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クエン酸カルシウムの世界市場 - 2023-2030


Global Calcium Citrate Market - 2023-2030

市場概要 クエン酸カルシウムはクエン酸のカルシウム塩である。主に食品添加物として保存料として使用されるが、風味付けのために使用されることもある。また、一部の栄養補助食品にも含まれている。主にカルシ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
クエン酸カルシウムはクエン酸のカルシウム塩である。主に食品添加物として保存料として使用されるが、風味付けのために使用されることもある。また、一部の栄養補助食品にも含まれている。主にカルシウム不足の予防や治療に用いられる。この添加物はまた、大腸がんやその他のがんの化学予防剤でもある。食品・飲料業界、製薬業界、ヘルスケア業界に応用されている。クエン酸カルシウムのサプリメントは、食事から十分なカルシウムを摂取できない人の血中カルシウム濃度の低下を治療する。骨量の減少、骨の脆弱化、副甲状腺の活動低下、特定の筋肉疾患など、カルシウム濃度の低下によって引き起こされる症状の治療に使用される。クエン酸カルシウムは、神経、細胞、筋肉、骨の正常な機能に必要である。健康的な食習慣への傾向の高まりが、市場の成長を後押ししている。
世界のクエン酸カルシウム市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は4.36%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。
市場ダイナミクス:クエン酸カルシウムの健康効果に対する意識の高まりが市場成長を後押し
クエン酸カルシウムサプリメントは、加齢に伴う骨密度(BMD)低下や骨折の予防に有益である。FDAは、ビタミンDとカルシウムの十分な摂取が骨粗鬆症のリスクを軽減するという健康強調表示を承認している。カルシウムは細胞を保護する作用があるため、がんのリスクを低減する可能性がある。カルシウムは脂質の吸収を抑え、その結果、心血管疾患のリスクを低減する。体重を減らし、メタボリックシンドロームを予防するためにカルシウムを利用する人もいる。また、筋肉の収縮にも有益である。カルシウムは体内の血液凝固を抑制します。血圧を下げる効果もあります。PMSの症状にも効果があります。また、クエン酸カルシウムは大腸がんのリスクを軽減します。カルシウムは歯の健康と最適な骨のために最も重要な要素の一つです。
クエン酸カルシウムは、主にパッケージ食品の食品添加物として使用されています。健康的な食習慣は、包装食品の需要を急増させています。クエン酸カルシウムはパッケージから水分を除去し、食品の保存性を高めるのに役立ちます。包装食品にクエン酸カルシウムを使用することで、製品の保存期間が延び、肉、魚、鶏肉、果物、野菜の鮮度や外観が長持ちする。これは、主要な主要企業が包装時にクエン酸カルシウムを使用する理由の一つである。
市場細分化:クエン酸カルシウム世界市場では粉末セグメントが最も高いシェアを占める
予測期間において最大の市場シェアを占めたのは粉末状のセグメントであった。クエン酸カルシウムの粉末形態は長期使用に有益で、安定性を高め、即効性があり、塗布が容易である。骨量減少、骨脆弱化、副甲状腺活動低下、その他の筋肉関連障害など、カルシウム濃度低下によって引き起こされる症状の治療のため、消費者からのクエン酸カルシウムに対する需要が増加している。健康的な食習慣の増加と消費者の可処分所得の増加は、カルシウム不足を軽減するために粉末状のサプリメントが使用される余分な食品サプリメントの需要を押し上げている。これは、予測期間における同分野の成長を担う主要な推進要因のひとつである。さらに、食事性カルシウムの不足によるカルシウム欠乏症の患者数の増加が、このセグメントの成長を加速させている。
一方、医薬品用途の市場は2022年にYY百万米ドルと予測され、予測期間中(2023-2030年)にCAGR YY%で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。カルシウム不足に悩む患者の急増により、医薬品用途がクエン酸カルシウム市場で大きなシェアを占めている。主要な主要企業の中には、同市場で新製品を発売した企業もある。例えば、2022年4月、バイエルは中国で乳幼児栄養のための栄養補助食品ブランド「Elevit」を発売した。同社は同ブランドでビタミンDソフトカプセルとカルシウム亜鉛ビタミンDソフトカプセルの2製品を発売した。カルシウム亜鉛ビタミンDソフトカプセルは、100IUのビタミンD、骨の発育に必要な100mgのクエン酸カルシウム、子供の食欲を刺激する1mgの亜鉛を含んでいる。
地理的浸透:予測期間中はアジア太平洋地域が優勢
2022年、アジア太平洋地域の売上高シェアはほぼYY%と最も高かった。消費者の可処分所得の増加と健康に対する消費者意識の高まりにより、インドと中国がこの地域の主要シェア国となっている。中国におけるクエン酸カルシウム需要の増加は、食品パッケージングセクターが急成長しているためで、クエン酸カルシウム設備を増強しようとするメーカーが集まっている。さらに、クエン酸カルシウムが様々な製剤に使用されていることから、疾病の重症度が高まっているため、急成長しているインドの製薬セクターが著しい成長を遂げている。乳幼児の間でサプリメントや栄養素に対する需要が高まっていることも、市場の成長を後押ししている。カルシウムベースのサプリメントを選ぶミレニアル世代が増加している。特に30代半ばの女性は、骨の健康を維持するためにカルシウムベースのサプリメントに高い関心を示しており、これが同地域のクエン酸カルシウム市場をさらに活性化している。
競争環境:
世界のクエン酸カルシウム市場は競争が激しく、大手企業が圧倒的な売上シェアを獲得している。Jungbunzlauer Suisse AG、Gadot Biochemical Industries、Sucroal、Dr. Paul Lohmann GmbH KG、Global Calcium、TIB Chemicals、Jost Chemical、Penglai Marine、Shandong Hengtong Biotechnology、Xinyang Chemicalは、手頃な価格で新発売するための技術進歩に注力している。主要企業は、市場で強力な競争相手として目立つために、買収・合併、地域拡大、パートナーシップなどの戦略を活用している。R&Dと新製品発売への注力の増加は、主要プレーヤーが市場での存在感を高めるための追加的な方法である。2022年1月、Gadot Biochemical Industryはカルシウムとマグネシウムのブレンドを発売した。これは、クエン酸カルシウム100mgとクエン酸マグネシウム50mgを配合したもので、長期的な骨サポートが得られることが科学的に示された比率で処方されている。マグネシウムがなければ、カルシウムサプリメントは血管石灰化という悪影響を引き起こし、最大の効果を発揮する骨ではなく、大動脈壁、腎臓、動脈、軟骨に沈着する可能性がある。2023年1月、ガド・バイオケミカル・インダストリーズは2023年の成分ソリューションを強化する。同社は研究開発活動に多大な投資を行っている。同社は、食品、飲料、栄養補助食品、スポーツ栄養、医薬品、ベビーフード、動物栄養を含むミネラルの全バスケットを持っている。成分には、クエン酸マグネシウム、グルコン酸塩、リン酸塩、ビスグリシン酸塩、クエン酸亜鉛、グルコン酸塩、リン酸塩、クエン酸カルシウム、リン酸塩、クエン酸カリウム、クエン酸ナトリウムなどがある。
COVID-19の影響:クエン酸カルシウム世界市場へのプラスの影響
消費者はパンデミックを乗り切るために、免疫システムを強化する栄養価の高い健康的なサプリメントにシフトしていると見られる。例えば、米国国民健康栄養調査(The U.S. National Health and Nutrition Examination Survey)では、パンデミックの間、米国人口の50%以上がサプリメントを摂取していたと報告されており、この間にサプリメントの需要が20%増加した。このように、業界では健康を含む製品への需要が増加し、主要な市場プレーヤーが新製品を発売する大きな機会となりました。
クエン酸カルシウムの世界市場レポートでは、約53の市場データテーブル、43の図と200ページへのアクセスを提供します。

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目次

Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Form
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Form
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
7.2. Micronized Powder *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Powder
7.4. Granular
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Agriculture *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Food & Beverage
8.4. Healthcare
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Jungbunzlauer Suisse AG
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Gadot Biochemical Industries
11.3. Sucroal
11.4. Dr. Paul Lohmann GmbH KG
11.5. Global Calcium
11.6. TIB Chemicals
11.7. Jost Chemical
11.8. Penglai Marine
11.9. Shandong Hengtong Biotechnology
11.10. Xinyang Chemical
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Calcium citrates are calcium salt of citric acid. It is mostly used as a food additive as a preservative but sometimes for flavor. It is also found in some dietary supplements. It is mostly used to prevent and treat calcium deficiencies. This additive is also chemopreventive for colon and other cancers. It has applications in the food & beverage, pharmaceutical and healthcare industries. Calcium citrate supplements treat low blood calcium levels in people who do not get enough calcium from their diet. It is used to treat conditions caused by low calcium levels, such as bone loss, weak bones, decreased activity of the parathyroid gland, and certain muscle diseases. Calcium citrate is necessary for the normal functioning of nerves, cells, muscles, and bones. The increase in the trend towards healthy eating habits has boosted the market growth.
The global calcium citrate market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 4.36% during the forecast period (2023-2030).
Market Dynamics: Growing awareness about health benefits of calcium citrate helps to boost market growth
Calcium citrate supplements are beneficial for the prevention of age-related bone mineral density (BMD) loss and fractures. The FDA has approved health claims that adequate vitamin D and calcium intake may reduce the risk of osteoporosis. Due to calcium protective effect on cells, it has the potential to reduce cancer risk. Calcium can reduce lipid absorption, which results in reducing cardiovascular disease risk. Some people use calcium to reduce weight and prevent metabolic syndrome. It is also beneficial for muscle contraction. It helps to reduce blood clotting in the body. It also helps to lower blood pressure. It gives better results for PMS symptoms. Calcium citrate also reduces the risk of colon cancer. Calcium is one of the most important elements for dental health and optimal bone.
Calcium citrate is mostly used as a food additive in packaged foods. Healthy eating habits have surged the demand for packaged food items. Calcium citrate is used to remove moisture from the packages and helps to boost the shelf life of the food products. The application of calcium citrate in packaged food increases the product's shelf life, prolonging the freshness and appearance of meats, fish, poultry, fruit and vegetables. It is one of the reasons major key players used calcium citrate during packaging.
Market Segmentation: Powder segment accounted for the highest share in global calcium citrate market
The powder form of segment held the largest market share in the forecast period. The powder form of calcium citrate is beneficial for long-term use, enhances stability, has fast action and is easy to apply. Increase demand for calcium citrate from consumers to treat conditions caused by low calcium levels, such as bone loss, weak bones, decreased parathyroid gland activity, and other muscle-related disorders. The increase in the consumer's disposable income with the rise in healthy eating habits and the rise in healthy eating habits has boosted the demand for extra food supplements where powder forms of supplements are used to reduce calcium deficiency. It is one of the key drivers responsible for the segment's growth in the forecast period. Furthermore, the increased number of patients with calcium deficiency due to insufficient dietary calcium has surged the segment growth.
On the other hand, the market for pharmaceutical application is projected at USD YY million in 2022 and is estimated to grow at a CAGR YY% during the forecast period (2023-2030) to reach USD YY million by 2030. The pharmaceutical application held a major share of the calcium citrate market due to the surge in patients suffering from calcium deficiency. Some of the major key players launched new products in the market. For instance, in April 2022, Bayer launched the nutritional supplement brand, Elevit in China for infant nutrition. The company launched two products under the brand, Vitamin D soft capsule and Calcium zinc Vitamin D soft capsule. Calcium Zinc Vitamin D soft capsule contains 100IU of vitamin D, 100 mg of calcium citrate for bone development and 1 mg of zinc to stimulate the child’s appetite.
Geographical Penetration: Asia-Pacific is the dominating region during the forecast period
In 2022, Asia-Pacific had the highest revenue share of almost YY percent. India and China are major shareholding countries in the region due to the increase in the consumer's disposable income and increasing consumer awareness about health. The increase in the demand for calcium citrate in China is due to the rapidly increasing food packaging sector, which attracts manufacturers to increase their calcium citrate facilities. Furthermore, India's rapidly growing pharmaceutical sector is witnessing significant growth owing to the increasing severity of the disease as calcium citrate is used in various formulations. Increasing demand for supplements and nutrients among the baby population helps to boost the market growth. An increasing number of millennials are opting for calcium-based supplements; women, especially in their mid-30s, have shown greater interest in calcium-based supplements to maintain their bone health, which has further fueled the calcium citrate market in the region.
Competitive Landscape:
The global calcium citrate market is competitive in nature, with the leading players capturing a whopping share in revenues. Jungbunzlauer Suisse AG, Gadot Biochemical Industries, Sucroal, Dr. Paul Lohmann GmbH KG, Global Calcium, TIB Chemicals, Jost Chemical, Penglai Marine, Shandong Hengtong Biotechnology and Xinyang Chemical are focused on technology advances for new launches at affordable prices. Major players are utilizing strategies including acquisitions & mergers, regional expansion, and partnerships to stand out as strong competitors in the market. Increased focus on R&D and new product launches are additional ways the key players improve their market presence. In January 2022, Gadot Biochemical Industry launched a calcium-magnesium blend. It is the combination of 100 mg calcium citrate and 50 mg magnesium citrate formulated in the ratio scientifically shown to provide long-term bone support. Without magnesium, calcium supplements can cause a negative effect of vascular calcification, depositing itself on the aortic wall, kidneys, arteries and cartilage rather than in bones, where it has the greatest benefit. In January 2023, Gadot Biochemical Industries will strengthen ingredient solutions for 2023. The company is highly invested in research and development activities. The company has a whole basket of minerals, including food, beverages, nutraceuticals, sports nutrition, pharmaceuticals, baby food, and animal nutrition. Ingredients include magnesium citrate, gluconate, phosphate and bis-glycinate, zinc citrate, gluconate, and phosphate, calcium citrate and phosphate, potassium citrate, and sodium citrate.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global calcium citrate market
Consumers were seen shifting towards nutritional and healthy supplements to enhance their immune systems to survive the pandemic. For instance, The U.S. National Health and Nutrition Examination Survey declared that during the pandemic, more than 50% of the U.S. population was reported to be consuming supplements which increased the demand for the supplements by 20% during this time. Thus, the industry saw an increase in demand for products that include health, which served as a huge opportunity for the key market players to come up with new product launches.
The global calcium citrate market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 43 figures and 200 pages



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Table of Contents

Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Form
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Form
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
7.2. Micronized Powder *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Powder
7.4. Granular
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Agriculture *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Food & Beverage
8.4. Healthcare
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Jungbunzlauer Suisse AG
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Gadot Biochemical Industries
11.3. Sucroal
11.4. Dr. Paul Lohmann GmbH KG
11.5. Global Calcium
11.6. TIB Chemicals
11.7. Jost Chemical
11.8. Penglai Marine
11.9. Shandong Hengtong Biotechnology
11.10. Xinyang Chemical
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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