ポリオール甘味料の世界市場 - 2023-2030Global Polyol Sweeteners Market - 2023-2030 市場概要 ポリオール甘味料は糖アルコールとも呼ばれ、2つ以上のアルコール基を持つ分子である。ポリオールは、ヒドロキシル基がケトン基やアルデヒド基に置き換わった糖誘導体の一種である。ポリオールは、炭水... もっと見る
サマリー市場概要ポリオール甘味料は糖アルコールとも呼ばれ、2つ以上のアルコール基を持つ分子である。ポリオールは、ヒドロキシル基がケトン基やアルデヒド基に置き換わった糖誘導体の一種である。ポリオールは、炭水化物のカルボニル基(アルデヒドまたはケトン、還元糖)を一級または二級ヒドロキシル基に水素添加または還元することで生成される。グルコースを水素添加してソルビトールを製造し、フルクトースを水素添加してマンニトールを製造し、高マルトースコーンシロップを水素添加してマルチトールを製造する。ポリオールは主に菓子、医薬品、化粧品、口腔ケア製品に使用される。ポリオールの中には糖分を含むものもあり、砂糖の代替品として有効です。ポリオールは発がん性がなく、砂糖よりかなり低カロリーで、血糖値を著しく上昇させることもない。 食品・飲料業界における砂糖代替品への需要の増加と、全般的な健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりが、市場を牽引すると予想される。さらに、高カロリーの砂糖を摂取することによる健康への悪影響に関する意識の高まりが、低カロリーおよびゼロカロリーの砂糖代替品の需要を促進している。主に清涼飲料水、エナジードリンク、無糖食品などの低カロリー飲料に対する需要の高まりが、ポリオール甘味料市場の成長を促進している。 世界のポリオール甘味料市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間中(2023-2030年)のCAGRは6.17%で成長すると予測される。 市場ダイナミクス:低カロリー食品への需要の高まりが市場を牽引 低カロリー食品を含む健康的な食事やサプリメントに目を向ける顧客が増加しており、これがメーカーの主要な収益源として浮上している。低カロリー食品の需要は、その健康上の利点に対する消費者の意識の高まりにより、世界市場で大幅に増加している。低カロリー食品は、高脂肪・高カロリーでなく、一食分の中に様々なビタミンやミネラルを含んでいるため、その栄養成分とその後の世界的な人気に大きく寄与している。健康と栄養の要素が消費者の食の嗜好を支配し続けているため、低カロリー食品の消費の増加は、今後数年間にわたってポリオール甘味料市場を牽引すると予想される。世界の低カロリー食品用ポリオール甘味料市場は、予測期間中におおよその評価額に達すると推定される。また、主要メーカーは新製品を発売しており、市場成長の原動力となることが期待される。例えば、2020年5月にIngredion, Inc.EMEAはポリオール甘味料ERYSTA Erythritolを発売し、消費者の間で高まっている「砂糖無添加」や「カロリー低減」の表示に対する需要を満たそうとしている。 しかし、消費者の間でポリオール甘味料の副作用に関する不確実性が、ポリオール甘味料市場の成長をさらに困難にするかもしれない。さらに、砂糖の代替品としてステビアなどの天然甘味料の人気が高まっていることも、世界のポリオール甘味料市場の主要な抑制要因になると予想される。 市場細分化:ポリオール甘味料の世界市場シェアは食品・飲料セグメントが最も高い 2022年には食品・飲料分野が最大のシェアを占めた。この成長は、アイスクリーム、キャンディー、ガム、ベーカリーインクルージョンのような砂糖不使用の菓子やベーカリーアイテムの調製、飲料への味の付与にポリオールが広く使用されていることによる。さらに、糖尿病、虫歯、太りすぎなど、砂糖を多く含む菓子類による健康上の合併症が拡大していることも、ポリオールの需要を後押ししている。糖尿病は増加の一途をたどっており、現在ではインドとアメリカの人口の約YY%が2型糖尿病である。さらに、このセグメントの成長は、発展途上国における西洋の影響力の増大による菓子需要の急増に起因している。また、主要メーカーは新製品を発売しており、市場成長の原動力となることが期待されている。例えば、2019年10月、ポートランドに本拠を置くIcon Foods社は、アルロース、エリスリトール、ステビア、モンクフルーツを組み合わせた新しい甘味料IconiSweetを発表した。この新製品は、従来の単一甘味料製品に対して様々な技術的優位性を持っている。 地理的浸透:予測期間中は欧州が支配的地域 欧州は世界のポリオール甘味料市場を支配し、2022年の世界売上高シェアで最高を占めた。同地域におけるポリオール甘味料の需要は、イタリア、フランス、ドイツなどの国々における天然成分の需要や急速に拡大するパーソナルケア産業により、今後数年間で有望な成長を示すと予測される。2020年4月、欧州議会は天然由来製品の開発を奨励する暫定合意であるホライズン2021戦略を承認した。これにより、予測期間中、欧州の食品加工業界におけるポリオール甘味料の市場需要に拍車がかかると推定される。 ポリオール甘味料は、乳化剤、起泡剤、湿潤剤、洗浄剤、分散剤としても使用される。欧州ではバイオベース製品の消費が増加しており、ソルビトールやラムノリピッドなどのバイオベース界面活性剤の用途に拍車がかかると予測される。温室効果ガス(GHG)の排出を抑制するための厳しい規制は、バイオベースの界面活性剤の需要を促進し、それによって欧州の市場成長を促進すると思われる。インターナショナル・コンフェクショナリーによると、ヨーロッパではドイツが年平均成長率約4.6%で成長すると予測されている。同時に、その他の欧州市場(本調査で定義)は、分析期間終了までに9億6,700万米ドルに達する見込みである。 競争環境: ポリオール甘味料市場の主要プレーヤーは、B Food Science Co.Ltd.、BENEO GmbH(Südzucker AG)、Cargill Incorporated、DuPont de Nemours Inc.、Hylen Co.Ltd.、Ingredion Incorporated、Roquette Frères、Sweeteners Plus LLC、Tereos、Zuchem Inc.これらの大手企業は、この市場での地位を強化するために、M&A、新製品の発売、事業拡大、契約、合弁事業、パートナーシップなど、有機および無機の様々な成長戦略を採用している。例えば、2021年9月1日、米国を拠点とする有名な食品会社Cargill, Inc.は、Aalst Chocolateの効果的な買収を発表した。シンガポールを拠点とするこの組織は、インド、中国、日本、東南アジアなど、数多くのアジアの発展途上国に製品を販売している。この買収により、カーギルは成長著しいアジアのチョコレート市場においてプレゼンスを拡大し、多くの利益を得ることができる。 2020年7月1日、米国を拠点とする多国籍原料供給会社「イングレディオン社」は、天然原料生産会社「ピュアサークル社」の買収手続きを完了したと発表した。Ingredion社は総額1億8530万ポンドを "PureCircle社 "に支払い、買収手続きを完了し、支配権の75%を取得した。 COVID-19の影響世界のポリオール甘味料市場にプラスの影響 しかし、消費者は健康食品に対する健康意識を高めている。食品・飲料業界の需要の増加は、ポリオール甘味料市場にプラスの影響を与えている。International Confectioneryによると、COVID-19危機の中、2022年にXX億米ドルと推定されたポリオール甘味料の世界市場は、2030年までにXX億米ドルの修正規模に達し、分析期間中XX%のCAGRで成長すると予測されている。本レポートで分析したセグメントの1つであるソルビトールは、CAGR XX%で成長し、分析期間終了までにXX億米ドルに達すると予測される。パンデミックとそれに起因する経済危機がビジネスに与える影響を徹底的に分析した結果、キシリトールセグメントの成長率は予測期間のCAGRをXX%に修正した。このセグメントは世界のポリオール甘味料市場のXX%を占める。 この調査レポートは、ポリオール甘味料の世界市場について約53の市場データ表、50の図表、180のページから構成されています。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Form 3.3. Market Snippet by Function 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Sorbitol* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Xylitol 7.4. Mannitol 7.5. Maltitol 7.6. Isomalt 7.7. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Liquid 9. By Function 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Function Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Function Segment 9.2. Flavoring/Sweetening Agents* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Bulking Agents 9.4. Excipients 9.5. Humectants 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 10.2. Food and Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Cosmetics/Personal Care 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. B Food Science Co. Ltd.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Function Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. BENEO GmbH (Südzucker AG) 13.3. Cargill Incorporated 13.4. DuPont de Nemours Inc. 13.5. Hylen Co. Ltd. 13.6. Ingredion Incorporated 13.7. Roquette Frères 13.8. Sweeteners Plus LLC 13.9. Tereos 13.10. Zuchem Inc. *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Form 3.3. Market Snippet by Function 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Sorbitol* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Xylitol 7.4. Mannitol 7.5. Maltitol 7.6. Isomalt 7.7. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Liquid 9. By Function 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Function Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Function Segment 9.2. Flavoring/Sweetening Agents* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Bulking Agents 9.4. Excipients 9.5. Humectants 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 10.2. Food and Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Cosmetics/Personal Care 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. B Food Science Co. Ltd.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Function Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. BENEO GmbH (Südzucker AG) 13.3. Cargill Incorporated 13.4. DuPont de Nemours Inc. 13.5. Hylen Co. Ltd. 13.6. Ingredion Incorporated 13.7. Roquette Frères 13.8. Sweeteners Plus LLC 13.9. Tereos 13.10. Zuchem Inc. *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|