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欧州と北米における大型商用車向け充電インフラ - 第2版

欧州と北米における大型商用車向け充電インフラ - 第2版


Charging Infrastructure for Heavy Commercial Vehicles in Europe and North America 2nd Edition

説明 本調査では、欧州と北米における電気自動車充電インフラ市場を調査している。欧州における専用充電ポイントの総設置台数は、2023年の14,000台から2031年には345,000台まで、年平均成長率(CAGR)... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年2月3日 Eur1,500
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サマリー

説明

本調査では、欧州と北米における電気自動車充電インフラ市場を調査している。欧州における専用充電ポイントの総設置台数は、2023年の14,000台から2031年には345,000台まで、年平均成長率(CAGR)49%で増加すると予測している。北米では、専用充電ポイントの総設置台数が2023年の9,000台から2031年には196,000台に達し、年平均成長率(CAGR)47%で増加するとBerg Insightは予測している。この数字には、公共の充電ポイントとそうでない充電ポイントの両方が含まれる。充電ステーションは、Wi-Fiや4G/5Gセルラーなどの技術によって完全に接続され、スマートな充電管理が可能になると予想される。ベンダー、充電ポイント事業者、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

欧州と北米における大型商用車の充電インフラは、Berg Insightによる2年連続の戦略レポートであり、これら2地域における大型電気自動車充電市場の最新動向を分析している。充電ポイント事業者、商用車OEMイニシアティブ、ハードウェアおよびソフトウェアベンダーなど、バリューチェーンのあらゆる部分をカバーしています。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、8年間の業界予測、専門家による解説、実際のケーススタディなど、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを240ページに渡って提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューからの洞察
  • 欧州と北米の大型商用車充電インフラに関する新データ
  • EV充電のバリューチェーンと主要アプリケーションを包括的に解説
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • EV充電のハードウェアとソフトウェアを提供する45社のプロファイル
  • 充電ポイント運営会社(CPO)26社のプロフィール
  • 電気大型商用車OEM26社のプロファイル
  • 2031年までの市場予測

2031年までに欧州と北米の大型商用車充電ポイント数は54万1,000カ所に達する

商用車充電とは、商用バッテリー電気自動車または商用プラグインハイブリッド電気自動車を外部電源から充電するプロセスを指す。外部電源は多くの場合充電ステーションであり、電気自動車と電力網の接続を可能にする機器と定義される。商用車用充電ステーションは、車両の電動化に関する議論において重要な役割を担っており、多くの人が電気商用車を大規模に展開するための前提条件とみなしている。電気商用車とそのために設計された充電ステーションは、輸送による環境への影響を減らすために必要なものとして、しばしば持ち出される。

Berg Insightは、商用車充電インフラ業界は数十年続く成長段階のごく初期段階にあると見ている。自動車の排出ガスや気候変動といった大きな課題が、電気商用車や充電インフラへの投資を促し続けており、市場の前向きな見通しに寄与している。欧州と北米の両政府による厳しい排ガス規制も市場の触媒となっている。欧州における専用充電ポイントの設置台数は、2023年の約14,000台から2031年末には345,000台へと、年平均成長率(CAGR)49%で増加すると予測されている。北米では、使用されている専用充電ポイントの総数が2023年の約9,000カ所から2031年には196,000カ所に達し、年平均成長率(CAGR)47%で増加するとベルグインサイトは予測している。この数字には、公共の充電ポイントとそうでない充電ポイントの両方が含まれる。

充電ステーションはWi-FiやセルラーIoTなどの技術で接続され、スマートな充電管理が可能になると予想される。チャージ・ポイント・オペレーター(CPO)は、充電ステーションを遠隔で監視・管理することができ、商用車のドライバーは充電器の場所を特定し、充電の可用性を監視し、支払いを管理することができる。車両管理者は、スマート充電ソフトウェアを活用して、ピーク時以外の時間に充電することで充電コストを削減できる。ベルグインサイトは、商用車の充電のほとんどは、本拠地でのデポ充電になるだろうと考えている。ヨーロッパでは、商用車用の公共充電ステーションの設置ベースはまだ非常に小さく、2031年までに14,200の充電ポイントに増加する。北米の状況も同様で、設置基数は2031年までに8,200基まで増加すると予想されている。

バリューチェーンの商用車OEMの部分は統合されており、ボルボ・グループ、トラトン・グループ、ダイムラー・トラック、PACCARなど、グローバルに展開する数社の大手既存OEMで構成されている。さらに、電気商用車市場に特化した新規参入企業も数多く存在する。例えば、中国の大手OEMであるBYDや吉利汽車、アインライド、テスラ、ニコラ、ウインドローズ、ボルタ・トラックなどである。OEM各社は、革新的なパイロット・プロジェクト、合弁事業、CharIN協会のような協力関係を通じて業界を牽引している。

北米では、商用車用DC充電器を販売する地域企業や国際企業が数多く存在する。ChargePointは、この市場をリードする企業であり、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを提供するフルサービスプロバイダーである。その他の地域の主要ハードウェア・プロバイダーには、ABB、Blink Charging、BorgWarner、BTC Power (E.ON)、Detroit Diesel、Delta Electronics、Kempower、SK Signet、Siemensなどがある。ヨーロッパでは、直流充電ソリューションの市場は北米よりも断片化されている。著名な企業には、ABB、ADS-TEC Energy、Alpitronic、Ekoenergetyka、Kempower、SBRS、シーメンスなどがある。両地域には、充電用の接続ソリューションを提供するソフトウェア専業プロバイダーが数社ある。ソリューションには、フリート管理ツール、ピークカット、スマート充電管理などがある。ソフトウェア専業者の例としては、Last Mile Solutions、Virta、Driivz、GreenFlux、Ampeco、Optimile、Noodoeなどがある。

商用車充電業界では、特に大型商用車充電をターゲットとするいくつかのCPOがイニシアチブをとっている。TeraWatt Infrastructure、Greenlane、Forum Mobilityといった北米の企業は、地域全体にわたって大規模な拡張計画を立てている。北米のほとんどの充電ステーションは、カリフォルニア州に設置されているか、当初はカリフォルニア州に設置される予定である。また、ニューヨーク州やカナダのケベック州など、他の州でも商用車の充電パイロット・プロジェクトが行われている。ヨーロッパでは、合弁会社CPO Milenceが主要プレーヤーで、2027年までに1700カ所の充電ステーションを展開する計画だ。サークルKも商用車充電に多額の投資を行っており、大型トラック用に設計された合計108箇所の充電ポイントを備えた27カ所を開設している。大型商用車充電のイニシアチブを持つ他のCPOには、アラル・パルス(BPパルス)、EnBW、Rifilが含まれる。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • 大型商用車充電市場の現状と規模は?
  • この市場の現在のトレンドは?
  • ハードウェアおよびソフトウェアソリューションの主要プロバイダーはどこか?
  • 各ベンダーが提供する機器やサービスにはどのようなものがあるか?
  • 主要な電気商用車OEMは?
  • 欧州と北米の主要な充電ポイント事業者は?
  • 商用車用充電器導入の主な推進要因は何か?
  • 電気商用車と充電器に関する政府のイニシアチブは?

 



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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1   欧州と北米の商用車充電状況

1.1 ユーザーセグメント
1.1.1 大型商用車
1.1.2 バス
1.1.3 建設機械
1.1.4 ユースケース
1.2 電気商用車の航続距離
1.3 欧州における電気商用車充電インフラ
1.4 北米における電気商用車充電インフラ
1.5 電気商用車市場
1.5.1 車両タイプ
1.5.2 欧州の電気商用車市場
1.5.3 北米の電気商用車市場
1.6 充電戦略
1.6.1 デポ充電
1.6.2 デスティネーション充電
1.6.3 機会充電
1.7 市場プレーヤー
1.7.1 チャージポイント事業者(CPOs)
1.7.2 大型商用車OEM
1.7.3 ハードウェアとソフトウェアのプロバイダー

2   充電技術と規格

2.1 電気自動車の充電
2.1.1 交流と直流
2.1.2 熱管理
2.2 バッテリー容量と充電時間
2.3 コネクターの規格
2.3.1 タイプ1
2.3.2 タイプ2
2.3.3 複合充電システム(CCS)
2.3.4 メガワット充電システム(MCS)
2.3.5 北米充電規格(テスラ)
2.3.6 CHAdeMO
2.3.7 GB/T
2.3.8 パンタグラフ充電
2.3.9 天井カテナリー充電
2.3.10 ワイヤレス充電
2.4 コネクティビティと管理ソフトウェア
2.4.1 セルラーIoTゲートウェイ、ルーター、モデム
2.4.2 オープン・チャージ・ポイント・プロトコル(OCPP)
2.4.3 充電ステーション管理ソフトウェア
2.5 支払いソリューション
2.5.1 モバイル決済とRFIDタグ
2.5.2 ISO 15118
2.5.3 オートチャージ
2.5.4 決済端末

3   自動車メーカー

3.1  BYD
3.2  Daimler Truck
3.2.1  Detroit Diesel
3.2.2  Freightliner
3.2.3  Thomas Built Buses
3.2.4  Rizon
3.2.5  Mercedes-Benz Trucks
3.3  Einride
3.4  Farizon Auto (Geely)
3.5  Iveco Group
3.6  Lion Electric
3.7  Nikola Corporation
3.8  PACCAR
3.8.1  Peterbilt
3.8.2  Kenworth
3.8.3  DAF
3.9  Quantron
3.10  Tesla
3.11  TRATON
3.11.1  TRATON Charging Solutions
3.11.2  Scania
3.11.3  MAN Truck & Bus
3.11.4  International Motors
3.12  Volta Trucks
3.13  Volvo Group
3.13.1  Volvo Trucks
3.13.2  Mack Trucks
3.13.3  Renault Trucks
3.13.4  Volvo Buses and Nova Bus
3.14  Windrose
3.15  Xos Trucks
3.16 Emerging actors

4   充電ポイント運営者

4.1 欧州
4.1.1  BP Pulse
4.1.2  Circle K
4.1.3  E.ON
4.1.4  EnBW
4.1.5  Enel X
4.1.6  Engie Vianeo
4.1.7  Fastned
4.1.8  GOFAST
4.1.9  Iberdrola
4.1.10  Ionity
4.1.11  Kople
4.1.12  Milence
4.1.13  Nimbnet
4.1.14  Rifil
4.1.15  Shell Recharge Solutions
4.1.16  Uno-X Mobility
4.1.17  Vattenfall
4.2  北米
4.2.1  Blink Charging
4.2.2  ChargePoint
4.2.3  Electrify America
4.2.4  EVgo
4.2.5  Forum Mobility
4.2.6  Greenlane
4.2.7  Hydro-Québec
4.2.8  Terawatt Infrastructure
4.2.9  WattEV
4.3  その他のCPO

5   ハードウェアとソフトウェアのプロバイダー

5.1 欧州
5.1.1  ABB E-mobility
5.1.2  ADS-TEC Energy
5.1.3  Alpitronic (Hypercharger)
5.1.4  AMPECO
5.1.5  Charge-V
5.1.6  Circontrol
5.1.7  Driivz
5.1.8  E-Totem
5.1.9  Efacec
5.1.10  Ekoenergetyka
5.1.11  EnerCharge (KEBA)
5.1.12  Enersense
5.1.13  Euroloop
5.1.14  EVBox
5.1.15  Evtec
5.1.16  GreenFlux
5.1.17  i-charging
5.1.18  IES Synergy
5.1.19  Ingeteam
5.1.20  Kempower
5.1.21  Kostad
5.1.22  L-Charge
5.1.23  Last Mile Solutions
5.1.24  Legrand
5.1.25  Optimile
5.1.26  Power Electronics
5.1.27  RetailSonar
5.1.28  Siemens
5.1.29  Tritium
5.1.30  Twaice
5.1.31  Virta
5.2  北米
5.2.1  BorgWarner
5.2.2  BTC POWER (E.ON)
5.2.3  Camber
5.2.4  Delta Electronics
5.2.5  Detroit Diesel Corporation (Daimler Truck)
5.2.6  EV Connect
5.2.7  EverCharge
5.2.8  EvGateway
5.2.9  FreeWire Technologies
5.2.10  Geotab
5.2.11  InCharge Energy
5.2.12  Noodoe
5.2.13  SK Signet
5.2.14  Tellus Power Green
5.3   その他のハードウェアとソフトウェアプロバイダー

6   初期の使用例

6.1 DFDS、ボルボ・トラックとともにA-Bルートを電動化
6.2 テスラがペプシコにテスラセミ50台を納入
6.3 ニューヨークのバス交通を電化するMTAの道
6.4 Boliden、採掘用坑内電気トラックを導入
6.5 アーク、コペンハーゲンでスカニア電気ごみ収集車を運行
6.6 シュナイダー、フレートライナーeCascadiaに100台近くの電気トラックを追加
6.7 DSVがボルボの電気トラックを300台発注

7   市場分析と動向

7.1 市場分析
7.1.1 市場予測
7.1.2 地域別市場分析
7.1.3 欧州における政府のインセンティブと投資
7.1.4 北米における政府のインセンティブと投資
7.2 バリューチェーン分析
7.2.1 DC充電ハードウェアプロバイダー
7.2.2 ソフトウェアプロバイダーと充電ポイント事業者
7.2.3 商用車OEM
7.2.4 合併と買収
7.3 市場促進要因と障壁
7.3.1 推進要因
7.3.2 障壁
7.4 市場動向
7.4.1 公共ルートや目的地での充電需要が急増する
7.4.2 急成長を続ける電気商用車市場
7.4.3 オープン・アーキテクチャがEV充電のバリューチェーンを変える
7.4.4 モジュール設計が直流充電のケースを改善する
7.4.5 電気トラックサービス(TaaS)は魅力的なモデルである
7.4.6 バッテリーバッファ充電はグリッド接続の問題を解決できる
7.4.7 新規参入企業はEV充電のバリューチェーンを豊かにする

用語解説

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プレスリリース

2025-02-03 プレスリリース
欧州と北米の大型商用車充電ポイント数は2031年までに54万1,000カ所に達する

Berg Insight社は、欧州と北米における大型電気商用車の充電インフラ市場に関する新たな調査結果を発表した。欧州における接続充電ポイントの総数は、2023年の1万4,000カ所から2031年末までに年平均成長率(CAGR)49%で34万5,000カ所に増加すると予測される。北米では、接続充電ポイントの総数が2023年の9,000カ所から2031年には196,000カ所に達し、CAGR(年平均成長率)47%で成長するとベルグインサイトは予測している。この数字には、公共の充電ポイントとそうでない充電ポイントの両方が含まれる。自動車の排出ガスや気候変動といったメガ・チャレンジは、引き続き電気商用車や充電インフラへの投資を促し、市場の前向きな見通しに寄与している。

商用車充電市場は、電気商用車専門OEM、非専門OEM、充電ポイント運営会社(CPO)、充電機器メーカー、ソフトウェアプロバイダーなど、さまざまなプレーヤーによって提供されている。商用車充電市場は、欧州と北米のいずれにおいてもまだ初期段階にある。いくつかの有名なCPOは商業規模のプロジェクトを開始しているが、他はまだ試験段階である。サークルK、BPパルス、マイレンスは、欧州で大型商用車用の充電ステーションを開設している企業である。北米では、Greenlane、Forum Mobility、TeraWatt Infrastructureが大型電気自動車用の充電ネットワークを開発している。北米では、多くの地域企業や国際企業が商用車充電用のDC充電器を販売している。ChargePointは、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを提供するフルサービスプロバイダーとして市場をリードしている。この地域でDC充電ステーションを提供している他の主要なハードウェア・プロバイダには、ABB E-mobility、BTC Power(E.ON)、Tritium、SK Signet、Delta Electronics、BorgWarner、Detroit Diesel、FreeWire、Kempower、Siemensなどがある。欧州の直流充電市場はより細分化されている。アルピトロニックがDC充電ハードウェアの主要サプライヤーとして台頭しており、その他にもABB E-mobility、EVBox、Kempower、Ekoenergetyka、Siemens、Heliox(Siemens)、i-charging、SBRS(Shell)、Efacec、Tritium、ADS-TEC Energyなどがある。両地域には、フリート管理ツール、ピークカット、スマート充電、予約ソリューションなどの充電ステーション管理ソリューションを提供するソフトウェア専業プロバイダーがいくつかある。ソフトウェア専業業者の例としては、Last Mile Solutions、Virta、GreenFlux、Driivz、AMPECO、Noodoeなどがある。

「コネクティビティは、充電プロセスを効率的に管理するために不可欠であり、公共充電と非公共充電の両方の充電インフラに不可欠な要素です」と、Berg Insight社のシニア・アナリストであるCaspar Jansson氏は述べた。この機能により、企業や充電ステーション運営者は、充電ポイントの充電状況、可用性、性能をリアルタイムで把握することができる。「まだ比較的始まったばかりですが、EV充電業界は成熟期に入り、補完的な技術を統合する余地が生まれています。これは、資源効率、拡張性、ユーザー体験を向上させるソリューションに対するニーズの高まりを反映しています」とJansson氏は付け加えた。コネクティビティによって、補完的サービスのプロバイダーは、自社のソリューションをバリューチェーンにシームレスに統合し、さまざまな利害関係者のユースケースを改善することができます。ソフトウェア対応の接続性により、高度な負荷管理技術、需要応答ソリューション、エネルギー貯蔵ソリューション、再生可能エネルギー統合、バッテリー健全性監視ソリューション、車両電化をサポートするツールの実装が可能になる。 「これらのソリューションは、充電設備や電気自動車の使用可能容量を増やすことで、資源効率を向上させます。エネルギー貯蔵ソリューションと再生可能エネルギーの統合は、より多くのトラフィックを可能にするためにサイトのピーク容量を増やすことができます。電動化戦略を成功させるためにフリートオペレーターをサポートするツールや、バッテリーの健全性監視システムは、新しいドライブトレイン技術の導入時の問題を軽減し、運用レベルを高く保つのにさらに役立ちます」とJansson氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

This study investigates the electric vehicle charging infrastructure market in Europe and North America. The total installed base of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 49 percent from 14,000 in 2023 to 345,000 by 2031. In North America, Berg Insight estimates that the total installed base of dedicated charging points will increase from 9,000 in 2023 to reach 196,000 in 2031, growing at a CAGR of 47 percent. These numbers include both public and non-public charging points. Charging stations are expected to be fully connected through technologies like Wi-Fi and 4G/5G cellular, allowing for smart charging management. Get up to date with the latest information about vendors, charge point operators, products and markets.

 


 

Charging Infrastructure for Heavy Commercial Vehicles in Europe and North America is the second consecutive strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the heavy electric CV charging market in these two regions. The report covers all parts of the value chain including charge point operators, commercial vehicle OEM initiatives, and hardware and software vendors. This strategic research report from Berg Insight provides you with 240 pages of unique business intelligence, including 8-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • New data on heavy commercial vehicle charging infrastructure in Europe and North America.
  • Comprehensive description of the EV charging value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Profiles of 45 companies offering EV charging hardware and software.
  • Profiles of 26 charge point operators (CPOs).
  • Profiles of 26 electric heavy commercial vehicle OEMs.
  • Market forecasts lasting until 2031.

The number of connected heavy commercial vehicle charging points in Europe and North America to reach 541,000 by 2031

Commercial vehicle charging refers to the process of charging a commercial battery electric vehicle or commercial plug-in hybrid electric vehicle from an external power source. The external power source is often a charging station, which is defined as equipment enabling a connection between the electric vehicle and the power grid. Commercial vehicle charging stations play a significant role in the discussions regarding the electrification of vehicle fleets and are regarded by many as a prerequisite for the deployment of electric commercial vehicles at scale. Electric commercial vehicles and charging stations designed for these vehicles are often brought forward as a necessity to decrease the environmental impact of transportation.

Berg Insight is of the opinion that the commercial vehicle charging infrastructure industry is in the very early stages of a growth phase which will last for decades. Mega-challenges such as vehicle emissions and climate change continue to encourage investments in electric commercial vehicles and charging infrastructure, contributing to a positive outlook for the market. Harsh emission regulations from governments in both Europe and North America are also a market catalyst. The installed base of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 49 percent from about 14,000 in 2023 to 345,000 by the end of 2031. In North America, Berg Insight estimates that the total number of dedicated charging points in use will increase from approximately 9,000 in 2023 to reach 196,000 by 2031, growing at a CAGR of 47 percent. These numbers include both public and non-public charging points.

Charging stations are expected to be connected through technologies like Wi-Fi and cellular IoT, allowing for smart charging management. Charge point operators (CPOs) can remotely monitor and maintain charging stations, while commercial vehicle drivers can locate chargers, monitor charging availability and manage payments. Fleet managers can utilise smart charging software to reduce charging costs by charging at non-peak hours. Berg Insight believes that most of the commercial vehicle charging will be depot charging at the home base. In Europe, the installed base of public charging stations for commercial vehicles is still very small and will increase to 14,200 charging points by 2031. The situation in North America is similar and the installed base is expected to grow to 8,200 by 2031.

The commercial vehicle OEM part of the value chain is consolidated and consists of a few major incumbent OEMs with global reach including Volvo Group, TRATON Group, Daimler Truck and PACCAR. There are additionally a number of newcomers targeting the electric commercial vehicle market specifically. Examples of these actors include the major Chinese OEMs BYD and Geely as well as Einride, Tesla, Nikola, Windrose and Volta Trucks. The OEMs drive the industry forward through innovative pilot projects, joint ventures and collaborations such as the CharIN association.

In North America, there are a number of regional as well as international companies marketing DC chargers for commercial vehicles. ChargePoint is a leading player in the market and a full-service provider offering hardware, software and CPO services. Other major regional hardware providers include ABB, Blink Charging, BorgWarner, BTC Power (E.ON), Detroit Diesel, Delta Electronics, Kempower, SK Signet and Siemens. In Europe, the market for DC charging solutions is more fragmented than in North America. Prominent actors include ABB, ADS-TEC Energy, Alpitronic, Ekoenergetyka, Kempower, SBRS and Siemens. There are several software-specific providers in both regions, offering connectivity solutions for charging. Solutions include fleet management tools, peak shaving and smart charging management. Examples of software-specific actors include Last Mile Solutions, Virta, Driivz, GreenFlux, Ampeco, Optimile and Noodoe.

The commercial vehicle charging industry has seen initiatives from several CPOs specifically targeting heavy commercial vehicle charging. North American actors such as TeraWatt Infrastructure, Greenlane and Forum Mobility have extensive expansion plans across the entire region. Most North American charging stations are located or planned to be initially located in the state of California. There are also commercial vehicle charging pilot projects in other states such as New York and the Canadian province of Quebec. In Europe, the joint venture CPO Milence is a major player and plans to roll out 1,700 charging stations by 2027. Circle K is also investing heavily in commercial vehicle charging and has opened 27 sites with a combined 108 charging points designed for heavy trucks. Other CPOs with heavy commercial vehicle charging initiatives include Aral Pulse (BP Pulse), EnBW and Rifil.

This report answers the following questions:

  • What is the current state and size of the heavy commercial EV charging market?
  • What are the current trends on this market?
  • Which are the leading providers of hardware and software solutions?
  • What equipment and service offerings are available from the different vendors?
  • Which are the leading electric commercial vehicle OEMs?
  • Which are the leading charge point operators in Europe and North America?
  • What are the key drivers behind the adoption of commercial vehicle chargers?
  • Which government initiatives are there for electric commercial vehicles and chargers?

 



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Table of Contents

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List of Figures

Executive summary

1    Commercial Vehicle Charging in Europe and North America

1.1    User segments
1.1.1    Heavy commercial vehicles
1.1.2    Buses
1.1.3    Construction equipment
1.1.4    Use cases
1.2    Electric commercial vehicle range
1.3    Electric commercial vehicle charging infrastructure in Europe
1.4    Electric commercial vehicle charging infrastructure in North America
1.5    The electric commercial vehicle market
1.5.1    Vehicle types
1.5.2    The electric commercial vehicle market in Europe
1.5.3    The electric commercial vehicle market in North America
1.6    Charging strategies
1.6.1    Depot charging
1.6.2    Destination charging
1.6.3    Opportunity charging
1.7    Market players
1.7.1    Charge point operators (CPOs)
1.7.2    Heavy commercial vehicle OEMs
1.7.3    Hardware and software providers

2    Charging Technologies and Standards

2.1    Electric vehicle charging
2.1.1    AC and DC
2.1.2    Heat management
2.2    Battery capacity and charging time
2.3    Connector standards
2.3.1    Type 1
2.3.2    Type 2
2.3.3    Combined Charging System (CCS)
2.3.4    Megawatt Charging System (MCS)
2.3.5    North American Charging Standard (Tesla)
2.3.6    CHAdeMO
2.3.7    GB/T
2.3.8    Pantograph charging
2.3.9    Overhead catenary charging
2.3.10    Wireless charging
2.4    Connectivity and management software
2.4.1    Cellular IoT gateways, routers and modems
2.4.2    The Open Charge Point Protocol (OCPP)
2.4.3    Charging station management software
2.5    Payment solutions
2.5.1    Mobile payments and RFID tags
2.5.2    ISO 15118
2.5.3    Autocharge
2.5.4    Payment terminals

3    Vehicle Manufacturers

3.1    BYD
3.2    Daimler Truck
3.2.1    Detroit Diesel
3.2.2    Freightliner
3.2.3    Thomas Built Buses
3.2.4    Rizon
3.2.5    Mercedes-Benz Trucks
3.3    Einride
3.4    Farizon Auto (Geely)
3.5    Iveco Group
3.6    Lion Electric
3.7    Nikola Corporation
3.8    PACCAR
3.8.1    Peterbilt
3.8.2    Kenworth
3.8.3    DAF
3.9    Quantron
3.10    Tesla
3.11    TRATON
3.11.1    TRATON Charging Solutions
3.11.2    Scania
3.11.3    MAN Truck & Bus
3.11.4    International Motors
3.12    Volta Trucks
3.13    Volvo Group
3.13.1    Volvo Trucks
3.13.2    Mack Trucks
3.13.3    Renault Trucks
3.13.4    Volvo Buses and Nova Bus
3.14    Windrose
3.15    Xos Trucks
3.16    Emerging actors

4    Charge Point Operators

4.1    Europe
4.1.1    BP Pulse
4.1.2    Circle K
4.1.3    E.ON
4.1.4    EnBW
4.1.5    Enel X
4.1.6    Engie Vianeo
4.1.7    Fastned
4.1.8    GOFAST
4.1.9    Iberdrola
4.1.10    Ionity
4.1.11    Kople
4.1.12    Milence
4.1.13    Nimbnet
4.1.14    Rifil
4.1.15    Shell Recharge Solutions
4.1.16    Uno-X Mobility
4.1.17    Vattenfall
4.2    North America
4.2.1    Blink Charging
4.2.2    ChargePoint
4.2.3    Electrify America
4.2.4    EVgo
4.2.5    Forum Mobility
4.2.6    Greenlane
4.2.7    Hydro-Québec
4.2.8    Terawatt Infrastructure
4.2.9    WattEV
4.3    Additional CPOs

5    Hardware and Software Providers

5.1    Europe
5.1.1    ABB E-mobility
5.1.2    ADS-TEC Energy
5.1.3    Alpitronic (Hypercharger)
5.1.4    AMPECO
5.1.5    Charge-V
5.1.6    Circontrol
5.1.7    Driivz
5.1.8    E-Totem
5.1.9    Efacec
5.1.10    Ekoenergetyka
5.1.11    EnerCharge (KEBA)
5.1.12    Enersense
5.1.13    Euroloop
5.1.14    EVBox
5.1.15    Evtec
5.1.16    GreenFlux
5.1.17    i-charging
5.1.18    IES Synergy
5.1.19    Ingeteam
5.1.20    Kempower
5.1.21    Kostad
5.1.22    L-Charge
5.1.23    Last Mile Solutions
5.1.24    Legrand
5.1.25    Optimile
5.1.26    Power Electronics
5.1.27    RetailSonar
5.1.28    Siemens
5.1.29    Tritium
5.1.30    Twaice
5.1.31    Virta
5.2    North America
5.2.1    BorgWarner
5.2.2    BTC POWER (E.ON)
5.2.3    Camber
5.2.4    Delta Electronics
5.2.5    Detroit Diesel Corporation (Daimler Truck)
5.2.6    EV Connect
5.2.7    EverCharge
5.2.8    EvGateway
5.2.9    FreeWire Technologies
5.2.10    Geotab
5.2.11    InCharge Energy
5.2.12    Noodoe
5.2.13    SK Signet
5.2.14    Tellus Power Green
5.3    Additional hardware and software providers

6    Early Use Cases

6.1    DFDS electrifies A-B routes together with Volvo Trucks
6.2    Tesla delivers 50 Tesla Semis to PepsiCo
6.3    MTAs road to electrify bus-traffic in New York City
6.4    Boliden deploys underground electric trucks for mining
6.5    ARC operates Scania electric refuse trucks in Copenhagen
6.6    Schneider adds close to 100 electric Freightliner eCascadia
6.7    DSV orders 300 electric Volvo trucks

7    Market Analysis and Trends

7.1    Market analysis
7.1.1    Market forecasts
7.1.2    Regional market analysis
7.1.3    Government incentives and investments in Europe
7.1.4    Government incentives and investments in North America
7.2    Value chain analysis
7.2.1    DC charging hardware providers
7.2.2    Software providers and charge point operators
7.2.3    Commercial vehicle OEMs
7.2.4    Mergers and acquisitions
7.3    Market drivers and barriers
7.3.1    Drivers
7.3.2    Barriers
7.4    Market trends
7.4.1    Demand for public en route and destination charging to increase rapidly
7.4.2    The electric commercial vehicle market continues to grow fast
7.4.3    Open architectures alter the EV charging value chain
7.4.4    A modular design improves the case for DC charging
7.4.5    Electric Trucking-as-a-Service (TaaS) is an attractive model
7.4.6    Battery buffered charging can solve grid connectivity issues
7.4.7    New market entrants enrich the EV charging value chain

Glossary

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Press Release

2025-02-03 Press releases
The number of connected heavy commercial vehicle charging points in Europe and North America to reach 541,000 by 2031

Berg Insight just released new findings about the market for heavy electric commercial vehicle charging infrastructure in Europe and North America. The total number of connected charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 49 percent from 14,000 in 2023 to 345,000 by the end of 2031. In North America, Berg Insight estimates that the total number of connected charging points will increase from 9,000 in 2023 to reach 196,000 by 2031, growing at a CAGR of 47 percent. These numbers include both public and non-public charging points. Mega-challenges such as vehicle emissions and climate change continue to encourage investments in electric commercial vehicles and charging infrastructure, contributing to a positive outlook for the market.

The commercial vehicle charging market is served by a variety of players such as specialised and non-specialised electric commercial vehicle OEMs, charge point operators (CPOs), charging equipment manufacturers and software providers. The market for commercial vehicle charging is still in its very early stages in both Europe and North America. Several notable CPOs have initiated commercial-scale projects while others are still in the pilot phase. Circle K, BP Pulse and Milence are among the actors that have opened charging stations for heavy commercial vehicles in Europe. In North America, Greenlane, Forum Mobility and TeraWatt Infrastructure develop charging networks for heavy-duty electric vehicles. In North America, a number of regional and international companies market DC chargers for commercial vehicle charging. ChargePoint is a leading full-service provider on the market offering hardware, software and CPO services. Other major hardware providers offering DC charging stations in the region include ABB E-mobility, BTC Power (E.ON), Tritium, SK Signet, Delta Electronics, BorgWarner, Detroit Diesel, FreeWire, Kempower and Siemens. The European DC charging market is more fragmented. Alpitronic has emerged as a leading supplier of DC charging hardware and additional prominent actors include ABB E-mobility, EVBox, Kempower, Ekoenergetyka, Siemens, Heliox (Siemens), i-charging, SBRS (Shell), Efacec, Tritium and ADS-TEC Energy. Several software-specific providers in both regions offer charging station management solutions such as fleet management tools, peak shaving, smart charging and booking solutions. Examples of software-specific actors include Last Mile Solutions, Virta, GreenFlux, Driivz, AMPECO and Noodoe.

“Connectivity is crucial for managing the charging process effectively and a vital part of the charging infrastructure for both public and non-public charging” said Caspar Jansson, Senior Analyst at Berg Insight. This capability enables businesses and charging station operators to have real-time insights into the charging status, availability and performance of charging points. “Although still relatively nascent, the EV charging industry has reached a stage of maturity that creates space for integrating complementary technologies, reflecting a growing need for solutions that enhance resource efficiency, scalability and the user experience”, added Mr. Jansson. Connectivity enables providers of complementary services to seamlessly integrate their solutions into the value chain to improve the use case for various stakeholders. Software-enabled connectivity allows for the implementation of advanced load management techniques, demand response solutions, energy storage solutions, renewable energy integration, battery health monitoring solutions and tools to support fleet electrification. “These solutions, improve resource efficiency by increasing the usable capacity of charging installations and electric fleets. Controlling and managing the power draw prevents grid overloading while energy storage solutions and renewable energy integration can increase the peak capacity of a site to allow for more traffic. Tools to support fleet operators in creating a successful electrification strategy and battery health monitoring systems further help reduce teething issues with new drive train technology and keep operational levels high”, concluded Mr. Jansson.

 

 

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