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医療保険市場:年齢層別(25歳未満、25~34歳、35~50歳、50~64歳、65歳以上)、流通チャネル別(直販、ブローカー・代理店、バンカシュアランス、Eコマース)、保険金請求タイプ別(キャッシュレスクレーム、償還クレーム):2024-2033年の世界市場機会分析と産業予測

医療保険市場:年齢層別(25歳未満、25~34歳、35~50歳、50~64歳、65歳以上)、流通チャネル別(直販、ブローカー・代理店、バンカシュアランス、Eコマース)、保険金請求タイプ別(キャッシュレスクレーム、償還クレーム):2024-2033年の世界市場機会分析と産業予測


Medical Insurance Market By Age Group (Below 25, 25-34, 35-50, 50-64, 65 and Above), By Distribution Channel (Direct Sales, Brokers and Agents, Bancassurance, E-commerce), By Claim Type (Cashless Claims, Reimbursement Claims): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

世界の医療保険市場は2023年に1.7兆ドルと評価され、2033年には4.4兆ドルに達すると推定され、2024年から2033年までの年平均成長率は9.6%である。医療保険は、個人が医療に関連する経済的コストを管理できるよう... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

世界の医療保険市場は2023年に1.7兆ドルと評価され、2033年には4.4兆ドルに達すると推定され、2024年から2033年までの年平均成長率は9.6%である。医療保険は、個人が医療に関連する経済的コストを管理できるように設計された健康保険の一形態である。医療保険は保険会社と個人の間で結ばれる契約であり、保険会社は定期的な保険料の支払いと引き換えに医療費の一部を負担することに同意する。また、医療保険には、医師の診察、入院、手術、予防医療、処方薬など、さまざまなサービスが含まれる。医療保険は、雇用主主催のプラン、メディケイドやメディケアなどの政府プログラム、保険市場で購入する個人プランなど、さまざまなチャネルを通じて提供される。

医療保険市場の成長は、主に慢性疾患の有病率の上昇によって、頻繁な医師の診察、入院、継続的な治療など、医療サービスの利用が増加していることに起因している。このような医療サービスに対する需要の増加は、個人や家族にとって費用の増加につながるため、保険は経済的苦難に対する不可欠な安全装置となっている。加えて、老年人口の増加に伴い医療サービスの需要が高まり、高額な医療費をカバーするために保険を求める個人も増えている。しかし、複雑な契約条件や保障内容の制限が保険加入を躊躇させ、医療保険市場の成長を阻害している。一方、十分なサービスを受けていない新興市場への保険適用拡大は、市場成長の機会を提供する。発展途上地域や十分なサービスを受けていない人々が医療インフラを利用できるようになるにつれ、こうした新しい市場に合わせた保険商品に対する需要が高まっている。保険加入の拡大は、新興市場の経済成長に後押しされ、中産階級の台頭につながっている。この増加は、医療保険に投資する個人の能力と意欲を高めている。老年人口が経済的に安定するにつれて、医療費に備え、質の高い医療サービスへのアクセスを向上させる保険ソリューションを求めるようになり、市場の成長を支えている。

医療保険市場は、年齢層、流通チャネル、保険金タイプ、地域に区分される。年齢層別では、25歳未満、25~34歳、35~50歳、50~64歳、65歳以上に分類される。販売チャネル別では、ダイレクト販売、ブローカー&代理店、バンカシュアランス、eコマースに分けられる。クレームタイプ別では、キャッシュレスクレームと払い戻しクレームに分けられる。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋地域、ラメア地域で分析されている。
医療保険市場で事業を展開している市場プレーヤーは、BUPA、Medibank Private Limited、UnitedHealth Group、Aetna Inc.、Allianz SE、AXA Group、Humana, Inc.、Kaiser Foundation Health Plan, Inc.、Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.、Zurich Insurance Company Ltd.、Aviva、AIA Group、MetLife, Inc.、Munich Re Group、The Cigna Group、Anthem Insurance Companies, Inc.である。これらの主要プレーヤーは、事業拡大、新商品の発売、パートナーシップなど、様々な主要開発戦略を採用しており、世界的な医療保険市場の成長を後押ししている。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年にかけての医療保険市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、医療保険市場の実勢機会を明らかにします。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
医療保険市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができる。
地域別および世界別の医療保険市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を掲載しています。

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5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
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エンドユーザーの好みとペインポイント
地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品ライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
技術動向分析
製品/セグメント別プレーヤーシェア分析
新製品開発/主要プレーヤーの製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に応じた追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
年齢層別
25歳以下
● 25-34
● 35-50
● 50-64
65歳以上
流通チャネル別
直販
ブローカー・代理店
バンカシュアランス
Eコマース
クレームタイプ別
キャッシュレス・クレーム
償還請求
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
エトナ・インク
AIA グループ
アリアンツSE
アンセム保険会社
アビバ
AXAグループ
ブパ
ヒューマナ社
Kaiser Foundation Health Plan, Inc.
メディバンク・プライベート・リミテッド
メットライフ生命
ミュンヘン再保険グループ
中国平安保険集団有限公司 ○ シグナ・グループ
ザ・シグナ・グループ
ユナイテッドヘルス・グループ
チューリッヒ保険会社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度から高い
3.3.2.新規参入の脅威が高い~中程度
3.3.3.中程度から高い代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさが中程度から高い
3.3.5.買い手の高い交渉力
3.4.市場力学
3.4.1.促進要因
3.4.1.1.保険ソリューションに対する需要の高まり
3.4.1.2.健康とウェルネスに対する意識の高まり
3.4.1.3.医療技術の進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.高い保険料と手頃な価格の問題
3.4.2.2.規制上の課題とコンプライアンス・コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.デジタルトランスフォーメーションと遠隔医療
3.5.需給ギャップ分析
3.6.医療保険料平均価格の定性分析
3.7.詳細な商品ポートフォリオに関する定性分析
第4章 医療保険市場、年齢層別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.25歳以下
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.25-34
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.35-50
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.50-64
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.65歳以上
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
第5章 医療保険市場:流通チャネル別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.直接販売
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ブローカーとエージェント
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.バンカシュアランス
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.電子商取引
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 医療保険市場:請求タイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.キャッシュレスクレーム
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.償還請求
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 医療保険市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(年齢層別
7.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.4.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:年齢層別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測、年齢層別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(年齢層別
7.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.4.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模および予測:年齢グループ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:年齢グループ別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:年齢グループ別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:年齢グループ別
7.3.5.6.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(年齢層別
7.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.4.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:年齢層別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測、年齢層別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:年齢層別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模および予測:年齢層別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:年齢層別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:流通チャネル別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:年齢層別
7.4.5.6.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(年齢層別
7.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.4.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測、年齢層別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測:年齢グループ別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:年齢グループ別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:クレームタイプ別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.メディバンク・プライベート・リミテッド
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.ユナイテッドヘルス・グループ
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.3.エトナ社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.アリアンツSE
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.5.アクサグループ
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.ヒューマナ社
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.7.ブパ
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.カイザー・ファウンデーション・ヘルス・プラン社
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.9.中国平安保険集団有限公司 9.
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.チューリッヒ保険会社
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.11.アビバ
9.11.1.会社概要
9.11.2.主要役員
9.11.3.スナップショット
9.11.4.事業セグメント
9.11.5.製品ポートフォリオ
9.11.6.業績
9.12.AIAグループ
9.12.1.会社概要
9.12.2.主要役員
9.12.3.スナップショット
9.12.4.事業セグメント
9.12.5.製品ポートフォリオ
9.12.6.業績
9.13.メットライフ生命
9.13.1.会社概要
9.13.2.主要役員
9.13.3.スナップショット
9.13.4.事業セグメント
9.13.5.製品ポートフォリオ
9.13.6.業績
9.14.ミュンヘン再保険グループ
9.14.1.会社概要
9.14.2.主要役員
9.14.3.スナップショット
9.14.4.事業セグメント
9.14.5.製品ポートフォリオ
9.14.6.業績
9.15.シグナグループ
9.15.1.会社概要
9.15.2.主要役員
9.15.3.スナップショット
9.15.4.事業セグメント
9.15.5.製品ポートフォリオ
9.15.6.業績
9.15.7.主な戦略的動きと展開
9.16.アンセム保険会社
9.16.1.会社概要
9.16.2.主要役員
9.16.3.スナップショット
9.16.4.事業セグメント
9.16.5.製品ポートフォリオ
9.16.6.業績

 

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Summary

The global medical insurance market was valued at $1.7 trillion in 2023 and is estimated to reach $4.4 trillion by 2033, exhibiting a CAGR of 9.6% from 2024 to 2033. Medical insurance is a form of health coverage designed to help individuals manage the financial costs associated with medical care. It is a contract between an insurance provider and an individual, where the insurer agrees to cover a portion of medical expenses in exchange for regular premium payments. In addition, medical insurance includes a range of services such as doctor visits, hospital stays, surgeries, preventive care, and prescription medications. Medical insurance offered through various channels, including employer-sponsored plans, government programs such as Medicaid & Medicare, and individual plans purchased from insurance marketplaces.

The medical insurance market growth is primarily driven by rise in prevalence of chronic diseases, which has led to a higher utilization of medical services, including frequent doctor visits, hospitalizations, and ongoing treatments. This increased demand for healthcare services translates into higher costs for individuals and families, making insurance an essential safeguard against financial hardship, thus rise in prevalence of chronic diseases drives the medical insurance market growth. In addition, with rise in geriatric population, the demand for medical services grows, more individuals seek insurance to cover high medical expenses, which is expected to drive the medical insurance market expansion. However, complex policy terms and coverage limitations deter people from purchasing insurance, which hinders the medical insurance market growth. On the other hand, the expansion of insurance coverage to underserved and emerging markets provides an opportunity for market growth. As developing regions and underserved populations gain access to improved healthcare infrastructure, there is a rise in demand for insurance products tailored to these new markets. The expansion of insurance coverage is fueled by economic growth in emerging markets, which has led to the rise of a growing middle class. This increase enhances individuals' ability and willingness to invest in medical insurance. As the geriatric population becomes more financially secure, they seek insurance solutions to protect against the costs of medical care and improve their access to quality medical services, thereby supporting market growth.

The medical insurance market is segmented into age group, distribution channel, claim type, and region. By age group, it is classified into below 25, 25-34, 35-50, 50-64, and 65 and above. By distribution channel, it is divided into direct sales, brokers & agents, bancassurance, and e-commerce. By claim type, it is segregated into cashless claims and reimbursement claims. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The market players operating in the medical insurance market are BUPA, Medibank Private Limited, UnitedHealth Group, Aetna Inc., Allianz SE, AXA Group, Humana, Inc., Kaiser Foundation Health Plan, Inc., Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd., Zurich Insurance Company Ltd, Aviva, AIA Group, MetLife, Inc., Munich Re Group, The Cigna Group, and Anthem Insurance Companies, Inc. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships, which help to drive the growth of the medical insurance market globally.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the medical insurance market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing medical insurance market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the medical insurance market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global medical insurance market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● End user preferences and pain points
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Product Life Cycles
● Senario Analysis & Growth Trend Comparision
● Technology Trend Analysis
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Age Group
● Below 25
● 25-34
● 35-50
● 50-64
● 65 and Above
By Distribution Channel
● Direct Sales
● Brokers and Agents
● Bancassurance
● E-commerce
By Claim Type
● Cashless Claims
● Reimbursement Claims
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Aetna Inc.
○ AIA Group
○ Allianz SE
○ Anthem Insurance Companies, Inc.
○ Aviva
○ AXA Group
○ Bupa
○ Humana, Inc.
○ Kaiser Foundation Health Plan, Inc.
○ Medibank Private Limited
○ MetLife, Inc.
○ Munich Re Group
○ Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.
○ The Cigna Group
○ UnitedHealth Group
○ Zurich Insurance Company Ltd



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate to high bargaining power of suppliers
3.3.2. High to moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. High bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in demand for insurance solutions
3.4.1.2. Increasing Awareness of Health and Wellness
3.4.1.3. Advancements in Medical Technology
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High Premium Costs and Affordability Issues
3.4.2.2. Regulatory Challenges and Compliance Costs
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Digital Transformation and Telemedicine
3.5. Supply Demand Gap Analysis
3.6. Qualitative analysis on average medical insurance premium price
3.7. Qualitative analysis on detailed product Portfolio
CHAPTER 4: MEDICAL INSURANCE MARKET, BY AGE GROUP
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Below 25
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. 25-34
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. 35-50
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. 50-64
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. 65 and Above
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: MEDICAL INSURANCE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Direct Sales
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Brokers and Agents
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Bancassurance
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. E-commerce
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: MEDICAL INSURANCE MARKET, BY CLAIM TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Cashless Claims
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Reimbursement Claims
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: MEDICAL INSURANCE MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Age Group
7.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.4. Market size and forecast, by Claim Type
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Age Group
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Age Group
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.4. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Age Group
7.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.4. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Age Group
7.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.4. Market size and forecast, by Claim Type
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Claim Type
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Claim Type
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Medibank Private Limited
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. UnitedHealth Group
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.3. Aetna Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Allianz SE
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.5. AXA Group
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Humana, Inc.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.7. Bupa
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. Kaiser Foundation Health Plan, Inc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.9. Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. Zurich Insurance Company Ltd
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.11. Aviva
9.11.1. Company overview
9.11.2. Key executives
9.11.3. Company snapshot
9.11.4. Operating business segments
9.11.5. Product portfolio
9.11.6. Business performance
9.12. AIA Group
9.12.1. Company overview
9.12.2. Key executives
9.12.3. Company snapshot
9.12.4. Operating business segments
9.12.5. Product portfolio
9.12.6. Business performance
9.13. MetLife, Inc.
9.13.1. Company overview
9.13.2. Key executives
9.13.3. Company snapshot
9.13.4. Operating business segments
9.13.5. Product portfolio
9.13.6. Business performance
9.14. Munich Re Group
9.14.1. Company overview
9.14.2. Key executives
9.14.3. Company snapshot
9.14.4. Operating business segments
9.14.5. Product portfolio
9.14.6. Business performance
9.15. The Cigna Group
9.15.1. Company overview
9.15.2. Key executives
9.15.3. Company snapshot
9.15.4. Operating business segments
9.15.5. Product portfolio
9.15.6. Business performance
9.15.7. Key strategic moves and developments
9.16. Anthem Insurance Companies, Inc.
9.16.1. Company overview
9.16.2. Key executives
9.16.3. Company snapshot
9.16.4. Operating business segments
9.16.5. Product portfolio
9.16.6. Business performance

 

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