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自律走行列車市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Autonomous Train Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自律型列車市場は、2020年に71億米ドル、2026年には152億米ドルに達すると予想されています。この市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約6%のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19のパンデ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自律型列車市場は、2020年に71億米ドル、2026年には152億米ドルに達すると予想されています。この市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約6%のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、世界各地で多くのサプライチェーンの混乱を引き起こし、世界の物流業界に打撃を与えました。多くの国がパンデミックに対処するためにロックダウンを実施したため、業務が停止しました。自律走行型列車の市場では、受注と供給が減少したため、生産と開発の両方が減少しました。経済が回復し始めていることから、今後数年間はプラス成長が見込まれています。

輸送技術の進歩により、自律的な輸送が可能になりました。この技術はまだ初期段階にありますが、鉄道などのあらゆる輸送手段に影響を与えています。鉄道会社は、運転手のいない、最終的には自律的な列車の開発に向けて、静かに重要な進歩を遂げています。

自律型列車市場を牽引しているのは、安全、安心、そして効率的な輸送への要求です。より速い輸送手段へのニーズは、世界中で明らかになっています。これらの列車には、最新のセンサー、高出力カメラ、高度なナビゲーションシステム、オンボードコンピュータシステムなどの最新技術が搭載されています。

人間の介入や参加を減らすために、企業は自律型モビリティの開発に力を入れています。自律走行技術は、事故や汚染の低減、化石燃料の使用量の削減、効率性の向上などに役立ちます。自律型車両は、サーバーに接続されており、車両間の正確な距離を測定することができるため、通常の車両に比べて長距離を走るのにかかる時間が比較的短くなります。

世界中のさまざまな鉄道メーカーがこの技術の実用化に向けて取り組んでおり、そのうちのいくつかはすでに成功しています。この業界では、最も効率的で安全な列車を実用化するために、主要企業が多額の研究開発投資を行っています。

主な市場動向

鉄道のデジタル化に対する需要の高まり

世界的なサプライチェーン業界の変化に伴い、物流ビジネスでは、迅速かつ柔軟なサービスを低コストで提供する必要性が高まっており、さらなる課題が生じています。急速に進化する状況の中で、ポイント・ツー・ポイントの物流では貨物鉄道が道路輸送と対峙し、大きな競争が繰り広げられています。この傾向は、自律走行列車やオンデマンドモビリティサービスなどの破壊的技術の影響を受けて、さらに強まるでしょう。

世界各地でパンデミックによる経済の減速に直面しているため、世界の鉄道会社は政府による大幅な予算削減の影響を受け、インフラへの投資や高いサービス水準の維持が制限されています。一方で、鉄道業界は、5G、ビッグデータ、モノのインターネット、自動化、人工知能、ブロックチェーンなどの新たなデジタル技術に牽引され、変革の段階にあります。

デジタル技術は、鉄道車両、制御・信号システム、鉄道インフラ、通信など、鉄道事業のほぼすべての構成要素に浸透しています。デジタル技術の進歩は、鉄道が時代に即した存在であり続けるだけでなく、物流市場全体でのシェアを拡大し、より環境に優しく持続可能な貨物輸送への移行に不可欠な要素となるための、またとない機会を提供しています。

アジア太平洋地域では自律走行列車がさらに成長すると予想される

自律走行型列車の市場は、ヨーロッパ、北米に続き、アジア太平洋地域がリードすると予想されます。日本と中国には、数多くの高速自動運転列車が走っています。日本の鉄道業界では、長年にわたって大きな成果を上げ、注目すべきプロジェクトを実施してきました。アジア各国の政府は、自律走行型鉄道プロジェクトへの投資や新規鉄道プロジェクトの立ち上げを行っており、これらがアジア地域における自律走行型鉄道の需要を促進すると考えられます。例えば、中国では2019年末までに、自動運転の新幹線とAIを搭載したロボットポーターを備えた「スマート」な高速鉄道路線を開始する予定です。Fuxing」または「Rejuvenation」と名付けられたこの自動運転列車は、中国のエンジニアが開発した自動列車運行システムを使用します。

欧州の国々は技術的に進んでおり、先進技術の導入率が高い。その結果、予測期間中、欧州は世界の自律走行列車市場において第2位の地位を占めることになるでしょう。

競争状況

自律走行型列車市場の主要プレイヤーには、ボンバルディアトランスポーテーション、シーメンスAG、アルストムS.A.、タレスグループ、アンサルドSTS、三菱重工業、リオティントなどがあります。

フランス国鉄(SNCF)は、2022年までに運転手のいない旅客列車と貨物列車のプロトタイプを開発するプロジェクトの一環として、7月に遠隔操作の機関車を搭載した自律走行列車の最初のテスト走行を完了しました。

アルストム社、アルトラ社、アプシス社、日立レール社、Railenium社、SNCF社からなるコンソーシアムは、GOA2において、加速・制動機能を完全に自動化した自律走行列車の実運用に成功しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分
5.1 自動化のグレード別
5.1.1 GoA 1
5.1.2 GoA 2
5.1.3 GoA 3
5.1.4 GoA 4
5.2 アプリケーションタイプ別
5.2.1 旅客
5.2.2 貨物
5.3 技術別
5.3.1 CBTC
5.3.2 ETRMS
5.3.3 ATC
5.3.4 PTC
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.2 欧州
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.4 世界のその他の地域

6 競合他社の状況** (英語)
6.1 ベンダーのマーケットシェア** (英語
6.2 企業の概要
6.2.1 ボンバルディア・トランスポーテーション
6.2.2 シーメンスAG
6.2.3 アルストム S.A.
6.2.4 タレスグループ
6.2.5 アンサルドSTS
6.2.6 三菱重工業
6.2.7 川崎重工業
6.2.8 ゼネラル・エレクトリック
6.2.9 リオティント

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The autonomous train market is valued at USD 7.1 billion in 2020 and is expected to reach USD 15.2 billion by the year 2026. The market is anticipated to register a CAGR of about 6 % during the forecast period (2021– 2026).

The COVID-19 pandemic has taken a toll on the global logistics industry as there were many supply chain disruptions across the world. The operations came to a halt as many countries imposed lockdown to tackle the pandemic. The Autonomous train market has seen a decline in both production and developments as the market registered a drop in orders and supply. As the economies are starting to revive, it is expected that the market anticipates positive growth in the coming years.

Technological advancements in transportation technology have made autonomous transportation possible. Though this technology is in the nascent stage, it is impacting all the modes of transportation such as trains. Railways are quietly making important advances in the development of driverless and eventually autonomous trains.

The demand for safety, security, and efficient transport are majorly driving the autonomous train market. The need for faster mode of transportation is clearly visible across worldwide. These trains are equipped with the latest technology which includes the latest sensors, high-powered cameras, advanced navigation systems, and onboard computer systems.

In order to reduce human intervention and participation, the companies are focussing on developing autonomous mobility. The autonomous technology in trains can be more useful in reducing the number of accidents and pollution, reducing the load on fossil fuels, and an increase in efficiency. As, autonomous trains take comparatively less time to cover long distances than regular trains, as autonomous trains are connected server, which enables the trains to measure the exact distance between the trains.

Various rail manufacturers around the world working towards making this technology regular and some of them have already been successful. Heavy R&D investments are seen in this industry by key players in order to bring out most efficient and safer trains into action.

Key Market Trends

Growing Demand for Digitalization of Rails

The transformation in the global supply chain industry is creating more challenges for the logistics business with the increasing pressure to deliver fast and flexible services at a lower cost. Huge competition is observed in the rapidly evolving context as freight rail faces road transport when it comes to point-to-point logistics. This trend will only intensify under the effect of disruptive technologies like autonomous trains and on-demand mobility services.

As the world is facing an economic slowdown in every region due to pandemic, owing to which the railways around the globe have been hit by significant government budget cuts, limiting their ability to invest in infrastructure or maintain high service standards. At the same time, the railway industry is in the transformation stage, led by emerging digital technologies like 5G, big data, the Internet of Things, automation, artificial intelligence, and blockchain.

Digital technology has penetrated into almost every component of railway operations which includes rolling stock, Control and signaling systems, railway infrastructure, communications, etc. The advancement in digital technology, providing a unique opportunity for railways not just to stay relevant, but also to increase their share in the overall logistics market, and to become an integral part of the transition toward a greener, more sustainable freight transport.

Autonomous Trains Are Anticipated to Grow More in Asia-Pacific

Asia-Pacific is anticipated to lead the autonomous train market followed by Europe and North America, respectively. Japan and China have a significant number of high-speed automatic trains. The rail industry in Japan has witnessed significant achievements and the implementation of notable projects over the years. The governments across Asian countries are investing in autonomous rail projects and launching new rail projects which are likely to drive the autonomous train demand in the region. For instance, China is likely to start a 'smart' high-speed railway line equipped with automated bullet trains and AI-powered robotic porters by the end of 2019. The self-driving trains, named Fuxing or Rejuvenation, will use an automatic train operating system developed by Chinese engineers.

Countries in Europe are technologically advanced and witness a higher rate of adoption of advanced technology. Consequently, Europe is likely to hold the second position in the global autonomous trains market over the forecast period.

Competitive Landscape

Some of the major players in the autonomous trains market are Bombardier Transportation, Siemens AG, Alstom S.A., Thales Group, Ansaldo STS, Mitsubishi Heavy Industries, Rio Tinto among others.

French National Railways (SNCF) completed its first test run in July with a remotely controlled locomotive-hauled autonomous train, as part of a project to develop driverless passenger and freight train prototypes by 2022.

A consortium, consisting of Alstom, Altran, Apsys, Hitachi Rail, Railenium, and SNCF successfully operated an autonomous train in GOA2 under real operating conditions, with fully automated acceleration and braking functions.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Grades of Automation
5.1.1 GoA 1
5.1.2 GoA 2
5.1.3 GoA 3
5.1.4 GoA 4
5.2 By Application Type
5.2.1 Passenger
5.2.2 Freight
5.3 By Technology
5.3.1 CBTC
5.3.2 ETRMS
5.3.3 ATC
5.3.4 PTC
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE**
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Bombardier Transportation
6.2.2 Siemens AG
6.2.3 Alstom S.A
6.2.4 Thales Group
6.2.5 Ansaldo STS
6.2.6 Mitsubishi Heavy Industries
6.2.7 Kawasaki Heavy Industries
6.2.8 General Electric
6.2.9 Rio Tinto

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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