調理済み食品の世界市場 - 2023-2030Global Ready To Eat Food Market - 2023-2030 市場概要 世界のレディ・トゥ・イート食品市場は、2022年に1億7,250万米ドルを記録し、2030年には2億5,870万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.2%である。 簡便性は... もっと見る
サマリー市場概要世界のレディ・トゥ・イート食品市場は、2022年に1億7,250万米ドルを記録し、2030年には2億5,870万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.2%である。 簡便性は依然として調理済み食品市場の重要な推進要因である。消費者は多忙なライフスタイルに合った手軽で簡単な食事ソリューションを求めている。外出先で食べることができるシングルサーブ、ポータブル、スナックサイズの調理済み食品の需要が高まっている。このトレンドは、利便性と食べやすさを優先した、個食サイズ、持ち運び可能なパッケージ、革新的なパッケージデザインの導入につながっている。 消費者は、世界中の新しく多様な味を試すことにますます前向きになっている。調理済み食品は、エスニックや世界の味や料理を幅広く提供することで、この傾向を反映している。各社は、消費者の冒険的な味覚に応えるため、さまざまな地域料理や各国料理にインスパイアされた調理済み食品、スナック、調味料を発売している。 市場ダイナミクス 調理済み食品の利便性が市場成長の原動力となる 調理済み食品は時間のかかる食事の準備、調理、後片付けを不要にする。これは、調理時間が限られていたり、便利な食事オプションを好んだりする忙しい個人、専門職、学生、家族にとって魅力的である。手間をかけずに、素早く簡単に空腹感や欲求を満たすことができる。インド技術経営研究所(Indian Institute for Technology and Management)による調理済み食品部門に関する調査によると、調理済み食品は65%の人に消費されており、75%の消費者が時間の節約になることから好んで利用している。 調理済み食品は、外出先でも簡単に食べられるように設計されている。これは、忙しいライフスタイルを送る人々や、持ち運び可能な食品オプションを必要とする人々のニーズに応えるものである。特に、通勤者、旅行者、オフィスワーカー、野外活動に携わる人々に人気がある。したがって、すぐに食べられるという利便性が市場の成長を後押ししている。 ミールキットの人気の高まりが調理済み食品市場の成長を牽引している ミールキットは、家庭料理を食べたいが食材の買い出しや計画を立てる時間がない忙しい個人や家族に便利なソリューションを提供する。ミールキットは、必要な食材をすべて計量済みの分量で届けてくれるため、大がかりな食事の準備をする必要がなく、調理時間も短縮できる。 ミールキットには、さまざまな料理のレシピが幅広く用意されていることが多く、消費者はさまざまな味や調理スタイルを試すことができる。この多様性は、新しく刺激的な食体験を求める消費者にアピールする。その結果、ミールキットは消費者に新しい食材や味を紹介し、料理の嗜好を広げる。ミールキットが普及し主流になるにつれ、消費者はすぐに食べられる食品という概念を知ることになる。 生鮮食品志向の高まりが市場成長の妨げに 米国人の平均93%は健康的な食生活を望んでおり、63%の消費者はほとんど、あるいは常に健康的な食生活を心がけていると答えている。消費者の健康志向が高まるにつれ、新鮮で加工されていない食品を重視する傾向が強まっている。生鮮食品は一般的に栄養価が高く、添加物や保存料が調理済み食品に比べて少ないため、より健康的であると認識されることが多い。このような生鮮食品へのシフトは、消費者が新鮮な食材を使って一から調理したり食事を準備したりすることを優先させ、調理済み食品への依存度を下げることにつながる。 自然食品と有機食品の需要は増加傾向にある。消費者は、加工を最小限に抑え、合成化学物質を使用せず、持続可能な方法で調達された食品を求めるようになっている。このような自然食品と有機食品への嗜好は、新鮮な農産物やホール・フードにまで及ぶことが多く、加工度が高く自然性が低いと思われる調理済み食品と競合する可能性がある。 COVID-19 影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 AIの影響 調理済み食品の市場は、人工知能(AI)の応用によって大きな影響を受けており、これによって食品の保存性、包装技術、熱処理、レトルト処理、電子レンジで温めることのできる代替品、賞味期限が改善されている。 AIは食品保存方法の改善に不可欠である。温度、湿度、その他の環境パラメータのデータを分析することで、消費可能な食品の品質と鮮度を保つための理想的な状況をAIアルゴリズムによって決定することができる。AIは、調理済み食品を作るための熱処理手順を合理化するために使用される。MAPプロセスを改善するために、AIアルゴリズムは製品属性、ガスの組み合わせ、包装部品に関するデータを調べることができる。 セグメント分析 世界の調理済み食品市場は、食品の種類、包装、流通チャネル、地域に基づいて区分される。 シリアルベースの食品の朝食の利便性 製品タイプに基づき、調理済み食品市場は果物・野菜ベース、シリアルベース、肉・鶏肉ベース、その他に分類される。 2022年の調理済み食品市場では、いくつかの理由からシリアルが高いシェアを占めている。シリアルベースの食品は幅広い選択肢を提供するため、汎用性が高く消費者にとって魅力的である。このカテゴリーには、朝食用シリアル、シリアル・バー、グラノーラ、ミューズリー、インスタント・オートミールなどが含まれる。シリアルをベースとする製品の多様性は、消費者の多様な嗜好に対応し、高い市場シェアの一因となっている。たとえばFAOによると、2023~2024年には世界で約2803万トンのシリアルが消費され、2022~2023年の予測量から0.9%増加する。 シリアル・ベースの食品は、その便利さと調理のしやすさから、朝食の選択肢として一般的に消費されている。調理は最低限か全く必要なく、手早く楽しむことができるため、忙しいライフスタイルの人や朝の時間が限られている人に適している。シリアルベースの製品のすぐに食べられるという性質は、便利な朝食の選択肢を求めるニーズと一致しており、これが市場シェアをさらに押し上げている。 地理的分析 成長する欧州の食品産業 Data & Trends 2022によると、EUの食品・飲料産業は460万人を雇用し、年間売上は1兆1,000億ユーロ、付加価値は2,300億ユーロである。これはEU最大の製造業のひとつである。欧州の食品産業は常に革新的で、新しい調理済み食品を導入しており、これが同地域の市場成長を後押ししている。 欧州は豊かで多様な食文化で知られている。同地域では、さまざまな味覚や嗜好に対応する多種多様な調理済み食品が提供されている。伝統的なヨーロッパ料理には、生肉、チーズ、パン、ペストリーなど様々な種類の調理済み食品がある。こうした料理の伝統がアレンジされ商品化されることで、市場の成長に寄与している。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Bakkavor Foods Ltd、McCain Foods、2 Sisters Food Group、Orkla ASA、ITC Limited、General Mills Inc.、Premier Foods Group Ltd、Nomad Foods Ltd、Nestle、Conagra Brands Inc.などがいる。 レポートを購入する理由 - 食品の種類、包装、流通チャネルに基づく世界の調理済み食品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - すべてのセグメントを含む調理済み食品市場レベルの多数のデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のレディ・トゥ・イート・フード市場レポートは、約61の表、61の図と151ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Food Type 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The Convenience of Ready-To-Eat Food 4.1.1.2. Increasing Popularity of Meal Kits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Shift Towards Fresh Foods Hamper the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Product Innovation 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Food Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Food Type 7.2. Fruits & Vegetable Based* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cereal-Based 7.4. Meat/Poultry 7.5. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Frozen* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Canned 8.4. Chilled 8.5. Retort 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Bakkavor Foods Ltd* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. McCain Foods 12.3. 2 Sisters Food Group 12.4. Orkla ASA 12.5. ITC Limited 12.6. General Mills Inc. 12.7. Premier Foods Group Ltd 12.8. Nomad Foods Ltd 12.9. Nestle 12.10. Conagra Brands Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Food Type 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The Convenience of Ready-To-Eat Food 4.1.1.2. Increasing Popularity of Meal Kits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Shift Towards Fresh Foods Hamper the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Product Innovation 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Food Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Food Type 7.2. Fruits & Vegetable Based* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cereal-Based 7.4. Meat/Poultry 7.5. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Frozen* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Canned 8.4. Chilled 8.5. Retort 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Bakkavor Foods Ltd* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. McCain Foods 12.3. 2 Sisters Food Group 12.4. Orkla ASA 12.5. ITC Limited 12.6. General Mills Inc. 12.7. Premier Foods Group Ltd 12.8. Nomad Foods Ltd 12.9. Nestle 12.10. Conagra Brands Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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