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南米・中米のキュー管理システム市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(バーチャルキューイング、リニアキューイング)、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、用途別(BFSI、病院、小売店舗、公益事業者・空港、レストラン、官公庁、その他)


South & Central America Queue Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Virtual Queuing and Linear Queuing), Component (Solution and Services), and Application (BFSI, Hospitals, Retail Outlets, Utility Service Providers and Airports, Restaurants, Government Offices, and Others)

中南米の待ち行列管理システム市場は、2022年には2,539万米ドルと評価され、2030年には3,307万米ドルに達すると予測されている。 仮想キューシステムへの需要の高まりが中南米のキュー管理システム市場を牽引 ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年3月14日 US$3,550
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サマリー

中南米の待ち行列管理システム市場は、2022年には2,539万米ドルと評価され、2030年には3,307万米ドルに達すると予測されている。

仮想キューシステムへの需要の高まりが中南米のキュー管理システム市場を牽引

国連経済社会局によると、総人口は2030年には86億人、2050年には98億人に達すると予想されている。また、毎年8,300万人が世界の人口に加わっており、人口の増加傾向は今後も続くと予想されている。人口の増加に伴い、医療、銀行・金融、官公庁、小売店など、さまざまなビジネスからサービスを求める個人も増加すると思われる。これに関連して、数多くのサービス・プロバイダーが、待ち行列を効率的に管理するために様々な線形待ち行列管理ソリューションを採用している。しかし、医療施設や空港、官公庁などでは、依然として長い待ち行列が定期的に発生している。様々な企業における待ち行列を減らす試みとして、待ち行列管理システムの市場参入企業数社は、顧客が待ち行列の状況に関する情報を収集できるようにする仮想待ち行列システムを革新・設計している。仮想待ち行列システムは、顧客が遠隔で待つことを可能にするシステムであるため、上記の分野の間で需要が徐々に高まっている。これは、スマート・テクノロジーの利用によって実現される。顧客は、店外に設置されたQRコードをスキャンし、電子トークン(e-token)番号または待ち行列番号を受け取ることができる。このような利点から、仮想待ち行列システムに対する需要は増加傾向にあり、今後数年間は中南米の待ち行列管理システム市場の活性化につながると予想される。

中南米キュー管理システム市場概要

南米のキュー管理システム市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他のSAMに区分される。同地域では急速な都市化が進み、ショッピングモール、レクリエーションセンター、教育機関、オフィスビル、病院などの新しい商業スペースが開発された。このような建物の建設が増加することで、効率的な待ち行列管理システムの需要が高まると予想される。しかし、この地域のいくつかの国では、様々な産業で技術的に高度な自動化ソリューションを利用するために必要なインフラやリソースが不足している。多くの障害がある中、政府による好意的な措置は、持続可能なペースで、特にヘルスケア、小売、BFSIなどの様々な産業における開発を促進している。2019年10月、Qmaticは南米におけるプレゼンスを強化するため、Agia Technologyと提携した。このパートナーシップ契約により、Qmaticはクラウドベースのソリューション、価値あるデータインサイトソリューション、合理化されたカスタマージャーニー、スマートなキュー管理システムを提供することで、Agia Technologyのカスタマーエクスペリエンス提供を改善することができる。このように、これらの産業における技術開発の高まりは、この地域全体で待ち行列管理システムの採用を増加させている。

さらに、CEPALが発表した報告書によると、南米では空港インフラのキャパシティ・ギャップを埋めるために、2016~2040年の間に総額532億米ドルの投資が必要である。この課題に対応するため、政府だけでなく航空インフラのコンセッショナーも、待ち行列管理システムの設置を含む空港開発プロジェクトに多額の投資を行うことに注力している。したがって、投資の増加は、予測期間中、この地域全体の待ち行列管理システムの需要を押し上げると予想される。

南米・中米のキュー管理システム市場の収益と2030年までの予測(US$ Million)

中南米の待ち行列管理システム市場のセグメンテーション

中南米のキュー管理システム市場は、タイプ、コンポーネント、アプリケーション、国別にセグメント化されている。

タイプ別に見ると、中南米のキュー管理システム市場はバーチャルキューイングとリニアキューイングに二分される。2022年には仮想キューイングセグメントがより大きなシェアを占めている。

コンポーネント別では、中南米のキュー管理システム市場はソリューションとサービスに二分される。2022年にはソリューションセグメントのシェアが拡大。

アプリケーション別では、中南米の待ち行列管理システム市場は、BFSI、病院、小売店、公共サービスプロバイダーや空港、レストラン、官公庁、その他に区分される。2022年にはBFSIセグメントが最大のシェアを占めている。

国別では、南中米の待ち行列管理システム市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他の地域に区分される。ブラジルは2022年に南中米のキュー管理システム市場を支配した。

Q-MATIC Group AB社、Qminder Ltd社、Q-nomy Inc社、Wavetec社、Advantech Co Ltd社は、南中米のキュー管理システム市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.中南米のキュー管理システム市場展望
4.1 概要
4.2 中南米PEST分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 バリューチェーンのベンダー一覧:
5.中南米のキュー管理システム市場:主要産業ダイナミクス
5.1 推進要因
5.1.1 様々なセクターにおけるサービス品質向上への注目の高まり
5.1.2 医療分野における需要の増加
5.1.3 顧客トラフィックの管理と顧客維持のための採用増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 世界的な電子商取引の著しい成長
5.2.2 BFSIセクターによるモバイルアプリの進化
5.3 市場機会
5.3.1 キュー管理システムへの人工知能の導入
5.4 今後の動向
5.4.1 仮想キューシステムに対する需要の高まり
5.5 推進要因と阻害要因の影響:
6.キューマネジメントシステム市場:中南米市場分析
6.1 南米・中米のキュー管理システム市場収益(US$ Million)、2022年~2030年
6.2 南米・中南米のキュー管理システム市場の予測と分析
7.中南米のキュー管理システム市場分析:タイプ
7.1 仮想キューイング
7.1.1 概要
7.1.2 仮想キューイング市場の2030年までの収益と予測(百万米ドル)
7.2 リニアキューイング
7.2.1 概要
7.2.2 リニアキューイング市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.中南米キューマネジメントシステム市場分析-コンポーネント
8.1 ソリューション
8.1.1 概要
8.1.2 ソリューション市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 サービス
8.2.1 概要
8.2.2 サービス市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.中南米キュー管理システム市場分析:用途別
9.1 BFSI
9.1.1 概要
9.1.2 BFSI市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.2 病院
9.2.1 概要
9.2.2 病院市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 小売アウトレット
9.3.1 概要
9.3.2 小売アウトレット市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 公共サービスプロバイダーと空港
9.4.1 概要
9.4.2 ユーティリティサービスプロバイダーと空港の市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.5 レストラン
9.5.1 概要
9.5.2 レストラン市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.6 官公庁
9.6.1 概要
9.6.2 官庁市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.7 その他
9.7.1 概要
9.7.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.中南米キューマネジメントシステム市場:国別分析
10.1 概要
10.1.1 南米・中南米のキュー管理システム市場:国別売上高と予測・分析
10.1.1.1 ブラジル2030年までの中南米キュー管理システム市場収入と予測(US$ Mn)
10.1.1.1.1 ブラジル中南米キュー管理システム市場のタイプ別内訳
10.1.1.1.2 ブラジル:キュー管理システムのタイプ別市場中南米:キュー管理システムのコンポーネント別市場
10.1.1.1.3 ブラジル:キュー管理システムのタイプ別市場中南米キュー管理システム市場:アプリケーション別内訳
10.1.1.2 アルゼンチン:中南米キュー管理システム市場の2030年までの収益予測(US$ Mn)
10.1.1.2.1 アルゼンチン:中南米キュー管理システム市場タイプ別内訳
10.1.1.2.2 アルゼンチン:中南米キュー管理システム市場 コンポーネント別内訳
10.1.1.2.3 アルゼンチン:中南米キュー管理システム市場用途別内訳
10.1.1.3 その他の国:中南米中南米:キュー管理システムの2030年までの市場収益予測(US$ Mn)
10.1.1.3.1 南米と中米のその他地域:南中米のキュー管理システム市場のタイプ別内訳
10.1.1.3.2 南米と中米のその他地域:中南米:キュー管理システム市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.3.3 その他の中南米:キュー管理システム市場のコンポーネント別内訳中南米:キュー管理システム市場の用途別内訳
11.競争環境
11.1 主要企業別ヒートマップ分析
11.2 企業のポジショニングと集中度
12.キューマネジメントシステム市場 産業展望
12.1 概要
12.2 市場イニシアティブ
12.3 製品開発
13.企業プロフィール
13.1 Q-MATIC Group AB
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要開発
13.2 Qminder Ltd.
13.2.1 主要事実
13.2.2 事業内容
13.2.3 製品とサービス
13.2.4 財務概要
13.2.5 SWOT分析
13.2.6 主要開発
13.3 キューノミー株式会社
13.3.1 主要事実
13.3.2 事業内容
13.3.3 製品とサービス
13.3.4 財務概要
13.3.5 SWOT分析
13.3.6 主要開発
13.4 ウェーブテック
13.4.1 主要事実
13.4.2 事業内容
13.4.3 製品とサービス
13.4.4 財務概要
13.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要な開発
13.5 アドバンテック
13.5.1 主要データ
13.5.2 事業内容
13.5.3 製品とサービス
13.5.4 財務概要
13.5.5 SWOT分析
13.5.6 主要開発
14.付録
14.1 単語索引

 

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Summary

The South & Central America queue management system market was valued at US$ 25.39 million in 2022 and is expected to reach US$ 33.07 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 3.4% from 2022 to 2030.

Escalating Demand for Virtual Queue System Drives South & Central America Queue Management System Market

According to the United Nations Department of Economic and Social Affairs, the total population is expected to reach 8.6 billion and 9.8 billion by 2030 and 2050, respectively. The data also represented that ~83 million people are being added to the world's population annually, and the upward trend in population size is anticipated to continue to rise in the coming years. With the rise in population, individuals seeking services from various businesses such as healthcare, banking & financial, government offices, and retail outlets are also likely to increase. Pertaining to this, numerous service providers have adopted various linear queuing management solutions to manage the queue efficiently. However, healthcare facilities, airports, and government offices still witness long queues of customers on a regular basis. In an attempt to reduce queues at various businesses, several queue management system market players are innovating and designing virtual queue systems, which enable customers to gather information about their queue status. The demand for the virtual queue system is gradually increasing among the above-mentioned sectors as this system allows customers to wait remotely. This is achieved through the use of smart technologies. Customers scan QR codes placed outside the premise and are able to receive an electronic token (e-token) number or queuing number, which can be used to gather information on queuing status. Thus, attributing to these benefits, the demand for virtual queuing systems is on the rise, which is anticipated to fuel the South & Central America queue management system market in the coming years.

South & Central America Queue Management System Market Overview

The South America queue management system market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of SAM. The region witnessed rapid urbanization, which has resulted in the development of new commercial spaces, including shopping malls, recreation centers, educational institutes, office buildings, and hospitals, among others. The rise in the construction of such buildings is expected to create a demand for efficient queue management systems. However, several countries in the region lack the infrastructure and resources required for utilizing technologically advanced automation solutions in various industries. Favorable measures by governments, amid many obstacles, are facilitating developments in various industries, especially healthcare, retail, and BFSI, at a sustainable pace. In October 2019, Qmatic partnered with Agia Technology to strengthen its presence in South America. The partnership agreement allows Qmatic to improve Agia Technology's customer experience offerings by delivering cloud-based solutions, valuable data insight solutions, streamlined customer journeys, and smart queue management systems. Thus, rising technological developments in these industries are increasing the adoption of queue management systems across the region.

Further, as per a report published by CEPAL, South America requires a total investment of US$ 53.2 billion during 2016-2040 to fill the capacity gap in airport infrastructure. To meet this challenge, governments, as well as air infrastructure concessionaires, are focusing on making significant investments in airport development projects, including the installation of queue management systems. Thus, the rise in investments is expected to boost the demand for queue management systems across the region during the forecast period.

South & Central America Queue Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

South & Central America Queue Management System Market Segmentation

The South & Central America queue management system market is segmented based on type, component, application, and country.

Based on type, the South & Central America queue management system market is bifurcated into virtual queuing and linear queuing. The virtual queuing segment held a larger share in 2022.

By component, the South & Central America queue management system market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share in 2022.

By application, the South & Central America queue management system market is segmented into BFSI, hospitals, retail outlets, utility service providers and airports, restaurants, government offices, and others. The BFSI segment held the largest share in 2022.

Based on country, the South & Central America queue management system market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America queue management system market in 2022.

Q-MATIC Group AB, Qminder Ltd, Q-nomy Inc, Wavetec, and Advantech Co Ltd are some of the leading companies operating in the South & Central America queue management system market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America Queue Management System Market Landscape
4.1 Overview
4.2 South & Central America PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in Value Chain:
5. South & Central America Queue Management System Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Rising Focus on Service Quality Enhancement in Various Sectors
5.1.2 Increasing Demand in Healthcare Sector
5.1.3 Increasing Adoption to Manage Customer Traffic and Retain Customers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Tremendous Growth in E-commerce Worldwide
5.2.2 Evolution of Mobile Apps by BFSI Sector
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Implementing Artificial Intelligence in Queue Management System
5.4 Future Trends
5.4.1 Escalating Demand for Virtual Queue System
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Queue Management System Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America Queue Management System Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 South & Central America Queue Management System Market Forecast and Analysis
7. South & Central America Queue Management System Market Analysis - Type
7.1 Virtual Queuing
7.1.1 Overview
7.1.2 Virtual Queuing Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
7.2 Linear Queuing
7.2.1 Overview
7.2.2 Linear Queuing Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8. South & Central America Queue Management System Market Analysis - Component
8.1 Solution
8.1.1 Overview
8.1.2 Solution Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.2 Services
8.2.1 Overview
8.2.2 Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9. South & Central America Queue Management System Market Analysis - Application
9.1 BFSI
9.1.1 Overview
9.1.2 BFSI Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.2 Hospitals
9.2.1 Overview
9.2.2 Hospitals Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.3 Retail Outlets
9.3.1 Overview
9.3.2 Retail Outlets Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.4 Utility Service Providers and Airports
9.4.1 Overview
9.4.2 Utility Service Providers and Airports Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.5 Restaurants
9.5.1 Overview
9.5.2 Restaurants Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.6 Government Offices
9.6.1 Overview
9.6.2 Government Offices Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.7 Others
9.7.1 Overview
9.7.2 Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10. South & Central America Queue Management System Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1 South & Central America Queue Management System Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.1.1 Brazil: South & Central America Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 Brazil: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.1.1.2 Brazil: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.1.1.3 Brazil: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Application
10.1.1.2 Argentina: South & Central America Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 Argentina: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 Argentina: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.1.2.3 Argentina: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Application
10.1.1.3 Rest of South & Central America: South & Central America Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Rest of South & Central America: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Rest of South & Central America: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.1.3.3 Rest of South & Central America: South & Central America Queue Management System Market Breakdown by Application
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis By Key Players
11.2 Company Positioning & Concentration
12. Queue Management System Market Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Market Initiative
12.3 Product Development
13. Company Profiles
13.1 Q-MATIC Group AB
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Qminder Ltd
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Q-nomy Inc
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Wavetec
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Advantech Co Ltd
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 Word Index

 

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