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ラテンアメリカの保護包装市場 - 成長、トレンド、予測(2022年~2027年)


Latin America Protective Packaging Market - Growth, Trends, Forecasts (2022 - 2027)

中南米の保護包装市場は、予測期間2020~2025年に年平均成長率6.2%を記録すると予想されています。保護包装は、家電、医薬品、自動車など、さまざまなエンドユーザー業界の製品の包装に使用される新しい包装スタ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中南米の保護包装市場は、予測期間2020~2025年に年平均成長率6.2%を記録すると予想されています。保護包装は、家電、医薬品、自動車など、さまざまなエンドユーザー業界の製品の包装に使用される新しい包装スタイルの1つで、輸送や保管中のダメージからコア製品を保護し、シールドするものです。

主なハイライト
中南米は成長地域の1つであり、予測期間中にEコマース市場で大きなシェアを占めると予想されています。Mobile Payment Todayによると、2019年には、この地域の1億5550万人がオンラインで商品やサービスを購入すると予想されており、これは2016年の1億2680万人から飛躍的に増加したことになります。
また、fintech timesによると、同地域のEコマース売上は2016年の498億米ドルから2019年には797億米ドルに増加すると予測されています。消費者嗜好の地域的な成長、インターネットやスマートフォンの利用率の上昇、アマゾンやアリババなど多くの多国籍企業Eコマースプレーヤーの参入により、従来の市場が破壊され、Eコマースを活用して中小規模の顧客にアクセスできるようになっています。このような要因が、同地域における保護包装の主な需要に対応しています。
さらに、Smurfit KappaはeSmartサービスを利用して、中南米の大手鶏卵業者がeCommerceチャネルにうまく参入できるようにしました。卵は壊れやすいという性質が、このプロジェクトにおける重要な要素でした。彼らはデータ駆動型のアプローチをとり、eSmartサービスのツールを使って、目的に合った魅力的なパッケージング・ソリューションを設計しました。このようなネット通販が加わることで、パルプモールドの需要が大きく伸びる可能性があると期待されています。
発泡体は、その独特の衝撃吸収能力から保護包装材として使用されており、メキシコのSonoco Protective Solutions社やNefab Group社などは、保護包装材として様々な発泡成形品を提供しています。
COVID-19危機の際、サプライチェーンはかつてないほどの圧力にさらされていますが、密封空気はその保護包装製品を、食品、医薬品など、最も品質と安全性を必要とする品目をエンドユーザーまで迅速かつ安全に輸送することを可能にしたのです。また、COVID-19の発生により、電子商取引や医薬品などのエンドユーザーからの需要が増加し、保護包装の市場は大きく成長しています。


主な市場動向

食品・飲料産業が市場成長を牽引


ブランドオーナーは、出荷時の損傷を防ぐ二次包装ソリューションを設計するために、包装コンバータにますます注目するようになっています。さらに、ガラス瓶でできた飲料(最も壊れやすいもの)には、現在、包装用エアバッグが使用されています。エアバッグは、複数の部屋のうちどれかの空気が抜けても、残りの部屋は膨らんだままなので、継続的な保護が可能です。エアパックは、このソリューションをさまざまなEコマース企業に提供しています。
断熱輸送容器の需要は、主に生鮮食品のオンライン販売の増加によって牽引され、キャンディー、パイ、ケーキ、シーフード、ステーキ、チョコレートなどの食品の輸送に広く使用されます。発泡ポリスチレン容器は主に段ボール箱に入っており、生鮮食品を最大限保護することができます。
サーマルバブルメーラーは、容器に入った食品のもう一つの選択肢です。これらの食品袋は、浸透のリスクなしに長く取るのに十分な強靭さを持っています。断熱保護封筒は、輸送中の衝撃や急激な気温の変化から保護する革新的なデザインです。
プレーヤーは、保護のための持続可能なパッケージングソリューションに主に焦点を当てています。最近では、2020年10月にSmurfit Kappa Groupがセルロースから作られたBanaBagパッケージングソリューションを発売しました。この製品は、敵対的な温度に対する天然の断熱材として機能し、主にバナナ栽培に使用されています。また、バナナ生産者が市場へ果物を輸送する際にも使用されています。


ブラジルが大きな市場シェアを占める


ブラジルのような国では、パッケージング企業のSIGがブラジル人にパッケージのリサイクルを奨励し、リサイクル可能な廃棄物と引き換えに食品を提供しているように、プレーヤーはリサイクル活動に注力しています。また、ブラジルのeコマースサイトでは、プチプチが多く使用されています。
さらに、製紙・包装会社のウェストロックは、地域の段ボール需要の増加に対応するため、ブラジルのサンパウロに新工場を建設しています。この工場は、1億2,500万米ドル以上を投資し、サンパウロをはじめとするブラジル南東部のあらゆる産業分野・市場にサービスを提供する予定です。このような事例は、商品を保護するための段ボール包装の導入と需要が拡大していることを示しています。
また、この地域のリサイクル業者は、プラスチック包装の使用を最小限に抑えるために多大な努力を払っています。例えば、TriCiclosは、チリ、ペルー、コロンビア、ブラジル地域において、2025年までに11,000トンのプラスチック回収を目標に掲げています。
また、ブーメラ社はブラジル国内で200以上のプラスチック廃棄物回収拠点を持ち、2019年、2020年、2021年にこの数を倍増させることを約束しています。このような取り組みにより、プラスチック製保護包装の導入が減り、紙製包装の利用が増えるかもしれません。


競合他社の状況

ラテンアメリカの保護包装市場は適度に断片化されており、これらの製品とソリューションを提供するさまざまなベンダーで構成されています。同市場のプレイヤーは、市場シェアを獲得するために、製品のイノベーションとM&Aやパートナーシップなどの戦略的イニシアティブに注力しています。最近の市場の動きとしては、以下のようなものがあります。


2020年1月 - シールドエアーは、90%以上のリサイクル素材を使用したBUBBLE WRAPブランドの包装材の新バージョンを発売すると発表した。オリジナルの発明と同じレベルの保護と空気保持を提供しながら、循環型プラスチック経済を可能にし、二酸化炭素排出量を30%削減し、資源効率の良いパッケージングソリューションとして機能します。 このようなイノベーションは、ラテンアメリカ諸国の市場成長に対応するものです。
2019年12月 - Storopackは、100%rEPSから作られた保護パッケージングの新しい原材料を発表しました。rEPSには、ポストコンシューマー商品から回収された100%リサイクル発泡ポリスチレン(EPS)またはポリスチレン(PS)が含まれる。2020年前半に発売する。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Increasing Trend of E-Commerce
4.4 Market Challenges ​
4.4.1 Alternative Forms of Packaging
4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION​
5.1 Material Type​
5.1.1 Plastics
5.1.2 Paper and Paperboard​
5.1.3 Other Material Types​
5.2 Product Type
5.2.1 Rigid
5.2.1.1 Molded Pulp
5.2.1.2 Paperboard-based Protectors
5.2.1.3 Insulated Shipping Containers
5.2.2 Flexibles (Mailers, Paper Full, and Air Pillows)​
5.2.2.1 Bubble Wraps​
5.2.3 Foam Based​
5.3 End-user Vertical
5.3.1 Food and Beverage​
5.3.2 Pharmaceutical​
5.3.3 Consumer Electronics​
5.3.4 Beauty and Homecare​
5.3.5 Other End-user Verticals​
5.4 Country
5.4.1 Argentina
5.4.2 Mexico
5.4.3 Brazil
5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
6.1.2 Sealed Air Corporation
6.1.3 Sonoco Products Company
6.1.4 Smurfit Kappa Group
6.1.5 Crown Holdings Inc.
6.1.6 Huhtamaki Group
6.1.7 International Paper Company
6.1.8 Storopack Hans Reichenecker Gmbh

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Latin America protective packaging market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period 2020 - 2025. Protective packaging is one of the emerging packaging styles used for packaging of various ends user industry products, such as consumer electronics, pharmaceutical, and automotive, among others that safeguard and shield core product from damages during transportation or storage.

Key Highlights
Latin America is one of the growing regions, which is expected to witness a significant share of the e-commerce market during the forecast periods. According to mobile payments today, in 2019, 155.5 million people in the region are expected to buy goods and services online, which is a dramatic increase from 126.8 million in 2016.
Also, according to fintech times, the region's e-commerce sales are predicted to rise to USD 79.7 billion in 2019 from USD 49.8 billion in 2016. The local growth of consumer preferences, rise in internet and smartphone usage, and the entrance of many MNC e-commerce players such as Amazon and Alibaba have disrupted the traditional market and leveraged e-commerce to access small and medium-sized clients. Such factors cater to the major demand for protective packaging in the region.
Furthermore, Smurfit Kappa has used its eSmart service to enable the leading Latin American egg provider to enter the eCommerce channel successfully. The fragile nature of eggs was a key factor in this project. They took a data-driven approach and used their eSmart service tools to design a fit-for-purpose and attractive packaging solution. It is expected that the demand for molded pulp might increase significantly with such addition in online sales.
Foam is used as protective packaging due to its unique shock absorbing abilities, and players such as Sonoco Protective Solutions and Nefab Group in Mexico provide various molded foam as a protective packaging material.
During the COVID-19 crisis, the supply chains are under unprecedented pressure, but sealed air has enabled its protective packaging products to be transported quickly and safely to end-users such as food, medicine, and other critical products that need the items most with quality and safety. Moreover, due to the outbreak of COVID-19, the market for protective packaging is witnessing significant growth owing to a rise in demand from e-commerce, pharmaceutical, and other end-user industries.


Key Market Trends

Food and Beverage Industry to Drive the Market Growth


Brand owners are increasingly looking to packaging converters to design secondary packaging solutions that will prevent shipping-related damage. Moreover, for beverages made of glass bottles (most fragile items), packaging airbags are used nowadays. If any of the multiple chambers loses air in airbags, the balance remains inflated to provide continued protection. Airpack provides this solution to various e-commerce companies.
Demand for insulated shipping containers will be driven mostly by increased online sales of perishable foods and are widely used for shipping food such as candies, pies, cakes, seafood, steaks, and chocolate. The polystyrene foam containers majorly come in a corrugated cardboard box and offer maximum protection for perishable items.
Thermal bubble mailers are another option for food in containers. These food bags are tough enough to take on long without risk of penetration. Insulated protective envelopes are an innovative design that protects against impact and sharp air temperature changes during transit.
Players are majorly focused on a sustainable packaging solution for protection. Recently, in October 2020, Smurfit Kappa Group launched the BanaBag packaging solution made from cellulose. This product is largely used for banana cultivation, acting as a natural insulator against hostile temperatures. It is also used by banana producers to transport the fruit to markets.


Brazil Holds Significant Market Share


In countries such as Brazil, players are focused on the recycle activities, as in packaging company SIG is encouraging Brazilians to recycle packaging by offering food products in exchange for their recyclable waste. This also includes the bubble wraps, which are majorly being used in the e-commerce platform in the country.
Further, Paper and packaging company WestRock is building a new plant in Sao Paulo, Brazil, to meet the growing regional demand for corrugated packaging. It will invest more than USD 125 million to build the facility and will serve all industry segments and markets in Sao Paulo and other areas in southeastern Brazil. Such instances signify the greater adoption and demand for corrugated packaging for the protection of goods.
Further, the recycling companies in the region are putting significant efforts to minimize the use of plastic packaging in the sector. For instance, TriCiclos has set a target of 11,000 metric tons of plastic collection by 2025 in Chile, Peru, Colombia, and Brazil region.
Alos, Boomera has more than 200 points of plastic waste collection around Brazil, and their commitment is to double this number in 2019, 2020, 2021. Such an initiative might lower the adoption of the plastic protective packaging and increase the usage of paper packaging.


Competitive Landscape

The Latin America protective packaging market is moderately fragmented and consists of various vendors providing these products and solutions. Players in the market focus on product innovations and strategic initiatives such as mergers and acquisitions and partnerships to capture the market share. Some of the recent developments in the market are:


January 2020 - Sealed Air announced to launch a new version of BUBBLE WRAP brand packaging material that is made with at least 90% recycled content. It offers the same level of protection and air retention as the original invention yet enables a circular plastics economy, reduces carbon footprint by 30%, and serves as a resource-efficient packaging solution.​ Such innovation will cater to market growth in Latin American countries.
December 2019 - Storopack unveiled new raw material for protective packaging made from 100% rEPS. The rEPS includes 100% recycled expanded polystyrene (EPS) or polystyrene (PS) collected from post-consumer goods. The company will launch the product in the first half of 2020.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Increasing Trend of E-Commerce
4.4 Market Challenges ​
4.4.1 Alternative Forms of Packaging
4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION​
5.1 Material Type​
5.1.1 Plastics
5.1.2 Paper and Paperboard​
5.1.3 Other Material Types​
5.2 Product Type
5.2.1 Rigid
5.2.1.1 Molded Pulp
5.2.1.2 Paperboard-based Protectors
5.2.1.3 Insulated Shipping Containers
5.2.2 Flexibles (Mailers, Paper Full, and Air Pillows)​
5.2.2.1 Bubble Wraps​
5.2.3 Foam Based​
5.3 End-user Vertical
5.3.1 Food and Beverage​
5.3.2 Pharmaceutical​
5.3.3 Consumer Electronics​
5.3.4 Beauty and Homecare​
5.3.5 Other End-user Verticals​
5.4 Country
5.4.1 Argentina
5.4.2 Mexico
5.4.3 Brazil
5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
6.1.2 Sealed Air Corporation
6.1.3 Sonoco Products Company
6.1.4 Smurfit Kappa Group
6.1.5 Crown Holdings Inc.
6.1.6 Huhtamaki Group
6.1.7 International Paper Company
6.1.8 Storopack Hans Reichenecker Gmbh

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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