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世界の建設機械OEMのテレマティクス市場


The Global Construction Equipment OEM Telematics Market

概要 2025年以降、建設機械OEMのテレマティクスシステム市場はどのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展について取り上げています。Berg Insight社... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年12月10日 Eur1,500
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145 英語

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サマリー

概要

2025年以降、建設機械OEMのテレマティクスシステム市場はどのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展について取り上げています。Berg Insight社は、アクティブな建設機械OEMテレマティクスシステムの世界インストールベースが、2023年末の680万ユニットから2028年までに1210万ユニットまでCAGR 12.0%で成長すると予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をお届けします。

 


 

世界の建設機械OEMテレマティクス市場は、OEM提供の建設機械テレマティクスシステム市場の最新動向を分析したBerg Insightの7年連続レポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを145ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業への多数のインタビューから得た洞察
  • 建設機械の販売台数と市場シェアに関する新データ
  • 建設機械テレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • 建設機械OEM28社のプロファイルとテレマティクスサービスを更新
  • 2028年までの地域別市場予測

Berg Insight社、2028年までにアクティブな建設機械OEMテレマティクスシステムを1,210万台と予測

Berg Insightの調べによると、2023年の建設機械OEMテレマティクスシステムの設置台数は世界で680万台に達した。年平均成長率(CAGR)12.0%で成長し、2028年にはアクティブなインストールベースは世界で1,210万ユニットに達すると予測される。これには、建設機械OEMが販売するすべてのCEテレマティクス・システムが含まれ、自社開発またはCEメーカーがサードパーティ・テレマティクス・プレーヤーと提携して提供する。欧州市場は、2023年末時点で有効な建設機械OEMテレマティクスシステムが約0.9百万である。北米市場は欧州市場よりやや大きいと推定される。さらに、その他の地域は、建設機械OEMが提供するCEテレマティクスシステムの世界インストールベースの半分以上を占めている。

ほとんどの大手建設機械 OEM は、単独で、あるいはテレマティクス・パートナーと協業して、顧客向けのテレマティクス・サービスを導入している。OEMのテレマティクス・システムは、現在、少なくとも重量のある機械には工場で標準装備されるのが一般的で、小型の機械にも搭載されるようになってきている。Berg Insightは、CEテレマティクスシステムの導入台数において、Caterpillarを建設機械OEMのトップに位置づけている。Caterpillarは、市場シェアでも断然トップの建設機械メーカーであり、特に建設機械セグメントでは100万台を超える接続資産を持っている。米国を拠点とするCaterpillarのテレマティクス製品の最大市場は北米と欧州である。次点はそれぞれ中国と日本を拠点とするSANYとコマツで、両社とも国内市場の大手企業である。コマツも北米、中国、欧州で比較的大きなシェアを占めている。数十万台のCEテレマティクスユニットを保有する他の主要プレーヤーには、スウェーデンに本社を置くVolvo Construction Equipment、中国のXCMGとZoomlion、日本に本社を置く日立建機、英国に本社を置くJCBが含まれる。また、Deere & Company、HD Hyundai、Doosan Bobcatも10万台の節目を迎えたと推定される。さらに、建設機械テレマティクスの設置台数が数万台と推定される企業には、Liebherr社、Terex社、JLG Industries社、CNH Industrial社、Tadano社がある。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • 建設機械メーカーが提供する主なテレマティクスシステムは?
  • 建設機械テレマティクスの主なアプリケーションは?
  • テレマティクスを提供するOEMはどのようなビジネスモデルを採用しているか?
  • テレマティクスを自社開発しているCEメーカーは?
  • テレマティクスパートナーの力を借りている OEM のテレマティクス製品は?
  • 建設機械テレマティクスの世界市場には地域差があるか?
  • 建設機械OEMテレマティクス市場は今後どのように発展するか?

 



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目次

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目次
図表一覧

エグゼクティブサマリー

1 建設機械テレマティクスソリューション

1.1 CEテレマティクスの紹介
1.2 CEテレマティクスのインフラ
1.2.1 CE セグメント
1.2.2 GNSSセグメント
1.2.3 ネットワークセグメント
1.2.4 バックオフィスセグメント
1.2.5 OEM/ディーラーセグメント
1.3 建設機械管理
1.3.1 機械の位置追跡と状態監視
1.3.2 セキュリティ追跡と介入
1.3.3 遠隔診断、予防保全、機械の健康診断
1.4 設備オペレーター管理
1.4.1 オペレータ関連データの収集
1.4.2 現場オペレーターとの対話
1.4.3 ビデオベースのオペレータ監視
1.5 作業現場管理
1.5.1 作業現場の最適化と現場報告
1.5.2 アクセサリー、工具、その他の低価値商品の追跡
1.5.3 補助システムとの統合
1.6 ビジネスモデル

2 市場予測と動向

2.1 市場分析
2.1.1 世界の建設機械市場
2.1.2 建設機械OEMテレマティクスシステムのインストールベース
2.1.3 建設機械OEMテレマティクスベンダーの市場シェア
2.1.4 世界のCEテレマティクス市場のバリエーション
2.2 市場促進要因と障壁
2.2.1 マクロ経済環境
2.2.2 規制環境
2.2.3 競争環境
2.2.4 技術環境
2.3 バリューチェーン分析
2.3.1 建設機械業界のプレーヤー
2.3.2 テレマティクス業界のプレーヤー
2.3.3 通信業界プレーヤー
2.3.4 IT業界プレーヤー
2.4 今後の業界動向

3   会社概要

3.1  Caterpillar
3.2  CNH Industrial
3.3  Deere & Company
3.4  Doosan Bobcat
3.5  HD Hyundai Construction Equipment
3.6  HD Hyundai Infracore
3.7  Hitachi Construction Machinery
3.8  JCB
3.9  Komatsu
3.10  Liebherr
3.11  Volvo Construction Equipment
3.12  その他の建設機械OEM
3.12.1  Bell Equipment
3.12.2  BOMAG
3.12.3  JLG Industries
3.12.4  Kobelco
3.12.5  Kubota
3.12.6  Link-Belt Cranes and LBX (Sumitomo)
3.12.7  LiuGong
3.12.8  Mahindra & Mahindra
3.12.9  Manitowoc
3.12.10  Mecalac
3.12.11  SANY
3.12.12  Tadano
3.12.13  Takeuchi
3.12.14  Terex
3.12.15  Wacker Neuson
3.12.16  XCMG
3.12.17 Zoomlion

用語集

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プレスリリース

2024-12-10 プレスリリース
建設機械OEMのテレマティクスシステムのインストールベースは2028年までに世界で1,200万ユニットに達する

IoT市場調査会社Berg Insightは、新たな市場調査プロジェクトにおいて、建設機械(CE)OEMテレマティクスシステムのアクティブインストールベースが2023年に世界で680万台に達することを明らかにした。年平均成長率(CAGR)12.0%で成長し、アクティブなインストールベースは2028年に世界で1,210万ユニットに達すると予測される。これには、建設機械OEMが販売するすべてのCEテレマティクス・システムが含まれ、自社開発またはCEメーカーがサードパーティ・テレマティクス・プレーヤーと提携して提供する。欧州市場は、2023年末時点で有効な建設機械OEMテレマティクスシステムが約0.9百万である。北米市場は欧州市場よりやや大きいと推定される。さらに、その他の地域は、建設機械OEMが提供するCEテレマティクスシステムの世界インストールベースの半分以上を占めている。

主要な建設機械OEMのほとんどは、単独で、あるいはテレマティクスパートナーと協力して、顧客向けのテレマティクスサービスを導入している。「OEMのテレマティクスシステムは、今日、少なくとも重量のある機械には工場で標準装備されるのが一般的で、コンパクトな機械にも搭載されるようになってきている」と、Berg Insightの主席アナリスト、Rickard Anderssonは述べている。Berg Insightは、CEテレマティクスシステムの導入数で、Caterpillarを建設機械OEMのトップに位置づけている。「Caterpillarは、市場シェアでも断然トップの建設機械メーカーであり、特に建設機械セグメントでは100万台をはるかに超えるコネクテッドアセットを持っています」とAndersson氏は続けた。米国を拠点とするCaterpillar社のテレマティクスの最大市場は北米とヨーロッパだ。「次点はそれぞれ中国と日本を拠点とするSANYとコマツで、両社ともそれぞれの国内市場で主要なプレーヤーです」とAndersson氏は述べています。また、コマツは北米、中国、欧州でテレマティクスユニットのシェアが比較的高いことも付け加えた。数十万台のCEテレマティクス・ユニットを保有する他の主要プレーヤーには、スウェーデンに本社を置くボルボ建機、中国のXCMGとZoomlion、日本に本社を置く日立建機、英国に本社を置くJCBが含まれる。また、Deere & Company、HD Hyundai、Doosan Bobcatも10万台を達成したと推定される。「建設機械テレマティクスの設置台数が数万台と推定される企業には、リーベル、Terex、JLG Industries、CNH Industrial、Tadanoなどがあります」とAndersson氏は締めくくった。

 

 

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Summary

Description

How will the market for construction equipment OEM telematics systems evolve in 2025 and beyond? This report covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. Berg Insight forecasts that the global installed base of active construction equipment OEM telematics systems will grow at a CAGR of 12.0 percent from 6.8 million units at the end of 2023 to 12.1 million units by 2028. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


The Global Construction Equipment OEM Telematics Market is the seventh consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the market for OEM-provided construction equipment telematics systems. This strategic research report from Berg Insight provides you with 145 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from numerous interviews with market-leading companies.
  • New data on construction equipment sales and market shares.
  • Comprehensive overview of the construction equipment telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Updated profiles of 28 construction equipment OEMs and their telematics offerings.
  • Market forecasts by region lasting until 2028.

Berg Insight forecasts 12.1 million active construction equipment OEM telematics systems by 2028

Berg Insight has found that the global installed base of active construction equipment OEM telematics systems reached 6.8 million units in 2023. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.0 percent, the active installed base is forecasted to reach 12.1 million units worldwide in 2028. This includes all CE telematics systems marketed by construction equipment OEMs, either developed in-house or provided by the CE manufacturers in partnership with third-party telematics players. The European market accounted for around 0.9 million active construction equipment OEM telematics systems at the end of 2023. The North American market is estimated to be somewhat larger than the European. The Rest of World moreover represents more than half of the global installed base of CE telematics systems provided by construction equipment OEMs.

Most major construction equipment OEMs have introduced telematics offerings for their customers either independently or in collaboration with telematics partners. OEM telematics systems are today commonly factory-installed as standard at least for heavier machines and increasingly also for compact equipment. Berg Insight ranks Caterpillar as the leading construction equipment OEM in terms of the number of CE telematics systems deployed worldwide. Caterpillar – which is also by far the leading construction equipment manufacturer by market share – has well over 1 million connected assets in the construction equipment segment specifically. Based in the US, Caterpillar’s largest markets for its telematics offerings are North America and Europe. The runners-up are SANY and Komatsu based in China and Japan respectively, both major players on the respective domestic markets. Komatsu also has relatively large shares of its telematics units in North America, China and Europe. Other major players with several hundred thousand active CE telematics units include Sweden-based Volvo Construction Equipment, XCMG and Zoomlion in China, Japan-based Hitachi Construction Machinery and JCB headquartered in the UK. Deere & Company, HD Hyundai and Doosan Bobcat are also estimated to have reached the milestone of 100,000 units. Additional players having estimated installed bases of construction equipment telematics units in the tens of thousands include Liebherr, Terex, JLG Industries, CNH Industrial and Tadano.

This report answers the following questions:

  • Which are the main telematics systems offered by construction equipment manufacturers?
  • Which are the key construction equipment telematics applications?
  • What business models are used by OEMs offering telematics?
  • Which CE manufacturers have developed their telematics offerings in-house?
  • Which OEM telematics offerings are powered by telematics partners?
  • Are there regional variations on the global market for construction equipment telematics?
  • How will the construction equipment OEM telematics market evolve in the future?

 



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Table of Contents

Table of Contents

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List of Figures

Executive summary

1    Construction Equipment Telematics Solutions

1.1    Introduction to CE telematics
1.2    CE telematics infrastructure
1.2.1    CE segment
1.2.2    GNSS segment
1.2.3    Network segment
1.2.4    Backoffice segment
1.2.5    OEM/dealer segment
1.3    Construction equipment management
1.3.1    Machine location tracking and status monitoring
1.3.2    Security tracking and intervention
1.3.3    Remote diagnostics, preventive maintenance and machine health prognostics
1.4    Equipment operator management
1.4.1    Collection of operator-related data
1.4.2    Interaction with operators in the field
1.4.3    Video-based operator monitoring
1.5    Worksite management
1.5.1    Worksite optimisation and site reporting
1.5.2    Tracking of accessories, tools and other low-value items
1.5.3    Integration with auxiliary systems
1.6    Business models

2    Market Forecasts and Trends

2.1    Market analysis
2.1.1    The global construction equipment market
2.1.2    The installed base of construction equipment OEM telematics systems
2.1.3    Construction equipment OEM telematics vendor market shares
2.1.4    Variations on the global CE telematics market
2.2    Market drivers and barriers
2.2.1    Macroeconomic environment
2.2.2    Regulatory environment
2.2.3    Competitive environment
2.2.4    Technology environment
2.3    Value chain analysis
2.3.1    Construction equipment industry players
2.3.2    Telematics industry players
2.3.3    Telecom industry players
2.3.4    IT industry players
2.4    Future industry trends

3    Company Profiles

3.1    Caterpillar
3.2    CNH Industrial
3.3    Deere & Company
3.4    Doosan Bobcat
3.5    HD Hyundai Construction Equipment
3.6    HD Hyundai Infracore
3.7    Hitachi Construction Machinery
3.8    JCB
3.9    Komatsu
3.10    Liebherr
3.11    Volvo Construction Equipment
3.12    Other construction equipment OEMs
3.12.1    Bell Equipment
3.12.2    BOMAG
3.12.3    JLG Industries
3.12.4    Kobelco
3.12.5    Kubota
3.12.6    Link-Belt Cranes and LBX (Sumitomo)
3.12.7    LiuGong
3.12.8    Mahindra & Mahindra
3.12.9    Manitowoc
3.12.10    Mecalac
3.12.11    SANY
3.12.12    Tadano
3.12.13    Takeuchi
3.12.14    Terex
3.12.15    Wacker Neuson
3.12.16    XCMG
3.12.17    Zoomlion

Glossary

 

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Press Release

2024-12-10 Press releases
The installed base of construction equipment OEM telematics systems will reach 12 million units worldwide by 2028

Berg Insight, the leading IoT market research provider, has in a new market research project found that the global installed base of active construction equipment (CE) OEM telematics systems reached 6.8 million units in 2023. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.0 percent, the active installed base is forecasted to reach 12.1 million units worldwide in 2028. This includes all CE telematics systems marketed by construction equipment OEMs, either developed in-house or provided by the CE manufacturers in partnership with third-party telematics players. The European market accounted for around 0.9 million active construction equipment OEM telematics systems at the end of 2023. The North American market is estimated to be somewhat larger than the European. The Rest of World moreover represents more than half of the global installed base of CE telematics systems provided by construction equipment OEMs.

Most major construction equipment OEMs have introduced telematics offerings for their customers either independently or in collaboration with telematics partners. “OEM telematics systems are today commonly factory-installed as standard at least for heavier machines and increasingly also for compact equipment”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. Berg Insight ranks Caterpillar as the leading construction equipment OEM in terms of the number of CE telematics systems deployed worldwide. “Caterpillar, which is also by far the leading construction equipment manufacturer by market share, has well over 1 million connected assets in the construction equipment segment specifically”, continued Mr. Andersson. Based in the US, Caterpillar’s largest markets for its telematics offerings are North America and Europe. “The runners-up are SANY and Komatsu based in China and Japan respectively, both major players on the respective domestic markets”, said Mr. Andersson. He adds that Komatsu also has relatively large shares of its telematics units in North America, China and Europe. Other major players with several hundred thousand active CE telematics units include Sweden-based Volvo Construction Equipment, XCMG and Zoomlion in China, Japan-based Hitachi Construction Machinery and JCB headquartered in the UK. Deere & Company, HD Hyundai and Doosan Bobcat are also estimated to have reached the milestone of 100,000 units. “Additional players having estimated installed bases of construction equipment telematics units in the tens of thousands include Liebherr, Terex, JLG Industries, CNH Industrial and Tadano”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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