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アジア太平洋地域のプレハブ住宅市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響と予測(2021年~2026年


Asia-Pacific Prefabricated Housing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2021 - 2026)

アジア太平洋地域のプレハブ住宅市場は、予測期間中に約6%のCAGRで成長すると予想されています。この市場は主に、低・中層の住宅、プロジェクトホーム、公共住宅などの需要に牽引されています。また、人口増加に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

アジア太平洋地域のプレハブ住宅市場は、予測期間中に約6%のCAGRで成長すると予想されています。この市場は主に、低・中層の住宅、プロジェクトホーム、公共住宅などの需要に牽引されています。また、人口増加に伴う環境に配慮したインフラや持続可能な生活への関心の高まりも推進要因となります。

COVID-19の蔓延を抑制するために政府が課した大規模な社会的規制や、世界的な旅行規制は、労働力や原材料の確保に影響を及ぼしました。そのため、2020年前半のアジア太平洋地域のプレハブ住宅産業の成長に影響を与えた。アジア太平洋地域のプレハブ住宅産業は、プロジェクト実施の遅れによって影響を受けました。

日本のプレハブ建築市場は、世界の他の地域と比較して、比較的成熟し、発展している。また、一般的な建築基準法ではなく、業界特有の訓練を受けた専門家による検査も、日本のプレハブ住宅市場の発展に寄与しています。インドの建設市場では、プレハブの概念が注目されている。インドでは、プレハブ住宅の登場により、ヴィラやマス・タウンシップなど、あらゆる種類の建築物の革新的で技術的に高度な建設・設計方法への道が開かれました。オーストラリアでは、2019年にブリスベンにあるオーストラリアで最も高い木造建築物である10階建ての高さ45メートルのオフィス兼住宅タワー「25キング」がオープンし、コンセプトとしてのプレハブが盛り上がりました。PrefabAUSの予測では、2030年までにオーストラリアの住宅の10%がプレハブになるという。

中国におけるプレハブ建築業界の成長を制約する要因としては、初期コストの高さ、適切な経済規模効果を伴わない高コスト圧力、プレハブ建築の手法に対応した規制の欠如などが挙げられます。

主な市場動向

オーストラリアの住宅分野における成長とイノベーションを支える投資

2019年6月、オーストラリア政府は製造業や建築、建設分野への支援を発表し、プレハブ建築業界への支援を発表しました。より環境に優しく、手頃な価格で、建設期間を大幅に短縮する革新的な新しいプレハブ建築物の設計をメーカーが支援するための新しい共同ラボを発表しました。オーストラリアのオフサイト建築業界の最高機関であるPrefabAusは、オーストラリア政府から2,127万米ドルの助成金を受け、より安価で効率的、かつ安全な、より良い建築物を提供することを目指しています。この取り組みの成果は、プロジェクトの遅延を40%削減し、CO2排出量を50%削減し、建築物の廃棄物を80%削減することです。メルボルン大学が運営するARC Training Centre for Advanced Manufacturing of Prefabricated Housingは、オーストラリア研究評議会からの多額の投資を含め、4年間で600万米ドルの資金を集めています。

人口の減少は、新しいプレハブ住宅の建設に影響を与えるかもしれない

日本では人口が減少しており、研究者は20年余りで約1,600万人の人口が減少すると予測しています。世界銀行のデータによると、日本の人口はますます高齢化しており、2018年には日本人の4分の1以上が65歳以上になったという。2018年には、日本の総人口の約27.6%が65歳以上の高齢者でした。国内での高齢化は、郊外や地方で物件を購入しようとする若い人が少なくなっていることも示しています。

日本では人口減少が続き、高齢化も相まって、新築住宅の需要も減少することは否定できません。企業は、縮小する国内市場で新築需要が減少する中、中国やその他のアジア諸国での潜在的な成長を捉えようとしています。

競合他社の状況

アジア太平洋地域のプレハブ住宅市場は、支配的なプレーヤーがおらず競争が激しい。市場は細分化されており、予測期間中は、国内のプレハブ建築投資や今後の主要プロジェクトの増加など、いくつかの要因が市場を牽引しているため、成長が見込まれています。主なプレイヤーは、大和ハウス工業、積水ハウス、一条工務店、パナソニックホームズ、トヨタホームなどです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場に関する考察
4.1 現在の市場の状況
4.2 技術的動向
4.3 プレハブ住宅産業のサプライチェーン/バリューチェーン分析に関する洞察
4.4 プレハブ住宅産業のコスト構造分析
4.5 「COVID-19」の市場への影響
4.6 プレハブ住宅建設に使用される様々な種類の材料に関する洞察

5 市場力学
5.1 推進要因
5.2 制約要因
5.3 機会
5.4 ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者のバーゲニングパワー
5.4.2 消費者・購買者の交渉力(バーゲニングパワー
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競合他社との競争の激しさ

6 市場のセグメンテーション
6.1 タイプ別
6.1.1 シングルファミリー
6.1.2 マルチファミリー
6.2 国別
6.2.1 中国
6.2.2 日本
6.2.3 インド
6.2.4 その他のアジア太平洋地域

7 競争環境
7.1 概要
7.2 企業の概要
7.2.1 大和ハウス工業
7.2.2 積水ハウス
7.2.3 一条
7.2.4 パナソニックホームズ
7.2.5 トヨタホーム
7.2.6 アスコモジュラーコンストラクション
7.2.7 上海スターハウス
7.2.8 アーキブロス
7.2.9 アンカー・ホームズ
7.2.10 オージー・モジュラー・ソリューションズ※1

8 市場機会と将来のトレンド

9 APPENDIX
9.1 主要経済指標(部門別GDP内訳、建設業の経済への貢献度など
9.2 建設資材の主な生産、消費、輸出、輸入の統計

 

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Summary

Asia-Pacific prefabricated housing market is expected to grow at a CAGR of approximately 6% during the forecast period. The market is mainly driven by the demand for low to mid-rise residential buildings, project homes, and public housing. Rising concerns over the green infrastructure and sustainable living to accommodate the needs of the increasing population will be the other driving factor.

Large-scale social restrictions imposed by the government to contain the spread of COVID-19 and the global travel restrictions had affected the availability of manpower and raw materials. It impacted Asia-Pacific prefabricated housing industry's growth in the first half of 2020. Asia-Pacific prefabricated housing industry has been impacted by the delays in project implementations.

The prefabricated construction market in Japan is comparatively matured and developed when compared to other regions of the world. The inspections by industry-specific trained professionals rather than a general building code have also contributed to the development of the Japanese prefabricated housing market. The concept of prefabrication is gaining prominence in the Indian construction market. The entry of prefabricated homes in India has paved the way to innovative and technologically advanced construction and design methods for all kinds of construction, such as villas, and mass townships. Prefab, as a concept, got a boost in Australia when Australia’s tallest timber building, the 10-story 45 meter tall, 25 King, an office and residential tower in Brisbane, was opened in 2019. As per PrefabAUS prediction 10 percent of Australian homes will be prefabricated by 2030.

Some of the factors that constrained the growth of the prefabrication buildings industry in China include high initial cost, high-cost pressure without appropriate economic scale effects, and lack of regulations addressing prefabricated construction practices.

Key Market Trends

Investment to Support the Growth and Innovation in the Housing Sector in Australia

In June 2019, the Australian government announced support for the manufacturing and building, and construction sectors, with support for the prefabricated building industry. It has announced a new collaborative lab to help manufacturers design innovative new prefabricated buildings that are more eco-friendly, affordable, and significantly reduce the time for construction. PrefabAus, the peak body for Australia’s off-site construction industry received USD 21.27 million grant from the Australian government to deliver better buildings, that are more cheap, efficient, and safer. The outcomes of this initiative are to reduce the project delay by 40%, reduce the CO2 emissions by 50%, and reduce the building waste by 80%. The ARC Training Centre for Advanced Manufacturing of Prefabricated Housing, administered by the University of Melbourne, has attracted funding of USD 6 million over four years, including a significant investment from the Australian Research Council.

Shrinking Number in Population Might Impact Construction of New Prefabricated Houses

The Population in Japan is shrinking, with researchers predicting the loss of about 16 million citizens in a little more than two decades. According to the data from the world bank, Japan’s population has aged more and more, to the point where more than a quarter of Japanese were 65 years and older in 2018. Approximately, 27.6% of the total population in Japan were aged more than 65 years in 2018. The aging population in the country also indicates that there are fewer young people trying to buy properties in suburban or rural areas.

With the population continue to decline in Japan combined with an aging population, it is undeniable that the demand for new house construction also decreases. The companies are looking to capture the potential growth in China and other Asian countries, as demand for new construction declines in the shrinking domestic market.

Competitive Landscape

Asia-Pacific prefabricated housing market is highly competitive without dominant players. The market is fragmented, and the market is expected to grow during the forecast period due to the increase in the prefab construction building investments and upcoming major projects in the country and other few factors are driving the market. Major players are Daiwa House Industry, Sekisui House, Ichijo, Panasonic Homes, and Toyota Housing Corporation.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.4 Cost Structure Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights on Different Types of Materials used in Prefabricated Housing Construction

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Single Family
6.1.2 Multi Family
6.2 By Country
6.2.1 China
6.2.2 Japan
6.2.3 India
6.2.4 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Daiwa House Industry
7.2.2 Sekisui House
7.2.3 Ichijo
7.2.4 Panasonic Homes
7.2.5 Toyota Housing Corporation
7.2.6 Ausco Modular Construction
7.2.7 Shanghai Star House
7.2.8 Archiblox
7.2.9 Anchor Homes
7.2.10 Aussie Modular Solutions*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP breakdown by sector, Contribution of construction to economy, etc.)
9.2 Key Production, Consumption,Exports & import statistics of construction Materials

 

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