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アンチエイジング製品市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品タイプ別(スキンケア、ヘアケア、その他)、性状別(オーガニック、レギュラー)、価格帯別(エコノミー/マス、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)、地域別&競合:2020-2030F

アンチエイジング製品市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品タイプ別(スキンケア、ヘアケア、その他)、性状別(オーガニック、レギュラー)、価格帯別(エコノミー/マス、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)、地域別&競合:2020-2030F


Anti-Aging Products Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity and Forecast, By Product Type (Skin Care, Hair Care, Others), By Nature (Organic, Regular), By Price Range (Economy/Mass, Premium), By End User (Men, Women), By Distribution Channel (Supermarket & Hypermarket, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, Others), By Region & Competition, 2020-2030F

世界のアンチエイジング製品市場は、2024年に794億5000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は8.51%で、2030年には1276億2000万米ドルに成長すると予測されている。アンチエイジング製品市場は、若々し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月28日 US$4,500
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PDF:2営業日程度 182 英語

 

サマリー

世界のアンチエイジング製品市場は、2024年に794億5000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は8.51%で、2030年には1276億2000万米ドルに成長すると予測されている。アンチエイジング製品市場は、若々しい外見を維持しようとする消費者の間で年齢を感じさせないソリューションに対する需要が高まっていることなどから、大きな成長を遂げている。スキンケアの利点に対する意識の高まりに加え、技術の進歩や製品処方の革新が市場の拡大に寄与している。また、特に新興国における可処分所得の増加により、より幅広い層がスキンケア製品を利用しやすくなっている。ソーシャルメディアや有名人の推薦の影響も、アンチエイジング製品に対する消費者の関心を高めている。また、世界人口の高齢化とともに、健康とウェルネスへの関心が高まっていることも、皮膚の若返りを促進し、シワを減らし、皮膚全体の健康を増進する製品に対する需要をさらに押し上げている。
主な市場促進要因
高齢化人口の増加
高齢化人口の増加は、世界のアンチエイジング製品市場の重要な促進要因である。その一環として、人口参照局によると、2024年現在、65歳以上の米国人の数は2022年の5,800万人から2050年には8,200万人(47%増)に増加し、総人口に占めるこの年齢層の割合は17%から23%に増加する。高齢の消費者は、若々しさを保ち、シワや小ジワ、肌の弾力といった悩みに対処することにますます重点を置くようになっている。この層は、肌の若返りを促し、肌ダメージを予防し、肌全体の健康を維持するアンチエイジング・ソリューションへの投資に積極的である。さらに、高齢者層がスキンケアや健康について知識を深めるにつれて、効果的で高品質のアンチエイジング製品に対する需要が高まっている。非侵襲的かつ予防的な治療に対する高齢化社会の嗜好は、スキンケア技術革新へのアクセスの拡大とともに、市場の拡大をさらに後押ししている。このような人口動態の変化が継続的な研究開発の原動力となり、高齢消費者特有のニーズに合わせた新製品や治療法の導入につながっている。
主な市場課題
規制の複雑さ
規制の複雑さは、世界のアンチエイジング製品市場の形成に重要な役割を果たしている。アンチエイジング製品に対する需要が高まるにつれ、製品の安全性、有効性、透明性を確保するため、様々な地域の規制機関が厳しいガイドラインや基準を導入している。その一環として、2025年現在、アレックス・リー下院議員は、18歳未満への特定のアンチエイジング化粧品の販売を禁止しようとする新たな法案を提出した。これらの規制は、メーカーが主張する内容、使用されている成分、アンチエイジング製品の全体的な処方に対処するものである。これらの規則を遵守することは、市場の承認と消費者の信頼に不可欠である。欧州連合(EU)や米国のように、FDA(食品医薬品局)やEMA(欧州医薬品庁)といった規制機関が、誤解を招くような主張を防ぎ、消費者の健康を守るために業界を厳しく監視している地域もある。こうした規制は、新規参入企業にとっては参入障壁となりうるが、一方で、メーカーに技術革新を促し、より効果的で科学的裏付けのある製品を生み出すよう促すものでもある。また、無添加テストや環境に配慮した持続可能なパッケージングなど、倫理的慣行に関する規制基準は、アンチエイジング市場の発展をさらに形作るものであり、製造と消費者の嗜好の両方に影響を及ぼしている。複雑ではあるが、こうした規制は最終的に消費者の信頼を高め、市場の長期的成長に寄与している。
主な市場動向
持続可能性と環境に優しい製品への注目の高まり
持続可能性と環境に優しい製品への注目の高まりは、世界のアンチエイジング製品市場における顕著な傾向である。消費者の環境意識が高まり、持続可能性という価値観に沿ったブランドを求めるようになっている。このような消費者の嗜好の変化は、天然成分やオーガニック成分の調達から、リサイクル可能、生分解性、または最小限のパッケージの使用まで、企業が環境に優しい慣行を採用する原動力となっている。また、多くのブランドがクルーエルティフリー処方や、動物実験を行わない製品作りを目指している。こうした需要の高まりを受けて、メーカー各社は、有害な化学物質や合成添加物を使用しない、植物由来やビーガンのアンチエイジング・ソリューションを導入することで革新を図っている。また、環境意識の高まりから、各ブランドは持続可能な調達や環境に配慮した生産方法への取り組みを強調している。このような傾向は、消費者が自分の肌に役立つだけでなく地球の健康にも貢献する製品を優先するようになり、最終的に環境に優しいアンチエイジング製品の成長を促進するため、市場の展望を再構築している。
主要市場プレイヤー
- メルクKGaA
- ロレアルS.A.
- ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
- ユニリーバPLC
- ザ・エステローダー・カンパニーズInc.
- バイヤスドルフ
- 資生堂
- ヘリオス ライフスタイル プライベート リミテッド
- アミシ・コンシューマー・テクノロジーズ社
- アザフラン・イノバシオン社
レポートの範囲
本レポートでは、アンチエイジング製品の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- アンチエイジング製品市場、製品タイプ別
o スキンケア
o ヘアケア
o その他
- アンチエイジング製品市場、性質別
o オーガニック
一般的な
- アンチエイジング製品市場:価格帯別
エコノミー/マス
プレミアム
- アンチエイジング製品市場:エンドユーザー別
o 男性
女性
- アンチエイジング製品市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット&ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o 専門店
o オンライン
o その他
- アンチエイジング製品市場、地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o アジア太平洋
§ 中国
§ 日本
§ インド
§ オーストラリア
§ 韓国
§ インドネシア
o ヨーロッパ
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
o 南米
§ アルゼンチン
§ コロンビア
§ ブラジル
o 中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:アンチエイジング製品の世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、アンチエイジング製品の世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


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目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
5.アンチエイジング製品の世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析(スキンケア、ヘアケア、その他)
5.2.2.性質別市場シェア分析(オーガニック、レギュラー)
5.2.3.価格帯別市場シェア分析(エコノミー/マス、プレミアム)
5.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析(男性、女性)
5.2.5.流通チャネル別市場シェア分析(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)
5.2.6.地域別市場シェア分析
5.2.6.1.北米市場シェア分析
5.2.6.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.6.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.6.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.6.5.南米市場シェア分析
5.2.7.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.アンチエイジング製品の世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.性質別市場マッピングと機会評価
5.3.3.価格帯別市場マッピングと機会評価
5.3.4.エンドユーザー別市場マッピングと機会評価
5.3.5.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.6.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米アンチエイジング製品市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.2.性質別市場シェア分析
6.2.3.価格帯別市場シェア分析
6.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.6.国別市場シェア分析
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国のアンチエイジング製品市場の展望
6.3.1.1.市場規模・予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.3.1.2.2.性質別市場シェア分析
6.3.1.2.3.価格帯別市場シェア分析
6.3.1.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.1.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
6.3.2.カナダのアンチエイジング製品市場展望
6.3.2.1.市場規模・予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.3.2.2.2.性質別市場シェア分析
6.3.2.2.3.価格帯別市場シェア分析
6.3.2.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.2.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
6.3.3.メキシコのアンチエイジング製品市場展望
6.3.3.1.市場規模・予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.3.3.2.2.性質別市場シェア分析
6.3.3.2.3.価格帯別市場シェア分析
6.3.3.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.3.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.アジア太平洋地域のアンチエイジング製品市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.2.性質別市場シェア分析
7.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.6.国別市場シェア分析
7.3.アジア太平洋地域国別分析
7.3.1.中国のアンチエイジング製品市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.1.2.2.性質別市場シェア分析
7.3.1.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.1.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.1.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.2.日本のアンチエイジング製品市場展望
7.3.2.1.市場規模・予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.2.2.2.性質別市場シェア分析
7.3.2.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.2.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.2.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.3.インドのアンチエイジング製品市場展望
7.3.3.1.市場規模・予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.3.2.2.性質別市場シェア分析
7.3.3.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.3.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.3.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.4.オーストラリアのアンチエイジング製品市場展望
7.3.4.1.市場規模・予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.4.2.2.性状別市場シェア分析
7.3.4.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.4.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.4.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.5.韓国のアンチエイジング製品市場展望
7.3.5.1.市場規模と予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.5.2.2.性質別市場シェア分析
7.3.5.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.5.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.5.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.6.インドネシアのアンチエイジング製品市場展望
7.3.6.1.市場規模・予測
7.3.6.1.1.金額ベース
7.3.6.2.市場シェアと予測
7.3.6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.3.6.2.2.性質別市場シェア分析
7.3.6.2.3.価格帯別市場シェア分析
7.3.6.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.6.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.欧州アンチエイジング製品市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.2.性質別市場シェア分析
8.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.6.国別市場シェア分析
8.3.ヨーロッパ国別分析
8.3.1.フランスのアンチエイジング製品市場展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.3.1.2.2.性質別市場シェア分析
8.3.1.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.3.1.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.1.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.2.イギリスのアンチエイジング製品市場展望
8.3.2.1.市場規模・予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.3.2.2.2.性質別市場シェア分析
8.3.2.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.3.2.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.2.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.3.イタリアのアンチエイジング製品市場展望
8.3.3.1.市場規模・予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.3.3.2.2.性質別市場シェア分析
8.3.3.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.3.3.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.3.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.4.ドイツのアンチエイジング製品市場展望
8.3.4.1.市場規模・予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.3.4.2.2.性質別市場シェア分析
8.3.4.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.3.4.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.4.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.5.スペインのアンチエイジング製品市場展望
8.3.5.1.市場規模・予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.3.5.2.2.性質別市場シェア分析
8.3.5.2.3.価格帯別市場シェア分析
8.3.5.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.5.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
9.南米のアンチエイジング製品市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.2.性質別市場シェア分析
9.2.3.価格帯別市場シェア分析
9.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.6.国別市場シェア分析
9.3.南米国別分析
9.3.1.アルゼンチンのアンチエイジング製品市場展望
9.3.1.1.市場規模・予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.3.1.2.2.性質別市場シェア分析
9.3.1.2.3.価格帯別市場シェア分析
9.3.1.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
9.3.1.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
9.3.2.コロンビアのアンチエイジング製品市場展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.3.2.2.2.性質別市場シェア分析
9.3.2.2.3.価格帯別市場シェア分析
9.3.2.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
9.3.2.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
9.3.3.ブラジルのアンチエイジング製品市場展望
9.3.3.1.市場規模・予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.3.3.2.2.性質別市場シェア分析
9.3.3.2.3.価格帯別市場シェア分析
9.3.3.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
9.3.3.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
10.中東・アフリカのアンチエイジング製品市場展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.2.性質別市場シェア分析
10.2.3.価格帯別市場シェア分析
10.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.6.国別市場シェア分析
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカのアンチエイジング製品市場展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.3.1.2.2.性質別市場シェア分析
10.3.1.2.3.価格帯別市場シェア分析
10.3.1.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.1.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.2.サウジアラビアのアンチエイジング製品市場展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.3.2.2.2.性質別市場シェア分析
10.3.2.2.3.価格帯別市場シェア分析
10.3.2.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.2.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.3.UAEのアンチエイジング製品市場展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.3.3.2.2.性質別市場シェア分析
10.3.3.2.3.価格帯別市場シェア分析
10.3.3.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.3.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.4.トルコのアンチエイジング製品市場展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.3.4.2.2.性質別市場シェア分析
10.3.4.2.3.価格帯別市場シェア分析
10.3.4.2.4.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.4.2.5.流通チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.推進要因
11.2.課題
12.COVID-19が世界のアンチエイジング製品市場に与える影響
12.1.影響評価モデル
12.1.1.影響を受ける主要セグメント
12.1.2.影響を受ける主要地域
12.1.3.影響を受ける主要国
13.市場動向
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.メルク KGaA
14.1.1.1.会社詳細
14.1.1.2.製品
14.1.1.3.財務(入手可能な限り)
14.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.1.5.最近の動向
14.1.1.6.主要経営陣
14.1.2.ロレアル S.A.
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.製品
14.1.2.3.財務(入手可能な限り)
14.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.2.5.最近の動向
14.1.2.6.主要経営陣
14.1.3.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
14.1.3.1.会社の詳細
14.1.3.2.製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.3.5.最近の動向
14.1.3.6.主要経営陣
14.1.4.ユニリーバPLC
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.4.5.最近の動向
14.1.4.6.主要経営陣
14.1.5.エスティ ローダー カンパニーズInc.
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.製品
14.1.5.3.財務(入手可能な限り)
14.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.5.5.最近の動向
14.1.5.6.主要経営陣
14.1.6.バイヤスドルフAG
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.製品
14.1.6.3.財務(入手可能な限り)
14.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.6.5.最近の動向
14.1.6.6.主要経営陣
14.1.7.株式会社資生堂
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.製品
14.1.7.3.財務(入手可能な限り)
14.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.7.5.最近の動向
14.1.7.6.主要経営陣
14.1.8.ヘリオス・ライフスタイル・プライベート・リミテッド
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.製品
14.1.8.3.財務(入手可能な限り)
14.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.8.5.最近の動向
14.1.8.6.主要経営陣
14.1.9.アミシ・コンシューマ・テクノロジー社
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.製品
14.1.9.3.財務(入手可能な限り)
14.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.9.5.最近の動向
14.1.9.6.主要経営陣
14.1.10.アザフラン・イノバシオン・リミテッド
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.製品
14.1.10.3.財務(入手可能な限り)
14.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.10.5.最近の動向
14.1.10.6.主要経営陣
15.戦略的提言/行動計画
15.1.重点分野
15.2.製品タイプ別ターゲット
15.3.性質別ターゲット
16.会社概要・免責事項

 

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Summary

Global Anti-Aging Products market was valued at USD 79.45 billion in 2024 and is expected to grow to USD 127.62 billion by 2030 with a CAGR of 8.51% during the forecast period. The Anti-Aging Products market is experiencing significant growth, including the increasing demand for age-defying solutions among consumers who seek to maintain a youthful appearance. Growing awareness about the benefits of skincare, coupled with advancements in technology and innovation in product formulations, has contributed to the market's expansion. Also, rising disposable incomes, particularly in emerging economies, have made these products more accessible to a wider demographic. The influence of social media and celebrity endorsements has also fueled consumer interest in anti-aging products. Also, the increasing focus on health and wellness, along with the aging global population, has further boosted demand for products that promote skin rejuvenation, reduce wrinkles, and enhance overall skin health.
Key Market Drivers
Rising Ageing Population
The rising aging population is a significant driver of the global anti-aging products market. As a part of this, according to the Population Reference Bureau, as of 2024, the number of Americans aged 65 and older will grow from 58 million in 2022 to 82 million by 2050 (a rise of 47%), with this age group’s proportion of the total population increasing from 17% to 23%.As life expectancy increases globally, the proportion of elderly individuals continues to rise, creating a growing demand for products that help manage the visible signs of aging. Older consumers are increasingly focused on maintaining a youthful appearance and addressing concerns such as wrinkles, fine lines, and skin elasticity. This demographic is more willing to invest in anti-aging solutions that promote skin rejuvenation, prevent skin damage, and maintain overall skin health. Furthermore, as the aging population becomes more informed about skincare and wellness, the demand for effective, high-quality anti-aging products grows. The aging population’s preference for non-invasive and preventive treatments, alongside greater access to skincare innovations, further propels the market's expansion. This demographic shift drives continuous research and development, leading to the introduction of new products and treatments tailored to meet the unique needs of older consumers.
Key Market Challenges
Regulatory Complexities
Regulatory complexities play a significant role in shaping the global anti-aging products market. As the demand for these products grows, regulatory bodies in various regions are implementing stringent guidelines and standards to ensure product safety, efficacy, and transparency. As a part of this, as of 2025, Assemblymember Alex Lee has introduced a new bill that seeks to ban the sale of specific anti-aging cosmetic products to those under 18 years of age. These regulations address the claims made by manufacturers, the ingredients used, and the overall formulation of anti-aging products. Compliance with these rules is essential for market approval and consumer trust. In some regions, like the European Union and the U.S., regulatory agencies such as the FDA (Food and Drug Administration) and EMA (European Medicines Agency) closely monitor the industry to prevent misleading claims and protect consumer health. While these regulations can create barriers to entry for new players, they also push manufacturers to innovate and create more effective, scientifically backed products. Also, regulatory standards on ethical practices, including cruelty-free testing and environmentally sustainable packaging, are further shaping the development of the anti-aging market, influencing both production and consumer preferences. Despite the complexities, these regulations ultimately help build consumer confidence, contributing to long-term market growth.
Key Market Trends
Increased Focus on Sustainability & Eco-Friendly Products
Increased focus on sustainability and eco-friendly products is a prominent trend in the global anti-aging products market. Consumers are becoming more environmentally conscious and are seeking brands that align with their values of sustainability. This shift in consumer preferences is driving companies to adopt eco-friendly practices, from sourcing natural and organic ingredients to using recyclable, biodegradable, or minimalistic packaging. Many brands are also moving towards cruelty-free formulations and ensuring their products are not tested on animals. In response to this growing demand, manufacturers are innovating by introducing plant-based and vegan anti-aging solutions, free from harmful chemicals and synthetic additives. Also, the rise in eco-consciousness is prompting brands to highlight their commitment to sustainable sourcing and environmentally responsible production methods. This trend is reshaping the market landscape as consumers prioritize products that not only benefit their skin but also contribute to the health of the planet, ultimately driving growth for eco-friendly anti-aging products.
Key Market Players
• Merck KGaA
• Loreal S.A.
• The Procter & Gamble Company
• Unilever PLC
• The Estée Lauder Companies Inc.
• Beiersdorf AG
• Shiseido Company, Limited
• Helios Lifestyle Private Limited
• Amishi Consumers Technologies Pvt Ltd
• Azafran Innovacion Ltd
Report Scope:
In this report, the Global Anti-Aging Products Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Anti-Aging Products Market, By Product Type:
o Skin Care
o Hair Care
o Others
• Anti-Aging Products Market, By Nature:
o Organic
o Regular
• Anti-Aging Products Market, By Price Range:
o Economy/Mass
o Premium
• Anti-Aging Products Market, By End User:
o Men
o Women
• Anti-Aging Products Market, By Distribution Channel:
o Supermarket & Hypermarket
o Convenience Stores
o Specialty Stores
o Online
o Others
• Anti-Aging Products Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Asia-Pacific
§ China
§ Japan
§ India
§ Australia
§ South Korea
§ Indonesia
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
o South America
§ Argentina
§ Colombia
§ Brazil
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Anti-Aging Products Market.
Available Customizations:
Global Anti-Aging Products Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customers
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Purchase Decision
5. Global Anti-Aging Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Skin Care, Hair Care, Others)
5.2.2. By Nature Market Share Analysis (Organic, Regular)
5.2.3. By Price Range Market Share Analysis (Economy/Mass, Premium)
5.2.4. By End User Market Share Analysis (Men, Women)
5.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket & Hypermarket, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, Others)
5.2.6. By Regional Market Share Analysis
5.2.6.1. North America Market Share Analysis
5.2.6.2. Europe Market Share Analysis
5.2.6.3. Asia Pacific Market Share Analysis
5.2.6.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.6.5. South America Market Share Analysis
5.2.7. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. Global Anti-Aging Products Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Nature Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Price Range Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.5. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Anti-Aging Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2. By Nature Market Share Analysis
6.2.3. By Price Range Market Share Analysis
6.2.4. By End User Market Share Analysis
6.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.6. By Country Market Share Analysis
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Anti-Aging Products Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.3.1.2.2. By Nature Market Share Analysis
6.3.1.2.3. By Price Range Market Share Analysis
6.3.1.2.4. By End User Market Share Analysis
6.3.1.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.3.2. Canada Anti-Aging Products Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.3.2.2.2. By Nature Market Share Analysis
6.3.2.2.3. By Price Range Market Share Analysis
6.3.2.2.4. By End User Market Share Analysis
6.3.2.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.3.3. Mexico Anti-Aging Products Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.3.3.2.2. By Nature Market Share Analysis
6.3.3.2.3. By Price Range Market Share Analysis
6.3.3.2.4. By End User Market Share Analysis
6.3.3.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Asia Pacific Anti-Aging Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.2.4. By End User Market Share Analysis
7.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.6. By Country Market Share Analysis
7.3. Asia Pacific: Country Analysis
7.3.1. China Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.1.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.1.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.1.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.1.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.3.2. Japan Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.2.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.2.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.2.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.2.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.3.3. India Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.3.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.3.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.3.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.3.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.3.4. Australia Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.4.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.4.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.4.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.4.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.3.5. South Korea Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.5.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.5.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.5.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.5.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.3.6. Indonesia Anti-Aging Products Market Outlook
7.3.6.1. Market Size & Forecast
7.3.6.1.1. By Value
7.3.6.2. Market Share & Forecast
7.3.6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.3.6.2.2. By Nature Market Share Analysis
7.3.6.2.3. By Price Range Market Share Analysis
7.3.6.2.4. By End User Market Share Analysis
7.3.6.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Europe Anti-Aging Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.2.4. By End User Market Share Analysis
8.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.6. By Country Market Share Analysis
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. France Anti-Aging Products Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.3.1.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.3.1.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.3.1.2.4. By End User Market Share Analysis
8.3.1.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.3.2. United Kingdom Anti-Aging Products Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.3.2.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.3.2.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.3.2.2.4. By End User Market Share Analysis
8.3.2.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.3.3. Italy Anti-Aging Products Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.3.3.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.3.3.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.3.3.2.4. By End User Market Share Analysis
8.3.3.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.3.4. Germany Anti-Aging Products Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.3.4.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.3.4.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.3.4.2.4. By End User Market Share Analysis
8.3.4.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.3.5. Spain Anti-Aging Products Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.3.5.2.2. By Nature Market Share Analysis
8.3.5.2.3. By Price Range Market Share Analysis
8.3.5.2.4. By End User Market Share Analysis
8.3.5.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. South America Anti-Aging Products Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.2. By Nature Market Share Analysis
9.2.3. By Price Range Market Share Analysis
9.2.4. By End User Market Share Analysis
9.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.6. By Country Market Share Analysis
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Argentina Anti-Aging Products Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.3.1.2.2. By Nature Market Share Analysis
9.3.1.2.3. By Price Range Market Share Analysis
9.3.1.2.4. By End User Market Share Analysis
9.3.1.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.3.2. Colombia Anti-Aging Products Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.3.2.2.2. By Nature Market Share Analysis
9.3.2.2.3. By Price Range Market Share Analysis
9.3.2.2.4. By End User Market Share Analysis
9.3.2.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
9.3.3. Brazil Anti-Aging Products Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.3.3.2.2. By Nature Market Share Analysis
9.3.3.2.3. By Price Range Market Share Analysis
9.3.3.2.4. By End User Market Share Analysis
9.3.3.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. Middle East & Africa Anti-Aging Products Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.2. By Nature Market Share Analysis
10.2.3. By Price Range Market Share Analysis
10.2.4. By End User Market Share Analysis
10.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.6. By Country Market Share Analysis
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. South Africa Anti-Aging Products Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.3.1.2.2. By Nature Market Share Analysis
10.3.1.2.3. By Price Range Market Share Analysis
10.3.1.2.4. By End User Market Share Analysis
10.3.1.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.3.2. Saudi Arabia Anti-Aging Products Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.3.2.2.2. By Nature Market Share Analysis
10.3.2.2.3. By Price Range Market Share Analysis
10.3.2.2.4. By End User Market Share Analysis
10.3.2.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.3.3. UAE Anti-Aging Products Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.3.3.2.2. By Nature Market Share Analysis
10.3.3.2.3. By Price Range Market Share Analysis
10.3.3.2.4. By End User Market Share Analysis
10.3.3.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
10.3.4. Turkey Anti-Aging Products Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.3.4.2.2. By Nature Market Share Analysis
10.3.4.2.3. By Price Range Market Share Analysis
10.3.4.2.4. By End User Market Share Analysis
10.3.4.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Impact of COVID-19 on Global Anti-Aging Products Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Region Impacted
12.1.3. Key Countries Impacted
13. Market Trends & Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. Merck KGaA
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.5. Recent Developments
14.1.1.6. Key Management Personnel
14.1.2. Loreal S.A.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.2.5. Recent Developments
14.1.2.6. Key Management Personnel
14.1.3. The Procter & Gamble Company
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.3.5. Recent Developments
14.1.3.6. Key Management Personnel
14.1.4. Unilever PLC
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.4.5. Recent Developments
14.1.4.6. Key Management Personnel
14.1.5. The Estée Lauder Companies Inc.
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.5.5. Recent Developments
14.1.5.6. Key Management Personnel
14.1.6. Beiersdorf AG
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.6.5. Recent Developments
14.1.6.6. Key Management Personnel
14.1.7. Shiseido Company, Limited
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.7.5. Recent Developments
14.1.7.6. Key Management Personnel
14.1.8. Helios Lifestyle Private Limited
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.8.5. Recent Developments
14.1.8.6. Key Management Personnel
14.1.9. Amishi Consumers Technologies Pvt Ltd
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.9.5. Recent Developments
14.1.9.6. Key Management Personnel
14.1.10. Azafran Innovacion Ltd
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.10.5. Recent Developments
14.1.10.6. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target By Product Type
15.3. Target By Nature
16. About Us & Disclaimer

 

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2025/04/11 10:26

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