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軍用機のメンテナンス、修理、オーバーホール市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2030年


Military Aviation Maintenance, Repair, and Overhaul Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2030)

軍用機のメンテナンス、修理、オーバーホール市場は、2020年に371億7,000万米ドルを記録し、2021年から2030年の予測期間中に2.88%のCAGRで2030年に492億2,000万米ドルに達すると予想されています。 軍用航空MR... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

軍用機のメンテナンス、修理、オーバーホール市場は、2020年に371億7,000万米ドルを記録し、2021年から2030年の予測期間中に2.88%のCAGRで2030年に492億2,000万米ドルに達すると予想されています。

軍用航空MRO業界は、民間航空MRO業界に比べてCOVID-19パンデミックの影響を比較的受けていません。世界の国防費は2020年には増加傾向にありますが、現在進行中の世界経済の減速により、短期的には一部の国の国防費がその後減少することが予想されます。アジア太平洋地域や南米に位置するサプライヤーやMROサービスプロバイダーは、2020年にサプライチェーンの混乱にある程度直面する。

この市場は、世界の軍用機保有数の一貫した増加、内外の安全保障上の脅威、技術革新、老朽化した軍用機の普及、世界の軍隊が実施している近代化計画の特定の要件に対応するために設立された合弁事業や戦略的提携などによって牽引されると予想されています。

航空機整備施設の管理をはじめ、サプライチェーン全体のMROを管理するためには、高効率なオペレーションを確立するための高度なデジタル技術の活用が不可欠です。AIとアナリティクスの進歩により、MRO企業は、集中的なメンテナンス診断業務から、リアルタイムの状態監視サービスを経て、規定のメンテナンス業務へと進んでいます。

主な市場動向

予測期間中、エンジンMROセグメントが市場を支配すると予想される

エンジンは、航空機の重要な構成要素の一つであり、航空機の運用状況に関わらず、耐空性を維持することが求められます。エンジン部品の複雑化や、エンジンの故障による軍用機の墜落事故の増加に伴い、世界の軍隊はエンジンの頻繁なメンテナンスや定期点検に力を入れるようになりました。いくつかの国では、航空機が定期的にさらされる過酷な運用条件のために、他の国よりもはるかに速いペースで現役航空機の老朽化が進んでいます。古い航空機は、システムの誤作動や陳腐化を防ぐために、新しい航空機よりも頻繁にMROサービスを必要とします。このため、現役の航空機に対するMROサービスを提供する契約がいくつか締結されています。例えば、ロールスロイス社は2019年8月、英国国防省(MoD)から、英国空軍(RAF)で運用されているタイフーン戦闘機群のEJ200エンジンの保守・修理サポートを2024年まで提供する契約を受注しました。このエンジンサポート契約(EJISS)は4億3,106万米ドルで、10年間のパートナーサポート運用フェーズの取り決めに続くものである。同様に、2021年4月、サーブはゼネラル・エレクトリック・アビエーション・カナダ(GE)と共同で、カナダの未来戦闘機能力プロジェクト(FFCP)に対するサーブのオファーの一環として、カナダでのグリペンのエンジンの保守・修理をスタンダードアエロ社に決定しました。この契約により、スタンダードアエロ社は、ウィニペグにあるグリペン戦闘機のエンジン(GE-F414-39E)のメンテナンスをサポートします。このような動きは、予測期間中、エンジンMRO分野の成長を促進すると考えられます。

予測期間中、北米が収益面で優位性を維持する見込み

世界市場は、その多様で優れたフリートサイズにより、北米が支配的であると予想されます。米国は現在、世界で最も多くの軍用機を保有しています。2020年末までに、2,717機の戦闘機、749機の特殊任務機、625機のタンカー、941機の輸送機、5,434機のヘリコプター、2,766機の訓練機を運用しています。この国のMROの大きな原動力となっているのは、このような膨大な数の航空機を最新の技術やシステムでアップグレードするという大きな需要です。米国空軍は、新世代のジェット機の納入を受けながら、老朽化した航空機の問題に少しずつ取り組んでいます。2021年5月現在、米空軍(USAF)は、2022年度に201機の航空機を退役させ、これらの航空機の運用・保守による節約分を研究開発や、次世代の航空機・兵器の調達に再投資する許可を米国議会に求めている。米国空軍の航空機の平均使用年数は25年以上、爆撃機は50年以上となっています。そのため、新しい世代の航空機と同等の性能を維持し、寿命を延ばすためのアップグレードや定期的なメンテナンスが必要となります。米国は、将来的にすべての軍用機の即応率を80%にすることを想定しています。米国では、航空機の性能と効果を向上させることを目的とした複数の改修契約を結んでいます。2021年4月、米国空軍ライフサイクル管理センター(AFLCMC)は、モビリティ・トレーニング航空機部門がC-5ギャラクシー航空機群に「アビオニクス改造」を施すための9,280万米ドルの代替改造設置(AMI)契約を発注したことを発表した。このような取り組みは、北米におけるMRO活動の成長を促進すると期待されています。

競争状況

Lockheed Martin Corporation、The Boeing Company、Raytheon Technologies Corporation、BAE Systems PLC、Safran SAなどが、調査対象となっている市場の最大手企業です。市場は細分化されており、多数の国内外の企業が既存の軍用機フリートに様々なMROサービスを提供しています。プレーヤー間の戦略的パートナーシップは、より多くの契約を獲得し、長期的には未開拓の市場へのリーチを拡大するのに役立つでしょう。ほとんどのMRO契約は長期にわたるため、新規参入プレイヤーが既存プレイヤーと競合して市場での地位を確立するには時間がかかる可能性があります。また、人工知能(AI)ベースの予知保全技術は、予測期間中に大量に採用されることが予想されます。MRO事業者は、メンテナンスの実行、サプライチェーンマネジメント、モビリティの向上、電子署名の採用など、IT機能を強化するための投資が必要になります。また、MROでは在庫最適化のために高度なデータ分析が行われており、最小限の調達コストで必要なときに必要なだけスペアを計画、ストック、最適化することができます。このようなツールは、オペレーターが効率的に機能し、最大の利益を得ることを可能にし、世界の航空機MROオペレーションのデジタル化を支えています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(売上高別市場規模-10億米ドル
5.1 MROタイプ
5.1.1 エンジンMRO
5.1.2 コンポーネントとモディフィケーションのMRO
5.1.3 機体のMRO
5.1.4 フィールドメンテナンス
5.2 航空機の種類
5.2.1 固定翼機
5.2.2 ロータークラフト
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 ロシア
5.3.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 その他のラテンアメリカ地域
5.3.5 中近東・アフリカ
5.3.5.1 アラブ首長国連邦
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 カタール
5.3.5.4 エジプト
5.3.5.5 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 The Boeing Company
6.2.2 BAE Systems PLC
6.2.3 エルビット・システムズ社
6.2.4 Saab AB
6.2.5 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.2.6 ゼネラル・アトミクス
6.2.7 ノースロップ・グラマン・コーポレーション
6.2.8 アメンタム・サービス・インク
6.2.9 レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
6.2.10 ロールス・ロイス・ホールディング PLC
6.2.11 サフランSA
6.2.12 MTU エアロ・エンジンズ

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The military aviation maintenance, repair, and overhaul market registered a value of USD 37.17 billion in 2020, and it is expected to reach USD 49.22 billion in 2030, witnessing a CAGR of 2.88% during the forecast period, 2021-2030.

The military aviation MRO industry has been relatively less impacted by the COVID-19 pandemic compared to the civil aviation MRO industry. Though the global defense expenditure is on an increasing trend in 2020, the ongoing global economic slowdown is anticipated to result in a subsequent decline in defense spending of some countries on a short-term basis. Suppliers and MRO service providers located in Asia-Pacific and South America faced supply chain disruptions to some extent in 2020.

The market in focus is anticipated to be driven by a consistent increase in the global military aircraft fleet, internal and external security threats, technological innovations, the prevalence of aging aircraft fleet, joint ventures and strategic alliances formed to address the specific requirements of the modernization initiatives undertaken by the global armed forces.

Starting with aircraft maintenance facility management and managing MRO throughout the supply chain, the use of advanced digital technologies is imperative to establish high-efficiency operations. With the advancement in AI and analytics, MRO companies are progressing from centralized maintenance diagnostic operations, through real-time condition monitoring services, to prescriptive maintenance operations.

Key Market Trends

The Engine MRO Segment is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

The engine is one of the vital components of any aircraft and is required to be maintained airworthy irrespective of the operational status of the aircraft. The increasing complexity of the engine parts and the increased number of military aircraft crashes due to engine failures have resulted in the global armed forces divesting enhanced focus on frequent engine maintenance and periodic checks. The active fleets of several countries are aging at a much faster pace than others due to extreme operating conditions that the aircraft are exposed to regularly. The older aircraft need MRO services much frequently than their newer counterparts to prevent the systems from malfunctioning or becoming obsolete. On this note, several contracts are being awarded for availing MRO services for the active fleets. For instance, Rolls-Royce was selected by the UK Ministry of Defence (MoD) in August 2019 to provide maintenance and repair support for the EJ200 engines of Typhoon fighter aircraft fleet in service of the Royal Air Force (RAF) until 2024. The engine support contract (EJISS) was worth USD 431.06 million, a follow-on to the ten-year Partnered Support Operational Phase arrangement. Similarly, in April 2021, Saab, in partnership with General Electric Aviation Canada (GE), selected StandardAero to maintain and repair Gripen’s engine in Canada as a part of Saab's offer for Canada's Future Fighter Capability Project (FFCP). As part of the contract, StandardAero will provide support to the fleet of Gripen fighters in Winnipeg to maintain the GE-F414-39E engine. Such developments are envisioned to foster the growth of the engine MRO segment of the market in focus during the forecast period.

North America is Expected to Maintain its Dominance in Terms of Revenue During the Forecast Period

The global market is anticipated to be dominated by North America, sheerly due to its diverse and superior fleet size. The United States currently has the largest fleet of military aircraft in the world. By the end of 2020, the country operates a fleet of 2,717 combat aircraft, 749 special mission aircraft, 625 tanker aircraft, 941 transport aircraft, 5,434 helicopters, and 2,766 training aircraft. The major driving factor for the MRO in this country is the significant demand to upgrade such a vast fleet with the latest technologies and systems. The US Air Force is slowly addressing its aging aircraft problem, as it takes the delivery of newer generation jets. As of May 2021, the US Air Force (USAF) sought permission from the US Congress to retire 201 aircraft in the fiscal year 2022 to reinvest savings from the operations and maintenance of these aircraft into R&D, as well as procurement of next-generation aircraft and weapons. The average age of the US Air Force fleet is over 25 years, and the bombers have an average age of over 50 years. This necessitates upgrade and regular maintenance to keep the aircraft at par with the newer generation aircraft and extend their service life. The United States envisions achieving an 80% readiness rate for all military aircraft in the future. The country is awarding several modification contracts designed to improve the performance and effectiveness of the aircraft. In April 2021, the US Air Force Life Cycle Management Center (AFLCMC) announced that the Mobility and Training Aircraft Directorate has awarded a USD 92.8 million Alternate Modification Installation (AMI) contract for the installation of ‘avionic modifications’ on the C-5 Galaxy aircraft fleet. Such initiatives are expected to propel the growth of MRO activities in North America.

Competitive Landscape

Lockheed Martin Corporation, The Boeing Company, Raytheon Technologies Corporation, BAE Systems PLC, and Safran SA are some of the largest players in the market studied. The market is fragmented, with numerous local and international players providing various MRO services to the existing military aircraft fleets. Strategic partnerships between the players may help them gain more contracts while expanding their reach to untapped markets in the long run. As most MRO contracts are in the long term, it could be a time-consuming process for new players to establish themselves in the market by competing with the existing ones. The adoption of artificial intelligence (AI)-based predictive maintenance technologies are also envisioned to witness mass adoption during the forecast period. Potential investments would be required to enhance the IT capabilities of MRO operators for maintenance execution, supply chain management, enhance mobility, and adopt e-signatures. Advanced data analytics are also being used by MROs for inventory optimization to plan, stock, and optimize spares as and when required at minimal procurement costs. Such tools enable operators to function efficiently, derive maximum profits, and support the digitization of global aircraft MRO operations.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Revenue - USD billion)
5.1 MRO Type
5.1.1 Engine MRO
5.1.2 Components and Modifications MRO
5.1.3 Airframe MRO
5.1.4 Field Maintenance
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Fixed-wing Aircraft
5.2.2 Rotorcraft
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Qatar
5.3.5.4 Egypt
5.3.5.5 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 The Boeing Company
6.2.2 BAE Systems PLC
6.2.3 Elbit Systems Ltd
6.2.4 Saab AB
6.2.5 Lockheed Martin Corporation
6.2.6 General Atomics
6.2.7 Northrop Grumman Corporation
6.2.8 Amentum Services Inc.
6.2.9 Raytheon Technologies Corporation
6.2.10 Rolls-Royce Holding PLC
6.2.11 Safran SA
6.2.12 MTU Aero Engines

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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