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Eコマース倉庫の世界市場規模調査&予測:ビジネスタイプ別(B2B、B2C)、コンポーネント別(ハードウェア機器、ソフトウェア)、製品別(エレクトロニクス、アパレル、ホームファニシング、パーソナルケア&ベビー用品、書籍、その他)、地域別分析、2023年~2030年


Global E-Commerce Warehouse Market Size study & Forecast by Business Type (B2B, B2C), by Component (Hardware Equipment, Software), by Product (Electronics, Apparel, Home Furnishing, Personal care and Baby Products, Books, Other) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のEコマース倉庫市場は、2022年に約1584億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には18.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Eコマース倉庫市場とは、オンライン小売業向けの商品の保管、管理... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年6月19日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のEコマース倉庫市場は、2022年に約1584億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には18.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Eコマース倉庫市場とは、オンライン小売業向けの商品の保管、管理、流通に特化した物理的施設と物流インフラを包含する産業を指す。オンライン顧客に効率的にサービスを提供するための在庫管理、注文処理、ロジスティクスが含まれる。Eコマース倉庫市場は、オンライン購入者数の増加や倉庫管理の技術進歩などの要因によって牽引されている。

インベスト・インディア(インド国家投資促進・円滑化機関)によると、インドのピンコードの100%近くがEコマース導入に成功している。それとともに、インド政府が2022年に立ち上げたネットワークであるONDCは、MSMEにデジタル商取引で成功する平等な機会を提供し、電子商取引を民主化することを目的としている。2022年、インドのeコマースおよび消費者インターネット企業は、PE/VCで154億米ドルの資金を調達し、2020年の82億米ドルから2倍に増加した。それとともに、世界経済フォーラムの報告によると、2019年には人口100万人当たりのEコマース売上高が英国で21億ドル、米国で18億ドル近くを突破した。このように、Eコマース企業への資金提供の増加と100万人当たりの売上高の増加が市場の成長を後押ししている。さらに、スマートフォンユーザーの増加とオンラインショッピングの普及が、市場に有利な機会を生み出す可能性がある。しかし、労働力不足とリバース・ロジスティクスが市場の成長を阻害する可能性がある。

世界の電子商取引倉庫市場の調査で考慮された主要地域には、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカが含まれます。アジア太平洋地域は、高いインターネット普及率と未開拓市場(農村部や第二級都市)により、2022年の市場を支配した。また、アジア太平洋地域は人口が多く、商品輸出大国が存在するため、予測期間中に最も成長する地域と考えられている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Amazon.com Services LLC.Co.
ドイツポストDHLグループ
フェデックス
Kencoグループ
レッドスタッグフルフィルメント
シップボブ
シップモンク
シップネットワーク
SHOPIFY INC.
ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ

市場の最近の動き
 2023年4月19日 The Ranch Arrangement はテキサス州デントンにある家具店で、ユニークな特注家具やインテリアを専門としている。同社は最近、ユーザー・エクスペリエンスを向上させ、顧客がいつでもどこでも商品を見つけ、購入できるようにするため、新しいeコマース・ウェブサイトを立ち上げた。新サイトはモバイルフレンドリーで、顧客は携帯電話やタブレットからウェブサイトにアクセスしやすくなっている。
 2023年4月、インド政府は職人向けに手数料ゼロのポータルを立ち上げる。繊維省の声明によると、このポータルサイトは利用者にいくつかのメリットを提供する。売り手には手数料がかからず、顧客は送料無料、返品も可能である。さらに、このプラットフォームは、便利な取引のための複数の支払いゲートウェイをサポートしている。
世界の電子商取引倉庫市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント -ビジネスタイプ、コンポーネント、製品、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:


ビジネスタイプ別 :
B2B
B2C

コンポーネント別
ハードウェア機器
ソフトウェア

製品別
エレクトロニクス
アパレル
ホームファニシング
パーソナルケア&ベビー用品
書籍
その他


地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. E-Commerce Warehouse Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. E-Commerce Warehouse Market, by Business Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. E-Commerce Warehouse Market, by Component 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. E-Commerce Warehouse Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global E-Commerce Warehouse Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global E-Commerce Warehouse Market Dynamics
3.1. E-Commerce Warehouse Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rise in the number of online buyers
3.1.1.2. Technology advancement in warehouse management.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Shortage of labour and reverse logistics
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Adoption of online shopping
3.1.3.2. Rising number of smartphone user
Chapter 4. Global E-Commerce Warehouse Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global E-Commerce Warehouse Market, by Business Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Business Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Business Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. B2B
5.4.2. B2C
Chapter 6. Global E-Commerce Warehouse Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Component Performance - Potential Analysis
6.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
6.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware Equipment
6.4.2. Software
Chapter 7. Global E-Commerce Warehouse Market, by Product
7.1. Market Snapshot
7.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Product, Performance - Potential Analysis
7.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
7.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Electronics
7.4.2. Apparel
7.4.3. Home Furnishing
7.4.4. Personal care and Baby care
7.4.5. Books
7.4.6. Other
Chapter 8. Global E-Commerce Warehouse Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. E-Commerce Warehouse Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America E-Commerce Warehouse Market
8.4.1. U.S. E-Commerce Warehouse Market
8.4.1.1. Business Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada E-Commerce Warehouse Market
8.5. Europe E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.5.1. U.K. E-Commerce Warehouse Market
8.5.2. Germany E-Commerce Warehouse Market
8.5.3. France E-Commerce Warehouse Market
8.5.4. Spain E-Commerce Warehouse Market
8.5.5. Italy E-Commerce Warehouse Market
8.5.6. Rest of Europe E-Commerce Warehouse Market
8.6. Asia-Pacific E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.6.1. China E-Commerce Warehouse Market
8.6.2. India E-Commerce Warehouse Market
8.6.3. Japan E-Commerce Warehouse Market
8.6.4. Australia E-Commerce Warehouse Market
8.6.5. South Korea E-Commerce Warehouse Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific E-Commerce Warehouse Market
8.7. Latin America E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.7.1. Brazil E-Commerce Warehouse Market
8.7.2. Mexico E-Commerce Warehouse Market
8.8. Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market
8.8.1. Saudi Arabia E-Commerce Warehouse Market
8.8.2. South Africa E-Commerce Warehouse Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amazon.com services LLC. Co.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Deutsche Post DHL Group
9.3.3. FedEx
9.3.4. Kenco Group
9.3.5. Red stag fulfilment
9.3.6. Shipbob Inc.
9.3.7. ShipMonk.
9.3.8. ShipNetwork
9.3.9. Shopify Inc.
9.3.10. United Parcel Services of America Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global E-Commerce Warehouse Market is valued at approximately USD 158.4 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.4% over the forecast period 2023-2030. The E-Commerce Warehouse Market refers to the industry encompassing the physical facilities and logistics infrastructure dedicated to the storage, management, and distribution of products for online retail businesses. It involves the management of inventory, order processing and logistics to efficiently serve the online customer. The E-commerce warehouse market is being driven by factors such as a rise in the number of online buyers and technological advancement in warehouse management.

According to Invest India National investment promotion & facilitation agency Close to 100 per cent of pin codes in India have seen e-commerce adoption. Along with that ONDC, a network launched by the Government of India in 2022, aims to provide equal opportunities to MSMEs to thrive in digital commerce and democratize e-commerce. In 2022, Indian e-commerce and consumer internet companies raised USD 15.4 billion in PE/VC funding, a 2x increase from USD 8.2 billion in 2020. Along with that in 2019, e-commerce sales per million population surpassed $2.1 billion in Britain and nearly $1.8 billion in the United States, as reported by the World Economic Forum. Thus, increasing funding for e-commerce companies and increasing sale per million drives market growth. In addition to the rising number of smartphone users and the adoption of online shopping may create lucrative opportunities for the market. However, the shortage of labor and reverse logistics may hinder the growth of the market.

The key regions considered for the Global E-Commerce Warehouse Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the high internet penetration and untapped market (rural areas or second-tier cities). The Asia Pacific is also considered the fastest growing region during the forecasted period due to the large population base and presence of big merchandise exporters countries in the region.
Major market player included in this report are:
Amazon.com Services LLC. Co.
Deutsche Post DHL Group
FedEx
Kenco Group
Red Stag Fulfillment
ShipBob Inc.
ShipMonk
ShipNetwork
SHOPIFY INC.
United Parcel Service of America, Inc.

Recent Developments in the Market:
 In 19 April 2023 The Ranch Arrangement is a furniture store located in Denton TX that specializes in unique and custom furniture pieces and home decor. The company recently launched a new eCommerce website to improve the user experience and help customers find products, and make purchases anywhere and at any time. The new site is mobile-friendly, making it easier for customers to access the website on their phones or tablets.
 In April 2023, Indian govt. launch zero commission portal for artisans. The textile ministry statement reveals that the portal offers several benefits to its users. Sellers are not charged any commission, while customers enjoy free shipping and the option to return items. Additionally, the platform supports multiple payment gateways for convenient transactions.
Global E-Commerce Warehouse Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered –Business Type, Component, Product, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:


By Business Type :
B2B
B2C

By Component:
Hardware Equipment
Software

By Product:
Electronics
Apparel
Home Furnishing
Personal care and Baby Products
Books
Other


By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. E-Commerce Warehouse Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. E-Commerce Warehouse Market, by Business Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. E-Commerce Warehouse Market, by Component 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. E-Commerce Warehouse Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global E-Commerce Warehouse Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global E-Commerce Warehouse Market Dynamics
3.1. E-Commerce Warehouse Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rise in the number of online buyers
3.1.1.2. Technology advancement in warehouse management.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Shortage of labour and reverse logistics
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Adoption of online shopping
3.1.3.2. Rising number of smartphone user
Chapter 4. Global E-Commerce Warehouse Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global E-Commerce Warehouse Market, by Business Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Business Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Business Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. B2B
5.4.2. B2C
Chapter 6. Global E-Commerce Warehouse Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Component Performance - Potential Analysis
6.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
6.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware Equipment
6.4.2. Software
Chapter 7. Global E-Commerce Warehouse Market, by Product
7.1. Market Snapshot
7.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Product, Performance - Potential Analysis
7.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
7.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Electronics
7.4.2. Apparel
7.4.3. Home Furnishing
7.4.4. Personal care and Baby care
7.4.5. Books
7.4.6. Other
Chapter 8. Global E-Commerce Warehouse Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. E-Commerce Warehouse Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America E-Commerce Warehouse Market
8.4.1. U.S. E-Commerce Warehouse Market
8.4.1.1. Business Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada E-Commerce Warehouse Market
8.5. Europe E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.5.1. U.K. E-Commerce Warehouse Market
8.5.2. Germany E-Commerce Warehouse Market
8.5.3. France E-Commerce Warehouse Market
8.5.4. Spain E-Commerce Warehouse Market
8.5.5. Italy E-Commerce Warehouse Market
8.5.6. Rest of Europe E-Commerce Warehouse Market
8.6. Asia-Pacific E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.6.1. China E-Commerce Warehouse Market
8.6.2. India E-Commerce Warehouse Market
8.6.3. Japan E-Commerce Warehouse Market
8.6.4. Australia E-Commerce Warehouse Market
8.6.5. South Korea E-Commerce Warehouse Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific E-Commerce Warehouse Market
8.7. Latin America E-Commerce Warehouse Market Snapshot
8.7.1. Brazil E-Commerce Warehouse Market
8.7.2. Mexico E-Commerce Warehouse Market
8.8. Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market
8.8.1. Saudi Arabia E-Commerce Warehouse Market
8.8.2. South Africa E-Commerce Warehouse Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amazon.com services LLC. Co.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Deutsche Post DHL Group
9.3.3. FedEx
9.3.4. Kenco Group
9.3.5. Red stag fulfilment
9.3.6. Shipbob Inc.
9.3.7. ShipMonk.
9.3.8. ShipNetwork
9.3.9. Shopify Inc.
9.3.10. United Parcel Services of America Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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