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UAEの硬質プラスチックパッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


UAE Rigid Plastic Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

UAEの硬質プラスチックパッケージ市場は、予測期間2021-2026年に5.01%のCAGRで成長すると予想されています。 COVID-19の発生に伴い、必要なサービスへの需要により、硬質プラスチック包装が成長しています。As... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

UAEの硬質プラスチックパッケージ市場は、予測期間2021-2026年に5.01%のCAGRで成長すると予想されています。

COVID-19の発生に伴い、必要なサービスへの需要により、硬質プラスチック包装が成長しています。Aster Retail社によると、UAEの薬局グループでは、2020年3月以降、住民が免疫力を高めるために積極的に行動していることから、マルチビタミンや亜鉛サプリメントの売上が最大で200%増加しています。また、2020年4月以降、2019年に比べて2020年のビタミンCや亜鉛などのサプリメントの売上が220%増加しており、30以上の薬局で2021年の最初の5ヶ月間で50%増加しています。Aster Retail社は、UAE全域で200以上の薬局を展開しています。

- UAEのプラスチック消費量は一人当たり100kgを超えました。UAEの一人当たりのプラスチック消費量は、過去10年間で増加傾向を示していますが、これは主に新製品の開発と既存市場での材料代替によるものです。多くの場合、さまざまな標準的な製品において、金属や紙などにかかわらず、プラスチックが依然として選択されています。また、プラスチックはUAEで3番目に多く輸出されている商品です。
- さらに、この地域では、硬質プラスチックパッケージに使用されるポリ塩化ビニル(PVC)などのプラスチック素材の製造が盛んに行われています。2021年6月、Reliance Industries Limitedとアラブ首長国連邦の国営石油会社Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC)は、ルワイスのTa'ziz Industrial Complexにクロルアルカリ、二塩化エチレン、PVC生産設備を製造する新しい石油化学ジョイントベンチャーを開発することを発表しました。この新ユニットでは、年間110万トンの二塩化エチレン、94万トンのクロルアルカリ、36万トンのPVCを生産する予定です。
- EADの新しい使い捨てプラスチック政策は、プラスチックカップ、蓋、カトラリー、ストロー、撹拌機、食品容器も対象としています。また、ペットボトルについては、ペットボトル返却のためのデポジット制度を導入します。
- このような政策は、アラブ首長国連邦での硬質プラスチックパッケージの使用に悪影響を及ぼす可能性があります。なぜなら、いくつかの企業が現地で使い捨てプラスチックに反対するための措置を取る準備をしているからです。しかし、COVID-19の発生により、この地域では、使い捨てプラスチックの禁止・規制に関する指令や、プラスチック製品に関する必要のない規制措置を柔軟に実施することができるようになりました。また、ロックダウンにより店舗が閉鎖され、消費者が支出を控え始めたため、プレミアム商品や非食品パッケージの需要が打撃を受けています。

主な市場動向

食品業界が大きな市場シェアを占める見込み

- 食品業界は、国内最大のパッケージ消費者のひとつです。同国では、急速な都市化や、より安全な加工食品を好む観光客や旅行者の増加により、包装された食品や飲料の消費率が高くなっています。また、同国では、食品や飲料に関して厳しい包装規制があります。
- 食品・飲料業界では、経済的な小型パッケージや超節約型のバルクパッケージの傾向が強く採用されています。例えば、Nutellaは、UAEのスプレッドに750gのプラスチック容器を使用したパックを発売しました。これらのパックは、消費者にとってより良い価値を提供するものとして、ますます人気が高まっています。他にもいくつかの食品ブランドが市場に製品を投入しています。
- 食品消費の変化は、特に食品の衛生、輸送、保管に関する課題をもたらしました。UAEでは高温になることが多いため、食品パッケージは最初から汚染されておらず、鮮度と水分を維持するために適切に密閉されていなければなりません。PPなどのプラスチック素材は耐熱性が高く、高温環境下での食品包装に適しています。

Covidとオンライン購入のトレンドにより、医薬品が大きな成長を遂げる

- 地元メーカーを世界市場に紹介する「メイド・イン・UAE」構想の標準化は、輸入品への依存度を下げ、輸出力を強化するのに役立っている。このような製造業の成長は、パッケージ産業へのかなりの投資を促しています。
- Dubai Economy社と世界的な決済技術企業であるVisa社の共同調査によると、UAEは中東・北アフリカ(MENA)地域で最も急速に成長している電子商取引市場として、急速な発展を遂げています。この調査によると、UAEの消費者は、オンラインでの消費額が最も高い層に属しています。中東・北アフリカ・南アジア(MENASA)地域では、UAEはオンラインショッピング利用者一人当たりの年間支出額が1,648米ドルと最も大きく、2020年から2021年にかけて29.6%の成長が見込まれています。
- 国民皆保険制度が導入されたことで、薬局にとっては人口増加に対応するための数多くの機会が生まれています。また、非感染性の生活習慣病が蔓延していることから、国内の医療ニーズは今後も増加していくと考えられます。パッケージング分野への投資のほとんどは、国の現在の経済状況や進化する基準に合わせてパッケージのやり方を調整するために行われています。
- パンデミックそのものが始まった頃、免疫力を高めるための努力の一環として、ビタミンCや亜鉛を購入する人が増えました。コヴィド19の数がピークに達したとき、アスターの35以上の薬局で需要が急増しました。少なくとも、この豆コビドの時期には2倍の売り上げがありました(出典:アステルファーマシー

競争状況

UAEの硬質プラスチックパッケージ市場は競争が激しく、世界的にも地域的にもかなりの数のプレイヤーが存在しています。これらのプレーヤーは、市場でかなりのシェアを占めており、世界中の顧客基盤の拡大に力を注いでいます。これらの企業は、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的な成長戦略に重点を置き、予測期間中に市場での地位を維持しています。

- 2020年4月 - Agthiaは、ヴェオリア社と提携し、UAEでのPETのリサイクルを促進するための循環型エコシステムを構築し、いくつかの持続可能な取り組みを開始しました。また、環境に配慮し、キャップを含めて完全に植物由来で作られた「Al Ain Plant Bottle」というパッケージを発売しました。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 COVID-19がアラブ首長国連邦の硬質プラスチック包装市場に与える影響
4.2.1 サプライチェーンの状況
4.2.2 オフラインでの取引が制限されていることによる電子商取引の需要増 エンドユーザーのパフォーマンスがもたらす近・中期的な成長予測への影響
4.2.3 様々なシナリオに基づくマクロ経済の見通しと包装業界への影響、および企業の動向
4.3 マーケットドライバー
4.3.1 酸化分解性プラスチックの需要は新たな規制により増加すると予想される
4.3.2 エンドユーザー業界での硬質プラスチックパッケージングソリューションの需要の増加
4.4 市場の課題
4.4.1 プラスチック産業に関連する厳しい法律と規制
4.4.2 軟質プラスチック包装との競合
4.5 業界のバリューチェーン分析
4.6 ポーターズファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.6.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競合他社との競争の強さ

5 現在の貿易状況-輸出輸入分析

6 中近東の包装業界の状況
6.1 人口動態と社会経済的影響
6.2 市場ドライバーと課題
6.3 各種硬質プラスチックパッケージの国別分析
6.4 パッケージングにおけるサステナビリティの動向

7 マーケット・セグメンテーション
7.1 材料別
7.1.1 ポリエチレン(PE)
7.1.2 ポリエチレンテレフタレート(PET)
7.1.3 ポリプロピレン(PP)
7.1.4 ポリスチレン(PS)、発泡ポリスチレン(EPS)
7.1.5 ポリ塩化ビニル(PVC)
7.1.6 その他の硬質プラスチック材料
7.2 製品タイプ別
7.2.1 瓶・ジャー
7.2.2 トレイおよび容器
7.2.3 キャップおよびクロージャー
7.2.4 その他の製品タイプ
7.3 エンドユーザー産業別
7.3.1 食品
7.3.1.1 生鮮食品
7.3.1.2 冷凍食品
7.3.1.3 焼き菓子
7.3.1.4 その他の種類の食品
7.3.2 飲料
7.3.2.1 炭酸入りソフトドリンク
7.3.2.2 ボトル入り飲料水
7.3.2.3 乳製品
7.3.2.4 その他の種類の飲料
7.3.3 ヘルスケアおよび医薬品
7.3.4 化粧品・パーソナルケア
7.3.5 その他のエンドユーザー産業

8 競争状況
8.1 主要ベンダーのプロフィール
8.1.1 Al Amana Plastic Bottles & Containers Manufacturing L.L.C.
8.1.2 Interplast Co.Ltd (HARWALグループ)
8.1.3 Petco Gulf FZE
8.1.4 アンバー・パッケージング・インダストリーズ L.L.C.
8.1.5 Shubham Plastics FZE
8.1.6 ユニキャップ
8.1.7 ガルフイーストペーパーアンドプラスチックインダストリーズLLC
8.1.8 デュプラス・アル・シャーク L.L.C.
8.1.9 ブライトプラスチック
8.1.10 Neelkamal Plastics
8.1.11 ロイス・プラスチック・インターナショナルFZE
8.1.12 Eterna Plastic Manufacturing Co.L.L.C.

9 市場の将来展望

 

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Summary

The UAE Rigid Plastic Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 5.01% during the forecast period 2021-2026.

With the outbreak of COVID-19, rigid plastic packaging is witnessing growth owing to the demand for essential services. According to Aster Retail, Pharmacy groups in the UAE have registered up to a 200% rise in sales of multivitamins and zinc supplements since March 2020, as residents take proactive steps to boost their immunity. And since April 2020, there has been a 220% increase in sales of supplements such as vitamin C and zinc in 2020 compared to 2019, and it is up by 50% in the first five months of 2021 at over 30 pharmacies. Aster Retail has more than 200 pharmacies across the UAE.

- Plastic consumption in UAE has exceeded 100 kg per person. The plastics consumption per capita shows an upward trend over the past decade in UAE, mainly due to the development of new products and material substitution in established markets. In many cases, plastics are still the material of choice, irrespective of metals, paper, etc., in a range of standard products. Also, plastics are the third most exported commodity in the UAE.
- Further, the region is witnessing significant manufacturing developments of plastic materials such as polyvinyl chloride (PVC) used considerably in the rigid plastic packaging landscape. In June 2021, Reliance Industries Limited and UAE's state-run oil giant Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) announced that they would develop a new petrochemical joint venture to produce Chlor-alkali, ethylene dichloride, and PVC production facility at Ta'ziz Industrial Complex in Ruwais. The new unit will annually produce 1.1 million tonnes of ethylene dichloride, 940 thousand tones of Chlor-alkali, and 360 thousand tonnes of PVC.​
- The EAD’s new single-use plastic policy also targets plastic cups, lids, cutlery, straws, stirrers, and food containers. Plastic bottles will be targeted through the introduction of a plastic bottle return deposit scheme. ​
- Such policies are poised to negatively affect the usage of rigid plastic packaging in the UAE as several entities are poised to follow steps against single-use plastic locally. However, the COVID-19 outbreak has created flexibility in implementing directives banning/regulating single-use plastics and any non-essential regulatory initiatives on plastic products in the region. Also, the demand for premium goods and nonfood packaging is being hit as stores closed due to lockdown and as consumers started to cut back on their spending.

Key Market Trends

Food Industry is Expected to hold the Significant Market Share

- The food industry is one of the largest consumers of packaging in the country. The country has a high rate of packaged food and beverage consumption, owing to rapid urbanization and an increasing number of tourists and expiates that often prefer safer processed foods. Also, the country has stringent packaging regulations in terms of food and beverages.
- The trend of economical smaller packages and super-saver bulk packages is highly adopted in the food and beverage industry. For instance, Nutella launched a 750-gm format of plastic closures in spreads in the UAE market. These packs proved to be increasingly popular, as they offer better value to the consumer. Several other food brands have launched products in the market as well.
- The shift within food consumption has brought its own challenges, especially concerning food hygiene, transportation, and storage. The high temperatures often experienced in the UAE mean that food packaging must be contamination-free from the outset and properly sealed to maintain the freshness and moisture content. Plastic materials such as PP have a high heat tolerance, making them useful for packaging food in a hot temperature climate.

Pharmaceutical to Witness Significant Growth Due to Covid and Online Purchasing Trends

- The standardization of the 'Made in UAE' initiative, which introduces the local manufacturers to the global market, is helping the country to reduce its reliance on imports and strengthen its export potential. The growth of this kind in the manufacturing sector has encouraged considerable investments in the packaging industry.
- According to the joint study by Dubai Economy and global payments technology company, Visa, the UAE is making rapid strides as the fastest growing e-commerce market in the Middle East and North Africa (MENA). According to the study, UAE shoppers are among the top spenders online. In the broader Middle East, North Africa, and South Asia (MENASA) region, the UAE represents the biggest annual spending per online shopper, at USD 1,648, with growth projected at 29.6%through 2020-2021.
- Universal healthcare has been rolled out, creating a myriad of opportunities for pharmacies to cater to the country’s growing population, and the proliferation of non-communicable lifestyle diseases means that the country’s medical needs will continue to grow in the coming years. Most of the investments in the packaging sector are made toward adjusting their packaging practices to the country's current economic situation and evolving standards.
- At the beginning of the pandemic itself, more people began buying vitamin C and zinc as part of their efforts to boost immunity. When Covid-19 numbers peaked, the demand rose tremendously across Aster more than 35 pharmacies. At least there was a two-fold increase in the sale during these pea covid months (source: Aster Pharmacy)

Competitive Landscape

The UAE Rigid Plastic Packaging market is highly competitive and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share in the market and focus on expanding their client base across the globe. These players focus on the research and development activities, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to stay in the market landscape over the forecast period.

- April 2020 - Agthia partnered with Veolia to launch several sustainability initiatives, establishing a circular ecosystem to pave the way towards more PET recycling in UAE. Also, the company launched packaging called Al Ain Plant Bottle, which is environmentally friendly and made of complete plant-based sources, including the cap.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Impact of COVID-19 on the UAE RIGID PLASTIC PACKAGING MARKET
4.2.1 Supply Chain Scenario
4.2.2 Rise In Demand For E-commerce Due To Restrictions Over Offline Trade Effect Of End-user Performance Over Near & Medium-term Growth Forecasts
4.2.3 Macro-economic Outlook and its Impact on the Packaging Industry, Based on Various Scenarios? and Company developments
4.3 Market Drivers
4.3.1 Demand For Oxo-degradable Plastics Is Expected to Increase with New Regulations
4.3.2 Increasing Rigid Plastic Packaging Solutions Demand Across the End-user Industry
4.4 Market Challenges
4.4.1 Stringent Laws and Regulations Pertaining to Plastic Industries
4.4.2 Competition from Flexible Plastic Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porters Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 CURRENT TRADE SCENARIO - Export Import Analysis

6 MIDDLE EAST PACKAGING INDUSTRY LANDSCAPE
6.1 Demographic and Socio-economic Influences
6.2 Market Drivers and Challenges
6.3 Analysis of Various Rigid Plastic Packaging, By Country
6.4 Sustainability Trends in Packaging

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 By Material
7.1.1 Polyethylene (PE)
7.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
7.1.3 Polypropylene (PP)
7.1.4 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
7.1.5 Polyvinyl Chloride (PVC)
7.1.6 Other Rigid Plastic Materials
7.2 By Product Type
7.2.1 Bottles and Jars
7.2.2 Trays and Containers
7.2.3 Caps and Closures
7.2.4 Other Product Types
7.3 By End-user Industry
7.3.1 Food
7.3.1.1 Fresh Food
7.3.1.2 Frozen Food
7.3.1.3 Baked Goods
7.3.1.4 Other Types of Food
7.3.2 Beverage
7.3.2.1 Carbonated Soft Drinks
7.3.2.2 Bottled Water
7.3.2.3 Dairy Products
7.3.2.4 Other Types of Beverages
7.3.3 Healthcare and Pharmaceutical
7.3.4 Cosmetics and Personal Care
7.3.5 Other End-user Industries

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Key Vendor Profiles
8.1.1 Al Amana Plastic Bottles & Containers Manufacturing L.L.C
8.1.2 Interplast Co. Ltd (Harwal Group)
8.1.3 Petco Gulf FZE
8.1.4 Amber Packaging Industries L.L.C.
8.1.5 Shubham Plastics FZE
8.1.6 Uni Cap
8.1.7 Gulf East Paper and Plastic Industries LLC
8.1.8 Duplas Al Sharq L.L.C.
8.1.9 Bright Plastic
8.1.10 Neelkamal Plastics
8.1.11 Royce Plastics International FZE
8.1.12 Eterna Plastic Manufacturing Co. L.L.C.

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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