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アラブ首長国連邦のプラスチック包装市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United Arab Emirates Plastic Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast(2022 - 2027)

アラブ首長国連邦のプラスチック包装市場は予測期間中にCAGR5.0%で成長。プラスチックパッケージングは、パッケージング産業の機能方法を変えました。軽量で耐久性があり、快適なパッケージングソリューションは... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アラブ首長国連邦のプラスチック包装市場は予測期間中にCAGR5.0%で成長。プラスチックパッケージングは、パッケージング産業の機能方法を変えました。軽量で耐久性があり、快適なパッケージングソリューションは、世界中でパッケージング材料としてのプラスチックの使用を増大させた要因の一部です。

アラブ首長国連邦のプラスチック消費量は、一人当たり100kgを超えました。アラブ首長国連邦の一人当たりのプラスチック消費量は、過去10年間で増加傾向を示していますが、これは主に新製品の開発と既存市場での材料代替によるものです。多くの場合、標準的な製品の範囲では、金属や紙などに関係なく、プラスチックが依然として選ばれる材料となっています。また、アラブ首長国連邦では、プラスチックは3番目に輸出されている商品です。

さらに、地元メーカーを世界市場に紹介する「Made in UAE」の標準化により、輸入への依存度を下げ、輸出力を強化することにつながっている。このような製造業の成長は、パッケージング業界への多大な投資を促しました。パッケージング業界への投資の多くは、現在の経済状況や進化する規格に合わせてパッケージング手法を調整するために行われています。購買力の低下により、同国の小売業は消費者の行動にいくつかの変化を目の当たりにしました。

プラスチックパッケージは、環境への影響が深刻に懸念されていますが、その需要は引き続き急増しています。しかし、市場は政府の規制や消費者の要望による課題に直面し、メーカーは生分解性または持続可能な資源に由来するプラスチックパッケージングソリューションを探すよう迫られるでしょう。

プラスチックパッケージングソリューションは、製造業、小売業、ヘルスケアなど、さまざまな産業で使用されています。プラスチック包装は、その高いバリア性、長い保存期間、耐久性により、ヘルスケア産業で大きな支持を得ています。プラスチックパッケージングソリューションの需要は、予測期間を通して伸び続けるでしょう。

主な市場動向

パンデミック後の地域における支出能力の増加

この地域では、硬質プラスチック包装の景観にかなり使用されるポリ塩化ビニル(PVC)などのプラスチック材料の重要な製造開発が目撃されています。2021年6月、Reliance Industries LimitedとUAEの国営石油大手Abu Dhabi National Oil Company(ADNOC)は、RuwaisのTa'ziz Industrial Complexでクロルアルカリ、二塩化エチレン、PVC生産施設を生産する新しい石油化学合弁会社を開発すると発表した。新装置は年間110万トンの二塩化エチレン、94万トンのクロールアルカリ、36万トンのPVCを生産する予定である。

UAE の消費者は、店舗が閉鎖された小売業者の商品を入手したり、規制が敷かれた際に必需品を購入するために、インターネットを利用しました。ドバイ商工会議所の分析によると、UAEの食品・飲料市場におけるオンライン販売は2020年に前年比255%増の4億1200万米ドルに達し、また同国のオンライン食品・飲料販売額は2025年までに6億1900万米ドルに達し、2020~25年の年間平均成長率(CAGR)は8.5%を記録すると予測されています。

Dubai Economyと世界的な決済テクノロジー企業であるVisaの共同調査によると、アラブ首長国連邦は中東・北アフリカ(MENA)地域で最も急速に成長している電子商取引市場として躍進しているとのことです。この調査によると、アラブ首長国連邦の買い物客は、オンラインで最もお金を使う人たちの一人です。中東・北アフリカ・南アジア(MENASA)地域では、UAEはオンラインショッピング利用者1人当たりの年間支出が最も多く、1,648米ドルで、2020年までの成長率は29.6%と予測されています。

この地域では、非必需産業のパッケージングによる需要が減少していますが、UAEの硬質プラスチックパッケージの状況は、必需消費財の消費の増加により大きな影響を受けていません。通常プラスチック製の容器で包装されるビタミン剤などの栄養補助食品に使用されるパッケージの需要が増加しました。

Aster Retailによると、アラブ首長国連邦の薬局グループは、住民が免疫力を高めるために積極的に行動していることから、2020年3月以降、マルチビタミンと亜鉛サプリメントの売上が最大で200%増加したことを記録しています。2020年4月以降、ビタミンCや亜鉛2020などのサプリメントの売上が2019年比で220%増加しており、30以上の薬局で2021年の最初の5カ月間で50%増加しています。アステールリテールは、アラブ首長国連邦全土に200店舗以上の薬局を展開しています。

業界におけるサステナビリティへの懸念に対する意識の高まり

プラスチックの使用量増加による環境への影響と社会的な認知度から、より持続可能な選択肢を求める声が高まりました。しかし、多くの紙製包装は新しい包装にリサイクルされています。しかし、これはプラスチックと比較して、再生材料からの生産と再生において高いカーボンフットプリントを持っています。

2019年の世界政府サミットで発表されたレポートによると、アラブ首長国連邦では年間110億枚のレジ袋が使用されており、これは世界平均で1人当たり年間307枚のレジ袋に相当するのに対し、1,184枚のレジ袋に相当するそうです。このため、2020年3月、環境庁-アブダビ(EAD)は、リサイクルと再利用の文化を醸成することで、2021年までに回避可能な使い捨てプラスチックの使用をなくすことを発表しました。

EADの新しい使い捨てプラスチック政策は、プラスチックカップ、蓋、カトラリー、ストロー、かき混ぜ器、食品容器も対象としています。ペットボトルは、ペットボトル返却預託制度の導入により対象となります。

2020年4月、Agthiaはヴェオリアと提携し、アラブ首長国連邦におけるPETリサイクル拡大への道を開くため、循環型エコシステムを確立し、いくつかのサステナビリティ・イニシアチブを開始しました。また、キャップを含めて完全に植物由来で作られた環境に優しいパッケージ「アルアインプラントボトル」を発売しました。

Agthiaなどいくつかの企業は、今後数年のうちに、パッケージをリサイクル可能、再利用可能、または堆肥化可能なパッケージへと移行しはじめました。しかし、アラブ首長国連邦では、プラスチック以外の代替材料のコストが非常に高く、世界の他の地域よりも限られているため、課題は残っており、この地域の硬質プラスチック包装の需要を依然として牽引しています。

競合他社の状況

アラブ首長国連邦のプラスチック包装市場は適度に集約されていますが、投資の増加、新規参入、エンドユーザー産業での用途拡大により、より高度な競争力を獲得すると予想されています。主要企業は、激しい市場競争を維持するために、製品の上市、提携、買収を採用しています。本レポートで紹介する主なプレイヤーには、Express Pack Print、Amber Packaging Industries、Petco Gulf、Fujairah Plasticsなどがいます。市場における最近の動きとしては、以下のようなものがあります。


2021年6月、リライアンス・インダストリーズ社とUAEの国営石油大手アブダビ国営石油会社(ADNOC)は、ルワイスのタジズ工業団地でクロルアルカリ、二塩化エチレン、PVC製造設備を生産する新しい石油化学合弁事業を展開すると発表した。新装置は、年間110万トンの二塩化エチレン、94万トンのクロールアルカリ、36万トンのPVCを生産する予定です。
2021年6月、中東の環境・リサイクル・廃棄物管理会社であるBee'ahは、英国の廃棄物回収専門会社Chinook Sciencesと提携し、リサイクル不可能なプラスチック廃棄物を利用したUAE初の廃棄物から水素への変換プロジェクトを実現しました。同様の取り組みにより、同国のパーソナルケア業界では、持続可能なパッケージングソリューションの需要が高まると期待されています。
2020年12月、ミミーズロック社は、アラブ首長国連邦のドバイにある認可された医薬品販売会社ウルトラファーマとの新しいパートナーシップにより、中東に進出する計画を発表しました。トップブランドのドクター・トビアスの健康補助食品とスキンケア オールナチュラルアドバイスとマリタイムナチュラルでより多くの消費者にアプローチしています。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis- Industry Attractiveness
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
5.1.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting Purchase Power
5.2 Market Restraints
5.2.1 Fluctuating Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Plastic
6.1.1 Rigid Plastic
6.1.2 Flexible Plastic
6.2 By Industry
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Retail
6.2.5 Manufacturing
6.3 By Products
6.3.1 Bottles
6.3.2 Cans
6.3.3 Jars
6.3.4 Pouches

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor PLC
7.1.2 Mondi Group
7.1.3 Aptar Group
7.1.4 Amber Packaging Industries LLC
7.1.5 Mondi Group
7.1.6 Express Pack Print
7.1.7 Petco Gulf FZE
7.1.8 Al Amana Plastic Bottles & Containers Manufacturing LLC
7.1.9 Fujairah Plastics Factory

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

United Arab Emirates Plastic Packaging Market is growing at a CAGR of 5.0% during the forecast period. Plastic packaging has changed the ways in which the packaging industry functions. Packaging solutions that are lightweight, durable, and comfortable are some of the factors that have augmented the use of plastics as a packaging material across the world.

Plastic consumption in the United Arab Emirates exceeded 100 kg per person. The plastics consumption per capita shows an upward trend over the past decade in the United Arab Emirates, mainly due to the development of new products and material substitution in established markets. In many cases, plastics are still the material of choice, irrespective of metals, paper, etc., in a range of standard products. Also, plastics are the third most exported commodity in the United Arab Emirates.

Moreover, the standardization of the 'Made in UAE' initiative, which introduces the local manufacturers to the global market, is helping the country to reduce its reliance on imports and strengthen its export potential. The growth of this kind in the manufacturing sector encouraged considerable investments in the packaging industry. Most of the investments in the packaging sector are made toward adjusting their packaging practices to the country's current economic situation and evolving standards. With low purchasing power, the country's retail sector witnessed several changes in consumers' behavior.

The demand for plastic packaging continues to surge even though serious concerns are being raised about its impact on the environment. However, the market will face challenges from government regulations and consumer demand, pushing manufacturers to look for plastic packaging solutions that are biodegradable or derived from sustainable sources.

Plastic packaging solutions are used across various industries such as manufacturing, retail, and healthcare. Plastic packaging has gained significant traction in the healthcare industry due to its high barrier properties, long shelf-life, and durability. The demand for plastic packaging solutions will continue to grow throughout the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Spending Capacity in the Region post Pandemic

The region is witnessing significant manufacturing developments of plastic materials such as polyvinyl chloride (PVC) used considerably in the rigid plastic packaging landscape. In June 2021, Reliance Industries Limited and UAE's state-run oil giant Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) announced that they would develop a new petrochemical joint venture to produce Chlor-alkali, ethylene dichloride, and PVC production facility at Ta'ziz Industrial Complex in Ruwais. The new unit will annually produce 1.1 million tons of ethylene dichloride, 940 thousand tones of Chlor-alkali, and 360 thousand tons of PVC.

UAE consumers turned online to access goods from retailers whose stores were closed and purchases of essential items when restrictions were in place. Online sales within the UAE's food and beverage market surged 255% year-over-year in 2020 to reach USD 412 million, according to a Dubai Chamber analysis that also predicted the value of online food and beverage sales in the country to reach USD 619 million by 2025 and record a compound annual growth (CAGR) of 8.5% over the 2020-25 period.

According to a joint study by Dubai Economy and global payments technology company Visa, the United Arab Emirates is making rapid strides as the fastest growing e-commerce market in the Middle East and North Africa (MENA). According to the study, UAE shoppers are among the top spenders online. In the broader Middle East, North Africa, and South Asia (MENASA) region, the UAE represents the biggest annual spending per online shopper, at USD 1,648, with growth projected at 29.6%through 2020.

Despite the fact that the demand from the packaging of non-essential industries decreased in the region, UAE's rigid plastic packaging landscape did not get significantly affected due to the increase in the consumption of essential consumer goods. Demand rose for packaging used in dietary supplements, such as vitamins usually packaged in plastic closures.

According to Aster Retail, Pharmacy groups in the United Arab Emirates registered up to a 200% rise in sales of multivitamins and zinc supplements since March 2020, as residents take proactive steps to boost their immunity. Since April 2020, there has been a 220% increase in sales of supplements such as vitamin C and zinc 2020 compared to 2019, and it is up by 50% in the first five months of 2021 at over 30 pharmacies. Aster Retail has more than 200 pharmacies across the United Arab Emirates.

Increasing Awareness Over Sustainability Concerns in the Industry

The environmental impacts of increased plastic use and public awareness resulted in calls for more sustainable options. However, a lot of paper packaging is being recycled into new packaging. But this has a high carbon footprint in production and reproduction from recycled material, compared to plastic.

According to a report presented at the World Government Summit in 2019, 11 billion plastic bags are used annually in the United Arab Emirates, which is the equivalent of 1,184 plastic bags per person per year compared to a global average of 307 plastic bags per person per year. Because of this, in March 2020, Environment Agency – Abu Dhabi (EAD) announced to eliminate the use of avoidable single-use plastic by 2021 through fostering a culture of recycling and re-use.

The EAD’s new single-use plastic policy also targets plastic cups, lids, cutlery, straws, stirrers, and food containers. Plastic bottles will be targeted through the introduction of a plastic bottle return deposit scheme.

In April 2020, Agthia partnered with Veolia to launch several sustainability initiatives, establishing a circular ecosystem to pave the way toward more PET recycling in the United Arab Emirates. Also, the company launched packaging called Al Ain Plant Bottle, which is environmentally friendly and made of complete plant-based sources, including the cap.

Several companies, such as Agthia, have started transitioning their packaging into recyclable, reusable, or compostable packaging within the coming years. However, challenges remain because the costs of alternate materials other than plastic are very high and more limited in the United Arab Emirates than in other parts of the world, thus, still driving the demand for rigid plastic packaging in the region.

Competitive Landscape

The market for Plastic Packaging in the United Arab Emirates is moderately consolidated and is expected to attain a higher degree of competitiveness owing to the increasing investments, new players, and growing applications in end-user industries. Major players have adopted product launch, collaboration, and acquisition to sustain the intense market competition. Some of the key players profiled in the report include Express Pack Print, Amber Packaging Industries, Petco Gulf, and Fujairah Plastics, among others. A few recent developments in the marketplace include;


In June 2021, Reliance Industries Limited and UAE's state-run oil giant Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) announced that they would develop a new petrochemical joint venture to produce Chlor-alkali, ethylene dichloride, and PVC production facility at Ta'ziz Industrial Complex in Ruwais. The new unit will annually produce 1.1 million tons of ethylene dichloride, 940 thousand tones of Chlor-alkali, and 360 thousand tons of PVC.
In June 2021, Bee'ah, a Middle Eastern environmental, recycling, and waste management company, partnered with UK waste recovery specialist Chinook Sciences to create the first waste-to-hydrogen project in the UAE using non-recyclable plastic waste. Similar initiatives are expected to boost the demand for sustainable packaging solutions for the country's personal care industry.
In December 2020, Mimi's Rock Corp. announced its plan to expand into the Middle East through a new partnership with UltraPharma, a licensed pharmaceutical distribution company located in Dubai, the United Arab Emirates reaching more consumers with top brands Dr. Tobias health supplements and skincare All Natural Advice and Maritime Naturals.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis- Industry Attractiveness
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
5.1.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting Purchase Power
5.2 Market Restraints
5.2.1 Fluctuating Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Plastic
6.1.1 Rigid Plastic
6.1.2 Flexible Plastic
6.2 By Industry
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Retail
6.2.5 Manufacturing
6.3 By Products
6.3.1 Bottles
6.3.2 Cans
6.3.3 Jars
6.3.4 Pouches

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor PLC
7.1.2 Mondi Group
7.1.3 Aptar Group
7.1.4 Amber Packaging Industries LLC
7.1.5 Mondi Group
7.1.6 Express Pack Print
7.1.7 Petco Gulf FZE
7.1.8 Al Amana Plastic Bottles & Containers Manufacturing LLC
7.1.9 Fujairah Plastics Factory

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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