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フレキシブル・プラスチック包装の世界市場予測 2024-2032

フレキシブル・プラスチック包装の世界市場予測 2024-2032


GLOBAL FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 Inkwood Researchによると、世界のフレキシブルプラスチック包装市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 4.22%を記録すると予測されている。2023年の市場規模は2億1,494万6,000ドルで、2032年には3億1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年11月27日 US$2,900
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2-3営業日以内 297 英語

 

サマリー

主な調査結果
Inkwood Researchによると、世界のフレキシブルプラスチック包装市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 4.22%を記録すると予測されている。2023年の市場規模は2億1,494万6,000ドルで、2032年には3億1,472万6,000ドルに達すると予測されている。この市場調査では、COVID-19が軟質プラスチック包装市場に与える影響も定量的だけでなく定性的にも分析している。
軟包装とは、充填時や使用時に容易に形を変えることができるパッケージや部品を指す。このタイプの包装は、軽量でコスト効率が高く、湿気や空気、汚染物質に対するバリアを作ることで製品の保存期間を延ばすことができるなど、さまざまな利点がある。
また、紙、プラスチック、フィルム、アルミ箔、またはこれらの組み合わせで構成されるため、包装デザインの可能性が広がります。ロールストック、バッグ、パウチ、ライナー、ラップ、その他のフレキシブルアイテムは、フレキシブルパッケージングのいくつかの例です。その多用途性により、食品・飲料から医薬品、パーソナルケアアイテムに至るまで、多様な製品に採用されている。
市場インサイト
世界の軟質プラスチック包装市場の主な成長要因
- 食品廃棄物の削減と製品の費用対効果への注目の高まり
o 軟質プラスチック包装は、酸素、湿気、光、その他食品を腐敗させる環境要因に対して優れたバリア性を提供する。これは製品の賞味期限を延ばし、サプライ・チェーンにおける無駄を最小限に抑え、消費者に利益をもたらす。
o ガラスや金属のような硬質包装材料の製造と比較すると、軟質プラスチック包装はエネルギーや原材料の使用量が少ないことが多い。これはメーカーにとって、よりコスト効率の高いソリューションとなる。
o さらに、フレキシブル包装の軽量でスペース効率の良いデザインは、企業の輸送コストを最小限に抑え、その利点はしばしば消費者に還元される。
- より持続可能で環境に優しい包装への需要の高まり
- 様々なエンドユーザーからの需要の増加
世界の軟質プラスチック包装市場成長の主な抑制要因
- 原料価格の変動
o 軟質プラスチック包装に求められる水分バリア性、強度、印刷適性は、通常、異なる素材の複数の層を貼り合わせることで達成される。しかし、このような多素材の構成はリサイクルを複雑にし、これらの層を効果的に分離・再処理するためには特殊な装置や技術が必要となる。
o 多くの地域では、軟質プラスチック包装の量と複雑さを処理するのに十分なリサイクルインフラがない。この不十分さはプラスチック廃棄物に関する懸念を引き起こし、ある種の軟質プラスチック包装に対する規制強化や禁止につながる可能性があり、潜在的に市場の成長を制限し、コストを増加させる。
- プラスチック包装のリサイクルに関する問題
- 厳しい環境規制
フレキシブルプラスチック包装の世界市場|トップトレンド
- 多忙なライフスタイルに対応する便利な包装ソリューションへの需要が高まっている。再販可能なクロージャーやイージーオープンのデザインといった特徴も人気を集めている。
- 食品・飲料業界は、賞味期限を延ばし、製品の安全性を確保する包装に対する需要の高まりによって、軟質プラスチック包装市場の主要な牽引役となっている。
- 電子商取引の急成長により、効率的で軽量な包装ソリューションへのニーズが高まっている。フレキシブルプラスチック包装は、輸送コストを大幅に削減し、輸送中に製品を保護し、環境への影響を最小限に抑えることができるため、流通に適した選択肢として浮上している。
セグメンテーション分析
市場細分化-素材、タイプ、印刷技術、用途
素材別市場
- プラスチック
o プラスチックは、アルミ箔や紙ラミネートなどの代替素材と比較して最もコスト効率の高い素材として広く認知されており、さまざまな業界のメーカーにとって非常に経済的な選択肢となっている。
o プラスチックは、軽量で柔軟性があり、耐久性に優れ、穴が開きにくく、透明と不透明の両方があるなど、カスタマイズ可能な特性を備えている。さらに、プラスチックは防湿性があり、ガスバリア性を備えているため、保存期間の延長、製品の鮮度保持、製品の視認性に関する多様なオプションに貢献します。
o さらに、プラスチックは印刷適性に優れており、効果的なマーケティングや消費者の関心を引くために不可欠な高品質のグラフィックやブランディングを可能にします。これらの特性を併せ持つプラスチックは、現代のパッケージング・ニーズに対する実用的で適応性の高いソリューションであることを裏付けています。さらに、プラスチック生産のスケーラビリティは、さまざまな分野にわたるフレキシブル・パッケージングの幅広い需要に対応している。
- アルミ箔
- その他の素材
タイプ別市場
- パウチ
- ロールストック
- バッグ
- フィルム&ラップ
- その他のタイプ
印刷技術別市場
- フレキソ印刷
- グラビア
- デジタル印刷
- その他の印刷技術
用途別市場
- 食品と飲料
o 都市化と多忙なライフスタイルに後押しされ、便利な食品オプションに対する需要の高まりは、軟包装によって効果的に対処されている。このパッケージング・ソリューションは、簡単な携帯性、保存性、ポーション・コントロール、食べかけの食事を温める機能などの利点を提供し、これらすべてが食品廃棄物の削減に貢献する。
o さらに、フレキシブル・プラスチック包装は、食品を光、酸素、湿気から保護する重要なバリア特性を提供するため、サプライ・チェーン全体および家庭での保存性を高め、腐敗を減らすことができる。ガラスや金属のような硬い代替品に比べ、フレキシブル包装はメーカーや消費者にとってコスト効率が良く、様々な形状に対応でき、幅広い食品・飲料製品に適している。
- ヘルスケア
- 化粧品・トイレタリー
- その他の用途
地域分析
主要4地域に基づく地域別調査
- 北米:北米:米国、カナダ
- ヨーロッパイギリス、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ地域
- アジア太平洋地域中国、日本、インド、韓国、インドネシア、タイ、オーストラリア&ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域
o アジア太平洋地域は、可処分所得が増加している急成長中の経済大国である。これはパッケージ商品への消費支出の増加につながり、フレキシブルプラスチック包装の需要を直接後押しする。
o 軟質プラスチック包装の成長はeコマース産業の急拡大と密接に関連しており、特に軽量で効率的な包装ソリューションがオンライン販売と配送に不可欠な地域である。軟質プラスチック包装はこうした要件を満たしており、ペースの速い電子商取引分野にとって理想的な選択肢となっている。
o アジア太平洋地域では、フレキシブル・プラスチック包装の一人当たりの消費量は、先進工業地域と比較して著しく低いままである。しかし、アジア太平洋地域の需要は先進国市場のそれに収束すると予測されるため、このギャップは業界にとって大きな成長機会となり、大幅な市場拡大の道を開くことになる。
- その他の地域:ラテンアメリカ、中東、アフリカ
当社の市場調査レポートでは、個々の国レベルの市場規模と成長統計を詳細に分析しています。軟質プラスチック包装市場のセグメンテーション分析、主要成長要因、マクロ経済動向を網羅し、以下の詳細な洞察を提供します。
- 米国の軟質プラスチック包装市場
- インドの軟質プラスチック包装市場
- ドイツのフレキシブルプラスチック包装市場
競争に関する洞察
世界のフレキシブルプラスチック包装市場の主要企業
- Amcor Plc
- アメリカン・パッケージング・コーポレーション
- ベリーグローバル
- コベリス
- CCLインダストリーズ社
- モンディ・グループ
これらの企業が採用した主な戦略
- 2024年2月、Amcor社、Cheer Pack North America社、Stonyfield Organic社は共同で、初のオールポリエチレン(PE)スパウトパウチを発売した。持続可能性における業界リーダー同士のこのパートナーシップは、機能性を犠牲にすることなく環境への責任を高める先駆的な製品を生み出しました。
- コベリスは2024年2月にMonoFlex Thermoformを発売しました。これはリサイクル可能で環境に優しい熱成形フィルムパッケージングで、現在食品業界で使用されているリサイクル不可能な素材に取って代わるように設計されています。この技術革新は、持続可能なパッケージング・ソリューションに対するコベリスのコミットメントに沿ったものです。

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よくある質問(FAQ):
- フレキシブル・プラスティック・パッケージングに使用されるコーティングにはどのような種類がありますか?
A: 軟質プラスチック包装のコーティングは、包装される製品の特定の要件によって異なります。一般的なコーティングには、バリアコーティング、ヒートシールコーティング、印刷コーティングなどがあります。

- プラスチック包装にはどのような種類がありますか?
A: 市場には、ポリエチレン(PE)、ポリプロピレン(PP)、ポリエチレンテレフタレート(PET)など、さまざまな種類のプラスチック包装材があり、それぞれ異なる用途に適した独自の特性を備えています。

- 軟包装への印刷はどのように行われるのですか?
A: 軟包装への印刷は通常、フレキソ印刷、グラビア印刷、デジタル印刷、オフセット印刷などの方法で行われます。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. 製造活動の改善が市場の成長を後押ししている。
2.5.2. スマート包装の出現
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 食品廃棄物の削減と製品のコスト効率向上への関心の高まり
3.1.2. 持続可能で環境に優しい包装に対する需要の高まり
3.1.3. 様々なエンドユーザーからの需要の増加
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 原材料価格の変動
3.2.2. プラスチック包装のリサイクルに関する問題
3.2.3. 厳しい環境規制
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 利便性の高い包装ソリューションへの需要の高まり
4.1.2. 食品・飲料業界における使用の増加
4.1.3. 食品加工およびeコマース分野の拡大
4.2. ポーターの5つの力分析
4.2.1. バイヤーの力
4.2.2. 供給者の力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング
4.3.1. 北米における成長見通しマッピング
4.3.2. 欧州の成長展望マッピング
4.3.3. アジア太平洋地域の成長展望マッピング
4.3.4. その他の地域における成長展望マッピング
4.4. 市場成熟度分析
4.5. 市場集中度分析
4.6. バリューチェーン分析
4.6.1. 原材料サプライヤー
4.6.2. メーカー
4.6.3. 販売業者
4.6.4. エンドユーザー
4.7. 主要な購買基準
4.7.1. 用途と効果
4.7.2. コスト
4.7.3. 持続可能性
4.8. 規制の枠組み
5. 素材別市場
5.1.プラスチック
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. アルミニウム箔
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. その他の素材
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
6. タイプ別市場
6.1. ポーチ
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.ロールストック
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3.バッグ
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. フィルム&ラップ
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
6.5.その他のタイプ
6.5.1. 市場予測図
6.5.2. セグメント分析
7. 印刷技術別市場
7.1. フレキソ印刷
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2.ロトグラビア
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
7.3. デジタル印刷
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメント分析
7.4. その他の印刷技術
7.4.1. 市場予測図
7.4.2. セグメント分析
8. 用途別市場
8.1. 食品・飲料
8.1.1. 市場予測図
8.1.2. セグメント分析
8.ヘルスケア
8.2.1. 市場予測図
8.2.2. セグメント分析
8.3. 化粧品とトイレタリー
8.3.1. 市場予測図
8.3.2. セグメント分析
8.4. その他の用途
8.4.1. 市場予測図
8.4.2. セグメント分析
9. 地理的分析
9.1. 北米
9.1.1. 市場規模と予測
9.1.2. 北米軟質プラスチック包装市場の促進要因
9.1.3. 北米軟質プラスチック包装市場の課題
9.1.4. 北米軟質プラスチック包装市場の主要企業
9.1.5. 国別分析
9.1.5.1. 米国
9.1.5.1.1. 米国の軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.カナダ
9.カナダの軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.ヨーロッパ
9.2.1. 市場規模と予測
9.欧州の軟質プラスチック包装市場の促進要因
9.欧州の軟質プラスチック包装市場の課題
9.2.4. 欧州軟質プラスチック包装市場の主要企業
9.2.5. 国別分析
9.2.5.1. イギリス
9.2.5.1.1. イギリスの軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.ドイツ
9.ドイツの軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.フランス
9.フランスの軟質プラスチック包装の市場規模と機会
9.イタリア
9.イタリアの軟質プラスチック包装市場の成長と機会
9.スペイン
9.スペインの軟質プラスチック包装市場の成長と機会
9.2.5.6. その他のヨーロッパ
9.2.5.6.1. その他のヨーロッパの軟質プラスチック包装市場規模&機会
9.3. アジア太平洋
9.3.1. 市場規模と予測
9.3.2. アジア太平洋地域の軟質プラスチック包装市場の促進要因
9.3.3. アジア太平洋地域の軟質プラスチック包装市場の課題
9.3.4. アジア太平洋地域の軟質プラスチック包装市場の主要企業
9.3.5. 国別分析
9.中国
9.中国の軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.日本
9.日本の軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.インド
9.インドの軟質プラスチック包装市場の成長と機会
9.韓国
9.韓国の軟質プラスチック包装市場の成長と機会
9.3.5.5. インドネシア
9.3.5.5.1. インドネシアの軟質プラスチック包装市場の成長と機会
9.3.5.6. タイ
9.3.5.6.1. タイの軟質プラスチック包装市場の市場規模と機会
9.3.5.7. オーストラリア・ニュージーランド
9.オーストラリアとニュージーランドの軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.3.5.8. その他のアジア太平洋地域
9.3.5.8.1. その他のアジア太平洋地域の軟質プラスチック包装市場規模&機会
9.4. その他の地域
9.4.1. 市場規模と予測
9.4.2. その他の地域の軟質プラスチック包装市場の促進要因
9.4.3. その他の地域の軟質プラスチック包装市場の課題
9.4.4. その他の地域の軟質プラスチック包装市場の主要企業
9.4.5. 地域分析
9.4.5.1. ラテンアメリカ
9.4.5.1.1. ラテンアメリカの軟質プラスチック包装市場の規模と機会
9.4.5.2. 中東・アフリカ
9.4.5.2.1. 中東・アフリカの軟質プラスチック包装市場規模&機会
10. 競争環境
10.1. 主な戦略的展開
10.1.1. 合併と買収
10.1.2. 製品の発売と開発
10.1.3. パートナーシップと契約
10.1.4. 事業拡大・売却
10.2. 会社プロファイル
10.2.1. アムコールPLC
10.2.1.1. 会社概要
10.2.1.2. 製品
10.2.1.3. 強みと課題
10.2.2. ベリーグローバル・グループ
10.2.2.1. 会社概要
10.2.2.2.
10.2.2.3. 強みと課題
10.2.3. CCLインダストリーズ社
10.2.3.1. 会社概要
10.2.3.2.
10.2.3.3. 強みと課題
10.2.4. コンスタンティア・フレキシブルズ
10.2.4.1. 会社概要
10.2.4.2.
10.2.4.3. 強みと課題
10.2.5. カバーリス
10.2.5.1. 会社概要
10.2.5.2.
10.2.5.3. 強みと課題
10.DSスミス
10.2.6.1. 会社概要
10.2.6.2.
10.2.6.3. 強みと課題
10.2.7. グレンロイ
10.2.7.1. 会社概要
10.2.7.2.
10.2.7.3. 強みと課題
10.2.8. グラフィック・パッケージング・インターナショナル
10.2.8.1. 会社概要
10.2.8.2.
10.2.8.3. 強みと課題
10.2.9. ハタマキフレキシブルパッケージング
10.2.9.1. 会社概要
10.2.9.2.
10.2.9.3. 強みと課題
10.2.10. モンディグループ
10.2.10.1. 会社概要
10.2.10.2.
10.2.10.3. 強みと課題
10.2.11. プロアンパック
10.2.11.1. 会社概要
10.2.11.2. 製品
10.2.11.3. 強みと課題
10.2.12. プリントパック
10.2.12.1. 会社概要
10.2.12.2.
10.2.12.3. 強みと課題
10.2.13. シールドエアー・コーポレーション
10.2.13.1. 会社概要
10.2.13.2.
10.2.13.3. 強みと課題
10.2.14. シグマプラスチックスグループ
10.2.14.1. 会社概要
10.2.14.2.
10.2.14.3. 強みと課題
10.2.15.ソノコ・プロダクツ・カンパニー
10.2.15.1. 会社概要
10.2.15.2. 製品
10.2.15.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
According to Inkwood Research, the global flexible plastic packaging market is expected to record a CAGR of 4.22% during the forecast period, 2024-2032. The market was valued at $214946.14 million in 2023 and is expected to reach $314722.76 million by 2032. The market study has also analyzed the impact of COVID-19 on the flexible plastic packaging market qualitatively as well as quantitatively.
Flexible packaging refers to packages or components that can easily change shape when filled or during use. This type of packaging has various advantages, such as being lightweight, cost-effective, and capable of extending the shelf life of products by creating a barrier against moisture, air, and contaminants.
Its composition, which can include paper, plastic, film, aluminum foil, or any combination of these, enables a wide range of packaging design possibilities. Rollstock, bags, pouches, liners, wraps, and other flexible items are a few examples of flexible packaging. Due to its versatility, it is employed for diverse products, ranging from food & beverages to pharmaceuticals and personal care items.
MARKET INSIGHTS
Key growth enablers of the global flexible plastic packaging market:
• Growing focus on reducing food wastage and the cost-effectiveness of products
o Flexible plastic packaging provides excellent barrier properties against oxygen, moisture, light, and other environmental factors that contribute to food spoilage. This extends the shelf life of products, minimizes waste along the supply chain, and benefits consumers.
o When comparing the production of rigid packaging materials like glass or metal, flexible plastic packaging often uses less energy and raw materials. This translates to a more cost-effective solution for manufacturers.
o Moreover, the lightweight and space-efficient design of flexible packaging minimizes shipping costs for businesses, an advantage that is often passed on to consumers.
• Rising demand for more sustainable and environmentally friendly packaging
• Increasing demand from various end-users
Key restraining factors of the global flexible plastic packaging market growth:
• Volatility in raw material prices
o The desired features of moisture barriers, strength, and printability in flexible plastic packaging are typically achieved by laminating multiple layers of different materials together. However, this multi-material composition complicates recycling, as specialized equipment and techniques are required to separate and reprocess these layers effectively.
o Many regions lack sufficient recycling infrastructure to handle the volume and complexity of flexible plastic packaging. This inadequacy raises concerns about plastic waste and may lead to stricter regulations or bans on certain types of flexible plastic packaging, potentially limiting market growth and increasing costs.
• Issues related to recycling plastic packaging
• Stringent environmental regulations
Global Flexible Plastic Packaging Market | Top Trends
• There is an increasing demand for convenient packaging solutions that cater to busy lifestyles. Features such as resalable closures and easy-open designs are gaining popularity, as well.
• The food & beverage industry is a major driver of the flexible plastic packaging market, driven by the growing demand for packaging that extends shelf life and ensures product safety.
• The rapid growth of e-commerce has heightened the need for efficient and lightweight packaging solutions. Flexible plastic packaging has emerged as the preferred choice for distribution due to its ability to significantly reduce shipping costs, protect products during transit, and minimize environmental impact.
SEGMENTATION ANALYSIS
Market Segmentation – Material, Type, Printing Technology, and Application.
Market by Material:
• Plastics
o Plastics are widely recognized as the most cost-effective material compared to alternatives such as aluminum foils or paper laminates, making them a highly economical choice for manufacturers across various industries.
o They offer a range of customizable properties, including being lightweight, flexible, durable, puncture-resistant, and available in both transparent and opaque forms. Additionally, plastics are moisture-proof and feature gas-barrier properties, which contribute to extended shelf life, product freshness, and versatile options for product visibility.
o Furthermore, plastics excel in printability, enabling high-quality graphics and branding that are critical for effective marketing and consumer engagement. These combined attributes underscore plastics as a practical and adaptable solution for modern packaging needs. Moreover, the scalability of plastic production meets the extensive demand for flexible packaging across different sectors.
• Aluminum Foils
• Other Materials
Market by Type:
• Pouches
• Rollstock
• Bags
• Films & Wraps
• Other Types
Market by Printing Technology:
• Flexography
• Rotogravure
• Digital Printing
• Other Printing Technologies
Market by Application:
• Food & Beverages
o The growing demand for convenient food options, fueled by urbanization and busy lifestyles, is effectively addressed by flexible packaging. This packaging solution offers benefits such as easy portability, storage, portion control, and the ability to heat ready-to-eat meals, all of which contribute to reducing food waste.
o In addition, flexible plastic packaging provides critical barrier properties that protect food from light, oxygen, and moisture, thereby enhancing shelf life and reducing spoilage across the supply chain and in households. Compared to rigid alternatives such as glass or metal, flexible packaging is more cost-effective for manufacturers and consumers, highly adaptable to various shapes, and suitable for an extensive range of food & beverage products.
• Healthcare
• Cosmetics & Toiletries
• Other Applications
REGIONAL ANALYSIS
Geographical Study based on Four Major Regions:
• North America: The United States and Canada
• Europe: The United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe
• Asia-Pacific: China, Japan, India, South Korea, Indonesia, Thailand, Australia & New Zealand, and Rest of Asia-Pacific
o The Asia-Pacific region boasts several fast-growing economies with rising disposable incomes. This translates to increased consumer spending on packaged goods, which directly fuels the demand for flexible plastic packaging.
o The growth of flexible plastic packaging is closely linked to the rapid expansion of the e-commerce industry, particularly in regions where lightweight and efficient packing solutions are essential for online sales and delivery. Flexible plastic packaging meets these requirements, making it an ideal choice for the fast-paced e-commerce sector.
o In the Asia-Pacific region, per capita consumption of flexible plastic packaging remains significantly lower compared to industrialized regions. However, as demand in Asia-Pacific is projected to converge with that of developed markets, this gap represents a significant growth opportunity for the industry, paving the way for substantial market expansion.
• Rest of World: Latin America, the Middle East & Africa
Our market research reports offer an in-depth analysis of individual country-level market size and growth statistics. We cover the segmentation analysis, key growth factors, and macro-economic trends within the flexible plastic packaging market, providing detailed insights into –
• United States Flexible Plastic Packaging Market
• India Flexible Plastic Packaging Market
• Germany Flexible Plastic Packaging Market
COMPETITIVE INSIGHTS
Major players in the global flexible plastic packaging market:
• Amcor Plc
• American Packaging Corporation
• Berry Global Inc
• Coveris
• CCL Industries Inc
• Mondi Group
Key strategies adopted by some of these companies;
• In February 2024, Amcor, Cheer Pack North America, and Stonyfield Organic collaborated to introduce the first all-polyethylene (PE) spouted pouch. This partnership among industry leaders in sustainability resulted in a pioneering product that enhances environmental responsibility without sacrificing functionality.
• Coveris launched MonoFlex Thermoform in February 2024, a recyclable and eco-friendly thermoforming film packaging designed to replace non-recyclable materials currently used in the food industry. This innovation aligns with Coveris’ commitment to sustainable packaging solutions.

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Frequently Asked Questions (FAQs):
• What are the different types of coatings used in flexible plastic packaging?
A: Flexible plastic packaging coatings vary based on the specific requirements of the product being packaged. Common coatings include barrier coatings, heat-seal coatings, and print coatings, among others.

• What are the different types of plastic packaging?
A: The market offers various types of plastic packaging, including polyethylene (PE), polypropylene (PP), polyethylene terephthalate (PET), and others, each offering unique properties suited for different applications.

• How is printing done on flexible packaging?
A: Printing on flexible packaging is typically done through methods like flexography, gravure printing, digital printing, or offset printing, depending on the specific requirements of the packaging design.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. IMPROVEMENTS IN MANUFACTURING ACTIVITIES ARE AIDING THE MARKET’S GROWTH
2.5.2. EMERGENCE OF SMART PACKAGING
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING FOCUS ON REDUCING FOOD WASTAGE AND ENHANCING COST-EFFECTIVENESS OF PRODUCTS
3.1.2. RISING DEMAND FOR MORE SUSTAINABLE AND ENVIRONMENTALLY FRIENDLY PACKAGING
3.1.3. INCREASING DEMAND FROM VARIOUS END-USERS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. VOLATILITY IN RAW MATERIAL PRICES
3.2.2. ISSUES RELATED TO RECYCLING PLASTIC PACKAGING
3.2.3. STRINGENT ENVIRONMENTAL REGULATIONS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. ESCALATING DEMAND FOR CONVENIENT PACKAGING SOLUTIONS
4.1.2. INCREASED USE IN THE FOOD & BEVERAGE INDUSTRY
4.1.3. EXPANDING FOOD PROCESSING AND E-COMMERCE SECTORS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR NORTH AMERICA
4.3.2. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR EUROPE
4.3.3. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR ASIA-PACIFIC
4.3.4. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR REST OF WORLD
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.6.2. MANUFACTURERS
4.6.3. DISTRIBUTORS
4.6.4. END-USERS
4.7. KEY BUYING CRITERIA
4.7.1. APPLICATION AND EFFECTIVENESS
4.7.2. COST
4.7.3. SUSTAINABILITY
4.8. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY MATERIAL
5.1. PLASTICS
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. ALUMINUM FOILS
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. OTHER MATERIALS
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY TYPE
6.1. POUCHES
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. ROLLSTOCK
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. BAGS
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. FILMS & WRAPS
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
6.5. OTHER TYPES
6.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.5.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY PRINTING TECHNOLOGY
7.1. FLEXOGRAPHY
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. ROTOGRAVURE
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. DIGITAL PRINTING
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7.4. OTHER PRINTING TECHNOLOGIES
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8. MARKET BY APPLICATION
8.1. FOOD & BEVERAGES
8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2. HEALTHCARE
8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3. COSMETICS & TOILETRIES
8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8.4. OTHER APPLICATIONS
8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.4.2. SEGMENT ANALYSIS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2. EUROPE
9.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.2.2. EUROPE FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET DRIVERS
9.2.3. EUROPE FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET CHALLENGES
9.2.4. KEY PLAYERS IN EUROPE FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET
9.2.5. COUNTRY ANALYSIS
9.2.5.1. UNITED KINGDOM
9.2.5.1.1. UNITED KINGDOM FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2.5.2. GERMANY
9.2.5.2.1. GERMANY FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2.5.3. FRANCE
9.2.5.3.1. FRANCE FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2.5.4. ITALY
9.2.5.4.1. ITALY FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2.5.5. SPAIN
9.2.5.5.1. SPAIN FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.2.5.6. REST OF EUROPE
9.2.5.6.1. REST OF EUROPE FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3. ASIA-PACIFIC
9.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.3.2. ASIA-PACIFIC FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET DRIVERS
9.3.3. ASIA-PACIFIC FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET CHALLENGES
9.3.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET
9.3.5. COUNTRY ANALYSIS
9.3.5.1. CHINA
9.3.5.1.1. CHINA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.2. JAPAN
9.3.5.2.1. JAPAN FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.3. INDIA
9.3.5.3.1. INDIA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.4. SOUTH KOREA
9.3.5.4.1. SOUTH KOREA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.5. INDONESIA
9.3.5.5.1. INDONESIA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.6. THAILAND
9.3.5.6.1. THAILAND FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
9.3.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.3.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC
9.3.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.4. REST OF WORLD
9.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.4.2. REST OF WORLD FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET DRIVERS
9.4.3. REST OF WORLD FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET CHALLENGES
9.4.4. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET
9.4.5. REGIONAL ANALYSIS
9.4.5.1. LATIN AMERICA
9.4.5.1.1. LATIN AMERICA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA
9.4.5.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. AMCOR PLC
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. BERRY GLOBAL GROUP INC
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. CCL INDUSTRIES INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. CONSTANTIA FLEXIBLES
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. COVERIS
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. DS SMITH
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. GLENROY INC
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. GRAPHIC PACKAGING INTERNATIONAL LLC
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. HUHTAMAKI FLEXIBLE PACKAGING
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. MONDI GROUP
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCTS
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. PROAMPAC
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCTS
10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.12. PRINTPACK
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCTS
10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.13. SEALED AIR CORPORATION
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCTS
10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.14. SIGMA PLASTICS GROUP
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCTS
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.15. SONOCO PRODUCTS COMPANY
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCTS
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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