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欧州のプレハブ住宅市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Prefabricated Housing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のプレハブ住宅市場は、予測期間中に約4.5%のCAGRが見込まれています。この市場を牽引しているのは、都市部でのスペースの制約、ターンキーソリューションへの需要の高さ、高い収益性、ハイエンドでカスタマ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のプレハブ住宅市場は、予測期間中に約4.5%のCAGRが見込まれています。この市場を牽引しているのは、都市部でのスペースの制約、ターンキーソリューションへの需要の高さ、高い収益性、ハイエンドでカスタマイズされた建物への需要の高まりなどの要因です。地域全体で高品質の持続可能な住宅への需要が高まるにつれ、市場は成長し、イギリスとドイツが最大のシェアを占めています。

COVID-19パンデミックの発生は、ヨーロッパの建設業界全体のサプライヤーや請負業者に深刻な不確実性をもたらしました。ロックダウンや規制により、いくつかの建設会社がプロジェクトを閉鎖しました。欧州における積層造形技術の利用は、プレハブ住宅建設市場に多大な支援をもたらすと期待されています。また、住宅装飾用のプレハブ資材の需要は、将来的に大きな機会を提供し、それによって予測期間中の市場成長を促進することが期待されています。

スウェーデンは、世界的に見てもプレハブ住宅建設が最も発達した市場の一つであり、高い普及率を誇っています。スウェーデンは、パネル化された建築システムの導入において先進的な国であり、住宅部門の約80%が工場で組み立てられた構造体や部材を使用しています。また、ターンキーソリューションの登場も、この地域、特にスイス、北欧、イギリスでの市場成長を促す大きな要因となっています。欧州のプレハブ住宅建設市場では、ドイツ、北欧、イギリスが圧倒的なシェアを占めています。

主な市場動向

スウェーデンではプレハブ住宅の需要が高まっている

スウェーデンは、オフサイト生産の先進国として広く知られており、パネル化された戸建て住宅の数では世界をリードしており、同国の住宅市場全体の80%以上を占めています。スウェーデンでは、主に閉鎖型の壁パネルを使用した工場生産の木造住宅の割合が世界で最も高く、この傾向は今後も続くと考えられ、現代の市場のストレスがプレハブ製造の糧となっています。

スウェーデンでは現在、大規模な建築ブームが起きており、伝統的な建設業のスキル不足がこの分野をさらに圧迫しているため、プレハブ住宅の需要が高まっています。スキル、専門知識、業界構造の点でスウェーデンがオフサイト分野で優位に立っているのは、様々な影響がある中で、最もよく挙げられる要因は、成長の遅い高品質の木材が豊富にあることと、独特の厳しい気候条件です。

ドイツではターンキープロジェクトが床材ソリューションを凌駕する日が近い

建物の種類の中で、木造建築の重要性が高まっています。これは、人々が持続可能な要素に注目しているからです。持続可能な建築が建築主にとって重要になってきており、再生可能な原材料である木材がこの傾向を支えています。ほとんどの住宅はいまだに床から天井までの建物という形で販売されていますが、ターンキープロジェクトという明確なトレンドがあります。長期的に見れば、住宅市場のセグメントは最も成長しにくいものですが、MasaやProHausなど、このセグメントに特化したメーカーはまだ存在します。

競争状況

この市場は競争が激しく、どのメーカーも大きなシェアを占めていません。市場は細分化されており、予測期間中は、国内のプレハブ建築投資や今後の主要プロジェクトの増加など、いくつかの要因が市場を牽引していることから、成長が見込まれています。プレハブ建築のシステムや構造は、ヨーロッパの建設業界の効率やパフォーマンスをより持続可能な形で向上させる高い可能性を秘めています。企業は、自社製品を競合他社と差別化するために、環境にやさしい素材や製造技術を採用しています。主なプレイヤーは、Skanska AB、Peab AB、Swietelsky AG、Laing O'Rourke、Bouygues Batiment Internationalなどです。

その他の特典

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.4 Cost Structure Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights on Different Types of Materials Used in Prefabricated Housing Construction

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Single Family
6.1.2 Multi Family
6.2 By Country
6.2.1 Germany
6.2.2 United Kingdom
6.2.3 France
6.2.4 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Skanska AB
7.2.2 Peab AB
7.2.3 Swietelsky AG
7.2.4 Laing O'Rourke
7.2.5 Bouygues Batiment International
7.2.6 Derome AB
7.2.7 Wolf Holding GmbH
7.2.8 DFH Group
7.2.9 Containex
7.2.10 Portakabin Ltd

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP Breakdown by Sector, Contribution of Construction to Economy, etc.)
9.2 Key Production, Consumption, Exports, and Import Statistics of Construction Materials

 

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Summary

The European prefabricated housing market is expected to witness a CAGR of approximately 4.5% during the forecast period. The market is driven by the factors, such as space constraints in cities, high demand for turnkey solutions, high profitability, and increased demand for high-end and customized buildings. As the demand for higher quality sustainable housing increases throughout the region, the market grows, with the United Kingdom and Germany accounting for the largest share.

The outbreak of the COVID-19 pandemic has brought serious uncertainty to suppliers and contractors throughout the European construction industry. Due to lockdown and restrictions, several construction companies closed their projects. The use of additive manufacturing in Europe is expected to provide tremendous support to the prefabricated housing construction market. The demand for prefabricated materials for residential decoration is also expected to provide significant opportunities in the future, thereby, driving the market growth during the forecast period.

Sweden is one of the most developed markets for prefabricated housing construction, globally, with a high penetration rate. Sweden is the leading country in the implementation of panelized building systems, where around 80% of its housing sector uses structures and elements prefabricated in factories. The emergence of turnkey solutions is another major factor driving market growth in this region, especially in Switzerland, Northern Europe, and the United Kingdom. Germany, Northern Europe, and the United Kingdom dominate the European prefabricated housing construction market share.

Key Market Trends

Demand of Prefabricated Houses is Increasing in Sweden

Sweden is widely regarded as a leading country of offsite manufacturing, leading the world in terms of the sheer number of panelized single dwelling residences, representing over 80% of the country’s overall housing market. Sweden has the world’s highest percentage of factory-built wooden houses in the world, mainly using closed wall panels, and the trend is set to continue, with contemporary market stressors providing grist to the prefab mill.

Sweden is currently undergoing a major building boom; with skills shortages in traditional construction trades placing further pressure on the sector, prefab houses are in high demand. Among the myriad influences that have led to Sweden’s dominance of the offsite space in terms of skills, expertise, and industry structure, the most frequently cited factors are its abundance of slow-growing, premium quality timber, and its uniquely challenging climatic conditions.

Turnkey Projects will Soon Surpass Floor Covering Solutions in Germany

In terms of building types, the importance of wood construction is increasing. This is because people are paying more attention to sustainability factors. Sustainable construction is becoming more important for builders, and wood as a renewable raw material supports this trend. Although most houses are still sold in the form of floor-to-ceiling buildings, there is a clear trend of turnkey projects. In the long run, the housing market segment has the least growth, although there are still manufacturers that specifically cater to this segment, such as Massa or ProHaus.

Competitive Landscape

The market is highly competitive, with none of the players occupying the major share. The market is fragmented, and the market is expected to grow during the forecast period due to the increase in the prefab construction building investments and upcoming major projects in the country, and other few factors are driving the market. Prefabricated building systems and construction hold high potential to improve the efficiency and performance of the European construction industry in a more sustainable sense. Companies are using environmentally friendly materials and manufacturing techniques to differentiate their products from competitors. Major players are Skanska AB, Peab AB, Swietelsky AG, Laing O'Rourke, and Bouygues Batiment International.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.4 Cost Structure Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights on Different Types of Materials Used in Prefabricated Housing Construction

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Single Family
6.1.2 Multi Family
6.2 By Country
6.2.1 Germany
6.2.2 United Kingdom
6.2.3 France
6.2.4 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Skanska AB
7.2.2 Peab AB
7.2.3 Swietelsky AG
7.2.4 Laing O'Rourke
7.2.5 Bouygues Batiment International
7.2.6 Derome AB
7.2.7 Wolf Holding GmbH
7.2.8 DFH Group
7.2.9 Containex
7.2.10 Portakabin Ltd

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP Breakdown by Sector, Contribution of Construction to Economy, etc.)
9.2 Key Production, Consumption, Exports, and Import Statistics of Construction Materials

 

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