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フレキシブル食品包装の世界市場 - 2023-2030


Global Flexible Food Packaging Market - 2023-2030

概要 世界のフレキシブル食品包装市場は、2022年に1,475億米ドルに達し、2030年には2,164億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは4.9%で成長する。 これは、食中毒の発生率が世界で最も高い地... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のフレキシブル食品包装市場は、2022年に1,475億米ドルに達し、2030年には2,164億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは4.9%で成長する。
これは、食中毒の発生率が世界で最も高い地域のひとつであるアジア太平洋地域において特に重要であり、地域の食品製造企業にとって食品の安全性が重要な関心事となっている。世界で最も変化の速い食品市場のひとつであるアジア大陸では、特に包装と安全性の面で食品の革新が重視されている。めまぐるしく変化する消費者の需要、気候変動問題、拡大し続ける人口基盤により、包装を含むこの地域の食品ビジネスは常に進化している。
アジア太平洋地域の食品産業は軟包装市場を支配しており、1/4以上の最大市場シェアを獲得している。この地域の急速な人口増加と調理済み食品の人気の高まりが、フレキシブル食品包装市場を牽引している。中国は依然として世界最大の食品・軟包装の生産国・消費国であり、プラスチック総生産量の60%近くを占めている。
ダイナミクス
外出先での消費のための革新的で差別化された包装オプションの開発
日本はまた、料理だけでなく包装の面でも、創意工夫と型破りな製品で注目されている。日本のパッケージのベストプラクティスは、国の文化的特徴を示すだけでなく、顧客の使いやすさを促進することにも重点を置いている。近年、日本の消費者は、より便利な外出先での消費のために、1回分ずつパックされた、差別化され、より健康的で高品質な飲料オプションへのニーズを高めている。
例えば、2021年10月、DNP、SIGおよびコスモフーズは、外出先での飲用を求める多忙な消費者専用に開発された、実用的で持続可能な最新のパッケージソリューションで人気の飲料を市場に提供する道を開いた。DNPとSIGの合弁会社であるコンビブロック株式会社は、共同パッカーであるコスモフーズと共に、付加価値の高い充填技術とパッケージング・イノベーションを日本に提供した。
人気のある包装オプションとしての軟包装
軟包装は世界中で急速に拡大している。PMMI(包装加工技術協会)の2019年フレキシブル包装評価報告書によると、世界の包装市場の39%を占めるフレキシブル包装は、今後も増加傾向が続くと予測されている。PMMIの報告書によると、軟包装の急成長は、利便性と持続可能性に対する顧客のニーズ、電子商取引の出現、小売対応包装に対する業界の後押しに起因している。
外出先ですぐに食べられる食品やスナックが人気のため、食品業界はフレキシブル包装を早くから採用してきた。顧客は、価格に関係なく、1回分の量を提供し、再封可能で軽量で持ち運びができる便利な包装の製品を購入する傾向が強いため、この市場におけるフレキシブル包装の成長を牽引している。
環境への懸念と持続可能性への課題
フレキシブル食品包装材料、特に多層ポリマーは、その複雑な組成のため、リサイクルが困難な場合が多い。軟包装材用の適切なリサイクル・インフラや技術がないことは、プラスチック汚染に関する環境問題を悪化させている。
企業の社会的責任のイメージを向上させるため、多くの企業やブランドは、持続可能性の目的と事業を結びつけている。持続可能な包装を採用し、再生不可能な資源の使用を最小限に抑えることで、従来の軟食品包装の需要を減らすことができる。
持続可能な包装の出現
持続可能な包装の台頭は、軟包装の拡大にも拍車をかけている。顧客や規制機関が廃棄物の削減を求める圧力を強めるにつれて、軟包装に移行する企業が増えている。フレキシブル・パッケージングにより、メーカーはバリア性を犠牲にすることなく、より少ない素材や生分解性、リサイクル性、堆肥化可能なフィルムを採用することができる。また、フレキシブル包装は少量生産に理想的であり、3D印刷のような最先端技術に適しているため、生産者は残ったフィルムやその他の材料を再利用することができる。
例えば、2023年3月6日、チャーター・ネクスト・ジェネレーション(CNG)とレボリューション・サステイナブル・ソリューションズ社(Revolution Sustainable Solutions, LLC)は共同で、商業的に入手可能な消費者使用後の再生直鎖状低密度ポリエチレン(PCR-LLDPE)を食品および軟包装用途に使用することを推進する。これは、食品接触包装に消費者使用後のリサイクル材料を含める方法を探しているメーカーにとって、非常に大きな前進である。
セグメント分析
世界のフレキシブル食品包装市場は、素材、包装タイプ、用途、地域によって区分される。
プラスチック包装:市場の優位性を牽引する軽量で持続可能な選択肢
プラスチック包装は軽量であるため、輸送コストと配送時のエネルギー使用量を削減できる。輸送量の多い製品にとって、重量の優位性は特に重要であり、コスト削減と二酸化炭素排出量の削減につながる。
プラスチック包装は湿気、酸素、光、汚染物質に対して効果的なバリアを提供し、食品の賞味期限延長を助ける。また、食品の鮮度、風味、品質を保持することで、消費者の消費体験の向上に貢献する。プラスチック包装は、世界中の顧客や企業によって厳しく採用されているため、フレキシブル食品包装分野の主要な材料として位置づけられている。その結果、世界のフレキシブル食品包装製品市場は、プラスチック素材セグメントが世界全体のセグメントシェアの50%以上を占めている。
地理的浸透
フレキシブル食品包装のイノベーションと生産の強さがアジア太平洋地域の成長を促進
中国やインドのような国々における中間層の拡大と都市化は、包装された食品や飲料に対する需要の増加をもたらし、フレキシブル食品包装業界の成長を後押ししている。ベトナム、マレーシア、タイといった国々は、人件費と操業コストが安いため、パッケージ生産の主要拠点となっており、グローバル企業がフレキシブル食品包装の生産施設を建設することを後押ししている。
アジア太平洋地域の企業は、食品産業用パッケージの多様なフレキシブル・パッケージング・オプションの開発に注力している。例えば、2023年7月、モノポリマーPEフレームワーク製造用のブローフィルムラインを備えたMDOフィルム延伸ユニットを購入したインドのフレキシブルパッケージングの顧客は、インド市場でのコンセプトのマーケティングに苦労している。単重合体PE-MDO包装は米輸出用に同社が生産している。従って、アジア太平洋地域はこの製品市場の世界シェアの半分以上を占めている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は世界の供給網に影響を与え、軟包装を作るための原材料の入手可能性を低下させた。ロックダウン、輸送制限、生産工場の人員減少により、材料不足と遅れが生じた。パンデミックの期間中、消費者の行動は大きく変化した。飲食店が閉鎖されたり制限されたりしたため、包装・加工された商品の需要が急増した。需要の急増により、変化する消費者の嗜好を満たすためにより適応性の高い食品包装の開発が必要となり、フレキシブル食品包装業界の成長を後押しした。
安価な労働力と操業コストのため、ベトナム、マレーシア、タイといった国々がパッケージ生産の主要拠点となり、グローバル企業がフレキシブル食品包装の生産施設を建設するようになった。戸締まりや社会的距離を置く措置のため、より多くの消費者がオンライン購入に目を向けるようになり、その結果、電子商取引用包装の需要が増加している。フレキシブル食品包装は、耐久性や改ざん防止機能といった電子商取引特有の基準に適応しなければならなかった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
商品価格、特にフレキシブル・パッケージングに使用されるプラスチックやその他の原材料の価格は、地政学的不安定により変動する可能性がある。これは軟包装セクターの生産コストや価格戦略全体に影響を与える可能性がある。
地政学的紛争に関連するリスクを回避するため、企業は調達先や製造地域の多様化を検討するかもしれない。その結果、製造拠点が再評価され、軟食品包装製造の地域的優位性が変化する可能性がある。戦争に伴う不確実性や潜在的な危険性により、軟食品包装事業への投資、拡大、合併は延期または再検討される可能性がある。
素材別
プラスチック

その他
包装タイプ別
パウチ

ラップ
フィルム
その他
用途別

乳製品
肉・鶏肉・魚介類
スナック・シリアル
果物・野菜
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な展開
2023年4月、責任あるパッケージング・ソリューションの創造と製造における世界的なパイオニアであるアムコーは、世界最大級の食品企業であり、世界的なプロテイン・リーダーとして知られるタイソン・フーズと、消費者向け製品により持続可能なパッケージを導入するための新たな協業を発表した。Amcor と Tyson Foods の協業は、持続可能性における業界のエキスパート 2 社を結びつけ、性能を犠牲にすることなく、より持続可能なパッケージを提供する初のソリューションを市場に提供するものです。
2023年2月24日、サウジアラビアのリヤドを拠点とするSABICは、マレーシアの包装会社サイエンテックスと共同で、SABIC認定のサーキュラー・ポリプロピレン(PP)を使用し、先進的なリサイクル・オーシャン・バウンド・プラスチック(OBP)をベースとした世界初のフレキシブル食品包装の素材を開発した。この素材は、マレーシアで販売されている高級ブランドの麺の包装に利用されている。
2022年12月、BASFとStePacは、StePacのXgo Circularシリーズ用のUltramid Ccyledポリアミド6の製造を簡素化するために、BASFのChemCycling技術を活用して、生鮮食品保存用の接触感応型パッケージング・ソリューションを開発したと報じられた。
競争状況
市場の主なグローバルプレーヤーには、Amcor plc、Sealed Air Corporation、Berry Global Group, Inc.、Huhtamäki Oyj、Sonoco Products Company、Bemis Company, Inc.、Constantia Flexibles Group GmbH、Mondi Group、ProAmpac Holdings, Inc.、TC Transcontinental Inc.などがいる。
レポートを購入する理由
素材、包装タイプ、用途、地域に基づく世界のフレキシブル食品包装市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
フレキシブル食品包装の市場レベルと全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性的インタビューと綿密な調査による包括的な分析からなるPDFレポート。
すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。
フレキシブル食品包装の世界市場レポートは約61表、61図、190ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Packaging Type
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Developing Innovative and Distinct Packaging Options for On-the-Go Consumption
4.1.1.2. Flexible Packaging as Popular Packaging Option
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Environmental Concerns and Sustainability Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Emergence of Sustainable Packaging
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Plastic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Paper
7.4. Others
8. By Packaging Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Type
8.2. Pouches*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Bags
8.4. Wraps
8.5. Films
8.6. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Bags*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Dairy Products
9.4. Meat, Poultry and Seafood
9.5. Snacks and Cereals
9.6. Fruits and Vegetables
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amcor Plc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Sealed Air Corporation
12.3. Berry Global Group, Inc.
12.4. Huhtamäki Oyj
12.5. Sonoco Products Company
12.6. Bemis Company, Inc.
12.7. Constantia Flexibles Group GmbH
12.8. Mondi Group
12.9. ProAmpac Holdings, Inc.
12.10. TC Transcontinental Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Flexible Food Packaging Market reached US$ 147.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 216.4 billion by 2030, growing with a CAGR of 4.9% during the forecast period 2023-2030.
This is especially important in the Asia-Pacific, which has one of the world's highest rates of foodborne illness, making food safety a key concern for regional food production companies. As one of the world's fastest-changing food markets, the Asian continent places a premium on food innovation, particularly in terms of packaging and safety. With fast-changing consumer demands, climate change issues and an ever-expanding population base, the region's food business, including packaging, is always evolving.
The food industry in the Asia-Pacific dominates the flexible packaging market, capturing the largest market share of over 1/4th. The region’s rapid growing population and growing popularity of the ready-to-eat meals drives the flexible food packaging market. China remains the largest producer and consumer of food and flexible packaging globally, accounting for nearly 60% of total plastic production.
Dynamics
Developing Innovative and Distinct Packaging Options for On-the-Go Consumption
Japan is also noted for its ingenuity and unconventional products, not just in terms of cuisine but also in terms of packaging. Japanese packaging best practices emphasize not only presenting the country's cultural features but also promoting customer ease. In recent years, Japanese consumers have increased their need for distinguishing, healthier and high-quality beverage options packaged in single-serve packets for more convenient on-the-go consumption.
For instance, In October 2021, DNP, SIG and Cosmo Foods have paved the road for bringing popular beverages to market in practical, sustainable and modern packaging solutions developed exclusively for busy consumers looking for on-the-go options. The DNP-SIG Combibloc Co., Ltd. joint venture, along with co-packer Cosmo Foods, delivered value-added filling technology and packaging innovation to Japan.
Flexible Packaging as Popular Packaging Option
Flexible packaging is rapidly expanding over the world. Flexible packaging, which accounts for 39% of the global packaging market, is predicted to continue its upward trend, according to PMMI, The Association for Packaging and Processing Technologies' 2019 Flexible Packaging Assessment report. As per PMMI report, the fast growth in flexible packaging is attributed to customer need for convenience and sustainability, the advent of e-commerce and an industry push for retail-ready packaging.
Because of the popularity of ready-to-eat foods and snacks for on-the-go consumers, the food industry was an early adopter of flexible packaging. The customers are driving flexible packaging growth in this market, as they are more likely to purchase products in convenient packaging that offers single-serve amounts and is resealable, lightweight and portable – regardless of price.
Environmental Concerns and Sustainability Challenges
Because of their complicated composition, flexible food packaging materials, particularly multi-layered polymers, are frequently difficult to recycle. The absence of adequate recycling infrastructure and techniques for flexible packaging materials exacerbates environmental concerns about plastic pollution.
To improve their corporate social responsibility image, many firms and brands are connecting their operations with sustainability aims. Adopting sustainable packaging choices and minimizing the use of nonrenewable resources, can reduce demand for traditional flexible food packaging.
Emergence of Sustainable Packaging
The rise of sustainable packaging has also fueled the expansion of flexible packaging. More firms are transitioning to flexible packaging as customers and regulatory bodies put greater pressure on them to reduce waste. Flexible packaging enables manufacturers to employ fewer materials and biodegradable, recyclable or compostable films without sacrificing barrier qualities. Flexible packaging is also ideal for small-batch production and lends itself to cutting-edge technologies like 3-D printing, which allows producers to reuse remaining film and other materials.
For instance, on March 6, 2023, Charter Next Generation (CNG) and Revolution Sustainable Solutions, LLC are collaborating together to promote the use of commercially available post-consumer recycled, linear low-density polyethylene (PCR-LLDPE) for food and flexible packaging applications. It is an enormous leap forward for manufacturers looking for ways to include post-consumer recycled content in food contact packaging.
Segment Analysis
The global flexible food packaging market is segmented based on material, packaging type, application and region.
Plastic Packaging: A Lightweight, Sustainable Option That Drives Market Dominance
Because plastic packaging is lightweight, it lowers transportation costs and energy usage during delivery. It weights advantage is especially important for products with high transportation volumes, resulting in cost savings and lower carbon emissions.
Plastic packaging provides an effective barrier against moisture, oxygen, light and pollutants, assisting in the extension of food product shelf life. It contributes to a favorable consumer experience by preserving the freshness, flavor and quality of the food. Plastic packaging's demanding adoption by customers and companies globally has positioned it as a leading material in the flexible food packaging sector. As a result, the global flexible food packaging product market is dominated by the plastic material segment with more than 50% of the total global segmental share.
Geographical Penetration
Owing to the Powerhouse of Flexible Food Packaging Innovation and Production Propels the Regional Growth in Asia-Pacific
The expanding middle class and urbanization in countries like as China and India have resulted in increased demand for packaged food and beverages, bolstering the flexible food packaging industry's growth. Due to cheaper labor and operational costs, countries such as Vietnam, Malaysia and Thailand have become key package production hubs, encouraging global corporations to build up production facilities for flexible food packaging.
Companies in the Asia-Pacific are focusing on the development of the variety of flexible packaging options for the food industry packaging. For instance, In July 2023, Indian flexible packaging customers that purchased MDO film stretching units with blown film lines for manufacturing monopolymer PE frameworks have had difficulty marketing the concept in the Indian market. Monopolymer PE-MDO packaging is produced by the company for rice exports. Therefore, Asia-Pacific captures more than half of the global shares in the product market.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic affected global supply networks, reducing the availability of raw materials for the creation of flexible packaging. Lockdowns, transit limitations and a decreased staff in production plants resulted in material shortages and delays. Consumer behavior changed significantly throughout the pandemic. With eateries shuttered or limited, the demand for packaged and processed goods soared. It spikes in demand necessitated the development of more adaptable food packaging to satisfy changing consumer tastes, bolstering the flexible food packaging industry's growth.
Due to cheaper labor and operational costs, countries such as Vietnam, Malaysia and Thailand have become key package production hubs, encouraging global corporations to build up production facilities for flexible food packaging. Due to lockdowns and social distancing measures, more consumers are turning to online buying, resulting in an increase in e-commerce packaging demand. Flexible food packaging had to adapt to e-commerce-specific criteria like durability and tamper-evident features.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
Commodity prices, especially those of plastics and other raw materials used in flexible packaging, might fluctuate due to geopolitical instability. It has the potential to affect production costs as well as overall pricing strategies in the flexible food packaging sector.
To avoid the risks connected with geopolitical conflicts, companies may consider diversifying their sourcing and manufacturing areas. It could result in a reevaluation of manufacturing sites and a shift in the regional dominance of flexible food packaging manufacturing. Due to the uncertainties and potential hazards involved with the war, investments, expansions and mergers in the flexible food packaging business may be postponed or reconsidered.
By Material
● Plastic
● Paper
● Others
By Packaging Type
● Pouches
● Bags
● Wraps
● Films
● Others
By Application
● Bags
● Dairy Products
● Meat, Poultry and Seafood
● Snacks and Cereals
● Fruits and Vegetables
● Others
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
● In April 2023, Amcor, a global pioneer in creating and manufacturing responsible packaging solutions, has announced a new collaboration with Tyson Foods, one of the world's largest food corporations and a recognized global protein leader, to introduce a more sustainable package for consumer products. Amcor and Tyson Foods' collaboration brings together two industry experts in sustainability to provide a first-to-market solution that offers a more sustainable package without sacrificing performance.
● On February 24, 2023, SABIC, based in Riyadh, Saudi Arabia, has collaborated with the Malaysian packaging company Scientex to develop material for what the two companies claim is the world's first flexible food packaging based on advanced recycled ocean-bound plastics or OBP, using SABIC-certified circular polypropylene (PP). The material is utilized in the packaging of a premium brand of noodles sold in Malaysia.
● In December 2022, BASF and StePac have reportedly developed a contact-sensitive packaging solution for the preservation of fresh food, utilizing BASF's ChemCycling technology to simplify the manufacturing of Ultramid Ccyled polyamide 6 for StePac's Xgo Circular series.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Amcor plc, Sealed Air Corporation, Berry Global Group, Inc., Huhtamäki Oyj, Sonoco Products Company, Bemis Company, Inc., Constantia Flexibles Group GmbH, Mondi Group, ProAmpac Holdings, Inc. and TC Transcontinental Inc.
Why Purchase the Report?
● To visualize the global flexible food packaging market segmentation based on material, packaging type, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of flexible food packaging market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global flexible food packaging market report would provide approximately 61 tables, 61 figures and 190 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Packaging Type
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Developing Innovative and Distinct Packaging Options for On-the-Go Consumption
4.1.1.2. Flexible Packaging as Popular Packaging Option
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Environmental Concerns and Sustainability Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Emergence of Sustainable Packaging
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Plastic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Paper
7.4. Others
8. By Packaging Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Type
8.2. Pouches*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Bags
8.4. Wraps
8.5. Films
8.6. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Bags*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Dairy Products
9.4. Meat, Poultry and Seafood
9.5. Snacks and Cereals
9.6. Fruits and Vegetables
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amcor Plc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Sealed Air Corporation
12.3. Berry Global Group, Inc.
12.4. Huhtamäki Oyj
12.5. Sonoco Products Company
12.6. Bemis Company, Inc.
12.7. Constantia Flexibles Group GmbH
12.8. Mondi Group
12.9. ProAmpac Holdings, Inc.
12.10. TC Transcontinental Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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