世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

FMCGのB2B eコマースの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(ホームケア、食品&飲料、パーソナルケア&化粧品、ヘルスケア)、エンドユーザー別(オフライン小売業者、流通業者、フードサービス、専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット)、地域分析、2022-2029年


Global FMCG B2B e-Commerce Market Size study & Forecast, by Product type (Home care, Food & Beverages, Personal care & cosmetics, Healthcare), by End-user (Offline retailers, Distributers, Food service, Specialty store, Hypermarket/Supermarket) and Regional Analysis, 2022-2029

世界のFMCG B2B e-Commerce市場は、2021年に約5208億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。FMCG B2B e-コマースまたは企業間電子商取引は、企業間のオン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年2月8日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のFMCG B2B e-Commerce市場は、2021年に約5208億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。FMCG B2B e-コマースまたは企業間電子商取引は、企業間のオンライン取引を通じて、便利商品、ショッピング商品、特殊商品、未購入商品などの動きの速い消費財を販売することです。B2B電子商取引は、大量の注文をする機関投資家をつなぐものです。FMCG産業の拡大、スマートフォンやインターネットユーザーの増加、主要な市場関係者の戦略的な取り組みが、市場成長を加速させる主な要因となっています。

Eコマースブームによる世界の消費財産業の拡大、技術統合の進展は、世界のFMCG B2B eコマース市場の成長に寄与しています。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2020年のインドのFMCG市場は1100億米ドルと評価され、2021年から2025年にかけて年平均成長率14.9%で成長し、2025年末には2200億米ドルの市場規模に達すると予測されています。また、スマートフォンやインターネットユーザーの普及が進んでいることも、市場拡大の要因となっています。例えば、Statistaによると、2019年、世界のインターネットユーザー総数は4億1,900万人と推定され、2021年にはさらに4億9,100万人に増加するとされています。また、企業や教育機関の拡大が進み、ポストコビド時代における国境を越えた電子商取引の増加が、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、B2B e-Commerceプラットフォームに関連する高い手数料は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

FMCG B2B e-Commerceの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、大手B2B eコマースサービスプロバイダーの優位性と、同地域におけるFMCG産業の拡大により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、FMCG分野でのデジタル化の進展や、同地域における主要な市場プレイヤーの浸透などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
アリババ・グループ・ホールディングス
アマゾン・インク
アメリカン・サ
EBay Inc.
グローバルソース
インディアマート・インターメッシュ・リミテッド
ザ・クロージャー・カンパニー
ステイプルズ・インク
楽天グループInc、
ウォルマート
市場の最近の動向
 2021年8月、マイクロ・中小企業(MSME)向けにスタンダードチャータードを焼いたB2B電子商取引プラットフォームであるSolvは、インドのタミルナドゥ州チェンナイでの事業開始を発表しました。この新しいプラットフォームは、小規模な製造業者、卸売業者、貿易業者、キラナストアや中小規模のホテル・レストランチェーンなどのMSMEバイヤーなど、食品・食料品の販売者にサービスを提供する予定です。

 2022年3月、インドのeコマースマーケットプレイスプロバイダーであるYoKartは、新しいB2BマーケットプレイスソフトウェアツールであるYoKart B2Bを展開しました。この新しいプラットフォームは、メーカー、流通業者、卸売業者、サービスプロバイダー向けに設計されています。




世界のFMCG B2B電子商取引市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
カバーするセグメント 製品タイプ、エンドユーザー、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

製品タイプ別
ホームケア
フード&ビバレッジ
パーソナルケア&コスメティック
ヘルスケア

エンドユーザー別
オフラインの小売業者
ディストリビューター
フードサービス
専門店
ハイパーマーケット/スーパーマーケット

地域別
北アメリカ
アメリカ
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. FMCG B2B e-Commerce Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global FMCG B2B e-Commerce Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Dynamics
3.1. FMCG B2B e-Commerce Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing expansion of FMCG industry
3.1.1.2. Growing penetration of smartphone & internet users
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Commission charges associated with B2B e-Commerce platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising expansion of corporations and educational institutions
3.1.3.2. Increasing growth of cross border e-commerce trade in post covid era
Chapter 4. Global FMCG B2B e-Commerce Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Home care
6.4.2. Food & Beverages
6.4.3. Personal care & cosmetics
6.4.4. Healthcare
Chapter 7. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by End-User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Offline retailers
7.4.2. Distributers
7.4.3. Food service
7.4.4. Specialty store
7.4.5. Hypermarket/Supermarket
Chapter 8. Global FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Analysis
8.1. FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America FMCG B2B e-Commerce Market
8.2.1. U.S. FMCG B2B e-Commerce Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada FMCG B2B e-Commerce Market
8.3. Europe FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.3.1. U.K. FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.2. Germany FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.3. France FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.4. Spain FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.5. Italy FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.6. Rest of Europe FMCG B2B e-Commerce Market
8.4. Asia-Pacific FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.4.1. China FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.2. India FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.3. Japan FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.4. Australia FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.5. South Korea FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific FMCG B2B e-Commerce Market
8.5. Latin America FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.5.1. Brazil FMCG B2B e-Commerce Market
8.5.2. Mexico FMCG B2B e-Commerce Market
8.5.3. Rest of Latin America FMCG B2B e-Commerce Market
8.6. Rest of The World FMCG B2B e-Commerce Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Alibaba Group Holdings
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Amazon Inc.
9.2.3. Americanas sa
9.2.4. eBay Inc
9.2.5. Global Sources
9.2.6. Indiamart Intermesh Ltd
9.2.7. The Kroger Co
9.2.8. Staples Inc
9.2.9. Rakuten Group, Inc,
9.2.10. Walmart, Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global FMCG B2B e-Commerce Market is valued at approximately USD 520.8 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9% over the forecast period 2022-2029. FMCG B2B e-Commerce or business-to-business electronic commerce is the sale of fast-moving consumer goods such as convenience products, shopping products, specialty products, and unsought products through online transactions between businesses. B2B e-commerce connects institutional buyers that purchase in large order values. The increasing expansion of FMCG industry and growing penetration of smartphone & internet users as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

The rising expansion of the global fast-moving consumer goods industry due to the e-commerce boom, and increasing technological integration is contributing towards the growth of the Global FMCG B2B e-commerce Market. For instance, according to India Brand Equity Foundation (IBEF) – in 2020, the Indian FMCG market was valued at USD 110 billion, and the market is projected to grow at a CAGR of 14.9 % between 2021 & 2025 to reach a market volume of USD 220 billion by end of 2025. Moreover, another factor driving the market space is rising penetration of smartphone & internet users. For instance, as per Statista – in 2019, the total number of internet users worldwide was estimated at 4119 million, and it further increased to 4901 million in 2021. Also, rising expansion of corporations and educational institutions and increasing growth of cross-border e-commerce trade in post covid era would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high commission charges associated with B2B e-Commerce platforms stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global FMCG B2B e-Commerce Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading b2b e-commerce service providers and increasing expansion of FMCG industry in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising digitization across the FMCG sector and increasing penetration of leading market players in the region.

Major market players included in this report are:
Alibaba Group Holdings
Amazon Inc.
Americanas sa
EBay Inc
Global Sources
Indiamart Intermesh Ltd
The Kroger Co
Staples Inc
Rakuten Group, Inc,
Walmart,Inc
Recent Developments in the Market:
 In August 2021, Solv, a B2B e-commerce platform baked the Standard Chartered for micro, small and medium enterprises (MSME), announced the launch of its operations in Chennai, Tamil Nadu, India. This new platform would offer service to food & grocery sellers such as- small manufacturers, wholesalers, traders & MSME buyers like Kirana stores and small & medium scale hotel & restaurant chains.

 In March 2022, Indian eCommerce marketplace provider YoKart rolled out YoKart B2B, a new B2B marketplace software tool. This new platform has been designed for manufacturers, distributors, wholesalers, and service providers.




Global FMCG B2B e-Commerce Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product Type, End-User, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type
Home care
Food & Beverages
Personal care & cosmetics
Healthcare

By End-user
Offline retailers
Distributers
Food service
Specialty store
Hypermarket/Supermarket

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. FMCG B2B e-Commerce Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global FMCG B2B e-Commerce Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Dynamics
3.1. FMCG B2B e-Commerce Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing expansion of FMCG industry
3.1.1.2. Growing penetration of smartphone & internet users
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Commission charges associated with B2B e-Commerce platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising expansion of corporations and educational institutions
3.1.3.2. Increasing growth of cross border e-commerce trade in post covid era
Chapter 4. Global FMCG B2B e-Commerce Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Home care
6.4.2. Food & Beverages
6.4.3. Personal care & cosmetics
6.4.4. Healthcare
Chapter 7. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by End-User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Offline retailers
7.4.2. Distributers
7.4.3. Food service
7.4.4. Specialty store
7.4.5. Hypermarket/Supermarket
Chapter 8. Global FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Analysis
8.1. FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America FMCG B2B e-Commerce Market
8.2.1. U.S. FMCG B2B e-Commerce Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada FMCG B2B e-Commerce Market
8.3. Europe FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.3.1. U.K. FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.2. Germany FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.3. France FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.4. Spain FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.5. Italy FMCG B2B e-Commerce Market
8.3.6. Rest of Europe FMCG B2B e-Commerce Market
8.4. Asia-Pacific FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.4.1. China FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.2. India FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.3. Japan FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.4. Australia FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.5. South Korea FMCG B2B e-Commerce Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific FMCG B2B e-Commerce Market
8.5. Latin America FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot
8.5.1. Brazil FMCG B2B e-Commerce Market
8.5.2. Mexico FMCG B2B e-Commerce Market
8.5.3. Rest of Latin America FMCG B2B e-Commerce Market
8.6. Rest of The World FMCG B2B e-Commerce Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Alibaba Group Holdings
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Amazon Inc.
9.2.3. Americanas sa
9.2.4. eBay Inc
9.2.5. Global Sources
9.2.6. Indiamart Intermesh Ltd
9.2.7. The Kroger Co
9.2.8. Staples Inc
9.2.9. Rakuten Group, Inc,
9.2.10. Walmart, Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社のE-Commerce分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る