練されていないためにアクティビティバンドが減少し、アクティビティウォッチ(アナログ)とスマートウェアラブルが成長を牽引
スマートウォッチは、キャッシュレス化が進む社会においても魅力を発揮
Fitbitは2021年もトップを維持しているが、Apple ABやFossil Norwayとの厳しい競争に直面している
将来性と機会
ウェアラブルエレクトロニクスは、今後、活動量計(アナログ)とスマートウェアラブルの売上が伸びるだろう
非接触型決済は、スマートウェアラブルの成長の余地がある
健康とウェルネスのトレンドは、今後数年間、このカテゴリーの成長の重要な要因となる
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
北欧のヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19は、消費者が騒がしい家庭環境で過ごす時間が長くなったため、多目的に使用できるヘッドフォンの売上を押し上げる
多機能性と相互接続性が2021年のヘッドフォン需要を押し上げる
2021年、Apple ABはSamsungを抑えてトップを維持するが、シェアは若干低下する
見通しと機会
ヘッドホン全体の見通しはやや暗いが、技術の継続的な向上により緩和されるだろう
他社との差別化を図るためには、セグメンテーションが必要になる
ワイヤレスイヤホンの数量減少は、TWSイヤホンの魅力が牽引するだろう
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Consumer electronics in Norway is set to record negative retail volume rates in 2021 and negligible retail value growth. This performance reflects the fact that most subcategories have seen recent decline, with the exception of OLED TVs, mass TWS earbuds, activity watch (analogue) and, to a lesser extent, smartphones. In contrast, portable players, home video and imaging devices are expected to see double-digit decline in 2021. This will partly be a result of the multifunctionality of smartphone...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Norway report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Consumer Electronics in Norway
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN NORWAY
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Huawei falters but Xiaomi is on the up
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Retail volume and value sales slump after a surge in demand during the initial stages of the pandemic
Tablets continues to suffer from reduced mobility in 2021, but Chromebooks remain popular thanks to their affordability
Apple AB retains its lead in 2021, but Lenovo Technology BV catches up
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth rates are set to falter over the forecast period as demand stabilises, but the work from home trend will continue to offer scope for growth
Gaming will remain popular in Norway even as the pandemic recedes
Laptops will continue to represent the biggest threat to desktops in the coming years
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Limited car journeys due to COVID-19 leaves little motivation for consumers to invest in in-car entertainment
AAMP Nordic AS maintains the lead in 2021, but second-ranking AVReform AS catches up
Smartphones challenge volume growth for both in-car navigation systems and in-dash media players in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
In-car entertainment will decline across the forecast period, as economic fragility elides with growing competition from smartphones
Environmental concerns will lead to reduced car ownership, further dampening volume growth in the coming years
The quality of in-built features will damage sales and volume growth of in-car entertainment over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
COVID-19 reduces spending, while the ongoing competition from smartphones and wireless speakers deepens volume decline
Soundbars remain popular, appealing to consumers through sleek, stylish and minimalist designs
Philips Norge AS retains its lead, but third-ranking Samsung Electronics Nordic AB augments its share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
High-quality products inflate price-points, dampening volume growth for home audio and cinema across the forecast period
Economic fragility and competition from wireless speakers will lead to volume decline in home audio and cinema across the forecast period
Digital media player docks set to exit the landscape completely as wireless speakers become increasingly popular
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Decline in volume growth once again in 2021, but value growth remains buoyant
Samsung retains its lead in home video, but LG Electronics Norway records an uplift in sales from OLED TVs during lockdown
Secondary TVs decline and the competition from streaming services challenges growth for video players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Economic fragility and return to out-of-home activities represent challenges for home video in Norway in the coming years
Smartphones and tablets will change the way consumers view TV content, stifling volume sales of television sets
Players will seek to boost share through niche development over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lockdown diminishes photo-taking opportunities, leading to decreased demand for image devices
Sony leads imaging devices in Norway in 2021 with an increase in current share
Smartphones increasingly challenge sales in 2021, as they offer high-quality cameras to consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Decline will continue across the forecast period, as the economic recession discourages replacement of digital cameras
Smartphone manufacturers will increasingly focus on improving the quality of in-built cameras, further stifling growth for imaging devices over the forecast period
High-end camera systems will continue to struggle due to increased price-sensitivity
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Sales fall during the pandemic, as staying indoors leaves consumers with little need for portable goods
Alphabet retains its lead in wireless speakers in Norway thanks to the success of Google Home
E-readers continues to see decline and remains dominated by Amazon's Kindle
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Volume growth will remain in decline as price sensitivity and competition from smartphones intensifies
E-readers will see volume decline over the forecast period, challenged by the competition from smartphones, as well as physical and audiobooks
Wireless speakers have the best opportunity to drive innovation across the forecast period
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
COVID-19 deepens the volume decline for mobile phones, while smartphones continue to suffer from long replacement cycles
Samsung consolidates its lead ahead of Apple as COVID-19 increases consumer price-sensitivity
COVID-19 leads to a decline in growth for feature phones, while the decline of smartphones is the result of ongoing challenges in the industry
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Feature phones set to record double-digit decline and the economic recession halts spending on secondary phones
Increasing unit prices, saturation and lengthening replacement cycles represents a threat to smartphones
OnePlus plans to roll out further across the forecast period, while alternatives to new purchases represent a threat to retail volume sales
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Activity watches (analogue) and smart wearables drive growth as activity bands decline due to a lack of sophistication
Smartwatches have ongoing appeal in an increasingly cashless society
Fitbit retains its lead in 2021 but faces stiff competition from Apple AB and Fossil Norway
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wearable electronics will be boosted by sales of activity watches (analogue) and smart wearables in the coming years
Contactless payment offers scope for growth in smart wearables
The health and wellness trend will remain a key factor for growth in the category in the coming years
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
COVID-19 boosts sales of headphones for multiple purposes, as consumers spend more time in noisy home environments
Multifunctionality and interconnection boosts demand for headphones in 2021
Apple AB retains the lead ahead of Samsung in 2021, but with a slight loss of share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
A somewhat gloomy outlook for headphones overall will be mitigated by ongoing improvements in technology
Segmentation will become necessary for players to stand out from the crowd
Volume decreases for wireless earphones will be driven by the appeal of TWS earbuds
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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