電気バス向けコネクテッドインフラ (第2版)Connected Infrastructure for Electric Buses - 2nd Edition 説明 この調査レポートは、公共交通機関の電気バス向けインテリジェント交通システムおよび充電ステーション市場の最新動向について掲載したBerg Insightの戦略的調査報告書です。欧州と北米の電気バ... もっと見る
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サマリー説明 この調査レポートは、公共交通機関の電気バス向けインテリジェント交通システムおよび充電ステーション市場の最新動向について掲載したBerg Insightの戦略的調査報告書です。欧州と北米の電気バス向け公共交通ITSの総市場価値は、2022年の7260万ユーロから37%の複合年間成長率で成長し、2027年には3億5540万ユーロに達すると予測されています。ベルグインサイトは同時に、この2地域における電気バスの充電ステーション市場価値は、2022年に1億6,070万ユーロであると予測しています。CAGR45.7%で成長するこの市場価値は、2027年に10億6000万ユーロに達すると予想されています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報を入手することができます。
電気バス向けコネクテッドインフラは、公共交通機関向けインテリジェント交通システムおよび充電ステーション市場の最新動向を分析したベルグインサイトの2年連続レポートです。ベルグインサイトは、5年間の業界予測、専門家のコメント、実際のケーススタディを含む210ページの独自のビジネス情報を提供し、あなたのビジネスの意思決定のベースとなります。 本レポートのハイライト
欧州と北米の電気バス向けITSソリューションと充電ステーション市場が2027年に14億ユーロに到達へ バッテリー式電気バスの台数は、ここ数年で大きく伸びています。ベルグインサイトは、欧州と北米の電気バスの台数は、2016年の約1,000台から2022年には約16,000台に増加すると予測しています。電気バスの保有台数の増加は、公共交通機関の運営会社や代理店にとって新たな課題を生み出しています。走行距離の制限や充電ステーションの統合の必要性から、電気バス、充電ステーション、発着所など、必要なインフラをまとめたインテリジェント交通システム(ITS)の需要が拡大しています。ITSとは、交通インフラや車両に適用される情報通信技術のことです。ベルグインサイトでは、公共交通のITSとして、配車担当者と車両運転手の通信システム、自動車両位置検出システム、自動配車システムなどを定義している。また、関連するバックオフィスITシステムとして、車両基地管理、ドライバー監視、車両と人員のスケジュール・計画ツール、車両メンテナンス、充電ステーション管理ソフトウェアも定義に含まれます。 Berg Insightは、電気バス用ITSソリューションの市場は、今後数年間は成長期にあると見ています。ロシアのウクライナ侵攻に伴うエネルギー価格の上昇や、COVID-19パンデミックに伴うサプライチェーンの問題は、公共交通機関の電化に与える悪影響は限定的でした。欧州における電気バス向け公共交通ITSの総市場額は、2022年の5710万ユーロから39%の年平均成長率(CAGR)で拡大し、2027年には2億9720万ユーロに達すると予測されています。車両およびドライバーのモニタリングソフトウェアと車両ゲートウェイを合わせた2022年の市場規模は1560万ユーロ、充電ステーション管理ソフトウェアの対応する数字は1060万ユーロと推定されます。北米では、電気バス向けITSソリューションの総市場価値は、2022年の1550万ユーロからCAGR30%で成長し、2027年には5820万ユーロに達すると予測されています。車両およびドライバーのモニタリングソフトウェアと車両ゲートウェイは、2022年の市場価値のうち410万ユーロを占めると推定され、充電ステーション管理ソフトウェアの対応する数字は290万です。 一部のITS事業者は、公共交通事業者が利用する電気バスのITSアプリケーションの大半の機能を含む完全なターンキーソリューションを提供していますが、市場の多くのベンダーは、いくつかのサブシステムに焦点を当てたITS事業者の専門家でもあります。INIT、IVU、Trapeze、Clever Devicesといった国際的な大手ITSベンダーは、完全なターンキーソリューションを提供することができます。INITとIVUは主に欧州に顧客を持ち、Clever DevicesとTrapezeは北米でより強い存在感を示しています。Trapezeは2020年に電気バス向けのソリューションを発表し、2021年に最初の展開を発表しています。EQUANSも世界的な大手企業であり、同社のCAD/AVLシステムは欧州と北米の両方で電気バスに搭載されている。電気バス向けのテレマティクスプロバイダーとしては、2021年8月にChargePointが買収したViriCitiが代表的です。同社はChargePointブランドのもと、バスや充電ステーションを管理するためのハードウェアとソフトウェアに加え、充電のためのハードウェアとソフトウェアの完全なポートフォリオを提供しています。電気バス用のさまざまな種類のソリューションで公共交通機関にサービスを提供する他の重要なプロバイダーには、スカンジナビアのConsat Telematics、FARA、Saga Tenixがあります。カナダのGIRO社はスケジューリングとプランニングの分野で重要な役割を担っており、PSI Transcom社はデポと充電管理ソフトウェアの欧州における著名なプロバイダーです。
市場に出ているバスOEMのほとんどは、従来のテレマティクス・ソリューションを提供していますが、電気バスに特化したソリューションの分野では、プレーヤーによって戦略が異なります。欧州の電気バス市場は、さまざまなメーカーがサービスを提供しています。2022年の登録台数は中国のYutongが最も多く、BYD ADL、Mercedes-Benz、Iveco Bus、VDL、Solarisがそれに続く。北米ではProterraが主導的な地位を占めており、その他の注目すべきプレーヤーにはBYDとNew Flyer(NFIグループ)が含まれます。
本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 欧州と北米の公共交通機関について
1.1 旅客輸送のモーダル・スプリット 2 ITS技術・ソリューション
2.1 公共交通機関のITSインフラ 3 充電技術・規格
3.1 電気自動車の充電 4 市場予測・動向
4.1 市場分析 5 OEM商品と戦略
5.1 Alexander Dennis (NFI Group) 6 アフターマーケットソリューションプロバイダー
6.1 Actia 7 充電ステーションプロバイダー
7.1 ABB 8 ケーススタディ電気バスプロジェクト
8.1 Arriva 用語集 プレスリリース
2023-05-24 プレスリリース Berg Insightはこの度、電気バス向け高度道路交通システム(ITS)の市場に関する新たな調査結果を発表した。欧州の公共交通機関の運行に導入されている電気バス向けITSの市場規模は、2022年に5710万ユーロとなった。年平均成長率(CAGR)39%で成長し、2027年には2億9720万ユーロに達すると予想される。電気バスITSの北米市場も同様に、2022年の1550万ユーロから30パーセントのCAGRで成長し、2027年には5820万ユーロに達すると予測されている。Berg Insightは、電気バス向けITSソリューションの市場は、今後数年間は成長期にあると予測している。都市化、気候変動、交通渋滞といったメガチャレンジは、電気バスとITSへの投資を促し続け、市場の前向きな見通しに寄与している。 一部のITS事業者は、公共交通事業者が利用する電気バスのITSアプリケーションの大半の機能を含む完全なターンキーソリューションを提供していますが、市場に存在する多くのベンダーは、いくつかのサブシステムに特化したITS事業者でもある。INIT、IVU、Clever Devices、Trapezeなどの主要な国際ITSベンダーは、電気バス向けのソリューションを含むターンキーソリューションを提供することができる。ITSプロバイダーは、数年前までは数台の車両を使ったパイロットプロジェクトが中心でしたが、電気バスフリートが大規模に導入され始めている。欧州と北米の電気バス向けテレマティクスプロバイダーとしては、2021年にオランダのViriCitiを買収したChargePointが代表的な企業だ。ChargePointはフリートセグメントでの拠点を大幅に増やし、充電ステーションのハードウェア、ソフトウェア、サービスのポートフォリオに、バスを管理するためのハードウェアとソフトウェアの両方のソリューションを追加した。公共交通機関にさまざまな種類のソリューションを提供しているその他の重要なベンダーには、子会社のIneo Systransを通じたフランスのグループEQUANSや、スカンジナビアのConsat Telematics、FARA、Saga Tenixなどがある。カナダのGIROはスケジューリングとプランニングの分野で重要な役割を担っており、PSI Transcomはデポと充電管理ソフトウェアの欧州における著名なプロバイダーである。 「電気バス車両の導入は本格的に進み始めており、欧州のいくつかの都市ではすでに 100 台を超える電気バス車両が運行しています」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Caspar Janssonは述べている。電気バスと充電ステーションを統合することで、電気バス、充電ステーション、停留所など、必要なインフラをすべて接続するITSソリューションの必要性が高まっている。多くの事業者や機関は、基本的な監視ソリューションに投資することから始めますが、バス車両がパイロットプロジェクトから大規模な展開になるにつれて、配車、スケジューリング、充電ステーション管理、デポ管理などのサブシステムを追加して補完する必要がある。「事業者は、大規模な電気自動車フリートの増加に伴い、より複雑な状況に直面している。 電化車両向けの最新の ITS ソリューションを使用すると、ルートを最適化し、必要なエネルギーを適切なタイミングで適切な車両に供給することが大幅に容易になる」と、Janssonは結論付けている。
SummaryDescription This strategic research report from Berg Insight covers the latest trends and developments on the intelligent transportation system and charging station market for electric buses in public transport. The total market value of public transport ITS for electric buses in Europe and North America is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 37 percent from € 72.6 million in 2022 to reach € 355.4 million by 2027. Berg Insight at the same time estimates that the charging station market value for electric buses in in the two regions was € 160.7 million in 2022. Growing at a CAGR of 45.7 percent, the market value is expected to reach € 1.06 billion in 2027. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.
Connected Infrastructure for Electric Buses is the second consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the intelligent transportation system and charging station markets for public transport from Berg Insight provides you with 210 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions. Highlights from this report:
The market for ITS solutions and charging stations for electric buses in Europe and North America to reach € 1.4 billion by 2027 The number of battery-electric buses has grown significantly in the last years. Berg Insight estimates that the number of electric buses in Europe and North America increased from about 1,000 in 2016 to around 16,000 in 2022. The growing fleets of electric buses have created new challenges for public transport operators and agencies. Limited driving range and the need to integrate charging stations have expanded the demand for intelligent transport systems (ITS) that bring together all the necessary infrastructure, including electric buses, charging stations and depots. The term ITS refers to information and communications technology applied to transport infrastructure and vehicles. Berg Insight’s definition of ITS for public transport for the purpose of this report includes systems for communication between dispatchers and vehicle operators, automatic vehicle locator systems and automated dispatching systems. Other associated back-office IT systems are also part of the definition, including depot management, driver monitoring, scheduling and planning tools for vehicles and personnel, vehicle maintenance and charging station management software. Berg Insight is of the opinion that the market for ITS solutions for electric buses is in a growth phase which will last for several years to come. Mega-challenges such as urbanisation, climate change and traffic congestion continue to encourage investments in electric buses and ITS, contributing to a positive outlook for the market. The increased energy prices following Russia’s invasion of Ukraine and the supply chain issues following the COVID-19 pandemic have had limited adverse effect on the electrification of public transport. The total market value of public transport ITS for electric buses in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 39 percent from € 57.1 million in 2022 to reach € 297.2 million by 2027. Vehicle and driver monitoring software as well as vehicle gateways are together estimated to account for € 15.6 million of the market value in 2022, while the corresponding number for charging station management software is € 10.6 million. In North America, the total market value of ITS solutions for electric buses is forecasted to grow at a CAGR of 30 percent from € 15.5 million in 2022 to reach € 58.2 million in 2027. Vehicle and driver monitoring software and vehicle gateways are estimated to account for € 4.1 million of the market value in 2022, while the corresponding number for charging station management software is € 2.9 million. Some ITS players offer complete turnkey solutions including functionality for most of the ITS applications for electric buses utilised by public transport operators, but many vendors on the market are also specialised ITS players focusing on a few subsystems. Major international ITS players such as INIT, IVU, Trapeze and Clever Devices can provide complete turnkey solutions. INIT and IVU have customers mainly in Europe, while Clever Devices and Trapeze have stronger presence in North America. Trapeze launched its solution for electric buses in 2020 and announced its first deployment in 2021. EQUANS is also a major global player and its CAD/AVL systems have been installed on electric buses both in Europe and North America. One of the leading telematics providers for electric buses is ViriCiti, which was acquired by ChargePoint in August 2021. Under the ChargePoint brand, the company offers hardware and software for the management of buses and charging stations in addition to a complete portfolio of charging hardware and software. Other important providers serving public transport companies with different types of solutions for electric buses include the Scandinavian companies Consat Telematics, FARA and Saga Tenix. The Canadian company GIRO is an important player in the scheduling and planning segment, while PSI Transcom is a prominent provider of depot and charging management software in Europe. Most of the bus OEMs on the market offer conventional telematics solutions, but the strategies in the area of electric bus specific solutions vary between the players. The European market for electric buses is served by a variety of manufacturers. The Chinese company Yutong reached the highest number of registrations in 2022, followed by BYD ADL, Mercedes-Benz, Iveco Bus, VDL and Solaris. In North America, Proterra holds a leading position, and other notable players include BYD and New Flyer (NFI Group). Charging stations play a significant role in the electrification of bus fleets. Berg Insight estimates that the charging station market value for buses in Europe and North America was € 160 million in 2022. Growing at a CAGR of 46 percent, the total market value is expected to reach € 1.1 billion in 2027. A group of vendors have emerged as leaders on the market for bus chargers. Examples of major charging station providers active in both Europe and North America include ABB, Efacec, IES Synergy, Heliox and Siemens. In Europe, Polish Ekoenergetyka is also an important provider. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 Public Transport in Europe and North America
1.1 Modal split of passenger transport 2 ITS Technologies and Solutions
2.1 Public transport ITS infrastructure 3 Charging Technologies and Standards
3.1 Electric vehicle charging 4 Market Forecasts and Trends
4.1 Market analysis 5 OEM Products and Strategies
5.1 Alexander Dennis (NFI Group) 6 Aftermarket Solution Providers
6.1 Actia 7 Charging Station Providers
7.1 ABB 8 Case Studies: Electric Bus Projects
8.1 Arriva Glossary Press Release
2023-05-24 Press releases Berg Insight today released new findings about the market for Intelligent Transport Systems (ITS) for electric buses. The market value for electric bus ITS deployed in European public transport operations was € 57.1 million in 2022. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 39 percent, this number is expected to reach € 297.2 million by 2027. The North American market for electric bus ITS is similarly forecasted to grow at a CAGR of 30 percent from € 15.5 million in 2022 to reach € 58.2 million in 2027. Berg Insight is of the opinion that the market for ITS solutions for electric buses is in a growth phase which will last for several years to come. Mega-challenges such as urbanisation, climate change and traffic congestion continue to encourage investments in electric buses and ITS, contributing to a positive outlook for the market. Some ITS players offer complete turnkey solutions including functionality for most of the ITS applications for electric buses utilised by public transport operators, but many vendors on the market are also specialised ITS players focusing on a few sub-systems. Major international ITS players such as INIT, IVU, Clever Devices and Trapeze can provide turnkey solutions, including solutions for electric buses. ITS providers are beginning to see larger scale implementations of electric bus fleets after several years of mostly pilot projects with only a few vehicles each. One of the leading telematics providers in Europe and North America for electric buses is ChargePoint, following its acquisition of Dutch ViriCiti in 2021. ChargePoint has increased its footprint in the fleet segment significantly and added both hardware and software solutions for the management of buses to its portfolio of charging station hardware, software and services. Other important vendors serving public transport companies with different types of solutions include the French group EQUANS through the subsidiary Ineo Systrans, as well as the Scandinavian companies Consat Telematics, FARA and Saga Tenix. The Canadian company GIRO is an important player in the scheduling and planning segment, while PSI Transcom is a prominent provider of depot and charging management software in Europe. “Implementations of electric bus fleets are really starting to take off and there are already several cities in Europe with fleets operating over 100 electric buses”, said Caspar Jansson, IoT Analyst, Berg Insight. The integration of electric buses and charging stations increases the need for ITS solutions connecting all the necessary infrastructure including electric buses, charging stations and depots. Many operators and agencies start by investing in a basic monitoring solution, but as the bus fleets go from pilot projects to larger deployments, the actors need to complement with additional subsystems for dispatching, scheduling, charging station management and depot management. “Operators face greater complexity with large electric vehicle fleets. Optimizing routes and supplying the required energy at the right time to the right vehicle is significantly easier with a modern ITS solution for electrified fleets”, concluded Mr. Jansson.
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