世界のオフハイウェイ車両のテレマティクス市場 - 第6版The Global Off-Highway Vehicle Telematics Market - 6th Edition 概要 建設、鉱業、農業、林業分野のオフハイウェイ車両テレマティクス市場は2025年以降どのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展に... もっと見る
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サマリー概要 建設、鉱業、農業、林業分野のオフハイウェイ車両テレマティクス市場は2025年以降どのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展について取り上げています。Berg Insight社は、アクティブオフハイウェイ車両テレマティクスシステムの世界インストールベースが、2023年末の880万ユニットから2028年までに1,610万ユニットまでCAGR 12.9%で成長すると予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をお届けします。
世界のオフハイウェイ車両テレマティクス市場は、建設、鉱業、農業、林業分野で使用されるテレマティクスソリューション市場の最新動向を分析したBerg Insightの6年連続レポートです。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、ビジネス上の意思決定に役立つ実際のケーススタディなど、250ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供します。 本レポートのハイライト
オフハイウェイ車両テレマティクスシステムのインストールベースは、2028年までに世界で1,610万ユニットに達する Berg Insightが定義するオフハイウェイ車市場には、建設、鉱業、農業、林業分野で使用される特殊な重機、軽量機器、その他の車両など様々な機器が含まれる。オフハイウェイ車両テレマティクスとは、これらのセクターで使用される機械や設備のフリートを遠隔監視・管理するために導入されるテレマティクス・ハードウェアと関連ソフトウェア・ソリューションを指す。重機OEMの間では、すでに1990年代から初期の取り組みが始まり、2000年代には多くのメーカーがこれに追随した。現在では、ほとんどの重機メーカーが、自社開発の結果、あるいはOEMのブランドで一般的なテレマティクス・ソリューションを提供するサードパーティの技術パートナーを巻き込んだ共同作業を通じて、顧客向けに何らかのテレマティクス製品を導入している。幅広いアフターマーケット・ソリューション・プロバイダーがオフハイウェイ車両テレマティクスの分野に参入し、複数ブランドの機器フリートや、一般的に他のタイプの移動・固定機器や車両を含む様々な資産向けのソリューションを提供している。市場で入手可能なソリューションは、オフハイウェイ機械と企業ITシステムをつなぐ車両管理、オペレーター管理、安全管理アプリケーションの提供を可能にする。 Berg Insight社は、2023年のオフハイウェイ車用テレマティクス・システムの世界設置台数は880万台に達すると推定している。これには、建設、鉱業、農業、林業セクターのさまざまなオフハイウェイ車両に配備された接続ユニットが含まれる。建設部門は、重機メーカーが提供するOEMテレマティクス・システムに牽引され、最大のシェアを占めている。農業と鉱業は、それぞれ農業と鉱業で使用される機械と車両に配備された接続ユニットの数で、第2位と第3位のセクターである。残りは林業セクターで、様々な林業機械に装備されたテレマティクス・システムが含まれる。年平均成長率(CAGR)12.9%で成長するオフハイウェイ車両テレマティクス・システムのアクティブ・インストール・ベースは、全セクターを通じて2028年には世界で1,610万ユニットに達すると予測される。北米市場は欧州市場よりもやや大きいと推定される。さらに、その他の地域はオフハイウェイ車テレマティクス・システムの世界設置台数の半分以上を占めると推定される。 テレマティクスを提供する機器メーカー上位10社を合わせると、世界の建設、採掘、農業、林業セクターで使用されているオフハイウェイ車テレマティクス・システム総数の約70%を占める。Berg Insightは、オフハイウェイ車両テレマティクスの主要プロバイダーとしてキャタピラーを位置づけている。キャタピラーは、全セグメントで100万台というマイルストーンを最初に突破し、現在では150万台以上となっている。次点はコマツとSANY。数十万台のアクティブユニットを持つ他の主要メーカーには、Deere & Company、Volvo Construction Equipment、XCMG、Zoomlion、Hitachi Construction Machinery、JCBが含まれる。HDヒュンダイ、CNHインダストリアル、Doosan Bobcatも10万台のマイルストーンに達したと推定される。数万台のオフハイウェイ車両テレマティクスの設置台数を推定しているその他のプレーヤーは、AGCO、Liebherr、Terex、JLG Industries、CLAAS Group、Tadanoなどである。 オフハイウェイ車両テレマティクスのアフターマーケットは、機器メーカーが追加機械モデルに標準装備を導入し続けると同時に、無料ソフトウェアサブスクリプションの期間を延長するため、縮小すると予想される。OEMの弱点は、複数のブランドが混在するフリートのニーズに適切に対応できないことである、といった議論は、異なるブランドからデータを収集し、選択したソフトウェア・インターフェースからすべてを管理することを可能にするAEMPテレマティクス標準のようなイニシアチブのおかげで、有効ではなくなりつつある。しかし、OEMと提携し、エンドツーエンドのフルサービスプロバイダーとして、あるいは多くの場合、より現実的かもしれないが、OEMの担当者とともにテレマティクス機能を最適化するテレマティクス事業者には、有望な機会がある。テレマティクス・プレーヤーは、標準装備のシステムや期間限定のサブスクリプションを無料で提供するのが一般的だが、それに加えて、より高度な機能をアップセルすることで利益を得ることもできる。機器 OEM のテレマティクスの分野では、パートナーとの提携や共同開発による顕著な例がいくつかある。商用車のフリート管理などの隣接市場の傾向と同様に、パートナー戦略は機器メーカーの間で人気が高まり、自社でのテレマティクス開発努力が犠牲になる可能性がある。これは特に、現在OEMテレマティクスを顧客に提供していない機器メーカーに当てはまる。しかし、OEM が近年、パートナーによるテレマティクス提供から自社開発によるテレマティクス提供に移行している例も多数あるため、将来の発展の道筋は定かではない。とはいえ、オンロード商用車のフリート管理に注力するベンダーのようなプレーヤーの増加は、様々なオフハイウェイ車両や静止物体のテレマティクスに多角化すると予想される。これにより、フリートは、使い慣れたアプリケーションやレポート・ツールを使って、同じバックオフィス・インターフェースを通じて、ビジネスに不可欠なすべての資産を監視・管理できるようになる。アセットトラッキングは、特に小規模で価値の低いものについては、テレマティクス・プロバイダーが提供する製品を多様化する準備ができている場合、かなりの可能性を秘めた、十分に浸透していない市場である。特に、アタッチメント、インプルメント、ハンドヘルドツールなどの付属機器も追跡できるソリューションに大きな成長が見込まれている。 本レポートは以下の質問に答えている:
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 世界のオフハイウェイ車市場
1.1 概要 2 オフハイウェイ車のテレマティクス技術とソリューション
2.1 概要 3 市場予測と動向
3.1 市場分析 4 建設・鉱山機械メーカー
4.1 Caterpillar 5 農林機器メーカー
5.1 AGCO 用語集 プレスリリース
2024-12-23 プレスリリース Berg Insight社は、2023年のオフハイウェイ車用テレマティクスシステムの世界設置台数は880万台に達すると推定している。これには、建設、鉱業、農業、林業セクターの様々なオフハイウェイ車両に配備された接続ユニットが含まれる。建設部門が最大のシェアを占めており、これは重機メーカーが提供するOEMテレマティクス・システムが牽引している。農業と鉱業は、それぞれ農業と鉱業で使用される機械と車両に配備された接続ユニットの数から見て、第2位と第3位のオフハイウェイ部門である。残りは、様々な林業機械に装備されたテレマティクス・システムを含む林業セクターである。年平均成長率(CAGR)12.9%で成長するオフハイウェイ車両テレマティクスシステムのアクティブインストールベースは、全セクターを通じて2028年には世界で1,610万ユニットに達すると予測される。 テレマティクスを提供している上位10社の機器メーカーを合わせると、世界の建設、採掘、農業、林業セクターで使用されているオフハイウェイ車両テレマティクスシステムの総数の約70%を占めています。「Berg Insightは、オフハイウェイ車両テレマティクスの主要プロバイダーとしてキャタピラーをランク付けしており、次点はコマツとSANYです」と、Berg Insightの主席アナリストであるRickard Anderssonは述べています。Caterpillarは、すべてのセグメントで100万台のコネクテッドアセットというマイルストーンを最初に突破し、同社は現在150万台以上を所有しています。「驚くことではないが、市場シェアでトップの機器メーカーは、オフハイウェイ車のテレマティクス加入者数でも断トツのトップだ」とAndersson氏は述べている。これは、テレマティクスが機械購入時に標準装備されるようになり、徐々に多くのモデルや機器カテゴリーをカバーするようになったこの業界では、自然な成り行きだと同氏は付け加える。「数十万台の稼働台数を誇る他の主要メーカーには、Deere & Company、Volvo Construction Equipment、XCMG、Zoomlion、日立建機、JCBが含まれます」とAndersson氏は続けた。さらに、HDヒュンダイ、CNHインダストリアル、ドゥーザン・ボブキャットも10万台のマイルストーンに達したと推定されると付け加えた。「さらに、AGCO、Liebherr、Terex、JLG Industries、CLAAS Group、Tadanoなど、数万台規模のオフハイウェイ車テレマティクス・ユニットを導入していると推定される企業もあります」と、Andersson氏は締めくくった。
SummaryDescription How will off-highway vehicle telematics market in the construction, mining, agriculture and forestry segments evolve in 2025 and beyond? This report covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. Berg Insight forecasts that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems will grow at a CAGR of 12.9 percent from 8.8 million units at the end of 2023 to 16.1 million units by 2028. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.
The Global Off-Highway Vehicle Telematics Market is the sixth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the market for telematics solutions used in the construction, mining, agriculture and forestry sectors. This strategic research report from Berg Insight provides you with 250 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions. Highlights from this report:
The installed base of off-highway vehicle telematics systems will reach 16.1 million units worldwide by 2028 Berg Insight’s definition of the off-highway vehicle market includes various equipment such as specialised heavy machinery, lighter equipment and other vehicles used in the construction, mining, agriculture and forestry sectors. Off-highway vehicle telematics refers to telematics hardware and associated software solutions deployed for remote monitoring and management of fleets of machinery and equipment used in these sectors. Early initiatives among the heavy equipment OEMs started to emerge already in the 1990s and many manufacturers followed suit in the 2000s. Today, most equipment manufacturers have introduced some type of telematics offerings for their customers, either as a result of in-house development or through collaborative efforts involving third-party technology partners powering telematics solutions commonly under the OEMs’ brands. A wide range of aftermarket solution providers have entered the off-highway vehicle telematics space, offering solutions for various assets including multi-brand equipment fleets and commonly also other types of mobile and stationary equipment and vehicles. Solutions available on the market enable the delivery of vehicle management, operator management and safety management applications linking off-highway machines and enterprise IT systems. Berg Insight estimates that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems reached 8.8 million units in 2023. This includes connected units deployed on various off-highway vehicles across the construction, mining, agriculture and forestry sectors. The construction sector accounts for the largest share, driven by OEM telematics systems offered by heavy equipment manufacturers. Agriculture and mining are the second and third largest sectors in terms of the number of connected units deployed on machines and vehicles used in agricultural and mining operations respectively. The remainder is represented by the forestry sector including telematics systems fitted to various forestry equipment. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.9 percent, the active installed base of off-highway vehicle telematics systems across all sectors is forecasted to reach 16.1 million units worldwide in 2028. The North American market is estimated to be somewhat larger than the European. The Rest of the World is moreover estimated to represent more than half of the global installed base of off-highway vehicle telematics systems. The top ten equipment manufacturers offering telematics together account for around 70 percent of the total number of off-highway vehicle telematics systems in use across the construction, mining, agriculture and forestry sectors globally. Berg Insight ranks Caterpillar as the leading off-highway vehicle telematics provider. Caterpillar was the first to surpass the milestone of 1.0 million connected assets across all segments and the company now has more than 1.5 million units. The runners-up are Komatsu and SANY. Other major manufacturers with several hundred thousand active units include Deere & Company, Volvo Construction Equipment, XCMG, Zoomlion, Hitachi Construction Machinery and JCB. HD Hyundai, CNH Industrial and Doosan Bobcat are also estimated to have reached the milestone of 100,000 units. Additional players having estimated installed bases of off-highway vehicle telematics units in the tens of thousands include AGCO, Liebherr, Terex, JLG Industries, CLAAS Group and Tadano. The aftermarket for off-highway vehicle telematics is expected to shrink as the equipment manufacturers continue to introduce standard fitment on additional machine models and simultaneously increase the length of free software subscriptions. Arguments such as the OEMs’ weak spot being the inability to adequately serve the needs of mixed multi-brand fleets are becoming less valid thanks to initiatives such as the AEMP telematics standard which makes it possible to collect data from different brands and manage it all from a software interface of choice. There are however promising opportunities for telematics players that partner with the OEMs, either as end-to-end full-service providers or – in many cases maybe more realistically – working alongside OEM personnel to optimise the telematics functionality. In addition to the standard-fitted systems and time-limited subscriptions commonly included for free, the telematics players can also benefit from the upselling of more advanced functionality. There are several notable examples of partner-powered and co-developed offerings in the equipment OEM telematics space. In line with trends in adjacent markets such as fleet management for commercial vehicles, the partner strategy may grow in popularity among the equipment manufacturers at the expense of in-house telematics development efforts. This can especially be the case for equipment manufacturers that do not currently offer OEM telematics to their customers. The future development path is however far from certain as there are also numerous examples of OEMs moving from partner-powered to in-house developed telematics offerings in recent years. An increasing number of players such as vendors focused on on-road commercial vehicle fleet management are nevertheless expected to diversify into telematics for various off-highway vehicles and stationary objects. This enables fleets to monitor and manage all of their business-critical assets through the same backoffice interface, using familiar applications and reporting tools. Asset tracking, especially for smaller and lower-value items, represents a heavily underpenetrated market with considerable potential for telematics providers that are ready to diversify their product offering. Particularly strong growth is expected for solutions that also enable tracking of ancillary equipment such as attachments, implements, handheld tools and similar items. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 The Global Off-Highway Vehicle Market
1.1 Introduction 2 Off-Highway Vehicle Telematics Technologies and Solutions
2.1 Introduction 3 Market Forecasts and Trends
3.1 Market analysis 4 Construction and Mining Equipment Manufacturers
4.1 Caterpillar 5 Agriculture and Forestry Equipment Manufacturers
5.1 AGCO Glossary Press Release
2024-12-23 Press releases Berg Insight estimates that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems reached 8.8 million units in 2023. This includes connected units deployed on various off-highway vehicles across the construction, mining, agriculture and forestry sectors. The construction sector accounts for the largest share, driven by OEM telematics systems offered by heavy equipment manufacturers. Agriculture and mining are the second and third largest off-highway sectors in terms of the number of connected units deployed on machines and vehicles used in agricultural and mining operations respectively. The remainder is represented by the forestry sector including telematics systems fitted to various forestry equipment. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.9 percent, the active installed base of off-highway vehicle telematics systems across all sectors is forecasted to reach 16.1 million units worldwide in 2028. The top-10 equipment manufacturers offering telematics together account for around 70 percent of the total number of off-highway vehicle telematics systems in use across the construction, mining, agriculture and forestry sectors globally. “Berg Insight ranks Caterpillar as the leading off-highway vehicle telematics provider and the runners-up are Komatsu and SANY”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. Caterpillar was the first to surpass the milestone of 1 million connected assets across all segments and the company now has more than 1.5 million units. “Far from surprising, the leading equipment manufacturer by market share is also by far the top player when it comes to the number of off-highway vehicle telematics subscribers”, said Mr. Andersson. He adds that this is a natural development in an industry where telematics has increasingly been included as standard with the machine purchase, gradually covering more models and equipment categories. “Other major manufacturers with several hundred thousand active units include Deere & Company, Volvo Construction Equipment, XCMG, Zoomlion, Hitachi Construction Machinery and JCB”, continued Mr. Andersson. He adds that HD Hyundai, CNH Industrial and Doosan Bobcat are also estimated to have reached the milestone of 100,000 units. “Additional players having estimated installed bases of off-highway vehicle telematics units in the tens of thousands include AGCO, Liebherr, Terex, JLG Industries, CLAAS Group and Tadano”, concluded Mr. Andersson.
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