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自律型トラクター市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Autonomous Tractors Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自律走行型トラクター市場は、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRが25.4%になると予測しています。COVID-19の期間中、このセクターではトラクタービジネスが急激に落ち込み、最も影響を受けたビジネスは、サ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自律走行型トラクター市場は、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRが25.4%になると予測しています。COVID-19の期間中、このセクターではトラクタービジネスが急激に落ち込み、最も影響を受けたビジネスは、サプライチェーンの混乱によるディーラーネットワークであり、製造ユニットも100%稼働していなかったためです。渡航制限により生産が遅れ、供給が滞っていたため、2019年から2020年にかけてトラクター事業の売上が大幅に減少しました。

農業労働力の価格が上昇した結果、農業労働力が減少している。農家は、手作業の代わりに、より費用対効果が高く、容易に入手でき、より効率的な農作業手段として、農業機械化を導入する傾向にあります。トラクターは、農業機械を駆動するための主要な動力源です。

半自律型システムは、何か問題が発生した場合に農家が介入できる適度な距離内で十分に独立して動作するため、完全自律型の機器よりも現実味があります。農機具にはオペレーターが存在するため、高価なセンサーや複雑なセンサーフュージョンアルゴリズムを組み込むことなく、このような半自律型システムの安全性を容易に確保することができ、特に発展途上国の農家にとっては最も購入しやすいシステムとなっている。

北米およびアジア太平洋地域は、最も急速に成長している市場であると認識されており、これらの地域に所在する企業は、新しい自律型トラクターをどんどん発表しており、より速いイノベーションと製品の発表で市場を支配しています。

主な市場動向

農業労働力の不足と耕作地の減少

農業労働力の減少に伴い、農業労働力の価格が上昇している。農業労働力の価格は、単純な需要と供給の経済学から考えると、その国の総人口に占める農業従事者の割合と直接的な関係があり、農業用トラクター市場にも影響を与えています。平均的には、発展途上国の方が農業に従事する人口の割合が多い。しかし、毎年多くの人々が都市部に移住しているため、時間の経過とともにその割合は減少しています。世界銀行の報告書によると、世界の農村人口は1960年の67%から2017年には45%に減少しています。

技術的に支援された農業は、入手可能性が極端に不足している熟練労働者を必要とするため、農家は現在の課題を考慮して、生産性の高い自律型トラクターなどの技術を採用しています。このシナリオは、市場を前進させる大きな要因の一つとなっています。インド食糧農業評議会によると、インドの農業従事者の割合は、2050年には25.7%減少すると推定されています。

世界銀行によると、一人当たりの耕地面積は、2011年の0.20ヘクタールから2016年には0.19ヘクタールに減少しました。このように耕地が減少しているため、生産者は増大する食糧需要に対応するために、利用可能な土地1ヘクタールあたりの生産性を高める必要に迫られています。このような農業分野の変化は、自律走行トラクターの利用を後押しし、農家の生産性と投資収益率の向上に貢献しています。

北アメリカが市場を支配

2019年の市場では、北米が最大のシェアを占めています。農家の可処分所得が高いこと、訓練された農業労働力が不足していること、技術が発達していることなどが、今後の北米の自律型トラクター市場の拡大の主な理由です。北米は先進地域であるため、通常、農場の規模が大きく、顧客のロイヤリティも高い。米国では、高出力トラクターの需要が高まり始めています。北米地域における自律走行型トラクターの最大の市場は米国である。

モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、機械学習(ML)の統合を伴う精密農業などの持続可能な生産技術を政府が支援していることが、自動化技術の需要を押し上げています。そのため、予測期間中、米国では自律走行トラクター市場が大きく成長する可能性があります。さらに、カナダの農家も、時間の節約と運用コストの削減につながる自律走行トラクターの導入に関心を示しています。このことは、今後数年間の自律走行トラクター市場の成長にプラスに働く可能性があります。

競争状況

自律走行型トラクター市場は統合されています。この市場の主要プレイヤーは、イノベーションに注力し、新製品をグローバルに投入しています。自律型トラクターの市場が始まったのはごく最近のことであるため、少数のプレイヤーが市場の大半のシェアを占めている連結市場であると考えられています。この市場は、CNH、AGCO、ヤンマー、Mahindra & Mahindra、John Deere、Kubota Corporationが支配しています。これらの企業は、世界レベルで強力な販売網を持っています。これらの企業が市場での地位を維持するために採用している主な戦略は、新製品の開発と企業買収です。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.4.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争

5 市場区分
5.1 馬力別
5.1.1 30馬力まで
5.1.2 31馬力から100馬力まで
5.1.3 100馬力以上
5.2 自動化の種類
5.2.1 完全自動化
5.2.2 半自動化
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 スペイン
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 ロシア
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 その他のアフリカ諸国

6 競争状況
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 会社概要
6.3.1 AGCO
6.3.2 John Deere社
6.3.3 マヒンドラ・アンド・マヒンドラ社
6.3.4 Autonomous Tractor Corporation
6.3.5 CNHインダストリアル
6.3.6 株式会社クボタ
6.3.7 ダッチパワーカンパニー
6.3.8 ヤンマー株式会社Ltd.
6.3.9 Trimble Inc.
6.3.10 Kinze Manufacturing Inc.

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響に関する評価

 

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Summary

The autonomous tractor market is projected to register a CAGR of 25.4% during the forecast period (2021-2026). During COVID-19, the sector saw a sharp dip in the tractor business, and the most affected business was the dealership network due to the disruption in the supply chain and as manufacturing units were also not 100% active. Due to the travel restrictions, production was delayed and supply was being interrupted, which resulted in a sharp decrease in sales of the tractor business during 2019-2020.

Agricultural labor is decreasing as a result of the price of farm labor rising. Farmers are increasingly adopting agricultural mechanization as a substitute for manual labor with more cost-effective, easily available, and more efficient means of agricultural operation. Tractors are the primary source of power for driving agricultural machinery.

The semi-autonomous systems operate independently enough within reasonable distances that the farmer can intervene if any problems occur, and therefore, they are more realistic than fully autonomous equipment. Because of the presence of the operator on agricultural vehicles, the safety of such a semi-autonomous system can be easily ensured without the incorporation of costly sensors and complicated sensor fusion algorithms, making them the most feasible for farmers to purchase, especially in developing economies.

The North American and Asia-Pacific regions are identified to be the fastest-growing markets, and the companies located in these regions are increasingly launching new autonomous tractors, dominating the market with faster innovations and product launches.

Key Market Trends

Shortage of Farm Labor and the Declining Arable Land

Due to decreasing agricultural labor, the prices of farm labor are rising. The cost of farm labor has a direct relationship with the percentage of the total population of a country employed in agriculture, considering simple demand-supply economics, thereby affecting the agricultural tractors market. On average, developing economies have larger percentages of the population dependent on agriculture. However, the percentages have decreased over time as a large number of people are migrating to urban areas every year. According to the World Bank report, the world's rural population declined from 67% in 1960 to 45% in 2017.

As technologically assisted agriculture needs skilled laborers who are at an acute shortage of availability, farmers are adopting technologies such as autonomous tractors that can be productive, considering the current challenge. This scenario is one of the major factors that drive the market forward. According to the Indian Council of Food and Agriculture, the percentage of agriculture workers in India is estimated to decline by 25.7% in 2050.

According to the World Bank, the area of arable land per person decreased from 0.20 hectares in 2011 to 0.19 hectares in 2016. Thus, declining arable land pushed growers to increase their productivity per hectare of land available to meet the growing demand for food. All these changes in the agriculture field are boosting the use of autonomous tractors, which helps farmers increase their productivity and return on investment.

North America Dominates the Market

North America accounted for the largest share of the market in 2019. The higher disposable incomes of farmers, lack of trained farm labor, and well-developed technology are the primary reasons for the future expansion of the North American autonomous tractors market. Since North America is a developed region, the sizes of farms are usually large, and customer loyalty is high. The demand for high-powered tractors in the United States is starting to gain traction. The United States is the largest market for autonomous tractors in the North American region.

The government's support for sustainable production techniques such as precision farming, involving the integration of the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), and machine learning (ML), is boosting the demand for automated technologies. Therefore, this may result in the significant growth of the autonomous tractors market in the United States during the forecast period. Further, Canadian farmers are also showing interest in the adoption of autonomous tractors as they would save time and decrease operating costs. Therefore, this may indicate a positive sign for the growth of the market over the coming years.

Competitive Landscape

The autonomous tractors market is consolidated. The major players in this market are focused on innovation and launching new products globally. Since the inception of the market is very recent, it is considered to be a consolidated market with a few players holding the majority of the shares in the market. The market is dominated by CNH, AGCO, Yanmar, Mahindra & Mahindra, John Deere, and Kubota Corporation. These companies have strong distribution networks at the global level. The key strategies adopted by these companies to sustain their market positions are new product developments and acquisitions.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Horsepower
5.1.1 Up to 30 HP
5.1.2 31 HP to 100 HP
5.1.3 Above 100 HP
5.2 By Automation
5.2.1 Fully Automated
5.2.2 Semi-automated
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Spain
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Russia
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 AGCO
6.3.2 John Deere
6.3.3 Mahindra and Mahindra Ltd
6.3.4 Autonomous Tractor Corporation
6.3.5 CNH Industrial
6.3.6 Kubota Corporation
6.3.7 Dutch Power Company
6.3.8 Yanmar Co. Ltd
6.3.9 Trimble Inc.
6.3.10 Kinze Manufacturing Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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