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中東・アフリカのキュー管理システム市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(バーチャルキューイング、リニアキューイング)、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、用途別(BFSI、病院、小売店舗、公益事業者・空港、レストラン、官公庁、その他)


Middle East & Africa Queue Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Virtual Queuing and Linear Queuing), Component (Solution and Services), and Application (BFSI, Hospitals, Retail Outlets, Utility Service Providers and Airports, Restaurants, Government Offices, and Others)

中東・アフリカの待ち行列管理システム市場は、2022年には4,523万米ドルと評価され、2030年には6,236万米ドルに達すると予測されている。 様々なセクターにおけるサービス品質向上への注目の高まりが中東・ア... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年3月14日 US$3,550
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サマリー

中東・アフリカの待ち行列管理システム市場は、2022年には4,523万米ドルと評価され、2030年には6,236万米ドルに達すると予測されている。

様々なセクターにおけるサービス品質向上への注目の高まりが中東・アフリカのキュー管理システム市場を牽引

人口の急激な増加により、病院、小売店、診療所、空港、その他の施設で顧客の待ち行列が増加している。人口増加の結果、整理されていない待ち行列が発生し、群衆の間で不満が募り、サービス品質が悪化している。また、ピーク時には行列が急増し、スタッフが手作業で行列を管理しようとするため、サービスの質が低下する。2022年1月のミッドランズ・テクニカル・カレッジのデータによると、企業はサービスの悪さや顧客の不満によって潜在顧客を失っている。同データによると、顧客サービスの低下は、長蛇の列、コスト削減戦略、顧客の要望の理解不足、成長のために顧客満足度を犠牲にすることなどが原因で、年間750億米ドルから1兆6000億米ドルもの損失をビジネスに与えていると推定されている。このような収益の損失は今後数年間で増加すると予測され、顧客の嗜好が競合他社の製品にシフトするため、潜在的な顧客を失うことになる。サービス・プロバイダーの間では、業種を問わず、サービス品質の向上が最も重要視されている。待ち行列を効率的に管理し、サービス品質を向上させる目的で、各サービス・プロバイダーは待ち行列管理ソリューションを選択しています。

自動待ち行列システムによって、顧客は自分の都合に合わせて待ち行列の状況を確認することができ、さらに待ち時間を他の仕事に活用することができる。Wavetec社やQmatic社など、いくつかのサービス・プロバイダーは、自動待ち行列管理システムを調達・設置しており、買い物客や顧客に自動的に次の利用しやすいカウンターへの移動を要請している。これにより、ワークフローが楽になり、顧客の待ち時間が短縮され、スタッフと顧客の相互作用が改善されるため、サービスの質が向上する。このように、待ち行列管理システムのこうした利点は、業界を問わず、かなりの数のサービス・プロバイダーを惹きつけている。

旅客数が増加の一途をたどる中、空港では、長蛇の列を管理するための革新的なソリューションに対する継続的な需要が課題となっている。国際航空運送協会(IATA)によると、2023年3月の航空輸送量は世界全体で52.4%増加し、これは消費者の間で旅行における航空施設に対する嗜好が高まっていることを示している。空港は、発券カウンター、審査エリア、税関セクションで整理された待ち行列を維持するという大きな課題に直面している。そのため、旅客のスループットを緩和し、サービス効率と投資収益率(ROI)を向上させる高度なソリューションに対する需要が高まっている。その結果、空港では待ち行列管理システムの導入が増加している。

このように、さまざまな部門におけるサービス品質向上への注目の高まりが、中東・アフリカの待ち行列管理システム市場の成長を後押ししている。

中東・アフリカのキュー管理システム市場概要

中東・アフリカの各国政府は、先進技術の導入に向けて様々な政策や規制を実施している。そのため、中東・アフリカではデジタル化が進み、先端技術の利用が増加しており、市場を牽引している。例えば、サウジアラビアのデータ・人工知能庁は、ビジョン2030の目標を達成するためにデータとAIの貢献を最大化するための新しい知的財産法を起草した。このように、ヘルスケア、BFSI、小売、その他の産業におけるAI技術の採用は、中東・アフリカの待ち行列管理システム市場成長の機会を生み出している。

中東・アフリカのキュー管理システム市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

中東・アフリカのキュー管理システム市場細分化

中東・アフリカのキュー管理システム市場は、タイプ、コンポーネント、アプリケーション、国によって区分される。

タイプ別に見ると、中東・アフリカのキュー管理システム市場はバーチャルキューイングとリニアキューイングに二分される。2022年には仮想キューイングセグメントがより大きなシェアを占めている。

コンポーネント別では、中東・アフリカのキュー管理システム市場はソリューションとサービスに二分される。2022年にはソリューションセグメントのシェアが拡大。

用途別では、中東・アフリカの待ち行列管理システム市場は、BFSI、病院、小売店、公益事業者・空港、レストラン、官公庁、その他に区分される。2022年にはBFSIセグメントが最大のシェアを占めている。

国別では、中東&アフリカのキュー管理システム市場は、南アフリカ、サウジアラビア、UAE、中東&アフリカのその他に区分される。UAEは2022年に中東&アフリカのキュー管理システム市場を支配した。

Q-MATIC Group AB、Q-nomy Inc、Wavetec、Aurionpro Solutions Ltd、Advantech Co Ltd、Skiplino、SEDCO Co Ltdは、中東・アフリカのキュー管理システム市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.中東&アフリカのキュー管理システム市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.中東・アフリカのキュー管理システム市場:主要産業ダイナミクス
5.1 推進要因
5.1.1 様々なセクターにおけるサービス品質向上への注目の高まり
5.1.2 医療分野における需要の増加
5.1.3 顧客トラフィックの管理と顧客維持のための採用増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 世界的な電子商取引の著しい成長
5.2.2 BFSIセクターによるモバイルアプリの進化
5.3 市場機会
5.3.1 キュー管理システムへの人工知能の導入
5.4 今後の動向
5.4.1 仮想キューシステムに対する需要の高まり
5.5 推進要因と阻害要因の影響:
6.キュー管理システム市場:中東・アフリカ市場分析
6.1 中東・アフリカのキュー管理システム市場収益(百万米ドル)、2022年~2030年
6.2 中東・アフリカのキュー管理システム市場の予測と分析
7.中東・アフリカのキュー管理システム市場分析:タイプ
7.1 仮想キューイング
7.1.1 概要
7.1.2 仮想キューイング市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.2 リニアキューイング
7.2.1 概要
7.2.2 リニアキューイング市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.中東・アフリカのキュー管理システム市場分析-コンポーネント
8.1 ソリューション
8.1.1 概要
8.1.2 ソリューション市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 サービス
8.2.1 概要
8.2.2 サービス市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.中東・アフリカのキュー管理システム市場分析:用途
9.1 BFSI
9.1.1 概要
9.1.2 BFSI市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.2 病院
9.2.1 概要
9.2.2 病院市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 小売アウトレット
9.3.1 概要
9.3.2 小売アウトレット市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 公共サービスプロバイダーと空港
9.4.1 概要
9.4.2 ユーティリティサービスプロバイダーと空港の市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.5 レストラン
9.5.1 概要
9.5.2 レストラン市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.6 官公庁
9.6.1 概要
9.6.2 官庁市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.7 その他
9.7.1 概要
9.7.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.中東・アフリカのキュー管理システム市場 - 国別分析
10.1 概要
10.1.1 中東・アフリカのキュー管理システム市場概観
10.1.2 中東・アフリカのキュー管理システム市場収入と予測・分析-国別
10.1.2.1 南アフリカ中東&アフリカのキュー管理システム市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.1.1 南アフリカ:中東&アフリカのキュー管理システム市場のタイプ別内訳
10.1.2.1.2 南アフリカ:中東&アフリカのキュー管理システム市場のコンポーネント別内訳
10.1.2.1.3 南アフリカ:コンポーネント別キュー管理システム市場中東&アフリカのキュー管理システム市場の用途別内訳
10.1.2.2 サウジアラビア中東&アフリカのキュー管理システム市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.2.1 サウジアラビア:中東&アフリカのキュー管理システム市場のタイプ別内訳
10.1.2.2.2 サウジアラビア:中東・アフリカのキュー管理システム市場中東&アフリカのキュー管理システム市場:コンポーネント別
10.1.2.2.3 サウジアラビア:コンポーネント別キュー管理システム市場中東&アフリカのキュー管理システム市場:用途別内訳
10.1.2.3 UAE:中東・アフリカのキュー管理システム市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.3.1 UAE:中東・アフリカのキュー管理システム市場のタイプ別内訳
10.1.2.3.2 UAE:中東&アフリカ:キュー管理システム市場のコンポーネント別内訳
10.1.2.3.3 UAE:中東・アフリカのキュー管理システム市場中東&アフリカのキュー管理システム市場:用途別内訳
10.1.2.4 その他の中東・アフリカ地域中東&アフリカ:キュー管理システムの2030年までの市場収益予測(US$ Mn)
10.1.2.4.1 中東・アフリカのその他地域中東&アフリカ:キュー管理システムの市場タイプ別内訳
10.1.2.4.2 その他の中東・アフリカ地域:キュー管理システム市場タイプ別内訳中東&アフリカ:キュー管理システム市場のコンポーネント別内訳
10.1.2.4.3 中東およびアフリカのその他地域中東&アフリカ:キュー管理システム市場の用途別内訳
11.競争環境
11.1 主要企業別ヒートマップ分析
11.2 企業のポジショニングと集中度
12.キューマネジメントシステム市場 産業展望
12.1 概要
12.2 市場イニシアティブ
12.3 製品開発
13.企業プロフィール
13.1 Q-MATIC Group AB
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要な開発
13.2 株式会社キューノミー
13.2.1 主要事実
13.2.2 事業内容
13.2.3 製品とサービス
13.2.4 財務概要
13.2.5 SWOT分析
13.2.6 主要開発
13.3 ウェーブテック
13.3.1 主要事実
13.3.2 事業内容
13.3.3 製品とサービス
13.3.4 財務概要
13.3.5 SWOT分析
13.3.6 主要開発
13.4 スキプリノ
13.4.1 主要事実
13.4.2 事業内容
13.4.3 製品とサービス
13.4.4 財務概要
13.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要開発
13.5 Aurionpro Solutions Ltd.
13.5.1 主要事実
13.5.2 事業内容
13.5.3 製品とサービス
13.5.4 財務概要
13.5.5 SWOT分析
13.5.6 主要な開発
13.6 アドバンテック
13.6.1 主要事実
13.6.2 事業内容
13.6.3 製品とサービス
13.6.4 財務概要
13.6.5 SWOT分析
13.6.6 主要開発
13.7 株式会社セドコ
13.7.1 主要事実
13.7.2 事業内容
13.7.3 製品とサービス
13.7.4 財務概要
13.7.5 SWOT分析
13.7.6 主要開発
14.付録
14.1 単語索引

 

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Summary

The Middle East & Africa queue management system market was valued at US$ 45.23 million in 2022 and is expected to reach US$ 62.36 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 4.1% from 2022 to 2030.

Rising Focus on Service Quality Enhancement in Various Sectors Drive Middle East & Africa Queue Management System Market

The rapid growth in population is increasing customers queues in hospitals, retail shops, clinics, airports, and other facilities. The growing population has resulted an unorganized queue, which cause frustration among the crowd and deteriorate the service quality. In addition, at the time of peak business hours, the rush in the queue continues to surge, and this results in loss of service quality as the staff tries to manage the queue manually. According to Midlands Technical College data of January 2022, companies are losing their potential customers due to poor service and customer dissatisfaction. The data estimated that poor customer service incurred a loss on business, ranging from US$ 75 billion to US$ 1.6 trillion per year, owing to long queues, cost-cutting strategies, lack of understanding of customer desires, and sacrificing customer satisfaction for growth, among other issues. This loss in revenue is projected to increase in the coming years, which shifts customer preference to competitors' products, thus resulting in the loss of potential customers. Offering enhanced service quality is of utmost importance among service providers, irrespective of the industry. With an objective to efficiently manage the queue and improve service quality, respective service providers opt for queue management solutions.

Automated queuing systems enable customers to check their queuing status at their convenience, which further allows them to utilize the waiting time on other work. Several service providers such as Wavetec, and Qmatic have procured and installed automated queue management systems, which automatically request shoppers/customers to move toward the next accessible counter. This eases the workflow, reduces customer waiting time, and improves staff and customer interaction, thereby upgrading the service quality. Thus, these benefits of the queue management system attract a significant number of service providers across industries.

As the passenger count continues to escalate, airports are challenged with the continuous demand for innovative solutions to control long queues. Per the International Air Transport Association (IATA), in March 2023, air traffic increased by 52.4% globally, which indicates an increased preference for airways facilities among consumers for traveling. Airports face a significant challenge in maintaining an organized queue at the ticketing counter, screening area, and customs section. Hence, there is a high demand for sophisticated solutions that enable the easing of passenger throughput, thereby enhancing service efficiency and return on investment (ROI). As a result, the adoption of the queue management system is on the rise among airports.

Thus, the rising focus on service quality enhancement in various sectors drives the growth of the Middle East & Africa queue management system market.

Middle East & Africa Queue Management System Market Overview

Governments of various countries in the Middle East & Africa are implementing various policies and regulations towards the adoption of advanced technologies. Hence, growing digitization and increasing use of advanced technologies in the Middle East & Africa are driving the market. For instance, the Saudi Data and Artificial Intelligence Authority drafted a new intellectual property law for maximizing data and AI's contribution to meet the objectives of Vision 2030. Thus, the adoption of AI technology in healthcare, BFSI, retail, and other industries is creating opportunities for the Middle East & Africa queue management system market growth.

Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Middle East & Africa Queue Management System Market Segmentation

The Middle East & Africa queue management system market is segmented based on type, component, application, and country.

Based on type, the Middle East & Africa queue management system market is bifurcated into virtual queuing and linear queuing. The virtual queuing segment held a larger share in 2022.

By component, the Middle East & Africa queue management system market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share in 2022.

By application, the Middle East & Africa queue management system market is segmented into BFSI, hospitals, retail outlets, utility service providers and airports, restaurants, government offices, and others. The BFSI segment held the largest share in 2022.

Based on country, the Middle East & Africa queue management system market is segmented into South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and the Rest of Middle East & Africa. The UAE dominated the Middle East & Africa queue management system market in 2022.

Q-MATIC Group AB, Q-nomy Inc, Wavetec, Aurionpro Solutions Ltd, Advantech Co Ltd, Skiplino, and SEDCO Co Ltd are some of the leading companies operating in the Middle East & Africa queue management system market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Middle East & Africa Queue Management System Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain:
5. Middle East & Africa Queue Management System Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Rising Focus on Service Quality Enhancement in Various Sectors
5.1.2 Increasing Demand in Healthcare Sector
5.1.3 Increasing Adoption to Manage Customer Traffic and Retain Customers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Tremendous Growth in E-commerce Worldwide
5.2.2 Evolution of Mobile Apps by BFSI Sector
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Implementing Artificial Intelligence in Queue Management System
5.4 Future Trends
5.4.1 Escalating Demand for Virtual Queue System
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Queue Management System Market - Middle East & Africa Market Analysis
6.1 Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 Middle East & Africa Queue Management System Market Forecast and Analysis
7. Middle East & Africa Queue Management System Market Analysis - Type
7.1 Virtual Queuing
7.1.1 Overview
7.1.2 Virtual Queuing Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.2 Linear Queuing
7.2.1 Overview
7.2.2 Linear Queuing Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8. Middle East & Africa Queue Management System Market Analysis - Component
8.1 Solution
8.1.1 Overview
8.1.2 Solution Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.2 Services
8.2.1 Overview
8.2.2 Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9. Middle East & Africa Queue Management System Market Analysis - Application
9.1 BFSI
9.1.1 Overview
9.1.2 BFSI Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.2 Hospitals
9.2.1 Overview
9.2.2 Hospitals Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.3 Retail Outlets
9.3.1 Overview
9.3.2 Retail Outlets Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.4 Utility Service Providers and Airports
9.4.1 Overview
9.4.2 Utility Service Providers and Airports Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.5 Restaurants
9.5.1 Overview
9.5.2 Restaurants Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.6 Government Offices
9.6.1 Overview
9.6.2 Government Offices Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.7 Others
9.7.1 Overview
9.7.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
10. Middle East & Africa Queue Management System Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1 Middle East & Africa Middle East & Africa Queue Management System Market Overview
10.1.2 Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.2.1 South Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.1.1 South Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.2.1.2 South Africa Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.2.1.3 South Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Application
10.1.2.2 Saudi Arabia: Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.2.1 Saudi Arabia: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.2.2.2 Saudi Arabia: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.2.2.3 Saudi Arabia: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Application
10.1.2.3 UAE: Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.3.1 UAE: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.2.3.2 UAE: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.2.3.3 UAE: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Application
10.1.2.4 Rest of Middle East & Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.4.1 Rest of Middle East & Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Type
10.1.2.4.2 Rest of Middle East & Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Component
10.1.2.4.3 Rest of Middle East & Africa: Middle East & Africa Queue Management System Market Breakdown by Application
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis By Key Players
11.2 Company Positioning & Concentration
12. Queue Management System Market Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Market Initiative
12.3 Product Development
13. Company Profiles
13.1 Q-MATIC Group AB
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Q-nomy Inc
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Wavetec
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Skiplino
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Aurionpro Solutions Ltd
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Advantech Co Ltd
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 SEDCO Co Ltd
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 Word Index

 

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