ドイツ空気源ヒートポンプ市場:プロセス別(空気対空気(ダクト、ダクトレス)、空気対水(スプリット、一体型))、エンドユーザー別(住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(医療、オフィスなど))、販売チャネル別(配管工、ディーラー&業者、小売、直販、オンライン、その他(流通業者、建設業者など)、地域、企業別、予測・機会:2018〜2028FGermany Air Source Heat Pump Market By Process (Air to Air (Ducts, Ductless), Air to Water (Split, Integrated)), By End Use (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.), By Sales Channel (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F ドイツの空気源ヒートポンプ市場は、化石燃料の燃焼による二酸化炭素排出量の増加に対する社会的意識の高まりが牽引すると予想されます。温室効果ガス排出量の増加により、公害や地球温暖化が進んでいます。この... もっと見る
サマリードイツの空気源ヒートポンプ市場は、化石燃料の燃焼による二酸化炭素排出量の増加に対する社会的意識の高まりが牽引すると予想されます。温室効果ガス排出量の増加により、公害や地球温暖化が進んでいます。このような要因が重なることで、暖房用途での排出量削減のための主要技術として電気ヒートポンプの利用が促進され、予測期間中の市場成長が期待されます。空気熱源ヒートポンプは、電気を用いてある場所から別の場所に熱を移動させるために使用される装置である。ヒートポンプで熱は生産されません。ヒートポンプは熱を生産するのではなく、特定の場所を暖めたり冷やしたりするために熱を移動・分配します。 環境問題に対処する手段として、グリーンエネルギー管理システムや技術が重要視されるようになりました。このような対策は、この地域のヒートポンプ市場の拡大に有益な機会をもたらすと期待されています。例えば、2022年のドイツでは、ヒートポンプの販売台数が過去最高を記録しました。ドイツ暖房産業連盟(BDH)によると、同国は2022年上半期に25%多い新型ヒートポンプを納入した。生数は76,500台から96,000台に増加し、ヒートポンプの市場シェアは17%から21%に急増した。 しかし、暖房システムやその部品を製造する121社が加盟するドイツ暖房産業連盟では、ドイツの暖房産業が生み出す売上の約9割を彼らが占めているそうです。同様に、ヨーロッパでは、暖房産業が生み出す売上の60%を占めています。これは、ドイツの暖房産業が予測期間中に技術面でも商業面でも成長することを意味します。 企業は、顧客を惹きつけ、市場での存在感を高めるために、革新的な新製品を提供しています。メーカーは、顧客の需要を満たすために新製品の開発に注力しています。例えば、2021年3月、LGエレクトロニクスはドイツでホームエネルギーパッケージを発表しました。住宅や小規模事業所に熱とエネルギーを供給するため、ヒートポンプ、太陽光発電システム、バッテリーストレージを含むハイブリッドシステムです。同様に、2022年には、ダイキンがドイツでのヒートポンプ生産能力の拡大を発表した。同社はこの新たな投資により、現地の生産能力の成長を早めることが期待されます。 さらに、2022年8月、STIEBEL ELTRON GmbH & Co.KGは、ヒートポンプの生産活動を拡大し、2022年末までに80,000台以上を生産するために、594百万米ドルを投資すると発表しました。この投資戦略は、同地域における同社の市場プレゼンスと生産能力を強化することを目的としています。 インフラプロジェクトへの支出増が市場を押し上げる 用途別では、新連邦政府がインフラプロジェクトに投資していることから、住宅・商業分野向けのドイツヒートポンプ市場の拡大が予測されています。例えば、Global Construction Surveyによると、ドイツの建設産業は11.1%成長し、2022年には273,564百万米ドルに達すると予測されています。さらに、ドイツでは2021年に293,393戸の住居の建設が完了し、連邦政府はドイツで40万戸の新しい住居を建設するという目標を掲げており、エネルギーの無駄を減らし、温室効果ガスの排出を避け、費用対効果の高い省エネプロジェクトに対する需要が高まっています。それゆえ、政府は省エネの取り組みに対応するため、手頃な価格の住宅補助金を大幅に増額しており、これが予測期間中の市場需要を押し上げると予想されます。 エネルギー効率の高い製品への需要の増加 空気熱源ヒートポンプを使用する主な利点は、エネルギー効率に優れていることです。ドイツの電気ヒートポンプシステム市場は、エネルギー消費の増加とエネルギー効率の高いソリューションへのニーズの高まりによって支えられています。エネルギー情報局のデータによると、2021年の全米の電力消費量は535.14TWhであり、これを受けてエネルギー効率が重視されるようになりました。ガスヒーターの代替としてヒートポンプを使用し、エネルギーにかかる経費を削減することが、市場成長の原動力となることが期待されます。 市場のセグメント化 空気熱源ヒートポンプ市場は、プロセス、最終用途、販売チャネルに基づいてセグメント化されます。プロセスに基づき、市場は空対空(ダクト、ダクトレス)と空対水(分割、一体型)に分けられる。最終用途に基づくと、市場は住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(ヘルスケア、オフィスなど)に区分されます。販売チャネル別では、配管工、ディーラー&コントラクター、小売、直販、オンライン、その他(ディストリビューター、ビルダーなど)に細分化されています。 会社概要 Bosch Thermotechnik Gmbh.、Johnson Controls International Plc、Glen Dimplex Deutschland GmbH、Solarbayer GmbH、Viessmann Climate Solutions SE、Daikin Manufacturing Germany GmbH、STIEBEL ELTRON GmbH & Co.KG、Toshiba Europe Limited、三菱電機株式会社(ECODAN)、Carrier Corporation、Swegon Germany GmbHなどが、ドイツの空気源ヒートポンプ市場の成長を牽引する主要プレーヤーとして挙げられます。 レポートのスコープ 本レポートでは、ドイツの空気源ヒートポンプ市場を、業界動向のほか、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も紹介しています: - ドイツの空気源ヒートポンプ市場、プロセス別 o 空気から空気へ 空気から空気へ、空気から水へ - ドイツの空気熱源ヒートポンプ市場:エンドユース別 o 住居用 o ホテル&リゾート o ジム&スパ o 教育 o フードサービス o その他 - ドイツの空気熱源ヒートポンプ市場、販売チャネル別 o 配管業者 o ディーラー&コントラクター o 小売 o 直販 o オンライン o その他 - ドイツ空気源ヒートポンプ市場、地域別 o 南西部 o サウスイースト o ノースウェスト ノースイースト - 競合他社の状況 企業プロファイル:ドイツの空気源ヒートポンプ市場に参入している主要企業の詳細分析 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 企業情報 - 追加の市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. Germany Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)). 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. South West Market Share Analysis 5.2.4.2. South East Market Share Analysis 5.2.4.3. North West Market Share Analysis 5.2.4.4. North East Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Share Analysis 5.3. Germany Air Source Heat Pump Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Germany Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 7. Germany Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, more than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Surging infrastructure projects 8.1.2. Increasing demand for advanced space heating technologies 8.1.3. Reduce greenhouse gas emission 8.2. Challenge 8.2.1. Increasing competition level 8.2.2. Availability of substitute products 9. Impact of COVID-19 on Germany Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing demand for energy efficient system 10.2. Increasing e-commerce sector 10.3. Increasing promotional and marketing activities. 10.4. Growing demand for cost effective products. 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. Bosch Thermotechnik Gmbh 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Product & Services 13.1.1.3. Financials (As Reported) 13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Johnson Controls International Plc 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Product & Services 13.1.2.3. Financials (As Reported) 13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. Glen Dimplex Deutschland GmbH 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Product & Services 13.1.3.3. Financials (As Reported) 13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Solarbayer GmbH 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Product & Services 13.1.4.3. Financials (As Reported) 13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. Viessmann Climate Solutions SE 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Product & Services 13.1.5.3. Financials (As Reported) 13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. Daikin Manufacturing Germany GmbH 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Product & Services 13.1.6.3. Financials (As Reported) 13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. STIEBEL ELTRON GmbH & Co. KG 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Product & Services 13.1.7.3. Financials (As Reported) 13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. Toshiba Europe Limited 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Product & Services 13.1.8.3. Financials (As Reported) 13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. Mitsubishi Electric Corporation (ECODAN) 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Product & Services 13.1.9.3. Financials (As Reported) 13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. Carrier Corporation 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Product & Services 13.1.10.3. Financials (As Reported) 13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Process 14.3. Target Sales Channel 15. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Germany air source heat pump market is expected to be driven by increasing public awareness of the increased carbon footprint caused by fossil fuel combustion. The increased greenhouse gas emissions have resulted in an increase in pollution and global warming. This combination of factors will encourage the use of electric heat pumps as the primary technology for reducing emissions in heating applications, which is expected to drive market growth during the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. Germany Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)). 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. South West Market Share Analysis 5.2.4.2. South East Market Share Analysis 5.2.4.3. North West Market Share Analysis 5.2.4.4. North East Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Share Analysis 5.3. Germany Air Source Heat Pump Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Germany Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 7. Germany Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, more than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Surging infrastructure projects 8.1.2. Increasing demand for advanced space heating technologies 8.1.3. Reduce greenhouse gas emission 8.2. Challenge 8.2.1. Increasing competition level 8.2.2. Availability of substitute products 9. Impact of COVID-19 on Germany Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing demand for energy efficient system 10.2. Increasing e-commerce sector 10.3. Increasing promotional and marketing activities. 10.4. Growing demand for cost effective products. 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. Bosch Thermotechnik Gmbh 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Product & Services 13.1.1.3. Financials (As Reported) 13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Johnson Controls International Plc 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Product & Services 13.1.2.3. Financials (As Reported) 13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. Glen Dimplex Deutschland GmbH 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Product & Services 13.1.3.3. Financials (As Reported) 13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Solarbayer GmbH 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Product & Services 13.1.4.3. Financials (As Reported) 13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. Viessmann Climate Solutions SE 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Product & Services 13.1.5.3. Financials (As Reported) 13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. Daikin Manufacturing Germany GmbH 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Product & Services 13.1.6.3. Financials (As Reported) 13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. STIEBEL ELTRON GmbH & Co. KG 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Product & Services 13.1.7.3. Financials (As Reported) 13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. Toshiba Europe Limited 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Product & Services 13.1.8.3. Financials (As Reported) 13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. Mitsubishi Electric Corporation (ECODAN) 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Product & Services 13.1.9.3. Financials (As Reported) 13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. Carrier Corporation 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Product & Services 13.1.10.3. Financials (As Reported) 13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Process 14.3. Target Sales Channel 15. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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