世界の植物性タンパク質市場 - 2023-2030Global Plant Protein Market - 2023-2030 市場概要 世界の植物性タンパク質市場は、2022年に170億米ドルに達し、2030年には340億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは9.3%である。 植物性タンパク質... もっと見る
サマリー市場概要世界の植物性タンパク質市場は、2022年に170億米ドルに達し、2030年には340億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは9.3%である。 植物性タンパク質は、心臓の健康状態の改善、体重管理、糖尿病、癌、高血圧などの慢性疾患のリスク低減など、多くの健康上の利点を提供する。また、動物性タンパク質よりも手頃な価格で入手できることが多いため、多くの消費者にとって身近な選択肢となっており、植物性タンパク質市場で大規模な売上を生み出している。 大豆プロテイン、エンドウ豆プロテイン、小麦プロテイン、米プロテイン、ジャガイモプロテイン、麻プロテイン、ひよこ豆プロテイン、そら豆プロテインなどが主な植物性プロテインの一部である。ひよこ豆はガルバンゾ豆とも呼ばれ、タンパク質、食物繊維、各種必須ビタミン、ミネラルが豊富なマメ科の植物です。調理したひよこ豆1カップ(164グラム)からは、15グラムのタンパク質、12グラムの食物繊維、鉄、リン、マンガンを含む複数のビタミンとミネラルが摂取でき、これが植物性タンパク質市場規模を牽引している。 市場ダイナミクス 新たなタンパク質源としての水生植物への注目。 水生植物は、植物性タンパク質やその他の必須栄養素の優れた供給源である。例えば、スピルリナは藍藻類の一種で、粉末や錠剤の形で販売されていることが多い。スピルリナは、9種類の必須アミノ酸をすべて含む完全タンパク質である。大さじ1杯(7グラム)の乾燥スピルリナは、4グラムのタンパク質、1グラムの食物繊維、ビタミンB12、鉄、カルシウムを含む様々な必須ビタミンやミネラルを提供し、植物性タンパク質市場規模を牽引している。 一方、クロレラも緑藻類の一種で、粉末や錠剤で販売されている。それは、ビタミンA、B12とC、鉄、葉緑素を含むタンパク質や他の必須栄養素の良い供給源です。大さじ1杯(7グラム)の乾燥クロレラは、3グラムのタンパク質、1グラムの食物繊維、および様々なビタミンやミネラルを提供し、予測期間における植物性タンパク質市場を推進しています。 植物性タンパク質源に対するアレルギーが市場を阻害する。 大豆は一般的なアレルゲンであり、多くの人が大豆、大豆製品、大豆ベースのタンパク質サプリメントにアレルギーを持っている。大豆アレルギーの症状には、じんましん、かゆみ、唇、舌、喉の腫れ、腹痛、呼吸困難などがある。 ピーナッツも一般的なアレルゲンで、人によっては重篤なアレルギー反応を引き起こすことがあります。ピーナッツアレルギーの症状には、じんましん、唇、舌、のどの腫れ、腹痛、呼吸困難などがあり、市場拡大を阻害する。 人工知能による分析 植物性タンパク質の品質を正確に予測するために、AIが利用されている。Journal of Agricultural and Food Chemistry誌に掲載されたある研究では、AIを使って様々な植物性タンパク質のアミノ酸プロファイルを分析し、タンパク質の品質スコアを予測した。この研究では、AIモデルが87~93%の精度でタンパク質の品質スコアを予測できることがわかった。 AIはまた、植物性タンパク質の抽出プロセスの最適化にも使用されている。Journal of Food Engineering誌に掲載された別の研究では、AIを使ってエンドウ豆タンパク質の抽出プロセスを最適化した。この研究では、AIモデルが最適な抽出条件を特定することができ、その結果、従来の抽出方法と比較してタンパク質収量が15%増加した。 セグメント分析 世界の植物性タンパク質市場は、種類、供給源、用途、地域によって区分される。 大豆タンパク質セグメントが世界の植物タンパク質市場で大きなシェアを占める 大豆タンパク質は、体内で単独では生成できない9種類の必須アミノ酸をすべて含む完全タンパク質である。また、植物性タンパク質の中で最も豊富な供給源の一つであり、分離大豆タンパク質100g当たりのタンパク質含有量は約36gである。大豆プロテインは低脂肪で、分離大豆プロテイン100グラムあたりの脂肪はわずか2グラムです。 コレステロールも含まれていない。例えば、2021年2月17日、ライフヘルスフーズはインドで大豆プロテインを発売した。よく知られたアーモンドミルクのアーモンドフレッシュラインは、新しいプロテイン+大豆飲料に加え、ヒーロー・ソー・グッドブランドに組み込まれた。 この製品は、おいしくて栄養価も高いので、どんな食生活にもぴったりです。砂糖なしを好む人のために、ソー・グッド・アーモンド・ビバレッジには、アーモンド・ココナッツ味とナチュラル無糖味の2種類がある。1L入り、200ml入りが店頭に並んでいる。 地理的分析 アジア太平洋地域が世界の植物性タンパク質市場で最大のシェアを占める 世界の植物性タンパク質市場は、地域別に北米、南米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東、アメリカに区分される。 植物性タンパク質の市場成長については、アジア太平洋地域が予測期間中に約42.8%を占めている。この地域における植物性タンパク質産業の成長の主な原因は、人々の食生活における宗教的配慮と植物性食品およびタンパク質への嗜好である。 この地域では、心血管疾患やその他の心臓疾患が増加しているため、人々はより多くの植物性タンパク質を食生活に取り入れ始めている。中国とインドは、原材料へのアクセスと安価な労働力により、この地域の輸入と生産のかなりの部分を占めており、植物性タンパク質を生産する企業にとって重要な製造拠点となっている。 例えば、2023年3月17日、R&Dと科学に基づく企業であるNutricircleは、インドで栄養ベースの植物性タンパク質単離物を発売した。 競争状況 世界の主要企業には、Archer Daniels Midland Company、Axiom's Foods、Amco Proteins、Cargill Incorporated、E. I Du Pont de company、Glanbia Nutritionals、Growing Naturals, LLC、Kerry Group、Manitoba Harvest hemp foods、Omega Protein Corporation、Roquette Foods、Scoular Companys Food Ingredient、Sodrugestvo Groups、Sunwarriorなどがある。 レポートを購入する理由 - 種類、供給源、用途、地域に基づく世界の植物性タンパク質市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - 全セグメントを網羅した多数の植物性タンパク質市場レベルのデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで入手可能な製品マッピング。 世界の植物タンパク質市場レポートは、約53の表、46の図と195ページを提供するであろう。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The focus on aquatic plants as new & emerging sources of protein 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The allergies to plant-based sources of protein, like soy and wheat hampers the market 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The new investments in plants for the production of protein 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Wheat Protein * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Soy Protein 7.4. Pea Protein 7.5. Other vegetable Protein 7.6. Nuts and seeds 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Protein Isolate * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Protein Concentrate 8.4. Textured Protein 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food Ingredients * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Energy and sports drink Others 9.2.4. Meat Analogues 9.2.5. Beverages 9.2.6. Bakery and confectionery 9.2.7. Ready to eat 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Animal Feed 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.4.1. China 10.7.4.2. India 10.7.4.3. Japan 10.7.4.4. Australia 10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Archer Daniels Midland Company* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kerry Group 12.3. Cargill Incorporated 12.4. E.I Du Pont de company 12.5. Omega Protein Corporation 12.6. Amco Proteins 12.7. Scoular Company’s Food Ingredient 12.8. Reliance Private label supplements 12.9. Axiom's Foods 12.10. Roquette Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The focus on aquatic plants as new & emerging sources of protein 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The allergies to plant-based sources of protein, like soy and wheat hampers the market 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The new investments in plants for the production of protein 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Wheat Protein * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Soy Protein 7.4. Pea Protein 7.5. Other vegetable Protein 7.6. Nuts and seeds 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Protein Isolate * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Protein Concentrate 8.4. Textured Protein 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food Ingredients * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Energy and sports drink Others 9.2.4. Meat Analogues 9.2.5. Beverages 9.2.6. Bakery and confectionery 9.2.7. Ready to eat 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Animal Feed 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.4.1. China 10.7.4.2. India 10.7.4.3. Japan 10.7.4.4. Australia 10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Archer Daniels Midland Company* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kerry Group 12.3. Cargill Incorporated 12.4. E.I Du Pont de company 12.5. Omega Protein Corporation 12.6. Amco Proteins 12.7. Scoular Company’s Food Ingredient 12.8. Reliance Private label supplements 12.9. Axiom's Foods 12.10. Roquette Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(protein)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |