フランス空気源ヒートポンプ市場:プロセス別(空気対空気(ダクト、ダクトレス)、空気対水(スプリット、一体型))、エンドユーザー別(住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(ヘルスケア、オフィスなど))、販売チャネル別(配管工、ディーラー&業者、小売、直販、オンライン、その他(流通、建設業者など))、地域、企業別、予測・機会:2018~2028FFrance Air Source Heat Pump Market By Process (Air to Air (Ducts, Ductless), Air to Water (Split, Integrated)), By End Use (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.)), By Sales Channel (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F フランスの空気熱源ヒートポンプ市場規模は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予測されています。フランスのヒートポンプ市場には、さまざまな要因が影響しています。エネルギーコスト、法律、国民の認識... もっと見る
サマリーフランスの空気熱源ヒートポンプ市場規模は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予測されています。フランスのヒートポンプ市場には、さまざまな要因が影響しています。エネルギーコスト、法律、国民の認識、他の暖房や冷房ソリューションと比較したヒートポンプの性能などが影響しています。技術開発により、より効率的で魅力的な製品が登場しています。様々な利点があるため、ヒートポンプは予測期間中にフランスで人気を集めると予想されます。ヒートポンプは、建物の外部に設置される冷房・暖房ソリューションです。ヒートポンプは熱を発生させず、熱を移動させます。ヒートポンプは、エアコンのように、暑い場所から必要な寒い部屋へ空気を移動させ、逆に家の中を暖めたり冷やしたりします。家の中が外より暑いときは、冷たい空気を送り込んで冷やし、寒いときはその逆をします。これらの機器は、空気を送り出すために電気を使い、熱を伝えるために冷媒を使います。そのため、どのような条件下でも、暖房器具やエアコンよりもエネルギー効率が高くなります。空気熱源ヒートポンプ(ASHP)は、そのプロセスによって、空気から水へのヒートポンプと空気から空気へのヒートポンプの2種類に大別することができます。空対水ヒートポンプでは、ポンプが家の外から空気中の熱を取り出します。一方、空対水ヒートポンプは、家の外から空気を運び、冷たい空気を熱い空気に変え、ファンコイルで家中に拡散させます。この仕組みは、夏場は逆に温風を冷風にすることも可能です。 エネルギーモニターが欧州ヒートポンプ協会(EHPA)のデータを分析したところ、フランスはヒートポンプの販売において欧州の主要市場であり、2020年には40万台近くが販売されるとされています。ヒートポンプは、技術的には広い温度範囲に対応することが可能です。25℃までの温度レベルで効果的に性能を発揮し、65℃では効率的に温水を供給することができる。 フランスでヒートポンプの市場が立ち上がったのは、フランスの建築基準によって新築の建物のエネルギー使用量が制限されたことがきっかけでした。このため、電気ヒーターは使用できなくなり、ヒートポンプへの道が開かれました。ヒートポンプがクリーンであると評価されたのも、ヒートポンプが地域排出ガスをゼロにするためです。ヒートポンプは、その用途の主流オプションと考えるべきほど普及しており、新築建物でのシェアは40%に達しています。ヒートポンプは数多くのメーカーから発売されており、ほとんどの施工業者がその設置に慣れています。空気-水ヒートポンプは、業界で成長を続けている。 フランスにおける政府の補助金制度が市場成長の原動力となる 2022年、環境大臣は、フランスがロシアの化石燃料輸出への依存度を下げるために、新しい家庭用ガスヒーターの設置に対する政府補助金の供給を停止し、ヒートポンプなどの再生可能エネルギー暖房への支援を強化すると発表しました。フランスは、ロシアのウクライナ侵攻による経済的影響に対処するために個人や企業を支援する政府の「レジリエンス戦略」の一環として、2027年までにロシアのガスと石油の輸入を停止する意向である。フランスは「MaPrimeRenov」補助金プログラムを変更し、化石燃料を使用する暖房器具からヒートポンプやバイオマス暖房器具(ハイブリッドシステムを含む)などの再生可能な暖房器具への切り替えを加速し、ガス需要を低下させます。また、フランスは、国家環境・エネルギー機関ADEME(Agence De La Transition Ecologique)を通じて、企業や自治体の再生可能な暖房への切り替えを促進するため、1億5000万ユーロを提供する予定です。そのため、フランス政府によるヒートポンプに対するさまざまなリベートが今後フランスで普及し、フランスでの空気熱源ヒートポンプの需要が高まると予想されます。 より効率的な暖房サービスの提供が市場成長を促進する 暖房システムを設計する際、エネルギー効率は極めて重要である。太陽エネルギーに次いで、ヒートポンプは家庭用暖房の選択肢として2番目に効果的です。さらに、ヒートポンプはより少ない電力で暖房を行うことができます。ヒートポンプは、ヒーター、炉、その他の電気抵抗加熱と比較して、住宅暖房費を最大50%節約するのに役立ちます。ヒートポンプは、夏場の湿度を下げるという点では、標準的なエアコンよりも少ないエネルギーで、快適な住まいを提供します。フランスでは、ヒートポンプの設置にかかる初期費用の削減、住宅改修に関する法律の簡素化、低所得者層でも空冷ヒートポンプ暖房に移行できるようなエネルギー証明書の提供などを進めており、フランス市場における他の冷暖房ソリューションに比べてエネルギー効率が高い空冷ヒートポンプの需要はさらに高まると思われます。 ヒートポンプの環境的利点が市場成長を促進 ヒートポンプは、CO2排出量とエネルギー料金の両方に影響を及ぼします。ヒートポンプを使っても、天然ガスを使っても、CO2は排出されます。しかし、ヒートポンプは、化石燃料を燃料とするヒーターに比べてCO2排出量が大幅に少なくなります。ヒートポンプの場合、変換作業が不要です。ヒートポンプの種類によって異なりますが、環境から熱エネルギーを吸収し、圧縮して効率を高め、必要な場所に移動させます。平均的なヒートポンプの効率は300%で、エネルギーの無駄を大幅に削減することができます。そのため、ヒートポンプは他のエネルギー源よりも環境に優しいと考えられています。さらに、ヒートポンプを暖房用に設置することで、温室効果ガスの排出量を削減できることもわかっています。したがって、化石燃料から再生可能エネルギーへのシフトにより、予測期間中にフランスでヒートポンプが普及し、フランスにおける空気熱源ヒートポンプの需要が増加すると予想されます。 市場のセグメント化 フランスの空気熱源ヒートポンプ市場は、プロセス、最終用途、販売チャネルに区分されます。プロセスに基づき、市場は空対空(ダクト、ダクトレス)と空対水(分割、一体型)に分けられる。エンドユーザーに基づくと、市場は住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(ヘルスケア、オフィスなど)に区分されます。販売チャネルに基づき、市場は配管工、ディーラー&コントラクター、小売、直販、オンライン、その他(販売業者、建設業者など)に分けられる。 市場参入企業 三菱電機ヨーロッパB.V.、Daikin Airconditioning France SAS、STIEBEL ELTRON GmbH & Co.KG(DE)、Groupe Atlantic、De Dietrich S.A.S.、Auer SAS、Panasonic Marketing Europe GmbH、Saunier Duval Eau Chaude Chauffage SAS, Airwell Residential SAS, Hitachi Europe Limitedがフランス空気源ヒートポンプ市場における主要市場プレーヤーです。 レポートのスコープ 本レポートでは、フランスの空気源ヒートポンプ市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - フランス空気源ヒートポンプ市場、プロセス別 o 空気から空気へ o 空気から水へ - フランスの空気源ヒートポンプ市場:エンドユース別 o 住宅用 o ホテル&リゾート o ジム&スパ 教育 o フードサービス o その他 - フランス空気源ヒートポンプ市場:販売チャネル別 o 配管業者 o ディーラー&コントラクター 小売業 o 直販 オンライン o その他 - フランス空気源ヒートポンプ市場、地域別 o 北フランス o 西フランス o 南フランス o 東フランス o 中央フランス 競合他社の状況 企業プロファイル:フランス空気源ヒートポンプ市場に進出している主要企業の詳細分析 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. France Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Northern France Market Share Analysis 5.2.4.2. Western France Market Share Analysis 5.2.4.3. Southern France Market Share Analysis 5.2.4.4. Eastern France Market Share Analysis 5.2.4.5. Central France Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. France Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. France Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 7. France Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, More than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rebates of Government 8.1.2. Requires Low Maintenance Cost 8.1.3. Advantage over Conventional Water Heating Systems 8.2. Challenges 8.2.1. High upfront cost 8.2.2. Issues in Extreme Cold Weather 9. Impact of COVID-19 on France Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Influence by Growing Environmental Concerns 10.2. Awareness Towards Public Policies 10.3. Rise in Environment Friendly Energy Solution 10.4. Availability of More Economical Solution for Cooling and Heating 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Landscape 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. Mitsubishi Electric Europe B.V. 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Products & Services 13.1.1.3. Financials (As Reported) 13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Daikin Airconditioning France SAS 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Products & Services 13.1.2.3. Financials (As Reported) 13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. STIEBEL ELTRON GmbH & Co. KG (DE) 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Products & Services 13.1.3.3. Financials (As Reported) 13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Groupe Atlantic 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Products & Services 13.1.4.3. Financials (As Reported) 13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. De Dietrich S.A.S. 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Products & Services 13.1.5.3. Financials (As Reported) 13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. Auer SAS 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Products & Services 13.1.6.3. Financials (As Reported) 13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. Panasonic Marketing Europe GmbH 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Products & Services 13.1.7.3. Financials (As Reported) 13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. Saunier Duval Eau Chaude Chauffage SAS 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Products & Services 13.1.8.3. Financials (As Reported) 13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. Airwell Residential SAS 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Products & Services 13.1.9.3. Financials (As Reported) 13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. Hitachi Europe Limited 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Products & Services 13.1.10.3. Financials (As Reported) 13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Process 14.3. Target End User 15. About Us & Disclaimer
SummaryThe France air source heat pump market size is anticipated to register an impressive CAGR during the forecast period. A variety of factors influence the heat pump market in France. Energy costs, laws, perceptions of the public, and heat pump performance compared to other heating or cooling solutions impact it. Technical development is leading to more efficient and attractive products. Due to their various benefits, heat pumps are expected to gain popularity in France during the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. France Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Northern France Market Share Analysis 5.2.4.2. Western France Market Share Analysis 5.2.4.3. Southern France Market Share Analysis 5.2.4.4. Eastern France Market Share Analysis 5.2.4.5. Central France Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. France Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. France Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 7. France Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, More than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rebates of Government 8.1.2. Requires Low Maintenance Cost 8.1.3. Advantage over Conventional Water Heating Systems 8.2. Challenges 8.2.1. High upfront cost 8.2.2. Issues in Extreme Cold Weather 9. Impact of COVID-19 on France Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Influence by Growing Environmental Concerns 10.2. Awareness Towards Public Policies 10.3. Rise in Environment Friendly Energy Solution 10.4. Availability of More Economical Solution for Cooling and Heating 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Landscape 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. Mitsubishi Electric Europe B.V. 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Products & Services 13.1.1.3. Financials (As Reported) 13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Daikin Airconditioning France SAS 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Products & Services 13.1.2.3. Financials (As Reported) 13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. STIEBEL ELTRON GmbH & Co. KG (DE) 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Products & Services 13.1.3.3. Financials (As Reported) 13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Groupe Atlantic 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Products & Services 13.1.4.3. Financials (As Reported) 13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. De Dietrich S.A.S. 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Products & Services 13.1.5.3. Financials (As Reported) 13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. Auer SAS 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Products & Services 13.1.6.3. Financials (As Reported) 13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. Panasonic Marketing Europe GmbH 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Products & Services 13.1.7.3. Financials (As Reported) 13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. Saunier Duval Eau Chaude Chauffage SAS 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Products & Services 13.1.8.3. Financials (As Reported) 13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. Airwell Residential SAS 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Products & Services 13.1.9.3. Financials (As Reported) 13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. Hitachi Europe Limited 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Products & Services 13.1.10.3. Financials (As Reported) 13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Process 14.3. Target End User 15. About Us & Disclaimer
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