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中東・アフリカのアクティブ&インテリジェントパッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ラテンアメリカのアクティブ&インテリジェントパッケージング市場は、予測期間(2021年~2026年)に5.2%のCAGRを記録すると予測されています。ほとんどの国が封鎖され、さらにCOVID-19後であるため、人々は社会... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

ラテンアメリカのアクティブ&インテリジェントパッケージング市場は、予測期間(2021年~2026年)に5.2%のCAGRを記録すると予測されています。ほとんどの国が封鎖され、さらにCOVID-19後であるため、人々は社会的距離を保ちながら、買い物に出かけるのを怖がるようになるでしょう。その結果、オンライン購入が増加する。これまで、食料品のオンライン購入は国際都市や大都市に限られていましたが、近い将来、小さな市や町でも優先的に購入されるようになることでしょう。さらに、パッケージング分野でも、アクティブでインテリジェントなパッケージングの開発が進むと予想されます。

主なハイライト
インテリジェントパッケージングは、それが封入されている食品やそれが保管されている環境のいくつかの変数を感知し、測定することが可能です。この機能により、関係者(メーカー、小売業者、消費者)に対して、測定された特性を通じて食品の状態を知らせることができる。
インテリジェントパッケージングシステムには、小型で安価なラベルやタグであるスマートデバイスが含まれており、パッケージ内に含まれる食品のパラメータ、機能、特性に関する情報を取得、保存、転送することができる。
アクティブパッケージングは、食品を包むパッケージ内で食品や環境に由来する食品化学物質を吸収したり、保存料、酸化防止剤、香料などの物質を食品や食品の周辺環境に放出したりするものである。
しかし、消費者による小袋の誤飲や小袋の内容物の食品への流出・漏洩など、食品への小袋式脱酸素剤の採用に関する安全性の懸念は有害なものとなり得る。これらは、市場における脱酸素剤の使用拡大を阻む大きな要因となっています。
エジプト人の食に対する関心と、知らない料理を食べてみたいという好奇心により、食品販売店の数が増加しています。しかし、生鮮食品の価格上昇と可処分所得の減少により、人々は冷凍食品を消費する方向にシフトしています。このようなトレンドの変化は、調査対象市場の拡大を後押しする可能性があります。
カタールの一人当たりの所得は増加しており、購買力の向上が包装分野の拡大を後押ししています。ライフスタイルの変化に伴うパッケージ製品の需要の増加や、メーカーによる保存期間の延長の要求が、調査対象市場の成長を促進しています。
さらに、食品の包装や安全基準に関する政府の厳しい規制も、カタールの包装市場の成長を後押しする数少ない要因の一つです。また、包装食品に急速に移行しているファーストフードの消費者のニーズに応えるため、アクティブでインテリジェントな包装に変更されつつあります。


主な市場動向

パーソナルケアは市場を牽引する要因の一つ


自然派スキンケア、非侵襲的な美容法、美容・ライフスタイルブロガーの影響力の高まりなどが、中東のパーソナルケア分野の着実な成長に寄与しています。多くの専門家は、UAEのパーソナルケア分野が盛り上がっているのは、ライフスタイルに関連したものであるとの見解を示しています。医療専門家は、特にUAEの厳しい気候の中で、男女を問わず適切なスキンケアやパーソナルケア製品を推奨しています。
さらにZawayaによると、サウジアラビアの女性は、美容やパーソナルケア製品に世界的に最もお金をかけており、年間909米ドル(3,350 UAEディルハム)を費やしているとのことです。同国では可処分所得の増加によりパーソナルケア製品の導入が進んでおり、美的価値や安全性の価値をさらに高めると予想されます。また、同国ではソーシャルメディアやeコマースサイトの普及が進んでいるため、パーソナルグッズ製品の需要が増殖しており、それゆえ、アクティブでインテリジェントなパッケージを用いたパーソナルケア製品のパッケージの採用が刺激されています。
しかし、特殊なオイル、ビタミン、ハーブ化合物などの高機能化粧品には、光や汚染からの高い保護が必要です。また、これらの製品は、保存期間を延長する必要があります。そのため、フレキシブルで多層のバリア包装フィルムが使用され、しばしばアクティブな包装工程を伴うアルミホイルが組み込まれています。
さらに、天然素材やオーガニック製品に対する消費者のニーズは、食料品店だけでなく、美容製品にも広がってきており、天然素材や体に良いものを求める動きは、パーソナルケア部門にも広がってきています。オマーンでは、国内の最高級の素材を使った製品作りにこだわる「Sacra」ブランドがあります。同社の自然製品のみを使用する原則はパッケージにも及び、消費者は、ハーブ、粘土、根、花などの美しい装飾品を大量に目にし、ブランドの特徴である土の色調を維持しながら、活気を与えているのを見ることができます。
そのため、消費者はパッケージの種類や製品の移動履歴、特にCOVID-19の影響について理解することにますますこだわり、製品が安全に消費できることを確認するため、このような需要がアクティブでインテリジェントなパッケージングの必要性を後押ししているのです。


アクティブパッケージングが大幅に増加


アクティブパッケージングのコンセプトは、パッケージングされたコンテンツの品質と完全に関連しています。アクティブパッケージングは、包装された製品と直接接触し、化学的または生物学的に相互作用することができるため、包装された製品と直接的に相互作用します。
製品の保存性を向上させるために、ある種の成分が包装に組み込まれ、包装された物質から、またはその中に吸収されて、保存性を延ばし、製品の品質を持続させる。このプロセスは、アクティブパッケージングと呼ばれています。この目的のために、脱酸素剤、マイクロ波サセプター、臭気吸収剤/放出剤、水分/湿度吸収剤、抗菌包装など、さまざまな技術が使用されています。
この消毒プロセスでは、N95マスクとActivShieldの小さな帯を1ガロンのビニール袋の中に入れます。密閉された袋の中で、ActivShieldが制御された量の二酸化塩素を放出し、N95マスクを除染します。このプロセスは、マスクが再び着用できるようになるまで、わずか3時間しかかかりません。マスクが装着されている地域の病院でオンサイトで実施することができます。
パッケージングされた食品への需要の高まりが、アクティブパッケージング市場を後押ししています。包装された食品やすぐに食べられる食品への顧客の傾倒が高まっていることが、アクティブパッケージング市場を後押ししており、この傾向は予測期間内にも続くと予想されます。刻んで包装された果物や野菜は、使用されている包装の中でガスを放出するため、活性包装が多く採用されています。
さらに、中東地域では、アクティブパッケージングプロセスを必要とする製品包装に平板圧延アルミニウムを採用する傾向が強まっています。


競合他社の状況

中東およびアフリカのアクティブおよびインテリジェントパッケージング市場は、BASF SE、Amcor Ltd、Honeywell International Inc、Landec Corporation、Bemis Company Inc、Crown Holdings Inc.Ball Corporation、Timestrip UK Ltdなど少数の主要企業が存在し、緩やかに統合されています。各社はより多くの市場シェアを獲得するために、戦略的パートナーシップや製品開発への投資を継続的に行っています。最近の市場動向は以下の通りです。


2021年5月 - 新しい熱成形パッケージングソリューションがシールドエアーによって開発されました。一般的に使用されているラミネートと比較した場合、シールドエアーは、新しいCRYOVACブランドLID830Rは、薄くて高い耐虐待性、アンチフォッグトップリッドフィルムで、梱包重量を最大50%削減できるとしています。
2021年8月 - 多様で信頼性の高いパッケージング・ソリューションを開発・製造する世界的なパイオニアの1つであるAmcorは、本日、2つ以上の規制対象成分(デバイス、医薬品、生物製剤)を含む組み合わせ製品に使用する独自のヘルスケアリディング技術のデビューを発表しました。アムコーの最新の発明は、特許取得済みの不活性フィルムの開発とラミネート設計に基づくものです。熱殺菌に耐えうる蓋材を提供し、製品の保存と殺菌を行いながら、パッケージへの薬剤の取り込みを防止します。このような開発により、アクティブなパッケージングプロセスの要件が強化されます。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
4.5 Market Challenges
4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Active Packaging
6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
6.1.1.2 Moisture Scavenger
6.1.1.3 Microwave Susceptors
6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
6.1.2 Intelligent Packaging
6.1.2.1 Coding and Markings
6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)​
6.1.2.3 Sensors and Output Devices​
6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies​
6.2 By End-user Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Personal Care
6.2.5 Other End-user Verticals
6.3 By Country
6.3.1 Saudi Arabia
6.3.2 United Arab Emirates
6.3.3 Egypt
6.3.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 BASF SE
7.1.2 Amcor Ltd
7.1.3 Honeywell International Inc.
7.1.4 Landec Corporation
7.1.5 Bemis Company Inc.
7.1.6 Crown Holdings Inc.
7.1.7 Ball Corporation
7.1.8 Sonoco Products Company
7.1.9 Graphic Packaging International LLC
7.1.10 Timestrip UK Ltd
7.1.11 Coveris Holdings SA
7.1.12 Sealed Air Corporation
7.1.13 Dessicare Inc.
7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Latin America Active and Intelligent Packaging market is expected to register a CAGR of 5.2% over the forecast period (2021 - 2026). Since most countries are under lockdown and even post-COVID-19, people will be afraid to go out shopping, keeping social distancing in mind. As a result, there will be an increase in online purchasing. Until now, online buying of groceries was only limited to cosmopolitan or metro cities, but soon, it will be a preferred mode of buying in small cities and towns. This is further anticipated to witness a rise in the packaging sector and boost the development of active and intelligent packaging.

Key Highlights
Intelligent packaging is enabled to sense and measure some variables of the food that it encloses or the environment in which it is kept. This feature enables it to inform the stakeholders (manufacturer, retailer, and consumer) of the state of the food through measured properties.
An intelligent packaging system contains smart devices that are small, inexpensive labels or tags, capable of acquiring, storing, and transferring information about the parameters, functions, and properties of the food contained inside the package.
Active packaging absorbs food chemicals derived from the food or the environment within the packaging that surrounds the food or releases substances, such as preservatives, antioxidants, and flavoring, into the food or the food's surrounding environment.
However, safety concerns related to the adoption of sachet-type oxygen scavenging in food, such as accidental ingestion of the sachet by consumers and spill/leak of the sachet contents into food, can be harmful. They are the major factors challenging the growing use of oxygen scavengers in the market.
The average Egyptian's interest in food and the curiosity to experience unfamiliar cuisines has led to an increase in the number of food outlets. However, due to increasing fresh food prices and decreasing disposable income, people are shifting toward consuming frozen foods. This shift in trend may boost the expansion of the market studied.
The per capita income in Qatar is increasing, thus raising the purchasing power, which is driving the expansion of the packaging sector. The increasing demand for packaged products, as an outcome of changing lifestyles, and the demand from manufacturers for longer shelf life are driving the growth of the market studied.
Moreover, the governments' strict regulations with regard to food packaging and safety standards are one of the few other factors aiding the growth of the packaging market in Qatar. Active and intelligent packaging is also being altered to cater to the needs of fast-food consumers, who are rapidly moving toward packaged food.


Key Market Trends

Personal Care is One of the Factor Driving the Market


An increased focus on natural skincare treatments, non-invasive beauty procedures, and the growing influence of beauty and lifestyle bloggers has contributed to steady growth in the Middle Eastern personal care sector. Many experts opine the upswing in the UAE's personal care segment is fueled by the lifestyle that it is associated with. Medical specialists recommend proper skincare and personal care products to both genders, especially in the harsh climate of the UAE.
Moreover, according to Zawaya, Saudi women are the biggest spenders for beauty and personal care products globally, who rack up USD 909 (3,350 UAE dirhams) in yearly bills. The increasing adoption of personal care products due to the increase in disposable income in the country is further expected to stimulate the value of the aesthetic value and safety of these products. Also, the increasing penetration of social media and e-commerce websites in the country is proliferating the demand for personal goods products, hence, stimulating the adoption of personal care product packaging using the active and intelligent packaging.
However, sophisticated cosmetics, such as special oils, vitamins, and herbal compounds, need high protection from light and contamination. These products also require to have an extended shelf life. Thus, flexible and multi-layer barrier packaging films are used, often incorporating aluminum foil that involves active packaging processes.
Moreover, consumers' demand for natural and organic products has now been shifted past the grocery store and has found its way toward beauty products, as the all-natural, better-for-you movement is becoming a demand in the personal care department. In Oman, the Sacra brand, which is dedicated to making the best of products using the country's finest ingredients. The company's natural-products-only principle extends to its packaging also, where consumers can see tons of beautiful adornments, herbs, clay, roots, and flowers, that are adding a hint of vibrancy while maintaining the earthy palette that the brand is known for.
Therefore, such demands drive the need for active and intelligent packaging as consumers are increasingly particular on understanding the type of packaging, the travel history of products especially post COVID-19 impact, to make sure the products are safe to consume.


Active Packaging is Observing a Significant Increase


The concept of active packaging is completely associated with the quality of the packaged content. Active packaging interacts directly with the packaged product, as it is in direct contact with the product and can interact chemically or biologically with the packaged product.
In order to improve the shelf life of the product, certain components are incorporated into packaging that releases or absorb from or into the packed substance to prolong its shelf life and sustain the quality of the product. This process is termed active packaging. For this purpose, various technologies are used, which include oxygen scavengers, microwave susceptors, odor absorbers/emitters, moisture/ humidity absorbers, and anti-microbial packaging.
In this disinfecting process, the N95 mask and the small strip of ActivShield are placed inside a one-gallon plastic bag. The strip releases a controlled amount of chlorine dioxide inside the sealed bag to decontaminate the N95 mask. The process takes only three hours until the mask is ready to wear again. It can be performed on-site at the local hospital where the mask is being.
The rising demand for packaged food is boosting the active packaging market. The growing inclination of customers toward packaged and ready-to-eat foodstuffs is propelling the active packaging market, and this trend is expected to continue within the forecast period. Chopped and packaged fruits and vegetables employ active packaging to a large extent, as they release gases within the packaging used.
Moreover, the Middle Eastern region is growing towards adopting flat-rolled aluminum for product packaging that demands an active packaging process.


Competitive Landscape

The Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:


May 2021 - A new thermoforming packaging solution has been developed by Sealed Air. When compared to commonly used laminates, Sealed Air claims that the new CRYOVAC brand LID830R is a thin, high abuse resistance, anti-fog top lid film that can reduce packing weight by up to 50%.
August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, today announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's most recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package. Such developments enhance the requirement of an active packaging process


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
4.5 Market Challenges
4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Active Packaging
6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
6.1.1.2 Moisture Scavenger
6.1.1.3 Microwave Susceptors
6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
6.1.2 Intelligent Packaging
6.1.2.1 Coding and Markings
6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)​
6.1.2.3 Sensors and Output Devices​
6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies​
6.2 By End-user Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Personal Care
6.2.5 Other End-user Verticals
6.3 By Country
6.3.1 Saudi Arabia
6.3.2 United Arab Emirates
6.3.3 Egypt
6.3.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 BASF SE
7.1.2 Amcor Ltd
7.1.3 Honeywell International Inc.
7.1.4 Landec Corporation
7.1.5 Bemis Company Inc.
7.1.6 Crown Holdings Inc.
7.1.7 Ball Corporation
7.1.8 Sonoco Products Company
7.1.9 Graphic Packaging International LLC
7.1.10 Timestrip UK Ltd
7.1.11 Coveris Holdings SA
7.1.12 Sealed Air Corporation
7.1.13 Dessicare Inc.
7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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