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米州のフリートマネジメント - 第14版


Fleet Management in the Americas - 14th Edition

概要 米州の商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2025年以降どのように進化するのか?今回で14版目となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年12月3日 Eur1,500
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320 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

米州の商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2025年以降どのように進化するのか?今回で14版目となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展をカバーしています。本レポートでは、OEMおよびアフターマーケットのプレイヤーを詳細に取り上げ、最新の市場データをすべて収録しています。アメリカ大陸で実際に使用されているシステム数は、2023年の2390万ユニットから2028年には4350万ユニットまで、年平均成長率(CAGR)12.7%で成長すると予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

米州のフリートマネジメントは、米州の商用車テレマティクス市場の最新動向を分析したBerg Insightの14年連続レポートである。本レポートでは、OEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細にカバーし、最新の市場データをすべて収録しています。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、ビジネス上の意思決定の基礎となる実際のケーススタディなど、320ページにわたるユニークなビジネスインテリジェンスを提供します。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社への新たなエグゼクティブインタビューからの洞察
  • アメリカ大陸の自動車保有台数と商用フリートに関する新データ
  • フリート管理のバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • アフターマーケットの車両管理ソリューションプロバイダー90社のプロフィールを更新
  • 商用車ブランドによるOEM提案の概要
  • 2028年までの市場予測を改訂

米州のFMプロバイダー上位10社で市場の50%を占める

フリートマネジメント(FM)は、車両関連のさまざまなアプリケーションのための幅広いソリューションに関連して使用される曖昧な用語である。ベルグインサイトのフリート管理ソリューションの定義は、データロギング、衛星測位、バックオフィスアプリケーションへのデータ通信を組み込んだ車両ベースのシステムである。車両管理ソリューションの歴史は数十年前にさかのぼる。車載コンピューターは1980年代に初めて登場し、すぐにさまざまな衛星や地上の無線ネットワークに接続された。今日、モバイルネットワークは多くの地域でユビキタスなオンライン接続をリーズナブルなコストで提供し、モバイルコンピューティング技術は非常に高いパフォーマンスと優れたユーザビリティを実現しています。これらすべてのコンポーネントを組み合わせることで、車両と企業ITシステムをつなぐ車両管理、輸送管理、ドライバー管理、モバイル労働力管理アプリケーションの提供が可能になる。さらに、同じテクノロジー・プラットフォームは、規制遵守や報告にも使用することができる。

北米でも中南米でも、商用車フリートは経済にとって不可欠な役割を果たしている。北米では、約3,000万台の商用車が使用されている。ラテンアメリカで運行されている商用車の数は4,100万台と推定される。米州の車両管理ソリューション市場は、長年にわたって成長期にある。COVID-19パンデミックに伴う世界的な景気後退により、2020年から2021年にかけての活動は鈍化し、近年の経済情勢は厳しいが、現在の見通しはフリートマネジメント部門にとって明るい。

Berg Insight社は、フリートマネジメント市場が2025年から2028年にかけて健全な成長を示すと予測している。北米では、現役で使用されているシステムの台数が、2023年の1,740万台から2028年には3,050万台へと、年平均成長率(CAGR)11.9%で増加すると予測される。自家用車以外の商用車の総人口における普及率は、2023年の53.3%から2028年には80.6%に上昇すると予測される。ラテンアメリカでは、使用されているシステムの台数は2023年の650万台からCAGR 14.9%で増加し、2028年には1,300万台に達すると予測される。同地域の普及率は、2023年の19.1%から2028年には36.7%に上昇すると推定される。

アメリカ大陸の車両管理市場では、一握りのソリューション・プロバイダーがトップランナーとして台頭しており、上位5社のインストールベースはいずれも100万台に達したと推定されている。ジオタブ、ベライゾン・コネクト、サムサラがこの地域をリードするフリート・テレマティクス・プロバイダーである。カナダを拠点とするジオタブは明らかにリードしており、北米だけで300万以上のアクティブなフリート管理加入者を抱えているほか、ラテンアメリカでも数十万ユニットを展開している。米国を拠点とするVerizon Connectと比較的新参のSamsaraがアメリカ大陸の次点で、CalAmpとSolera Fleet Solutionsがそれに続く。アメリカ大陸で50万台以上のインストールベースを持つソリューション・プロバイダーには、Lytx、Motive、Trimble、Gurtamがいる。Trimble Transportationは、Solera Fleet Solutionsと同様に、数十年にわたりこの業界で活躍してきた。Trimbleのグローバルな輸送テレマティクス事業部門は、2025年前半に完了する見込みの取引で、Platform Scienceに買収されることが注目されている。残りの上位15社には、Bridgestone Mobility Solutions、MICHELIN Connected Fleet、Fleet Complete(Powerfleet)、Zonar Systems(Continental)、GPS Insight、Powerfleetが含まれている。ブリヂストン、ミシュラン、コンチネンタルは、買収を通じてフリートマネジメント分野で確固たる地位を築いた大手タイヤメーカーの例である。Powerfleetは、MiX Telematics(現在はMiX by Powerfleet)と直近のFleet Completeの買収を通じて、昨年その存在感を大幅に拡大した。上位30社すべてが、アメリカ大陸で10万台以上のアクティブユニットを導入していると推定される。このリストには、WideTech、Navixy(SquareGPS)、Encontrack、Ituran、Teletrac Navman、Pósitron(Stoneridge)、Linxup、GPS Trackit、RedGPS、Autotrac、3Dtracking、Omnilink、DCT(Digital Communications Technologies)、OnixSat、Scaniaも含まれています。また、上位にランクインしていないソリューションベンダーには、Rastrac、KORE Position Logic、IntelliShift、J. J. Keller、Sitrack、Satrack、MiX by Powerfleet、Positioning Universal、Cobli、Location World、Forward Thinking Systems、Platform Scienceなどがある。

現在、ほとんどの自動車メーカーが、単独または提携を通じて、工場設置型のフリート・テレマティクス・ソリューションを提供している。アメリカ大陸でシステムを導入した OEM の例としては、Volvo Group、PACCAR、Daimler Truck、International、Scania、Volkswagen、Iveco、Hino、Ford、GM、Mercedes-Benz Vans、Stellantis などがある。この地域におけるOEMのテレマティクスの取り組みは、特に北米でここ数年強まっているが、ラテンアメリカでも活動が活発化している。ここ数年、商用車OEMのいくつかはパートナーシップ戦略を拡大し、さらにアフターマーケット・テレマティクス・パートナーとの提携を開始した。フォードやGMのようないくつかのOEMは、近年、パートナー提供の選択肢の増加とともに、代替案として提供される新しい独自のフリートテレマティクスソリューションを導入している。様々な形でOEM分野で活躍している注目すべきフリート・テレマティクス・プロバイダーには、Platform Science、Geotab、Verizon Connect、Samsara、Trimble、Zonar Systems、Fleet Complete、MICHELIN Connected Fleet(Sascar)、Omnilinkなどがある。OEMチャネルは今後数年間、北米と中南米の両方で重要性を増すと予想される。

本レポートは以下の質問に答えています:

  • 南北アメリカの商用車フリートの地理的構造は?
  • 米州におけるアフターマーケットフリート管理ソリューションの主要プロバイダーは?
  • 商用車OEMはどのような製品を提供しているか?
  • 米州の規制動向はFM業界にどのような影響を与えているか?
  • 標準ハードウェアへの移行は、米州のFM市場にどのような影響を与えているか?
  • 北米と中南米の市場にはどのような違いがあるか?
  • 2025年以降、FM業界はさらに統合が進むのか?
  • 商用車テレマティクス業界は今後どのように進化していくのか?


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目次

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図表一覧

エグゼクティブサマリー

1   南北アメリカの商用車フリート

1.1 北米の商用車市場
1.1.1 稼働車両
1.1.2 新規登録台数とメーカーシェア
1.1.3 所有構造と主要フリート
1.1.4 トレーラー
1.2 中南米の商用車市場
1.2.1 稼働車両
1.2.2 メーカーシェア

2   フリートマネジメントソリューション

2.1 車両管理インフラ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 GNSSセグメント
2.1.3 ネットワーク・セグメント
2.1.4 バックオフィスセグメント
2.2 車両管理
2.2.1 車両診断とメンテナンス計画
2.2.2 セキュリティ・トラッキング
2.2.3 タイヤ空気圧監視システム
2.2.4 燃料カードの統合とレポーティング
2.3 ドライバー管理
2.3.1 運転データの登録と分析
2.3.2 ビデオベースのドライバー・モニタリング
2.3.3 エコドライブ・スキーム
2.3.4 保険リスク管理
2.4 運行管理
2.4.1 ルーティングとナビゲーション
2.4.2 輸送管理
2.4.3 モバイルワークフォース管理
2.5 規制遵守と報告
2.5.1 CSA - コンプライアンス、安全性、説明責任
2.5.2 サービス時間および電子記録装置
2.5.3 燃料税報告
2.5.4 脇見運転
2.5.5 ブラジルにおける盗難防止システムの提案
2.5.6 その他のアプリケーション
2.6 ビジネスモデル

3   市場予測とトレンド

3.1 市場分析
3.1.1 フリートマネジメント市場予測 - 北米と中南米
3.1.2 地域別市場
3.1.3 フリートマネジメントベンダーの市場シェア
3.1.4 トレーラーテレマティクス
3.1.5 建設機械テレマティクス
3.2 市場促進要因と障壁
3.2.1 マクロ経済環境
3.2.2 規制環境
3.2.3 競争環境
3.2.4 技術環境
3.3 バリューチェーン分析
3.3.1 テレマティクス業界のプレーヤー
3.3.2 自動車業界プレーヤー
3.3.3 通信業界プレーヤー
3.3.4 IT業界プレーヤー
3.4 今後の業界動向
3.4.1 フリートテレマティクスは複数のトレンドに支えられたハイペースなIoT市場である。
3.4.2 車両OEMとアフターマーケットプロバイダーは純正テレマティクスで提携
3.4.3 車両テレマティクスの分野ではオープン化が進み、共同ソリューションが好まれる
3.4.4 業界の統合がテレマティクスの世界的大手の出現を促す
3.4.5 アプリケーションがアンバンドリングされることで、専門プロバイダーが成長する可能性がある。
3.4.6 統合された計量所バイパスサービスは時間と燃料を節約する
3.4.7 燃料カードの統合はフリートテレマティクスの機能を拡張する
3.4.8 大手タイヤメーカーはフリートテレマティクス分野に大きく関与している
3.4.9 ハードワイヤード、モバイル、ハイブリッドテレマティクスシステムの共存
3.4.10 米国とカナダのELD認証件数はそれぞれ1,000件と100件を突破
3.4.11 付加価値サービスのアップセルにより、ELDの基本機能以外の普及が進む
3.4.12 フリート市場に浸透し続けるビデオソリューション
3.4.13 車両保険のテレマティクスは車両リスクとコスト削減の好機
3.4.14 FMプロバイダーはEVと車両電化プロセスの管理をサポートする
3.4.15 交通モノのインターネットが対応可能な市場を拡大する

4   OEM製品と戦略

4.1 Daimler Truck Group
4.2  Ford
4.3  General Motors
4.4  Hino Trucks
4.5  International
4.6  Iveco
4.7  Mercedes-Benz Group
4.8  PACCAR
4.9  Scania
4.10 Volkswagen Truck & Bus
4.11 Volvo Group

5   国際アフターマーケットソリューションプロバイダー

5.1 Fleet Complete (Powerfleet)
5.2  Geotab
5.3  Gurtam
5.4  KORE Position Logic
5.5  MICHELIN Connected Fleet
5.6  MiX by Powerfleet
5.7  Powerfleet
5.8  Solera Fleet Solutions
5.9  Teletrac Navman
5.10  Trimble
5.11  Verizon Connect
5.12 Webfleet (Bridgestone)

6   地域アフターマーケットソリューションプロバイダー

6.1   北米
6.1.1 Azuga (Bridgestone)
6.1.2  CalAmp
6.1.3  Canadian Tracking Solutions
6.1.4  Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.1.5  Clarience Technologies
6.1.6  Digital Communications Technologies
6.1.7  EROAD
6.1.8  FieldLogix
6.1.9  Fleet Freedom
6.1.10  Fleeteye
6.1.11  FleetHunt
6.1.12  Forward Thinking Systems
6.1.13  GPS Insight
6.1.14  GPS Trackit
6.1.15  GreenRoad
6.1.16  IntelliShift
6.1.17  ISAAC Instruments
6.1.18  J. J. Keller
6.1.19  Linxup
6.1.20  Lytx
6.1.21  Mojio
6.1.22  Motive
6.1.23  ORBCOMM
6.1.24  Pedigree Technologies
6.1.25  Platform Science
6.1.26  Positioning Universal
6.1.27  PosiTrace
6.1.28  Quartix
6.1.29  Questar Auto
6.1.30  Radius
6.1.31  RAM Tracking
6.1.32  Rand McNally
6.1.33  Rastrac
6.1.34  Samsara
6.1.35  SkyBitz (AMETEK)
6.1.36  Vecima Networks
6.1.37  Zonar Systems (Continental)
6.2   ラテンアメリカ
6.2.1 3Dtracking
6.2.2  Autotrac
6.2.3  CarrierWeb
6.2.4  Cobli
6.2.5  Encontrack
6.2.6  FleTrack
6.2.7  Ful-Mar
6.2.8  Global Track
6.2.9  Golfleet
6.2.10  GPS Chile
6.2.11  GPS7000
6.2.12  Grupo UDA
6.2.13  Grupo Ultra
6.2.14  Hawk GPS
6.2.15  Ituran
6.2.16  Linqo
6.2.17  Locatelia
6.2.18  Location World
6.2.19  Mapon
6.2.20  Maxtrack
6.2.21  Navixy (SquareGPS)
6.2.22  Numaris
6.2.23  Omnilink (Show Tecnologia)
6.2.24  OnixSat
6.2.25  Optimus Fleet
6.2.26  Pósitron (Stoneridge)
6.2.27  Rastreo Satelital
6.2.28  Ravex
6.2.29  Redd
6.2.30  RedGPS
6.2.31  Satrack
6.2.32  SHERLOG
6.2.33  SIGhRA
6.2.34  Sitrack
6.2.35  Soltrack
6.2.36  Strix
6.2.37  Tracklog
6.2.38  Ubicamóvil
6.2.39  Webmaps
6.2.40  WideTech
6.2.41  Wisetrack

用語集

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プレスリリース

2024-12-03 プレスリリース
米州の車両管理システム設置台数、2028年までに4,300万台に到達

 

IoT市場調査大手Berg Insightの最新レポートによると、北米の商用車フリートで展開されているアクティブな車両管理システムの数は、2023年第4四半期には1,740万台であった。年平均成長率(CAGR)11.9%で成長するこの数は、2028年までに3,050万台に達する見込みである。ラテンアメリカでは、アクティブな車両管理システムの数は、2023年第4四半期の650万台からCAGR 14.9%で成長し、2028年には1,300万台に達すると予想される。アメリカ大陸には、10万台以上のアクティブ・フリート・マネジメント・ユニットのインストール・ベースを持つプレーヤーが30社以上存在する。2023年末時点で、上位30社の合計管理車両台数は1,600万台を超え、上位10社だけで米州の総インストールベースの50%を占めている。

「アメリカ大陸の車両管理市場では、一握りのソリューション・プロバイダーがトップランナーとして台頭しており、上位5社のインストールベースはすべて100万台に達している」とBerg Insight社の主席アナリスト、Rickard Andersson氏は述べた。Geotab, Verizon Connect, Samsaraの3社は、この地域をリードするフリート・テレマティクス・プロバイダーである。「カナダを拠点とするジオタブは、北米だけで300万以上のアクティブなフリート管理加入者を抱え、ラテンアメリカでも数十万ユニットを抱えている」と、Andersson氏は続けた。米国を拠点とするベライゾン・コネクトと比較的新参のサムサラがアメリカ大陸の次点で、カルアンプとソレラ・フリート・ソリューションズがそれに続く。アメリカ大陸で50万台以上のインストールベースを持つソリューション・プロバイダーには、Lytx、Motive、Trimble、Gurtamがいる。トリンブル・トランスポーテーションは、ソレラ・フリート・ソリューションズと同様に、この業界で数十年にわたり活躍してきた。 「Trimbleのグローバルな輸送テレマティクス事業部門は、2025年前半に完了する見込みの取引で、Platform Scienceに買収されることが注目される」とAndersson氏は述べた。残りの上位15社には、Bridgestone Mobility Solutions、MICHELIN Connected Fleet、Fleet Complete(Powerfleet)、Zonar Systems(Continental)、GPS Insight、Powerfleetが含まれている。Bridgestone, Michelin, Continentalはいずれも、買収を通じてフリートマネジメント分野で確固たる地位を築いた大手タイヤメーカーの例である。「パワーフリートは昨年、MiXテレマティクスと直近のフリート・コンプリートを買収し、その存在感を大幅に拡大した」とAndersson氏は述べている。フロントランナーの多くは、戦略的なM&A活動とハイペースな有機的成長を組み合わせた成長戦略によって実際に牽引されている。「Berg Insightは、世界のフリートマネジメント市場が、数百万台のインストールベースを持つ一握りのプロバイダーによって支配されるという将来のシナリオを予測している」とAndersson氏は締めくくった。

 

 

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Summary

Description

How will the market for fleet management systems for commercial vehicles in the Americas evolve in 2025 and beyond? Now in its fourteenth edition this strategic research report from Berg Insight covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. This report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. The number of systems in active use in the Americas is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.7 percent from 23.9 million units in 2023 to 43.5 million units by 2028. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Fleet Management in the Americas is the fourteenth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the commercial vehicle telematics market in the Americas. The report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. This strategic research report from Berg Insight provides you with 320 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from the report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market-leading companies.
  • New data on vehicle populations and commercial fleets in the Americas.
  • Comprehensive overview of the fleet management value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Updated profiles of 90 aftermarket fleet management solution providers.
  • Summary of OEM propositions from commercial vehicle brands.
  • Revised market forecasts lasting until 2028.

The top-10 FM providers in the Americas together account for 50 percent of the market

Fleet management (FM) is an ambiguous term used in reference to a wide range of solutions for different vehicle-related applications. Berg Insight’s definition of a fleet management solution is a vehicle-based system that incorporates data logging, satellite positioning and data communications to a backoffice application. The history of fleet management solutions goes back several decades. On-board vehicle computers first emerged in the 1980s and were soon connected to various satellite and terrestrial wireless networks. Today, mobile networks can provide ubiquitous online connectivity in many regions at a reasonable cost and mobile computing technology delivers very high performance, as well as excellent usability. All of these components combined enable the delivery of vehicle management, transport management, driver management and mobile workforce management applications linking vehicles and enterprise IT systems. The same technology platform can furthermore also be used for regulatory compliance and reporting.

Commercial vehicle fleets play an essential role for the economy in both North and Latin America. In North America, there are approximately 30 million vehicles in commercial use. The number of commercial vehicles in operation in Latin America is estimated to 41 million. The fleet management solution market in the Americas has been in a growth period for many years. The global recession associated with the COVID-19 pandemic slowed down activities in 2020–2021 and the economic climate has been challenging in recent years but the current outlook is positive for the fleet management sector.

Berg Insight expects the fleet management market to show healthy growth in 2025–2028. In North America, the number of systems in active use is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.9 percent from 17.4 million units in 2023 to 30.5 million units by 2028. The penetration rate in the total population of non-privately owned vehicles in commercial use is estimated to increase from 53.3 percent in 2023 to 80.6 percent in 2028. In Latin America, the number of systems in use is projected to increase from 6.5 million units in 2023, growing at a CAGR of 14.9 percent to reach 13.0 million units in 2028. The penetration rate in the region is estimated to increase from 19.1 percent in 2023 to 36.7 percent in 2028.

A handful of solution providers have emerged as frontrunners on the fleet management market in the Americas and the top-5 players are now all estimated to have reached the million mark in terms of installed base. Geotab, Verizon Connect and Samsara are the leading fleet telematics providers in the region. Canada-based Geotab is clearly in the lead, having more than 3 million active fleet management subscribers in North America alone as well as hundreds of thousands of units in Latin America. US-based Verizon Connect and the relative newcomer Samsara are the runner ups in the Americas, followed by CalAmp and Solera Fleet Solutions. Additional solution providers with installed bases of more than half a million units in the Americas include Lytx, Motive, Trimble and Gurtam. Trimble Transportation has similarly to Solera Fleet Solutions been active in the industry for decades. Trimble’s global transportation telematics business units are now notably acquired by Platform Science in a transaction expected to close in the first half of 2025. The remaining top-15 players include Bridgestone Mobility Solutions, MICHELIN Connected Fleet, Fleet Complete (Powerfleet), Zonar Systems (Continental), GPS Insight and Powerfleet. Bridgestone, Michelin and Continental are examples of major tire manufacturers that have established strong positions in the fleet management space through acquisitions. Powerfleet has further expanded its presence considerably in the last year through the acquisitions of both MiX Telematics – now MiX by Powerfleet – and most recently Fleet Complete. All of the top-30 players have estimated installed bases of well over 100,000 active units in the Americas. The list also includes WideTech, Navixy (SquareGPS), Encontrack, Ituran, Teletrac Navman, Pósitron (Stoneridge), Linxup, GPS Trackit, RedGPS, Autotrac, 3Dtracking, Omnilink, Digital Communications Technologies (DCT), OnixSat and Scania. Solution vendors with installed bases just outside of the top list moreover include Rastrac, KORE Position Logic, IntelliShift, J. J. Keller, Sitrack, Satrack, MiX by Powerfleet, Positioning Universal, Cobli, Location World, Forward Thinking Systems and Platform Science.

Most vehicle manufacturers now offer factory-installed fleet telematics solutions either independently or through partnerships. Examples of OEMs which have introduced systems in the Americas include Volvo Group, PACCAR, Daimler Truck, International, Scania, Volkswagen, Iveco, Hino, Ford, GM, Mercedes-Benz Vans and Stellantis. The OEM telematics initiatives in the region have intensified over the years especially in North America, but the activities are also increasing in Latin America. In the last few years, several of the commercial vehicle OEMs have extended their partnership strategies and started working with additional aftermarket telematics partners, enabling fleet customers to choose the systems which best match their specific needs. Some OEMs such as Ford and GM have also in recent years introduced new proprietary fleet telematics solutions offered as an alternative alongside a growing selection of partner-powered offerings. Notable fleet telematics providers active in the OEM space in various ways include Platform Science, Geotab, Verizon Connect, Samsara, Trimble, Zonar Systems, Fleet Complete, MICHELIN Connected Fleet (Sascar) and Omnilink. The OEM channel is anticipated to increase in importance in both North America and Latin America in the coming years.

This report answers the following questions:

  • What is the geographical structure of commercial vehicle fleets in the Americas?
  • Which are the leading providers of aftermarket fleet management solutions in the Americas?
  • What offerings are available from commercial vehicle OEMs?
  • How are the regulatory developments in the Americas affecting the FM industry?
  • How is the shift towards standard hardware influencing the FM market in the Americas?
  • What differences are there between the North and Latin American markets?
  • Will the FM industry consolidate further in 2025 and beyond?
  • How will the commercial vehicle telematics industry evolve in the future?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Commercial Vehicle Fleets in the Americas

1.1    The North American commercial vehicle market
1.1.1    Vehicles in operation
1.1.2    New registrations and manufacturer market shares
1.1.3    Ownership structure and major fleets
1.1.4    Trailers
1.2    The Latin American commercial vehicle market
1.2.1    Vehicles in operation
1.2.2    Manufacturer market shares

2    Fleet Management Solutions

2.1    Fleet management infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    GNSS segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Backoffice segment
2.2    Vehicle management
2.2.1    Vehicle diagnostics and maintenance planning
2.2.2    Security tracking
2.2.3    Tire pressure monitoring systems
2.2.4    Fuel card integration and reporting
2.3    Driver management
2.3.1    Driving data registration and analysis
2.3.2    Video-based driver monitoring
2.3.3    Eco-driving schemes
2.3.4    Insurance risk management
2.4    Operations management
2.4.1    Routing and navigation
2.4.2    Transport management
2.4.3    Mobile workforce management
2.5    Regulatory compliance and reporting
2.5.1    CSA – Compliance, Safety, Accountability
2.5.2    Hours-of-Service and electronic logging devices
2.5.3    Fuel tax reporting
2.5.4    Distracted driving
2.5.5    Proposed anti-theft systems in Brazil
2.5.6    Other applications
2.6    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Market analysis
3.1.1    Fleet management market forecast – North America and Latin America
3.1.2    Regional markets
3.1.3    Fleet management vendor market shares
3.1.4    Trailer telematics
3.1.5    Construction equipment telematics
3.2    Market drivers and barriers
3.2.1    Macroeconomic environment
3.2.2    Regulatory environment
3.2.3    Competitive environment
3.2.4    Technology environment
3.3    Value chain analysis
3.3.1    Telematics industry players
3.3.2    Automotive industry players
3.3.3    Telecom industry players
3.3.4    IT industry players
3.4    Future industry trends
3.4.1    Fleet telematics remains a high-pace IoT market favoured by multiple trends
3.4.2    Vehicle OEMs and aftermarket providers partner for factory-installed telematics
3.4.3    Increasing openness in the fleet telematics space favours joint solutions
3.4.4    Industry consolidation fosters emergence of leading global telematics giants
3.4.5    Specialised providers may thrive as applications are unbundled
3.4.6    Integrated weigh station bypass services save time and fuel
3.4.7    Fuel card integration extends the capabilities of fleet telematics
3.4.8    Leading tire manufacturers heavily involved in the fleet telematics space
3.4.9    Hardwired, mobile and hybrid telematics systems to co-exist
3.4.10    The US and Canada have surpassed 1,000 and 100 certified ELDs respectively
3.4.11    Upselling of value-added services to drive uptake beyond the ELD basics
3.4.12    Video solutions continue to permeate the fleet market
3.4.13    Fleet insurance telematics is an opportunity to reduce fleet risks and costs
3.4.14    FM providers support management of EVs and fleet electrification processes
3.4.15    The Internet of Transportation Things expands the addressable market

4    OEM Products and Strategies

4.1    Daimler Truck Group
4.2    Ford
4.3    General Motors
4.4    Hino Trucks
4.5    International
4.6    Iveco
4.7    Mercedes-Benz Group
4.8    PACCAR
4.9    Scania
4.10    Volkswagen Truck & Bus
4.11    Volvo Group

5    International Aftermarket Solution Providers

5.1    Fleet Complete (Powerfleet)
5.2    Geotab
5.3    Gurtam
5.4    KORE Position Logic
5.5    MICHELIN Connected Fleet
5.6    MiX by Powerfleet
5.7    Powerfleet
5.8    Solera Fleet Solutions
5.9    Teletrac Navman
5.10    Trimble
5.11    Verizon Connect
5.12    Webfleet (Bridgestone)

6    Regional Aftermarket Solution Providers

6.1    North America
6.1.1    Azuga (Bridgestone)
6.1.2    CalAmp
6.1.3    Canadian Tracking Solutions
6.1.4    Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.1.5    Clarience Technologies
6.1.6    Digital Communications Technologies
6.1.7    EROAD
6.1.8    FieldLogix
6.1.9    Fleet Freedom
6.1.10    Fleeteye
6.1.11    FleetHunt
6.1.12    Forward Thinking Systems
6.1.13    GPS Insight
6.1.14    GPS Trackit
6.1.15    GreenRoad
6.1.16    IntelliShift
6.1.17    ISAAC Instruments
6.1.18    J. J. Keller
6.1.19    Linxup
6.1.20    Lytx
6.1.21    Mojio
6.1.22    Motive
6.1.23    ORBCOMM
6.1.24    Pedigree Technologies
6.1.25    Platform Science
6.1.26    Positioning Universal
6.1.27    PosiTrace
6.1.28    Quartix
6.1.29    Questar Auto
6.1.30    Radius
6.1.31    RAM Tracking
6.1.32    Rand McNally
6.1.33    Rastrac
6.1.34    Samsara
6.1.35    SkyBitz (AMETEK)
6.1.36    Vecima Networks
6.1.37    Zonar Systems (Continental)
6.2    Latin America
6.2.1    3Dtracking
6.2.2    Autotrac
6.2.3    CarrierWeb
6.2.4    Cobli
6.2.5    Encontrack
6.2.6    FleTrack
6.2.7    Ful-Mar
6.2.8    Global Track
6.2.9    Golfleet
6.2.10    GPS Chile
6.2.11    GPS7000
6.2.12    Grupo UDA
6.2.13    Grupo Ultra
6.2.14    Hawk GPS
6.2.15    Ituran
6.2.16    Linqo
6.2.17    Locatelia
6.2.18    Location World
6.2.19    Mapon
6.2.20    Maxtrack
6.2.21    Navixy (SquareGPS)
6.2.22    Numaris
6.2.23    Omnilink (Show Tecnologia)
6.2.24    OnixSat
6.2.25    Optimus Fleet
6.2.26    Pósitron (Stoneridge)
6.2.27    Rastreo Satelital
6.2.28    Ravex
6.2.29    Redd
6.2.30    RedGPS
6.2.31    Satrack
6.2.32    SHERLOG
6.2.33    SIGhRA
6.2.34    Sitrack
6.2.35    Soltrack
6.2.36    Strix
6.2.37    Tracklog
6.2.38    Ubicamóvil
6.2.39    Webmaps
6.2.40    WideTech
6.2.41    Wisetrack

Glossary

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Press Release

2024-12-03 Press releases
The installed base of fleet management systems in the Americas to reach 43 million units by 2028

According to a new report from the leading IoT market research provider Berg Insight, the number of active fleet management systems deployed in commercial vehicle fleets in North America was 17.4 million in Q4-2023. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.9 percent, this number is expected to reach 30.5 million by 2028. In Latin America, the number of active fleet management systems is expected to grow at a CAGR of 14.9 percent from 6.5 million in Q4-2023 to reach 13.0 million in 2028. There are well over 30 players with installed bases of more than 100,000 active fleet management units in the Americas. At the end of 2023, the top-30 vendors together had over 16 million vehicles under management in the region and the top-10 alone represented 50 percent of the total installed base in the Americas.

“A handful of solution providers have emerged as frontrunners on the fleet management market in the Americas and the top-5 players have now all reached the million mark in terms of installed base”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. Geotab, Verizon Connect and Samsara are the leading fleet telematics providers in the region. “Canada-based Geotab is clearly in the lead, having more than 3 million active fleet management subscribers in North America alone as well as hundreds of thousands of units in Latin America”, continued Mr. Andersson. He adds that US-based Verizon Connect and the relative newcomer Samsara are the runners-up in the Americas, followed by CalAmp and Solera Fleet Solutions. Additional solution providers with installed bases of more than half a million units in the Americas include Lytx, Motive, Trimble and Gurtam. Trimble Transportation has similarly to Solera Fleet Solutions been active in the industry for decades. “Trimble’s global transportation telematics business units are now notably acquired by Platform Science in a transaction expected to close in the first half of 2025”, said Mr. Andersson. The remaining top-15 players include Bridgestone Mobility Solutions, MICHELIN Connected Fleet, Fleet Complete (Powerfleet), Zonar Systems (Continental), GPS Insight and Powerfleet. Bridgestone, Michelin and Continental are all examples of major tire manufacturers that have established strong positions in the fleet management space through acquisitions. “Powerfleet has expanded its presence considerably in the last year through the acquisitions of both MiX Telematics and most recently Fleet Complete”, said Mr. Andersson. Many of the frontrunners are indeed driven by growth strategies combining strategic M&A activity and high-pace organic growth. “Berg Insight anticipates a future scenario where the global fleet management market is dominated by a handful of providers with installed bases measured in the millions”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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2024/12/12 10:26

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