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北米の会話AI市場の2031年までの予測 コンポーネント別(プラットフォームとサービス)、タイプ別(チャットボットとインテリジェントバーチャルアシスタント)、展開タイプ別(オンプレミスとクラウド)、産業別(小売・Eコマース、医療・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、BFSI、IT・通信、メディア・エンターテイメント、その他)の地域別分析

北米の会話AI市場の2031年までの予測 コンポーネント別(プラットフォームとサービス)、タイプ別(チャットボットとインテリジェントバーチャルアシスタント)、展開タイプ別(オンプレミスとクラウド)、産業別(小売・Eコマース、医療・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、BFSI、IT・通信、メディア・エンターテイメント、その他)の地域別分析


North America Conversational AI Market Forecast to 2031 Regional Analysis by Component (Platform and Service), Type (Chatbots and Intelligent Virtual Assistants), Deployment Type (On-Premise and Cloud), and Industry (Retail & E-commerce, Healthcare & Life Sciences, Travel & Hospitality, BFSI, IT & Telecom, Media & Entertainment, and Others)

北米の会話型AI市場は、2022年に32億3,560万米ドルと評価され、2031年には144億8,137万米ドルに達すると予測されている。 Eコマース分野の成長が北米の会話AI市場を後押し COVID-19の大流行以来、世界中で... もっと見る

 

 

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サマリー

北米の会話型AI市場は、2022年に32億3,560万米ドルと評価され、2031年には144億8,137万米ドルに達すると予測されている。

Eコマース分野の成長が北米の会話AI市場を後押し

COVID-19の大流行以来、世界中でオンラインショッピングが急増している。国際航空運送協会(IATA)によると、2021年には21億4,000万人(すなわち世界人口の約27.6%)がオンライン・ポータルから商品を購入している。2024年11月、商務省国勢調査局は、2024年第3四半期の米国小売電子商取引の推定売上高が3,001億米ドルであると発表した。これは、2024年第2四半期から2.6%の増加である。さらに、2024年第3四半期の電子商取引売上高は、2023年同期比で7.4%増加した。2024年第3四半期のEコマース売上高は、小売業全体の売上高の16.2%を占めた。オンラインショッピングの需要の高まりは、会話型コマースの需要を高めている。インテリジェントなAIを搭載したショッピングボットは、顧客と対話し、パーソナライズされたガイダンスを提供し、さらに売上を促進することで、Eコマース業界に革命をもたらしている。また、機械学習と自然言語処理を活用することで、会話型AIは有意義な対話を支援し、顧客のニーズを理解し、リアルタイムでリードを育成する。このように、電子商取引分野の成長が会話型AI市場の成長を後押ししている。

北米の会話型AI市場概要

北米の会話型AI市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されている。大手ハイテク企業によるAI対応ソリューションとサービスの研究開発への多額の投資が、米国での継続的な革新的開発を促進している。また、同国におけるスマートフォン端末の普及率の高さも、米国の会話型AI市場の成長を後押ししている。世界移動通信システム協会(GSMA)によると、米国におけるスマートフォンの普及率は2022年に84%であり、2031年には89%に増加すると予想されている。また、運用コストを増加させることなく、優れた顧客体験、苦情対応、技術サポート、顧客エンゲージメントを求める声が高まっていることも、市場の成長を後押ししている。その結果、市場プレーヤーは、広大なエンドユーザー産業向けに数多くの革新的でインタラクティブなチャットボットベースのソリューションを一貫して開発しており、これが米国の会話型AI市場の成長を促進している。

北米の会話型AI市場の収益と2031年までの予測(百万米ドル)

北米の会話型AI市場のセグメンテーション

北米の会話型AI市場は、コンポーネント、タイプ、展開タイプ、産業、国に分類されます。

コンポーネントに基づいて、北米の会話型AI市場はプラットフォームとサービスに区分される。2023年の北米会話型AI市場シェアでは、プラットフォームセグメントが大きなシェアを占めている。

タイプ別では、北米の会話型AI市場はチャットボットとインテリジェントバーチャルアシスタントに二分される。2023年の北米会話型AI市場では、チャットボットセグメントがより大きなシェアを占めた。

展開タイプでは、北米の会話型AI市場はオンプレミスとクラウドに二分される。2023年の北米会話型AI市場では、オンプレミスセグメントが大きなシェアを占めている。

産業別に見ると、北米の会話AI市場は、小売&eコマース、ヘルスケア&ライフサイエンス、旅行&ホスピタリティ、BFSI、IT&テレコム、メディア&エンターテイメント、その他に区分される。2023年の北米会話型AI市場シェアでは、小売&eコマースセグメントが最大シェアを占めている。

国別では、北米の会話型AI市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。2023年の北米会話型AI市場シェアは米国が独占した。

Alphabet Inc、Amazon.com Inc、Artificial Solutions International AB、Cognigy GmbH、International Business Machines Corp、Kore.ai Inc、Microsoft Corp、Oracle Corp、Rasa Technologies Inc、SAP SEは、北米の会話型AI市場で事業を展開している主要企業の一部である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.北米の会話AI市場ランドスケープ
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 バリューチェーンにおけるベンダー一覧
5.北米の会話AI市場:主要市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 成長する電子商取引分野
5.1.2 チャットボットソリューションの需要増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 プライバシーに関する懸念の高まり
5.3 市場機会
5.3.1 医療分野における会話AI需要の高まり
5.3.2 ジェネレーティブAIの登場
5.4 市場動向
5.4.1 ゲーム業界における会話型AIの採用拡大
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.会話AI市場:北米分析
6.1 北米の会話型AI市場概観
6.2 会話型AI市場の収益(百万米ドル)、2021年~2031年
6.3 会話型AI市場の予測分析
7.北米の会話AI市場分析-コンポーネント別
7.1 プラットフォーム
7.1.1 概要
7.1.2 プラットフォーム会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
7.2 サービス
7.2.1 概要
7.2.2 サービス会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.北米の会話AI市場分析:タイプ別
8.1 チャットボット
8.1.1 概要
8.1.2 チャットボット会話型AI市場 - 2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
8.2 インテリジェントバーチャルアシスタント
8.2.1 概要
8.2.2 インテリジェントバーチャルアシスタント:会話型AI市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.北米の会話型AI市場分析:展開タイプ別
9.1 オンプレミス
9.1.1 概要
9.1.2 オンプレミス型:カンバセーショナルAI市場 - 2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.2 クラウド
9.2.1 概要
9.2.2 クラウド会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.北米の会話AI市場分析:産業別
10.1 小売・Eコマース
10.1.1 概要
10.1.2 小売・Eコマース会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
10.2 ヘルスケア・ライフサイエンス
10.2.1 概要
10.2.2 医療・ライフサイエンス会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.3 旅行・ホスピタリティ
10.3.1 概要
10.3.2 旅行・ホスピタリティ会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.4 BFSI
10.4.1 概要
10.4.2 BFSI:会話AI市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.5 IT・通信
10.5.1 概要
10.5.2 IT・通信会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.6 メディアとエンターテインメント
10.6.1 概要
10.6.2 メディアとエンターテインメント会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.7 その他
10.7.1 概要
10.7.2 その他会話AI市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
11.北米の会話AI市場:国別分析
11.1 北米
11.1.1 北米:会話型AI市場の主要国別内訳(2023年、2031年)
11.1.1.1 北米の会話AI市場:国別売上・予測分析
11.1.1.2 米国会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
11.1.1.2.1 米国:会話AI市場の内訳(コンポーネント別
11.1.1.2.2 米国:会話AI市場のタイプ別内訳
11.1.1.2.3 米国:会話AI市場:導入タイプ別内訳
11.1.1.2.4 米国:会話AI市場:産業別内訳
11.1.1.3 カナダ会話AI市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
11.1.1.3.1 カナダ会話AI市場の内訳(コンポーネント別
11.1.1.3.2 カナダ:会話AI市場のタイプ別内訳
11.1.1.3.3 カナダ:会話AI市場のタイプ別内訳会話AI市場の内訳(展開タイプ別
11.1.1.3.4 カナダ会話AI市場:産業別内訳
11.1.1.4 メキシコ会話AI市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
11.1.1.4.1 メキシコ会話AI市場:コンポーネント別内訳
11.1.1.4.2 メキシコ:会話AI市場のタイプ別内訳
11.1.1.4.3 メキシコ:会話AI市場:導入タイプ別内訳
11.1.1.4.4 メキシコ会話AI市場:産業別内訳
12.競争環境
12.1 主要プレイヤー別ヒートマップ分析
12.2 各社のポジショニングと集中度
13.産業展望
13.1 概要
13.2 市場イニシアティブ
13.3 製品開発
14.企業プロフィール
14.1 アマゾン・ドット・コム
14.1.1 主要事実
14.1.2 事業内容
14.1.3 製品とサービス
14.1.4 財務概要
14.1.5 SWOT分析
14.1.6 主要開発
14.2 インターナショナル・ビジネス・マシーンズ
14.2.1 主要事実
14.2.2 事業内容
14.2.3 製品とサービス
14.2.4 財務概要
14.2.5 SWOT分析
14.2.6 主要開発
14.3 アルファベット
14.3.1 主要事実
14.3.2 事業内容
14.3.3 製品とサービス
14.3.4 財務概要
14.3.5 SWOT分析
14.3.6 主要開発
14.4 オラクル
14.4.1 主要事実
14.4.2 事業内容
14.4.3 製品とサービス
14.4.4 財務概要
14.4.5 SWOT分析
14.4.6 主要開発
14.5 SAP SE
14.5.1 主要事実
14.5.2 事業内容
14.5.3 製品とサービス
14.5.4 財務概要
14.5.5 SWOT分析
14.5.6 主要開発
14.6 マイクロソフト
14.6.1 主要事実
14.6.2 事業内容
14.6.3 製品とサービス
14.6.4 財務概要
14.6.5 SWOT分析
14.6.6 主要開発
14.7 アーティフィシャル・ソリューションズ・インターナショナル AB
14.7.1 主要事実
14.7.2 事業内容
14.7.3 製品とサービス
14.7.4 財務概要
14.7.5 SWOT分析
14.7.6 主要開発
14.8 コグニジー社
14.8.1 主要事実
14.8.2 事業内容
14.8.3 製品とサービス
14.8.4 財務概要
14.8.5 SWOT分析
14.8.6 主要開発
14.9 株式会社コレドットアイ
14.9.1 主要事実
14.9.2 事業内容
14.9.3 製品とサービス
14.9.4 財務概要
14.9.5 SWOT分析
14.9.6 主要な開発
14.10 ラサ・テクノロジーズ・インク
14.10.1 主要事実
14.10.2 事業内容
14.10.3 製品とサービス
14.10.4 財務概要
14.10.5 SWOT分析
14.10.6 主要開発
15.付録
15.1 インサイト・パートナーズについて
15.2 単語索引

 

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Summary

The North America conversational AI market was valued at US$ 3,235.60 million in 2022 and is expected to reach US$ 14,481.37 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 20.6% from 2023 to 2031.

Growing E-Commerce Sector Fuels North America Conversational AI Market

Since the COVID-19 pandemic, there has been a surge in online shopping across the world. According to the International Air Transport Association (IATA), in 2021, 2.14 billion people (i.e., ∼ 27.6% of the world ’ s population) bought products from online portals. In November 2024, the Census Bureau of the Department of Commerce announced that the estimated US retail e-commerce sales for Q3 of 2024 were US$ 300.1 billion. This represents an increase of 2.6% from the Q2 of 2024. Further, in Q3 of 2024, e-commerce sales increased by 7.4% compared to the same quarter in 2023. E-commerce sales in Q3 of 2024 accounted for 16.2% of all retail sales. The growing demand for online shopping is raising the demand for conversational commerce. Intelligent AI-powered shopping bots are revolutionizing the e-commerce industry by interacting with their customers, providing personalized guidance, and further driving sales. Also, by leveraging machine learning and natural language processing, conversational AI helps engage meaningful dialogues, understand customer needs, and nurture leads in real time. Thus, the growing e-commerce sector propels the conversational AI market growth.

North America Conversational AI Market Overview

The North America conversational AI market has been segmented into the US, Canada, and Mexico. Substantial investments by leading tech giants in research and development of AI-enabled solutions and services have facilitated continuous innovative developments in the US. Also, the high penetration of smartphone devices in the country propels the US conversational AI market growth. According to the Global System for Mobile Communications Association (GSMA), smartphone adoption in the US was 84% in 2022 and is expected to increase to 89% by 2031. In addition, the growing demand for superior customer experience, grievances addresses, technical support, and customer engagement without an increase in operational costs fuels the market growth. As a result, the market players are consistently developing numerous innovative and interactive chatbot-based solutions for their vast end-user industries, which propels the growth of the US conversational AI market.

North America Conversational AI Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

North America Conversational AI Market Segmentation

The North America conversational AI market is categorized into component, type, deployment type, industry, and country.

Based on component, the North America conversational AI market is segmented into platform and service. The platform segment held a larger share of the North America conversational AI market share in 2023.

By type, the North America conversational AI market is bifurcated into chatbots and intelligent virtual assistants. The chatbots segment held a larger share of North America conversational AI market in 2023.

In terms of deployment type, the North America conversational AI market is bifurcated into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of North America conversational AI market in 2023.

Based on industry, the North America conversational AI market is segmented into retail & e-commerce, healthcare & life sciences, travel & hospitality, BFSI, IT & telecom, media & entertainment, and others. The retail & e-commerce segment held the largest share of the North America conversational AI market share in 2023.

By country, the North America conversational AI market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America conversational AI market share in 2023.

Alphabet Inc; Amazon.com Inc.; Artificial Solutions International AB; Cognigy GmbH; International Business Machines Corp; Kore.ai Inc.; Microsoft Corp; Oracle Corp; Rasa Technologies Inc; and SAP SE are some of the leading companies operating in the North America conversational AI market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. North America Conversational AI market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain
5. North America Conversational AI market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing E-Commerce Sector
5.1.2 Increasing Demand for Chatbot Solutions
5.2 Market Restraints
5.2.1 Rising Privacy Concerns
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Demand for Conversational AI in Healthcare Sector
5.3.2 Emergence of Generative AI
5.4 Market Trends
5.4.1 Growing Adoption of Conversational AI in Gaming Industry
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Conversational AI market – North America Analysis
6.1 North America Conversational AI Market Overview
6.2 Conversational AI market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6.3 Conversational AI market Forecast Analysis
7. North America Conversational AI market Analysis – by Component
7.1 Platform
7.1.1 Overview
7.1.2 Platform: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Service
7.2.1 Overview
7.2.2 Service: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. North America Conversational AI market Analysis – by Type
8.1 Chatbots
8.1.1 Overview
8.1.2 Chatbots: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Intelligent Virtual Assistants
8.2.1 Overview
8.2.2 Intelligent Virtual Assistants: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. North America Conversational AI market Analysis – by Deployment Type
9.1 On-Premise
9.1.1 Overview
9.1.2 On-Premise: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.2 Cloud
9.2.1 Overview
9.2.2 Cloud: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. North America Conversational AI market Analysis – by Industry
10.1 Retail and E-commerce
10.1.1 Overview
10.1.2 Retail and E-commerce: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.2 Healthcare and Life Sciences
10.2.1 Overview
10.2.2 Healthcare and Life Sciences: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.3 Travel and Hospitality
10.3.1 Overview
10.3.2 Travel and Hospitality: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.4 BFSI
10.4.1 Overview
10.4.2 BFSI: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.5 IT and Telecom
10.5.1 Overview
10.5.2 IT and Telecom: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Overview
10.6.2 Media and Entertainment: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.7 Others
10.7.1 Overview
10.7.2 Others: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11. North America Conversational AI market – Country Analysis
11.1 North America
11.1.1 North America: Conversational AI market Breakdown, by Key Countries, 2023 and 2031 (%)
11.1.1.1 North America: Conversational AI market – Revenue and Forecast Analysis – by Country
11.1.1.2 United States: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.2.1 United States: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.2.2 United States: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.2.3 United States: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.2.4 United States: Conversational AI market Breakdown, by Industry
11.1.1.3 Canada: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.3.1 Canada: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.3.2 Canada: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.3.3 Canada: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.3.4 Canada: Conversational AI market Breakdown, by Industry
11.1.1.4 Mexico: Conversational AI market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
11.1.1.4.1 Mexico: Conversational AI market Breakdown, by Component
11.1.1.4.2 Mexico: Conversational AI market Breakdown, by Type
11.1.1.4.3 Mexico: Conversational AI market Breakdown, by Deployment Type
11.1.1.4.4 Mexico: Conversational AI market Breakdown, by Industry
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis by Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Industry Landscape
13.1 Overview
13.2 Market Initiative
13.3 Product Development
14. Company Profiles
14.1 Amazon.com Inc
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
14.2 International Business Machines Corp
14.2.1 Key Facts
14.2.2 Business Description
14.2.3 Products and Services
14.2.4 Financial Overview
14.2.5 SWOT Analysis
14.2.6 Key Developments
14.3 Alphabet Inc
14.3.1 Key Facts
14.3.2 Business Description
14.3.3 Products and Services
14.3.4 Financial Overview
14.3.5 SWOT Analysis
14.3.6 Key Developments
14.4 Oracle Corp
14.4.1 Key Facts
14.4.2 Business Description
14.4.3 Products and Services
14.4.4 Financial Overview
14.4.5 SWOT Analysis
14.4.6 Key Developments
14.5 SAP SE
14.5.1 Key Facts
14.5.2 Business Description
14.5.3 Products and Services
14.5.4 Financial Overview
14.5.5 SWOT Analysis
14.5.6 Key Developments
14.6 Microsoft Corp
14.6.1 Key Facts
14.6.2 Business Description
14.6.3 Products and Services
14.6.4 Financial Overview
14.6.5 SWOT Analysis
14.6.6 Key Developments
14.7 Artificial Solutions International AB
14.7.1 Key Facts
14.7.2 Business Description
14.7.3 Products and Services
14.7.4 Financial Overview
14.7.5 SWOT Analysis
14.7.6 Key Developments
14.8 Cognigy GmbH
14.8.1 Key Facts
14.8.2 Business Description
14.8.3 Products and Services
14.8.4 Financial Overview
14.8.5 SWOT Analysis
14.8.6 Key Developments
14.9 Kore.ai Inc.
14.9.1 Key Facts
14.9.2 Business Description
14.9.3 Products and Services
14.9.4 Financial Overview
14.9.5 SWOT Analysis
14.9.6 Key Developments
14.10 Rasa Technologies Inc
14.10.1 Key Facts
14.10.2 Business Description
14.10.3 Products and Services
14.10.4 Financial Overview
14.10.5 SWOT Analysis
14.10.6 Key Developments
15. Appendix
15.1 About The Insight Partners
15.2 Word Index

 

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2025/03/11 10:26

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