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米国のガラス製パッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United States Glass Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

米国のガラス包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR3.8%を記録すると予測されています。ガラス包装は、COVID-19のパンデミック時に必要不可欠な産業とされてきました。COVID-19の流行により薬瓶、食品瓶... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

米国のガラス包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR3.8%を記録すると予測されています。ガラス包装は、COVID-19のパンデミック時に必要不可欠な産業とされてきました。COVID-19の流行により薬瓶、食品瓶、飲料瓶の需要が高まったため、医薬品分野とともに食品・飲料を含む複数の分野でガラス製パッケージング製品の需要が増加しています。

主なハイライト
ガラスは、食品、飲料、医薬品、パーソナルケア製品などの包装に最も好まれる素材の1つです。優れたバリア性、無菌性、再利用性などの特性により、優れた包装材料となっています。また、ガラスは様々な形状やサイズに成形できるため、様々な産業分野での利用が容易であることも大きな特長です。
ここ数年、食品包装の透明化はますます進んでいます。ラベルに記載されている成分だけでなく、消費者は購入前に製品の実物を見たいと考えています。このトレンドを取り込むために、多くの企業、特に乳製品メーカーが透明なガラス容器で製品を提供するようになりました。
ブランドは長い間、商品の陳列効果を高める方法を模索してきましたが、その中でもガラスは特に適しており、消費者の間でも人気を博している分野です。例えば、2020年6月、業界で最も小さなカーボンフットプリントに焦点を当てた超感覚的ホームケアブランドであるSupernaturalは、ガラス瓶入りのハンドサニタイザーを発売しました。ガラスはプラスチックと異なり、熱にさらされたときに製品を毒性から保護し、また従来の手指消毒剤に起因する使い捨てのプラスチック廃棄物を排除することができます。
米国は世界でも最も強力なパッケージング市場の一つであり、食品・飲料、パーソナルケア、医薬品などのガラスパッケージを製造する多くの主要企業で構成されています。経済が継続的に成長する中、食品・飲料やパーソナルケア製品への消費者支出の増加が、ガラス製パッケージング・ソリューションの需要を促進しています。
また、消費者、立法者、顧客、メディアは包装の環境特性に絶えず注目しており、ガラスが主要な選択肢となっていることも、米国におけるガラス製包装の成長を促進するものと考えられます。IBMと全米小売業協会の新しい調査によると、米国とカナダの消費者の約70%が、ブランドが持続可能であるか、環境に配慮していることが不可欠であると考えているとのことです。


主な市場動向

ガラス瓶は大幅な成長が見込まれる


ガラス瓶は、化学的不活性、無菌性、非透過性を保つことができるため、アルコール飲料および非アルコール飲料産業で主に使用されています。ガラスは飲料に含まれる化学物質と反応しないため、飲料の香りやコク、風味が保たれ、包装に適していることから、ビールなどのアルコール飲料が市場の最大セグメントの1つを占めています。このような理由から、ビールの輸送量の大部分はガラス瓶で輸送されており、この傾向は調査期間中も続くと予想されます。
さらに、ワインを包装する際にもガラス製が主流となっています。ガラスの特性はワインの性質によく合っており、プラスチックや、金属にはかなわないのです。国際ブドウ・ワイン機構(OIV)によると、米国はどの国よりもワインの消費量が多い。
2020年2月、アルダググループグラスノースアメリカは、カッパーケインワイン&プロビジョンズと長期供給契約を締結し、ヴィンテージシリーズからすべての750mlワインボトルを米国で製造することを発表しました。この提携により、ナパバレーのカッパー・ケイン・ワインズ&プロビジョンは、カリフォルニア州マデラのアルダッグのガラス製造施設とつながり、ワイナリーが約束する地元密着と環境負荷の低減による持続可能性を維持することに貢献します。
また、企業も戦略的なパートナーシップを結び、再利用プロセスを展開しています。例えば、オーエンズ・イリノイ社(O-I)は、オレゴン飲料リサイクル協同組合(OBRC)と提携し、米国で詰め替え用ボトルを有料化することに成功しました。OBRCは、米国内のほぼすべての容器の引き取りと処理を行う事業者である。


ヘルスケア分野は大幅な成長が見込まれる


国内製造の医薬品の品質と完全性を高めるための厳格な法律の導入により、医薬品包装用ガラスの使用は増加しています。さらに、製薬業界における無菌医療用包装製品の需要の増加が、予測期間中の市場の成長をさらに促進すると思われます。
例えば、コーニング・インコーポレイテッドは、提携する製薬メーカーが、コーニングのValor Glassを市販の医薬品の一次パッケージとして展開することをFDAから承認されたと発表しています。この承認により、Valor Glassは、ホウケイ酸ガラスに続いてFDAから承認された最初の新しいガラス組成となりました。このような革新的なガラスパッケージングソリューションは、優れた化学的耐久性と、破損、損傷、粒子汚染に対する抵抗力の向上を可能にするように設計されています。
ファイザー、ジョンソン、ジョンソンなどの企業によるCovid-19ワクチンの急速な生産に伴い、最近、このようなワクチンのパッケージングに対する需要が高まっています。ガラスは、バイアル瓶の製造に使用されており、その低い反応性により、Covid-19ワクチンの保管に不可欠な役割を果たしています。
さらに、2021年3月、コーニング・インコーポレイテッドは、Biomedical Advanced Research and Development Authority(BARDA)から5700万米ドルの追加資金を受けると発表しました。この契約により、コーニングは医薬品用ガラス管とバイアルの国内製造能力を高め、パンデミックの終息に不可欠な大量接種活動を支援することになります。政府によるこのような取り組みが、市場の成長に寄与しています。


競合他社の状況

米国のガラス包装市場は、国内外に複数の企業が進出しているため、競争が激しく、適度に集中しています。プレーヤーは市場シェアを拡大するために、製品イノベーション、合併、買収などの戦略を採用しています。市場には、Owens Illinois Inc.、Gerresheimer AG、Ardagh Groupなどの有力ベンダーが存在します。


2020年9月 - オーエンズ・イリノイ社は、デジタル印刷の使用によりガラス瓶のデザインを変革するため、イノベーション「O-I:EXPRESSIONS」を発表し、ガラス瓶を多次元の芸術作品に彫刻することでカスタマイズとパーソナライズを提供する予定です。
2020年1月 - Ardagh Group, Glass - North America(同社の事業部門であり、米国ワイン市場向けガラスボトルの国内最大メーカー)は、洗練されたガラス製ワインボトルの新しいデザイン6種類を発表しました。


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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
4.2.2 Rising Demand from the Food and Beverage Market
4.3 Market Challenges
4.3.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Products
5.1.1 Bottles
5.1.2 Jars
5.1.3 Vials
5.1.4 Others
5.2 By End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Personal care
5.2.4 Healthcare
5.2.5 Household care
5.2.6 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Owens Illinois Inc.
6.1.2 West-Pack, LLC
6.1.3 Gerresheimer AG
6.1.4 Ardagh Group
6.1.5 HEINZ GLAS USA Inc.
6.1.6 Stoelzle Glass USA, Inc.
6.1.7 Piramal Glass USA
6.1.8 Vitro SAB de CV​

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The United States Glass Packaging Market is anticipated to register a CAGR of 3.8% over the forecast period (2021 - 2026). Glass packaging has been considered an essential industry during the COVID-19 pandemic. There has been an increased demand for glass packaging products from multiple sectors, including food and beverage, along with the pharmaceutical sector, as the COVID-19 pandemic resulted in a greater demand for medicine bottles, food jars, and beverage bottles.

Key Highlights
Glass has been one of the most preferred materials for packaging food, beverages, pharmaceuticals, personal care products, and others. Properties like excellent barrier properties, sterility, and reusability make it a superior packaging material. The other major advantage of glass packaging is that it can be molded into various shapes and sizes, facilitating its usage across different industry verticals.
There has been an increasing trend of transparency in food packaging over the past few years. Going beyond the listed ingredients on the label, consumers also want to see the physical product before purchase. In order to capture this trend, many companies, especially dairy product companies, have started offering their products in transparent glass containers.
Brands have long sought ways to enhance their products’ shelf appeal, an area where glass is particularly well suited and is also experiencing popularity among consumers. For instance, in Jun 2020, Supernatural, the extrasensory home care brand focused on having the smallest carbon footprint in the industry, has launched hand sanitizer in a glass bottle. The glass protects the product from toxicity when exposed to heat, unlike plastic, and also eliminates single-use plastic waste caused by traditional hand sanitizers.
The United States is one of the strongest packaging markets worldwide and consists of many key players producing glass packaging for food and beverage, personal care, and pharmaceutical products, among others. As the economy continuously grows, the increasing consumer spending on food and beverages and personal care products is driving the demand for glass packaging solutions.
In addition, as consumers, legislators, customers, and the media are continuously focusing on the environmental characteristics of packaging, and Glass is the primary choice, which is also expected to fuel the growth of glass packaging in the United States. According to a new study by IBM and the National Retail Federation, nearly 70% of consumers in the United States and Canada think it is essential that a brand is sustainable or eco-friendly.


Key Market Trends

Glass Bottles is Expected to Witness Significant Growth


Glass bottles are majorly being used in the alcoholic and non-alcoholic beverage industry due to their ability to maintain chemical inertness, sterility, and non-permeability. Alcoholic drinks, like beer, accounted for one of the largest segments of the market, as glass does not react with the chemicals present in drinks and, therefore, preserves the aroma, strength, and flavor of these beverages, making it a favorable option for packaging. Due to this reason, a majority of the beer volume is transported in glass bottles, and this trend is expected to continue over the study period.
Moreover, glass packaging is also the most dominant form of packaging wine. The properties of glass are well suited to the nature of wine, which is not matched by plastic or even metals. According to the International Organisation of Vine and Wine (OIV), the United States consumes the most significant volume of wine than any country,
In February 2020, Ardagh Group Glass North America announced a long-term supply agreement with Copper Cane Wines & Provisions to manufacture all its 750ml wine bottles in the United States., beginning with its Vintage Series. This partnership connects Napa Valley’s Copper Cane Wines & Provisions with Ardagh’s Madera, California, glass manufacturing facility, helping to keep the winery’s promise to stay local and sustainable by reducing its environmental footprint.
Companies are also making strategic partnerships to roll out their reuse process. For instance, Owens-Illinois (O-I) partnered with Oregon Beverage Recycling Cooperative (OBRC) to give the charge for refillable bottles in the United States. OBRC is the entity that operates for picking up and processing approximately all the containers redeemed in the country.


Healthcare Segment is Expected to Witness Significant Growth


The introduction of stringent laws to enhance the quality and integrity of domestically manufactured drugs is leading to an increase in the use of glass for pharmaceutical packaging products. Additionally, the increasing demand for sterile medical packaging products from the pharmaceutical industries would further drive the growth of the market studied over the forecast period.
For instance, Corning Incorporated announced that an allied pharmaceutical manufacturer got FDA approval of Corning Valor Glass to be deployed as the primary package for a marketed drug product. This approval made Valor Glass the first new glass composition to be approved by the FDA after borosilicate glass. Such innovative glass packaging solution has been designed to enable superior chemical durability and improved resistance from breakage, damage, and particulate contamination.
With the rapid production of the Covid-19 vaccines by companies such as Pfizer, Johnson, and Johnson, among others, the demand for packaging of such vaccines has risen lately. Glass is being used in making vials, playing an essential role in storing the Covid-19 vaccines due to its low reactiveness.
Moreover, In Mar 2021, Corning Incorporated announced that it would receive USD 57 million in additional funding from the Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA). Under the agreement, Corning will increase the domestic manufacturing capacity of pharmaceutical glass tubing and vials to support the mass vaccination effort critical to ending the pandemic. Such initiatives by the government have contributed to the growth of the market.


Competitive Landscape

The United States Glass Packaging Market is significantly competitive and moderately concentrated, owing to the presence of multiple domestic and international players operating in the country. The players have been adopting strategies such as product innovation, mergers, and acquisitions to expand their market share. Some of the prominent vendors in the market are Owens Illinois Inc., Gerresheimer AG, Ardagh Group, among others.


September 2020 - Owens-Illinois launched an innovation, O-I: EXPRESSIONS, in order to transform glass bottle design through the usage of digital printing and will offer customization and personalization by sculpting glass bottles into multi-dimensional works of art.
January 2020 - Ardagh Group, Glass - North America, a business unit of the company and the largest domestic manufacturer of glass bottles for the US wine market, introduced six new sophisticated glass wine bottle designs.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
4.2.2 Rising Demand from the Food and Beverage Market
4.3 Market Challenges
4.3.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Products
5.1.1 Bottles
5.1.2 Jars
5.1.3 Vials
5.1.4 Others
5.2 By End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Personal care
5.2.4 Healthcare
5.2.5 Household care
5.2.6 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Owens Illinois Inc.
6.1.2 West-Pack, LLC
6.1.3 Gerresheimer AG
6.1.4 Ardagh Group
6.1.5 HEINZ GLAS USA Inc.
6.1.6 Stoelzle Glass USA, Inc.
6.1.7 Piramal Glass USA
6.1.8 Vitro SAB de CV​

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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