FMCGのB2B eコマースの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(ホームケア、食品&飲料、パーソナルケア&化粧品、ヘルスケア)、エンドユーザー別(オフライン小売業者、流通業者、フードサービス、専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット)、地域分析、2022-2029年Global FMCG B2B e-Commerce Market Size study & Forecast, by Product type (Home care, Food & Beverages, Personal care & cosmetics, Healthcare), by End-user (Offline retailers, Distributers, Food service, Specialty store, Hypermarket/Supermarket) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のFMCG B2B e-Commerce市場は、2021年に約5208億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。FMCG B2B e-コマースまたは企業間電子商取引は、企業間のオン... もっと見る
サマリー世界のFMCG B2B e-Commerce市場は、2021年に約5208億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。FMCG B2B e-コマースまたは企業間電子商取引は、企業間のオンライン取引を通じて、便利商品、ショッピング商品、特殊商品、未購入商品などの動きの速い消費財を販売することです。B2B電子商取引は、大量の注文をする機関投資家をつなぐものです。FMCG産業の拡大、スマートフォンやインターネットユーザーの増加、主要な市場関係者の戦略的な取り組みが、市場成長を加速させる主な要因となっています。Eコマースブームによる世界の消費財産業の拡大、技術統合の進展は、世界のFMCG B2B eコマース市場の成長に寄与しています。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2020年のインドのFMCG市場は1100億米ドルと評価され、2021年から2025年にかけて年平均成長率14.9%で成長し、2025年末には2200億米ドルの市場規模に達すると予測されています。また、スマートフォンやインターネットユーザーの普及が進んでいることも、市場拡大の要因となっています。例えば、Statistaによると、2019年、世界のインターネットユーザー総数は4億1,900万人と推定され、2021年にはさらに4億9,100万人に増加するとされています。また、企業や教育機関の拡大が進み、ポストコビド時代における国境を越えた電子商取引の増加が、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、B2B e-Commerceプラットフォームに関連する高い手数料は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。 FMCG B2B e-Commerceの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、大手B2B eコマースサービスプロバイダーの優位性と、同地域におけるFMCG産業の拡大により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、FMCG分野でのデジタル化の進展や、同地域における主要な市場プレイヤーの浸透などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: アリババ・グループ・ホールディングス アマゾン・インク アメリカン・サ EBay Inc. グローバルソース インディアマート・インターメッシュ・リミテッド ザ・クロージャー・カンパニー ステイプルズ・インク 楽天グループInc、 ウォルマート 市場の最近の動向 2021年8月、マイクロ・中小企業(MSME)向けにスタンダードチャータードを焼いたB2B電子商取引プラットフォームであるSolvは、インドのタミルナドゥ州チェンナイでの事業開始を発表しました。この新しいプラットフォームは、小規模な製造業者、卸売業者、貿易業者、キラナストアや中小規模のホテル・レストランチェーンなどのMSMEバイヤーなど、食品・食料品の販売者にサービスを提供する予定です。 2022年3月、インドのeコマースマーケットプレイスプロバイダーであるYoKartは、新しいB2BマーケットプレイスソフトウェアツールであるYoKart B2Bを展開しました。この新しいプラットフォームは、メーカー、流通業者、卸売業者、サービスプロバイダー向けに設計されています。 世界のFMCG B2B電子商取引市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド カバーするセグメント 製品タイプ、エンドユーザー、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 製品タイプ別 ホームケア フード&ビバレッジ パーソナルケア&コスメティック ヘルスケア エンドユーザー別 オフラインの小売業者 ディストリビューター フードサービス 専門店 ハイパーマーケット/スーパーマーケット 地域別 北アメリカ アメリカ カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. FMCG B2B e-Commerce Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global FMCG B2B e-Commerce Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Dynamics 3.1. FMCG B2B e-Commerce Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing expansion of FMCG industry 3.1.1.2. Growing penetration of smartphone & internet users 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Commission charges associated with B2B e-Commerce platforms 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising expansion of corporations and educational institutions 3.1.3.2. Increasing growth of cross border e-commerce trade in post covid era Chapter 4. Global FMCG B2B e-Commerce Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Home care 6.4.2. Food & Beverages 6.4.3. Personal care & cosmetics 6.4.4. Healthcare Chapter 7. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by End-User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion) 7.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Offline retailers 7.4.2. Distributers 7.4.3. Food service 7.4.4. Specialty store 7.4.5. Hypermarket/Supermarket Chapter 8. Global FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Analysis 8.1. FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America FMCG B2B e-Commerce Market 8.2.1. U.S. FMCG B2B e-Commerce Market 8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada FMCG B2B e-Commerce Market 8.3. Europe FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.3.1. U.K. FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.2. Germany FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.3. France FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.4. Spain FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.5. Italy FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.6. Rest of Europe FMCG B2B e-Commerce Market 8.4. Asia-Pacific FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.4.1. China FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.2. India FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.3. Japan FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.4. Australia FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.5. South Korea FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific FMCG B2B e-Commerce Market 8.5. Latin America FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.5.1. Brazil FMCG B2B e-Commerce Market 8.5.2. Mexico FMCG B2B e-Commerce Market 8.5.3. Rest of Latin America FMCG B2B e-Commerce Market 8.6. Rest of The World FMCG B2B e-Commerce Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Alibaba Group Holdings 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Amazon Inc. 9.2.3. Americanas sa 9.2.4. eBay Inc 9.2.5. Global Sources 9.2.6. Indiamart Intermesh Ltd 9.2.7. The Kroger Co 9.2.8. Staples Inc 9.2.9. Rakuten Group, Inc, 9.2.10. Walmart, Inc Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal FMCG B2B e-Commerce Market is valued at approximately USD 520.8 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9% over the forecast period 2022-2029. FMCG B2B e-Commerce or business-to-business electronic commerce is the sale of fast-moving consumer goods such as convenience products, shopping products, specialty products, and unsought products through online transactions between businesses. B2B e-commerce connects institutional buyers that purchase in large order values. The increasing expansion of FMCG industry and growing penetration of smartphone & internet users as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. FMCG B2B e-Commerce Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global FMCG B2B e-Commerce Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Dynamics 3.1. FMCG B2B e-Commerce Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing expansion of FMCG industry 3.1.1.2. Growing penetration of smartphone & internet users 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Commission charges associated with B2B e-Commerce platforms 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising expansion of corporations and educational institutions 3.1.3.2. Increasing growth of cross border e-commerce trade in post covid era Chapter 4. Global FMCG B2B e-Commerce Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by Product Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Home care 6.4.2. Food & Beverages 6.4.3. Personal care & cosmetics 6.4.4. Healthcare Chapter 7. Global FMCG B2B e-Commerce Market, by End-User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global FMCG B2B e-Commerce Market by End-User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global FMCG B2B e-Commerce Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion) 7.4. FMCG B2B e-Commerce Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Offline retailers 7.4.2. Distributers 7.4.3. Food service 7.4.4. Specialty store 7.4.5. Hypermarket/Supermarket Chapter 8. Global FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Analysis 8.1. FMCG B2B e-Commerce Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America FMCG B2B e-Commerce Market 8.2.1. U.S. FMCG B2B e-Commerce Market 8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada FMCG B2B e-Commerce Market 8.3. Europe FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.3.1. U.K. FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.2. Germany FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.3. France FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.4. Spain FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.5. Italy FMCG B2B e-Commerce Market 8.3.6. Rest of Europe FMCG B2B e-Commerce Market 8.4. Asia-Pacific FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.4.1. China FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.2. India FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.3. Japan FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.4. Australia FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.5. South Korea FMCG B2B e-Commerce Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific FMCG B2B e-Commerce Market 8.5. Latin America FMCG B2B e-Commerce Market Snapshot 8.5.1. Brazil FMCG B2B e-Commerce Market 8.5.2. Mexico FMCG B2B e-Commerce Market 8.5.3. Rest of Latin America FMCG B2B e-Commerce Market 8.6. Rest of The World FMCG B2B e-Commerce Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Alibaba Group Holdings 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Amazon Inc. 9.2.3. Americanas sa 9.2.4. eBay Inc 9.2.5. Global Sources 9.2.6. Indiamart Intermesh Ltd 9.2.7. The Kroger Co 9.2.8. Staples Inc 9.2.9. Rakuten Group, Inc, 9.2.10. Walmart, Inc Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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