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南米・中米の会話AI市場 2031年までの地域別予測 コンポーネント別(プラットフォーム、サービス)、タイプ別(チャットボット、インテリジェントバーチャルアシスタント)、展開タイプ別(オンプレミス、クラウド)、産業別(小売・Eコマース、医療・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、BFSI、IT・通信、メディア・エンターテイメント、その他)分析

南米・中米の会話AI市場 2031年までの地域別予測 コンポーネント別(プラットフォーム、サービス)、タイプ別(チャットボット、インテリジェントバーチャルアシスタント)、展開タイプ別(オンプレミス、クラウド)、産業別(小売・Eコマース、医療・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、BFSI、IT・通信、メディア・エンターテイメント、その他)分析


South & Central America Conversational AI Market Forecast to 2031 Regional Analysis by Component (Platform and Service), Type (Chatbots and Intelligent Virtual Assistants), Deployment Type (On-Premise and Cloud), and Industry (Retail & E-commerce, Healthcare & Life Sciences, Travel & Hospitality, BFSI, IT & Telecom, Media & Entertainment, and Others)

中南米の会話AI市場は、2023年に3億91万米ドルと評価され、2031年には11億5457万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までの年平均成長率は18.3%と推定される。 ジェネレーティブAIの登場が中南米の会... もっと見る

 

 

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サマリー

中南米の会話AI市場は、2023年に3億91万米ドルと評価され、2031年には11億5457万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までの年平均成長率は18.3%と推定される。

ジェネレーティブAIの登場が中南米の会話AI市場を活性化

ジェネレーティブAIは、幅広いビジネスにおいて非常に重要である。ユニークなコンテンツを生成するその能力は、アート、デザイン、マーケティングなどの業界で重要な影響を及ぼしている。この技術はパーソナライゼーションを向上させ、クリエイティブなプロセスを革新し合理化する。さらに、さまざまなシナリオや答えを生成することで、ジェネレーティブAIは問題解決を支援する。このように、産業界がAI主導のイノベーションの可能性を実現しようとする中で、従来の方法論を変革し、新たな可能性を切り開く重要なツールとして台頭してきている。さらに、ジェネレーティブAIは反復的な活動を自動化することに優れており、人的資源をより戦略的で複雑なプロジェクトに解放することができる。また、個人の嗜好に合わせて製品情報を提供することで、高度にパーソナライズされた体験を提供する。テーラーメイドのマーケティング・キャンペーンからキュレーションされた商品提案まで、ジェネレーティブAIテクノロジーはデータを利用して、各ユーザーに伝わるコンテンツを生成する。会話型AIチャットボットやバーチャルアシスタントにジェネレーティブAIを組み込むことで、人間のような自然な会話に参加する能力が向上する。これらのシステムは、ユーザーの入力を解釈・処理して、リアルタイムの応答、提案、解決策を生成する。ジェネレーティブAIは、チャットボットがオーダーメイドのアドバイスを提供したり、難しい問い合わせを管理したりすることを可能にする。これにより、顧客サービスやeコマースでのやり取りなど、効果的なコミュニケーションが重要な分野が一変する。さらに、ジェネレーティブAI技術は言語処理の世界を変革し、従来のコミュニケーションの境界を越えた正確な翻訳と自然な対話を可能にしている。言語翻訳やチャットボットのインタラクションへの応用は、幅広い分野にわたる最先端AI技術の革命的な力を実証している。このように、ジェネレーティブAIの出現は、予測期間中の会話AI市場の成長を促進すると予想される。

中南米の会話AI市場概要

ブラジルは、銀行とヘルスケア分野で驚異的な成長を遂げている。同国政府は金融部門のデジタル化に向けて様々な取り組みを行っている。世界経済フォーラムによると、同国では85%の人が金融サービスを利用できる。さらに、国際貿易局によると、ブラジルはラテンアメリカ最大のヘルスケア市場で、GDPの9.47%、総額1610億米ドルをヘルスケアに費やしている。保健省は、2023年に公的基礎医療制度(SUS)をデジタル化するため、医療ITに2億米ドルを投資すると発表した。さらに保健省は、公共部門へのデジタル・プラットフォームやソリューションの導入を促進・迅速化するため、ブラジルのデジタル戦略を策定した。このように、銀行や医療分野でのさまざまな取り組みの採用が増加していることが、ブラジルの会話型AI市場の成長を加速させている。

南米・中米の会話型AI市場の収益と2031年までの予測(百万米ドル)

中南米の会話型AI市場のセグメンテーション

中南米の会話型AI市場は、コンポーネント、タイプ、展開タイプ、産業、国に分類されます。

コンポーネントに基づいて、南中米の会話型AI市場はプラットフォームとサービスに区分される。2023年の南中米の会話型AI市場シェアでは、プラットフォームセグメントが大きなシェアを占めている。

タイプ別では、中南米の会話型AI市場はチャットボットとインテリジェントバーチャルアシスタントに二分される。2023年の中南米の会話型AI市場はチャットボットセグメントが大きなシェアを占めている。

展開タイプでは、中南米の会話AI市場はオンプレミスとクラウドに二分される。2023年にはオンプレミスセグメントが南中米の会話型AI市場でより大きなシェアを占めている。

産業別に見ると、中南米の会話AI市場は、小売&eコマース、ヘルスケア&ライフサイエンス、旅行&ホスピタリティ、BFSI、IT&テレコム、メディア&エンターテイメント、その他に区分される。2023年の南中米の会話型AI市場シェアでは、小売&eコマースセグメントが最大シェアを占めている。

国別では、南中米の会話型AI市場は、ブラジル、アルゼンチン、南中米のその他に区分される。ブラジルは2023年に南中米の会話型AI市場シェアを独占した。

Alphabet Inc.、Amazon.com Inc.、International Business Machines Corp.、Microsoft Corp.、Oracle Corp.、SAP SEは、南中米の会話型AI市場で事業を展開している主要企業の一部である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.中南米の会話AI市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.中南米の会話AI市場:主要市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 成長する電子商取引分野
5.1.2 チャットボットソリューションの需要増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 プライバシーに関する懸念の高まり
5.3 市場機会
5.3.1 医療分野における会話AI需要の高まり
5.3.2 ジェネレーティブAIの登場
5.4 市場動向
5.4.1 ゲーム業界における会話型AIの採用拡大
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.会話AI市場:中南米分析
6.1 南米・中米の会話AI市場概観
6.2 会話型AI市場の収益(百万米ドル)、2021年~2031年
6.3 会話型AI市場の予測分析
7.中南米の会話AI市場分析 - コンポーネント別
7.1 プラットフォーム
7.1.1 概要
7.1.2 プラットフォーム会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
7.2 サービス
7.2.1 概要
7.2.2 サービス会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.中南米の会話AI市場分析:タイプ別
8.1 チャットボット
8.1.1 概要
8.1.2 チャットボット会話型AI市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.2 インテリジェントバーチャルアシスタント
8.2.1 概要
8.2.2 インテリジェントバーチャルアシスタント:会話型AI市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.中南米の会話型AI市場分析:展開タイプ別
9.1 オンプレミス
9.1.1 概要
9.1.2 オンプレミス型:会話AI市場 - 2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.2 クラウド
9.2.1 概要
9.2.2 クラウド会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.中南米の会話AI市場分析:産業別
10.1 小売・Eコマース
10.1.1 概要
10.1.2 小売・Eコマース会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
10.2 ヘルスケア・ライフサイエンス
10.2.1 概要
10.2.2 医療・ライフサイエンス会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.3 旅行・ホスピタリティ
10.3.1 概要
10.3.2 旅行・ホスピタリティ会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.4 BFSI
10.4.1 概要
10.4.2 BFSI:会話AI市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.5 IT・通信
10.5.1 概要
10.5.2 IT・通信会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.6 メディアとエンターテインメント
10.6.1 概要
10.6.2 メディアとエンターテインメント会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.7 その他
10.7.1 概要
10.7.2 その他会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
11.中南米:カンバセーショナルAI市場 - 国別分析
11.1 中南米
11.1.1 南米・中米会話AI市場の主要国別内訳(2023年、2031年)
11.1.1.1 南米・中米:会話AI市場:国別売上・予測分析
11.1.1.2 ブラジル会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
11.1.1.2.1 ブラジル会話AI市場 コンポーネント別内訳
11.1.1.2.2 ブラジルの会話AI市場:タイプ別内訳
11.1.1.2.3 ブラジル:会話型AI市場のタイプ別内訳会話AI市場:導入タイプ別内訳
11.1.1.2.4 ブラジル会話AI市場:産業別内訳
11.1.1.3 アルゼンチン:カンバセーショナルAI市場 - 2031年までの収益予測(百万米ドル)
11.1.1.3.1 アルゼンチン:カンバセーショナルAI市場 コンポーネント別内訳
11.1.1.3.2 アルゼンチン:会話型AI市場のタイプ別市場規模推移
11.1.1.3.3 アルゼンチン:カンバセーショナルAI市場:導入タイプ別市場規模推移
11.1.1.3.4 アルゼンチン:会話AI市場:産業別市場規模推移
11.1.1.4 南米・中米のその他地域会話AI市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
11.1.1.4.1 南米・中米のその他地域会話AI市場の内訳(コンポーネント別
11.1.1.4.2 その他の中南米:会話AI市場の内訳(コンポーネント別会話AI市場のタイプ別内訳
11.1.1.4.3 その他の中南米:会話AI市場の内訳(タイプ別会話AI市場の内訳(展開タイプ別
11.1.1.4.4 その他の中南米:会話型AI市場のタイプ別内訳会話AI市場:産業別内訳
12.競争環境
12.1 主要プレイヤー別ヒートマップ分析
12.2 企業のポジショニングと集中度
13.産業展望
13.1 概要
13.2 市場イニシアティブ
13.3 製品開発
14.企業プロフィール
14.1 アマゾン・ドット・コム
14.1.1 主要事実
14.1.2 事業内容
14.1.3 製品とサービス
14.1.4 財務概要
14.1.5 SWOT分析
14.1.6 主要開発
14.2 インターナショナル・ビジネス・マシーンズ
14.2.1 主要事実
14.2.2 事業内容
14.2.3 製品とサービス
14.2.4 財務概要
14.2.5 SWOT分析
14.2.6 主要開発
14.3 アルファベット
14.3.1 主要事実
14.3.2 事業内容
14.3.3 製品とサービス
14.3.4 財務概要
14.3.5 SWOT分析
14.3.6 主要開発
14.4 オラクル
14.4.1 主要事実
14.4.2 事業内容
14.4.3 製品とサービス
14.4.4 財務概要
14.4.5 SWOT分析
14.4.6 主要開発
14.5 SAP SE
14.5.1 主要事実
14.5.2 事業内容
14.5.3 製品とサービス
14.5.4 財務概要
14.5.5 SWOT分析
14.5.6 主要開発
14.6 マイクロソフト
14.6.1 主要事実
14.6.2 事業内容
14.6.3 製品とサービス
14.6.4 財務概要
14.6.5 SWOT分析
14.6.6 主要開発
15.付録
15.1 インサイト・パートナーズについて
15.2 単語索引

 

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Summary

The South & Central America conversational AI market was valued at US$ 300.91 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,154.57 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 18.3% from 2023 to 2031.

Emergence of Generative AI Fuels South & Central America Conversational AI Market

Generative AI is extremely important across a wide range of businesses. Its ability to generate unique content has important ramifications in industries such as art, design, and marketing. This technology improves personalization and innovates and streamlines creative processes. Furthermore, by producing different scenarios and answers, generative AI aids in problem-solving. Thus, it is emerging as a key tool that transforms conventional methodologies and opens up new possibilities as industries try to realize the potential of AI-driven innovation. In addition, generative AI excels in automating repetitive activities, freeing up human resources for more strategic and complicated projects. Also, it provides highly personalized experiences by providing product information to individual tastes. From tailored marketing campaigns to curated product suggestions, generative AI technology uses data to produce content that communicates to each user. Incorporating generative AI into conversational AI chatbots and virtual assistants improves their ability to participate in natural, human-like conversations. These systems interpret and process user input to produce real-time responses, suggestions, and solutions. Generative AI enables chatbots to deliver tailored advice and manage difficult inquiries. This transforms customer service, e-commerce interactions, and other areas where effective communication is critical. Furthermore, generative AI technology is transforming the world of language processing, allowing for accurate translations and natural interactions that cross traditional communication borders. Its applications in language translation and chatbot interactions demonstrate the revolutionary power of cutting-edge AI technology across a wide range of sectors. Thus, the emergence of generative AI is expected to fuel the growth of the conversational AI market during the forecasted period.

South & Central America Conversational AI Market Overview

Brazil is witnessing tremendous growth in the banking and healthcare sector. The government of the country is taking various initiatives for the digitization of the financial sector. According to the World Economic Forum, 85% of people in the country have access to financial services. Furthermore, according to the International Trade Administration, Brazil is Latin America's largest healthcare market, spending 9.47% of its GDP on healthcare, totaling US$ 161 billion. The Ministry of Health announced a US$ 200 million investment in healthcare IT to digitize the public basic healthcare system (i.e., SUS) in 2023. Furthermore, the Ministry of Health developed the Digital Strategy for Brazil in order to facilitate and expedite the incorporation of digital platforms and solutions into the public sector. Thus, the increasing adoption of various initiatives in the banking and healthcare sectors is accelerating the conversational AI market growth in Brazil.

South & Central America Conversational AI Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

South & Central America Conversational AI Market Segmentation

The South & Central America conversational AI market is categorized into component, type, deployment type, industry, and country.

Based on component, the South & Central America conversational AI market is segmented into platform and service. The platform segment held a larger share of the South & Central America conversational AI market share in 2023.

By type, the South & Central America conversational AI market is bifurcated into chatbots and intelligent virtual assistants. The chatbots segment held a larger share of South & Central America conversational AI market in 2023.

In terms of deployment type, the South & Central America conversational AI market is bifurcated into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of South & Central America conversational AI market in 2023.

Based on industry, the South & Central America conversational AI market is segmented into retail & e-commerce, healthcare & life sciences, travel & hospitality, BFSI, IT & telecom, media & entertainment, and others. The retail & e-commerce segment held the largest share of the South & Central America conversational AI market share in 2023.

By country, the South & Central America conversational AI market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America conversational AI market share in 2023.

Alphabet Inc, Amazon.com Inc., International Business Machines Corp, Microsoft Corp, Oracle Corp, and SAP SE are some of the leading companies operating in the South & Central America conversational AI market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. South & Central America Conversational AI market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain
5. South & Central America Conversational AI market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing E-Commerce Sector
5.1.2 Increasing Demand for Chatbot Solutions
5.2 Market Restraints
5.2.1 Rising Privacy Concerns
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Demand for Conversational AI in Healthcare Sector
5.3.2 Emergence of Generative AI
5.4 Market Trends
5.4.1 Growing Adoption of Conversational AI in Gaming Industry
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Conversational AI market – South & Central America Analysis
6.1 South & Central America Conversational AI Market Overview
6.2 Conversational AI market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6.3 Conversational AI market Forecast Analysis
7. South & Central America Conversational AI market Analysis – by Component
7.1 Platform
7.1.1 Overview
7.1.2 Platform: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Service
7.2.1 Overview
7.2.2 Service: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. South & Central America Conversational AI market Analysis – by Type
8.1 Chatbots
8.1.1 Overview
8.1.2 Chatbots: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Intelligent Virtual Assistants
8.2.1 Overview
8.2.2 Intelligent Virtual Assistants: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. South & Central America Conversational AI market Analysis – by Deployment Type
9.1 On-Premise
9.1.1 Overview
9.1.2 On-Premise: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.2 Cloud
9.2.1 Overview
9.2.2 Cloud: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. South & Central America Conversational AI market Analysis – by Industry
10.1 Retail and E-commerce
10.1.1 Overview
10.1.2 Retail and E-commerce: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.2 Healthcare and Life Sciences
10.2.1 Overview
10.2.2 Healthcare and Life Sciences: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.3 Travel and Hospitality
10.3.1 Overview
10.3.2 Travel and Hospitality: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.4 BFSI
10.4.1 Overview
10.4.2 BFSI: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.5 IT and Telecom
10.5.1 Overview
10.5.2 IT and Telecom: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Overview
10.6.2 Media and Entertainment: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.7 Others
10.7.1 Overview
10.7.2 Others: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11. South & Central America Conversational AI market – Country Analysis
11.1 South & Central America
11.1.1 South & Central America: Conversational AI market Breakdown, by Key Countries, 2023 and 2031 (%)
11.1.1.1 South & Central America: Conversational AI market – Revenue and Forecast Analysis – by Country
11.1.1.2 Brazil: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.2.1 Brazil: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.2.2 Brazil: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.2.3 Brazil: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.2.4 Brazil: Conversational AI market Breakdown, by Industry
11.1.1.3 Argentina: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.3.1 Argentina: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.3.2 Argentina: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.3.3 Argentina: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.3.4 Argentina: Conversational AI market Breakdown, by Industry
11.1.1.4 Rest of South & Central America: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.4.1 Rest of South & Central America: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.4.2 Rest of South & Central America: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.4.3 Rest of South & Central America: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.4.4 Rest of South & Central America: Conversational AI market Breakdown, by Industry
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis by Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Industry Landscape
13.1 Overview
13.2 Market Initiative
13.3 Product Development
14. Company Profiles
14.1 Amazon.com Inc
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
14.2 International Business Machines Corp
14.2.1 Key Facts
14.2.2 Business Description
14.2.3 Products and Services
14.2.4 Financial Overview
14.2.5 SWOT Analysis
14.2.6 Key Developments
14.3 Alphabet Inc
14.3.1 Key Facts
14.3.2 Business Description
14.3.3 Products and Services
14.3.4 Financial Overview
14.3.5 SWOT Analysis
14.3.6 Key Developments
14.4 Oracle Corp
14.4.1 Key Facts
14.4.2 Business Description
14.4.3 Products and Services
14.4.4 Financial Overview
14.4.5 SWOT Analysis
14.4.6 Key Developments
14.5 SAP SE
14.5.1 Key Facts
14.5.2 Business Description
14.5.3 Products and Services
14.5.4 Financial Overview
14.5.5 SWOT Analysis
14.5.6 Key Developments
14.6 Microsoft Corp
14.6.1 Key Facts
14.6.2 Business Description
14.6.3 Products and Services
14.6.4 Financial Overview
14.6.5 SWOT Analysis
14.6.6 Key Developments
15. Appendix
15.1 About The Insight Partners
15.2 Word Index

 

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