世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メガネ市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、部品別(フレーム、レンズ)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、競合別、2020-2030F

メガネ市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、部品別(フレーム、レンズ)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、競合別、2020-2030F


Spectacle Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Parts (Frames, Lens), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, & Competition, 2020-2030F

メガネの世界市場は、2024年には8,836万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は4.8%で、2030年には1億1,706万米ドルに達すると予測されている。世界のメガネ市場は、視力障害患者の増加、目の健康に対する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月28日 US$4,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 182 英語

 

サマリー

メガネの世界市場は、2024年には8,836万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は4.8%で、2030年には1億1,706万米ドルに達すると予測されている。世界のメガネ市場は、視力障害患者の増加、目の健康に対する意識の高まり、ファッショナブルなアイウェアの需要拡大などを背景に、着実な成長を遂げている。市場は部位別にフレームとレンズに区分され、レンズは素材、コーティング、処方レンズ技術の継続的な進歩により圧倒的なシェアを占めている。一方、フレームは、軽量素材、カスタマイズデザイン、持続可能なオプションの人気の高まりとともに、進化するトレンドを目の当たりにしている。流通チャネルはオフラインとオンラインに分けられ、オフラインの店舗は、個人に合わせたフィッティングサービスとブランドの独占性により、伝統的にリードしている。しかし、バーチャル試着技術の利便性、競争力のある価格設定、幅広い製品ラインアップにより、オンライン・セグメントが急速に拡大している。地域別では、可処分所得の高さ、強力な眼鏡小売ネットワーク、近視と老眼の有病率の高さから、北米と欧州がリードしている。アジア太平洋地域、特に中国とインドは、スクリーン使用時間の増加、都市化、視力ケアへのアクセス向上が原動力となり、急成長が見込まれている。中東とアフリカも、認知度と手頃な価格の改善に伴い、徐々に拡大しています。主な成長要因としては、視力矯正を必要とする高齢者人口の増加、高級ブランド眼鏡に対する消費者の嗜好の高まり、ブルーライト遮断レンズやアンチグレアコーティングなどの技術革新などが挙げられる。
市場促進要因
視力障害と高齢化人口の増加
メガネ市場の最も重要な促進要因の1つは、世界中で視力障害の発生率が増加していることです。デジタル機器の使用による過度のスクリーン使用時間、ブルーライトへの長時間の暴露、生活習慣の変化などの要因により、あらゆる年齢層で近視、遠視、乱視などの症状が増加しています。世界保健機関(WHO)によると、世界全体で22億人以上が視力障害に苦しんでおり、この数はデジタル依存の増加により増加すると予想されている。さらに、高齢者は老眼やその他の加齢性眼疾患にかかりやすく、矯正眼鏡が必要となるため、高齢化も市場成長の主な要因となっています。視力矯正ソリューションを求める人が増えるにつれ、処方レンズの需要は増加の一途をたどっており、メガネ市場の成長に拍車をかけている。2020年現在、世界中で約11億人が視力低下とともに生活している。これには、4,300万人の失明者(粗有病率0.5%)と、2億9,500万人の中程度から重度の視覚障害者(粗有病率3.7%)が含まれます。さらに、2億5,800万人が軽度の視覚障害を経験し(3.3%)、5億1,000万人が近見視力の問題を抱えています(6.5%)。
主な市場課題
価格敏感性と手頃な価格への懸念
メガネ市場、特に発展途上地域における重要な課題は、消費者の価格感度の高さである。高級眼鏡ブランドやデザイナーズ眼鏡ブランドは拡大を続けているが、人口の大部分はいまだに質の高い処方眼鏡を購入するのに苦労している。ブランドレンズ、高度なコーティング、デザイナーズフレームは高価なため、低所得層には手が届かないことが多い。さらに、多くの低開発地域では、認識不足と経済的制約のため、視力矯正の優先順位は低いままです。政府やNGOは、低価格の処方眼鏡や眼科医療補助金プログラムなどの取り組みを通じて、手頃な価格の眼鏡を提供する努力をしていますが、課題は依然として残っています。メーカー各社は、価格に敏感な市場に参入し、視力矯正ソリューションへのアクセスを広く確保するために、手頃な価格と品質のバランスを重視しなければなりません。
主な市場動向
持続可能で環境に優しい眼鏡の台頭
環境の持続可能性に対する世界的な意識が高まるにつれ、消費者は眼鏡を含む様々な産業で環境に優しい代替品を求めるようになっている。メガネ市場では、生分解性素材、リサイクル素材、植物由来素材を使ったフレームの需要が急増している。企業は、環境への影響を減らすため、再生プラスチック、竹、木材、バイオアセテートなどの素材を使った持続可能なアイウェアを開発している。ステラ・マッカートニー(Stella McCartney)、シーツーシー(Sea2See)、モド(Modo)などのブランドは、環境に配慮したアイウェア・コレクションの先駆者であり、環境意識の高い消費者を惹きつけている。さらに、大手眼鏡メーカーはより環境に優しい生産工程を採用し、二酸化炭素排出量を削減し、持続可能性運動に合わせてリサイクルの取り組みを推進している。規制機関がより厳格な環境政策を実施し、消費者が倫理的な購買決定を優先するようになれば、この傾向はさらに拡大すると予想される。
主要市場プレイヤー
- エシロール・インターナショナル
- ジョンソン・エンド・ジョンソン・ビジョン
- アルコン
- ZEISSグループ
- HOYA株式会社
- ゼニ・オプティカル
- ワービー・パーカー
- レンズカート
- タイタン・カンパニー
- MODO
レポートの範囲
本レポートでは、メガネの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- メガネ市場、部品別
o フレーム
o レンズ
- メガネ市場:流通チャネル別
o オフライン
オンライン
- メガネ市場:地域別
o 北米
§ アメリカ合衆国
§ カナダ
§ メキシコ
o ヨーロッパ
§ フランス
§ ドイツ
§ スペイン
§ イタリア
§ イギリス
o アジア太平洋
§ 中国
§ 日本
§ インド
§ ベトナム
§ 韓国
中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
§ クウェート
§ エジプト
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
競争環境
企業プロフィール:世界のメガネ市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データを用いた世界のメガネ市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。以下のカスタマイズオプションが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声分析
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
5.メガネの世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.パーツ別市場シェア分析(フレーム、レンズ)
5.2.2.流通チャネル別市場シェア分析(オフライン、オンライン)
5.2.3.地域別市場シェア分析
5.2.3.1.北米市場シェア分析
5.2.3.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.3.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.3.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.3.5.南米市場シェア分析
5.2.4.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.メガネの世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.パーツ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.3.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米メガネ市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.部品別市場シェア分析
6.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.3.国別市場シェア分析
6.2.3.1.米国メガネ市場展望
6.2.3.1.1.市場規模・予測
6.2.3.1.1.1.金額別
6.2.3.1.2.市場シェアと予測
6.2.3.1.2.1.部品別市場シェア分析
6.2.3.1.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.3.2.カナダメガネ市場展望
6.2.3.2.1.市場規模・予測
6.2.3.2.1.1.金額ベース
6.2.3.2.2.市場シェアと予測
6.2.3.2.2.1.部品別市場シェア分析
6.2.3.2.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.3.3.メキシコメガネ市場展望
6.2.3.3.1.市場規模・予測
6.2.3.3.1.1.金額ベース
6.2.3.3.2.市場シェアと予測
6.2.3.3.2.1.部品別市場シェア分析
6.2.3.3.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.欧州メガネ市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.3.国別市場シェア分析
7.2.3.1.フランスメガネ市場展望
7.2.3.1.1.市場規模・予測
7.2.3.1.1.1.金額ベース
7.2.3.1.2.市場シェアと予測
7.2.3.1.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.3.1.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.3.2.ドイツメガネ市場展望
7.2.3.2.1.市場規模・予測
7.2.3.2.1.1.金額ベース
7.2.3.2.2.市場シェアと予測
7.2.3.2.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.3.2.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.3.3.スペインのメガネ市場展望
7.2.3.3.1.市場規模・予測
7.2.3.3.1.1.金額ベース
7.2.3.3.2.市場シェアと予測
7.2.3.3.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.3.3.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.3.4.イタリアメガネ市場展望
7.2.3.4.1.市場規模・予測
7.2.3.4.1.1.金額ベース
7.2.3.4.2.市場シェアと予測
7.2.3.4.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.3.4.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.3.5.イギリスメガネ市場展望
7.2.3.5.1.市場規模・予測
7.2.3.5.1.1.金額ベース
7.2.3.5.2.市場シェアと予測
7.2.3.5.2.1.部品別市場シェア分析
7.2.3.5.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.アジア太平洋メガネ市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.3.国別市場シェア分析
8.2.3.1.中国メガネ市場展望
8.2.3.1.1.市場規模・予測
8.2.3.1.1.1.金額ベース
8.2.3.1.2.市場シェアと予測
8.2.3.1.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.3.1.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.3.2.日本メガネ市場展望
8.2.3.2.1.市場規模・予測
8.2.3.2.1.1.金額ベース
8.2.3.2.2.市場シェアと予測
8.2.3.2.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.3.2.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.3.3.インドメガネ市場展望
8.2.3.3.1.市場規模・予測
8.2.3.3.1.1.金額ベース
8.2.3.3.2.市場シェアと予測
8.2.3.3.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.3.3.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.3.4.ベトナムメガネ市場展望
8.2.3.4.1.市場規模・予測
8.2.3.4.1.1.金額ベース
8.2.3.4.2.市場シェアと予測
8.2.3.4.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.3.4.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.3.5.韓国メガネ市場の展望
8.2.3.5.1.市場規模と予測
8.2.3.5.1.1.金額ベース
8.2.3.5.2.市場シェアと予測
8.2.3.5.2.1.部品別市場シェア分析
8.2.3.5.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.中東・アフリカのメガネ市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.国別市場シェア分析
9.2.3.1.南アフリカのメガネ市場展望
9.2.3.1.1.市場規模・予測
9.2.3.1.1.1.金額ベース
9.2.3.1.2.市場シェアと予測
9.2.3.1.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.1.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.2.サウジアラビアのメガネ市場展望
9.2.3.2.1.市場規模・予測
9.2.3.2.1.1.金額ベース
9.2.3.2.2.市場シェアと予測
9.2.3.2.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.2.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.3.UAEメガネ市場の展望
9.2.3.3.1.市場規模・予測
9.2.3.3.1.1.金額ベース
9.2.3.3.2.市場シェアと予測
9.2.3.3.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.3.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.4.トルコのメガネ市場展望
9.2.3.4.1.市場規模・予測
9.2.3.4.1.1.金額ベース
9.2.3.4.2.市場シェアと予測
9.2.3.4.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.4.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.5.クウェート眼鏡市場の展望
9.2.3.5.1.市場規模・予測
9.2.3.5.1.1.金額ベース
9.2.3.5.2.市場シェアと予測
9.2.3.5.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.5.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.3.6.エジプトメガネ市場展望
9.2.3.6.1.市場規模・予測
9.2.3.6.1.1.金額ベース
9.2.3.6.2.市場シェアと予測
9.2.3.6.2.1.部品別市場シェア分析
9.2.3.6.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.南米メガネ市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.部品別市場シェア分析
10.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.3.国別市場シェア分析
10.2.3.1.ブラジルのメガネ市場展望
10.2.3.1.1.市場規模・予測
10.2.3.1.1.1.金額ベース
10.2.3.1.2.市場シェアと予測
10.2.3.1.2.1.部品別市場シェア分析
10.2.3.1.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.3.2.アルゼンチンメガネ市場の展望
10.2.3.2.1.市場規模・予測
10.2.3.2.1.1.金額ベース
10.2.3.2.2.市場シェアと予測
10.2.3.2.2.1.部品別市場シェア分析
10.2.3.2.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.3.3.コロンビアのメガネ市場展望
10.2.3.3.1.市場規模・予測
10.2.3.3.1.1.金額ベース
10.2.3.3.2.市場シェアと予測
10.2.3.3.2.1.部品別市場シェア分析
10.2.3.3.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.推進要因
11.2.課題
12.市場動向
12.1.合併と買収(もしあれば)
12.2.製品上市(もしあれば)
12.3.最近の動向
13.ポーターズファイブフォース分析
13.1.業界内の競争
13.2.新規参入の可能性
13.3.サプライヤーの力
13.4.顧客の力
13.5.代替製品の脅威
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.エシロール・インターナショナル
14.1.1.1.事業概要
14.1.1.2.会社概要
14.1.1.3.製品とサービス
14.1.1.4.財務(入手可能な情報による)
14.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.1.6.最近の動向
14.1.1.7.主要経営陣
14.1.2.ジョンソン・エンド・ジョンソンのビジョン
14.1.3.アルコン
14.1.4.ZEISSグループ
14.1.5.HOYA株式会社
14.1.6.ゼニ眼鏡株式会社
14.1.7.ワービー・パーカー
14.1.8.レンズカート
14.1.9.タイタン・カンパニー
14.1.10.MODO
15.戦略的提言/アクションプラン
15.1.重点分野
15.1.1.対象部品
15.1.2.ターゲット流通チャネル
15.1.3.対象地域
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global spectacle market was valued at USD 88.36 Million in 2024 and is expected to reach USD 117.06 Million by 2030 with a CAGR of 4.8% during the forecast period. The global spectacle market is experiencing steady growth, driven by increasing vision impairment cases, rising awareness about eye health, and expanding demand for fashionable eyewear. The market is segmented by parts into frames and lenses, with lenses holding a dominant share due to continuous advancements in materials, coatings, and prescription lens technology. Frames, on the other hand, are witnessing evolving trends with the growing popularity of lightweight materials, customized designs, and sustainable options. Distribution channels are divided into offline and online, with offline stores traditionally leading due to personalized fitting services and brand exclusivity. However, the online segment is rapidly expanding, fueled by the convenience of virtual try-on technology, competitive pricing, and a wider product range. Regionally, North America and Europe lead due to high disposable incomes, strong optical retail networks, and a high prevalence of myopia and presbyopia. The Asia-Pacific region, particularly China and India, is expected to witness the fastest growth, driven by increasing screen time, urbanization, and improving access to vision care. The Middle East and Africa are also seeing gradual expansion as awareness and affordability improve. Key growth factors include the rising geriatric population requiring vision correction, growing consumer preference for premium and branded eyewear, and technological innovations such as blue light-blocking lenses and anti-glare coatings.
Market Drivers
Rising Prevalence of Vision Disorders and Aging Population
One of the most crucial drivers of the spectacle market is the growing incidence of vision impairments worldwide. Factors such as excessive screen time due to digital device usage, prolonged exposure to blue light, and changing lifestyle habits have led to an increase in conditions like myopia, hyperopia, and astigmatism across all age groups. According to the World Health Organization (WHO), over 2.2 billion people globally suffer from vision impairment, and this number is expected to rise due to increasing digital dependence. Additionally, the aging population is a major contributor to market growth, as older adults are more prone to presbyopia and other age-related eye disorders, necessitating corrective eyewear. The demand for prescription lenses continues to rise as more people seek vision correction solutions, thus fueling the growth of the spectacle market. As of 2020, approximately 1.1 billion individuals worldwide were living with vision loss. This encompasses 43 million people who are blind (a crude prevalence of 0.5%) and 295 million with moderate to severe visual impairment (a crude prevalence of 3.7%). Additionally, 258 million people experience mild visual impairment (3.3%), and 510 million have near vision problems (6.5%).
Key Market Challenges
Price Sensitivity and Affordability Concerns
A significant challenge for the spectacle market, particularly in developing regions, is the high price sensitivity of consumers. While premium and designer eyewear brands continue to expand, a large portion of the population still struggles to afford quality prescription glasses. The high cost of branded lenses, advanced coatings, and designer frames often makes eyewear inaccessible to low-income groups. Additionally, vision correction remains a lower priority in many underdeveloped regions due to a lack of awareness and financial constraints. Governments and NGOs have been making efforts to provide affordable eyewear through initiatives like low-cost prescription glasses and subsidized eye care programs, but the challenge persists. Manufacturers must focus on balancing affordability with quality to penetrate price-sensitive markets and ensure widespread access to vision correction solutions.
Key Market Trends
Rise of Sustainable and Eco-Friendly Eyewear
As global awareness of environmental sustainability increases, consumers are seeking eco-friendly alternatives in various industries, including eyewear. The spectacle market has witnessed a surge in demand for frames made from biodegradable, recycled, and plant-based materials. Companies are developing sustainable eyewear using materials such as recycled plastics, bamboo, wood, and bio-acetate to reduce environmental impact. Brands like Stella McCartney, Sea2See, and Modo have pioneered eco-friendly eyewear collections, attracting environmentally conscious consumers. Additionally, major eyewear manufacturers are adopting greener production processes, reducing carbon footprints, and promoting recycling initiatives to align with the sustainability movement. This trend is expected to grow further as regulatory bodies enforce stricter environmental policies and consumers prioritize ethical purchasing decisions.
Key Market Players
• Essilor International
• Johnson & Johnson Vision
• Alcon
• ZEISS Group
• HOYA Corporation
• ZENNI OPTICAL, INC
• Warby Parker
• Lenskart
• Titan Company
• MODO
Report Scope:
In this report, the global spectacle market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
· Spectacle Market, By Parts:
o Frames
o Lens
· Spectacle Market, By Distribution Channel:
o Offline
o Online
· Spectacle Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ Germany
§ Spain
§ Italy
§ United Kingdom
o Asia-Pacific
§ China
§ Japan
§ India
§ Vietnam
§ South Korea
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
§ Kuwait
§ Egypt
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the global spectacle market.
Available Customizations:
Global Spectacle market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
· Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Purchasing Decision
5. Global Spectacle Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Parts Market Share Analysis (Frames, Lens)
5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Offline, Online)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. North America Market Share Analysis
5.2.3.2. Europe Market Share Analysis
5.2.3.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.3.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.3.5. South America Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. Global Spectacle Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Parts Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Spectacle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Parts Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.3. By Country Market Share Analysis
6.2.3.1. United States Spectacle Market Outlook
6.2.3.1.1. Market Size & Forecast
6.2.3.1.1.1. By Value
6.2.3.1.2. Market Share & Forecast
6.2.3.1.2.1. By Parts Market Share Analysis
6.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.3.2. Canada Spectacle Market Outlook
6.2.3.2.1. Market Size & Forecast
6.2.3.2.1.1. By Value
6.2.3.2.2. Market Share & Forecast
6.2.3.2.2.1. By Parts Market Share Analysis
6.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.3.3. Mexico Spectacle Market Outlook
6.2.3.3.1. Market Size & Forecast
6.2.3.3.1.1. By Value
6.2.3.3.2. Market Share & Forecast
6.2.3.3.2.1. By Parts Market Share Analysis
6.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Europe Spectacle Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.3. By Country Market Share Analysis
7.2.3.1. France Spectacle Market Outlook
7.2.3.1.1. Market Size & Forecast
7.2.3.1.1.1. By Value
7.2.3.1.2. Market Share & Forecast
7.2.3.1.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.3.2. Germany Spectacle Market Outlook
7.2.3.2.1. Market Size & Forecast
7.2.3.2.1.1. By Value
7.2.3.2.2. Market Share & Forecast
7.2.3.2.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.3.3. Spain Spectacle Market Outlook
7.2.3.3.1. Market Size & Forecast
7.2.3.3.1.1. By Value
7.2.3.3.2. Market Share & Forecast
7.2.3.3.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.3.4. Italy Spectacle Market Outlook
7.2.3.4.1. Market Size & Forecast
7.2.3.4.1.1. By Value
7.2.3.4.2. Market Share & Forecast
7.2.3.4.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.3.5. United Kingdom Spectacle Market Outlook
7.2.3.5.1. Market Size & Forecast
7.2.3.5.1.1. By Value
7.2.3.5.2. Market Share & Forecast
7.2.3.5.2.1. By Parts Market Share Analysis
7.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Asia-Pacific Spectacle Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.3. By Country Market Share Analysis
8.2.3.1. China Spectacle Market Outlook
8.2.3.1.1. Market Size & Forecast
8.2.3.1.1.1. By Value
8.2.3.1.2. Market Share & Forecast
8.2.3.1.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.3.2. Japan Spectacle Market Outlook
8.2.3.2.1. Market Size & Forecast
8.2.3.2.1.1. By Value
8.2.3.2.2. Market Share & Forecast
8.2.3.2.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.3.3. India Spectacle Market Outlook
8.2.3.3.1. Market Size & Forecast
8.2.3.3.1.1. By Value
8.2.3.3.2. Market Share & Forecast
8.2.3.3.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.3.4. Vietnam Spectacle Market Outlook
8.2.3.4.1. Market Size & Forecast
8.2.3.4.1.1. By Value
8.2.3.4.2. Market Share & Forecast
8.2.3.4.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.3.5. South Korea Spectacle Market Outlook
8.2.3.5.1. Market Size & Forecast
8.2.3.5.1.1. By Value
8.2.3.5.2. Market Share & Forecast
8.2.3.5.2.1. By Parts Market Share Analysis
8.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Middle East & Africa Spectacle Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3. By Country Market Share Analysis
9.2.3.1. South Africa Spectacle Market Outlook
9.2.3.1.1. Market Size & Forecast
9.2.3.1.1.1. By Value
9.2.3.1.2. Market Share & Forecast
9.2.3.1.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3.2. Saudi Arabia Spectacle Market Outlook
9.2.3.2.1. Market Size & Forecast
9.2.3.2.1.1. By Value
9.2.3.2.2. Market Share & Forecast
9.2.3.2.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3.3. UAE Spectacle Market Outlook
9.2.3.3.1. Market Size & Forecast
9.2.3.3.1.1. By Value
9.2.3.3.2. Market Share & Forecast
9.2.3.3.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3.4. Turkey Spectacle Market Outlook
9.2.3.4.1. Market Size & Forecast
9.2.3.4.1.1. By Value
9.2.3.4.2. Market Share & Forecast
9.2.3.4.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3.5. Kuwait Spectacle Market Outlook
9.2.3.5.1. Market Size & Forecast
9.2.3.5.1.1. By Value
9.2.3.5.2. Market Share & Forecast
9.2.3.5.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.3.6. Egypt Spectacle Market Outlook
9.2.3.6.1. Market Size & Forecast
9.2.3.6.1.1. By Value
9.2.3.6.2. Market Share & Forecast
9.2.3.6.2.1. By Parts Market Share Analysis
9.2.3.6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. South America Spectacle Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Parts Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.3. By Country Market Share Analysis
10.2.3.1. Brazil Spectacle Market Outlook
10.2.3.1.1. Market Size & Forecast
10.2.3.1.1.1. By Value
10.2.3.1.2. Market Share & Forecast
10.2.3.1.2.1. By Parts Market Share Analysis
10.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.3.2. Argentina Spectacle Market Outlook
10.2.3.2.1. Market Size & Forecast
10.2.3.2.1.1. By Value
10.2.3.2.2. Market Share & Forecast
10.2.3.2.2.1. By Parts Market Share Analysis
10.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.3.3. Colombia Spectacle Market Outlook
10.2.3.3.1. Market Size & Forecast
10.2.3.3.1.1. By Value
10.2.3.3.2. Market Share & Forecast
10.2.3.3.2.1. By Parts Market Share Analysis
10.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
12.1. Merger & Acquisition (If Any)
12.2. Product Launches (If Any)
12.3. Recent Developments
13. Porters Five Forces Analysis
13.1. Competition in the Industry
13.2. Potential of New Entrants
13.3. Power of Suppliers
13.4. Power of Customers
13.5. Threat of Substitute Products
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. Essilor International.
14.1.1.1. Business Overview
14.1.1.2. Company Snapshot
14.1.1.3. Products & Services
14.1.1.4. Financials (As Per Availability)
14.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.6. Recent Developments
14.1.1.7. Key Management Personnel
14.1.2. Johnson & Johnson Vision
14.1.3. Alcon
14.1.4. ZEISS Group
14.1.5. HOYA Corporation
14.1.6. ZENNI OPTICAL, INC
14.1.7. Warby Parker
14.1.8. Lenskart
14.1.9. Titan Company
14.1.10. MODO
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Parts
15.1.2. Target Distribution Channel
15.1.3. Target Region
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/04/11 10:26

144.54 円

163.80 円

190.87 円

ページTOPに戻る