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北米の一般航空市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


North America General Aviation Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米の一般航空市場は、予測期間中に2%以上のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト 富裕層(HNWI)の増加、規制機関による運航の安全性の重視、軽スポーツ機の開発を目的とした継続的な開発が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米の一般航空市場は、予測期間中に2%以上のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
富裕層(HNWI)の増加、規制機関による運航の安全性の重視、軽スポーツ機の開発を目的とした継続的な開発が、この地域の市場成長を後押しすると予想されています。
また、アビオニクス・システムの技術的進歩、新製品の発売、長期調達やサービス契約も、北米の一般航空市場を牽引する主な要因のひとつです。
しかし、中古の自家用航空機の販売が増加することは、市場の成長を阻害する可能性があります。
さらに、温室効果ガスの排出に対する懸念の高まりが、一般航空用航空機メーカーによる全電気式航空機の開発を促進しています。また、アーバンエアモビリティ(UAM)という新たなコンセプトが、市場関係者に新たなビジネスチャンスをもたらすと予想されます。


主な市場動向

ビジネスジェット機が市場を席巻

2019年の一般航空市場では、ビジネスジェット機分野が最大のシェアを持つと評価され、同機の主な購入者であるHNWIの増加により、予測期間中もその支配が続くと予想されます。過去10年間、HNWIの増加に最も貢献したのは北米です。また、ビジネスジェット機市場の成長の背景には、世界のほぼ半周を移動できる超長距離ジェット機の開発があり、個人旅行やビジネス旅行に新たな可能性をもたらしています。新しい航空機プログラムの急速な導入と、新しいオペレーターやユーザーフレンドリーな技術による革新的なビジネスモデルの出現は、ビジネス航空に変革をもたらし、その利用しやすさと手頃な価格を高めているのです。ビジネスジェット機は、利便性、スケジュールの柔軟性、安全性など、民間航空機とは異なる特定の利点を乗客に提供します。ビジネスジェット機は、購入者にプレミアムな贅沢を提供しようとする航空機メーカーにより、いくつかの新しいバリエーションやモデルが発表されることが予想されます。この点、2019年にボンバルディアは、4つの真のリビングスペース、フルサイズのキッチン、専用のクルースイートを特徴とするグローバル7500を発売しました。同様に、2018年、エンブラエルはビジネスジェット機のプレトールライン、プレトール500、プレトール600を発売しました。2019年にはPraetor 500を3機、Praetor 600を13機、無事に納品しました。こうした動きは、予測期間中に注目されるビジネスジェット機分野の成長見通しを促進すると想定される。

予測期間中、米国が引き続き優位に立つと予想される

米国は、多くの富裕層が存在すること、新世代の航空機に対する需要が高まっていること、新しい航空機所有モデルの進化などにより、米国における市場参加者のビジネス展望を後押ししていることから、予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。また、同地域における観光業の発展も、市場を牽引しています。チャーター便の運航ルートや存在感が拡大し、それが市場成長の要因となっています。さらに、この地域の消費者の需要を満たすために、航空チャーター事業は、新しいビジネスジェット機を調達するためのいくつかの契約の分散をもたらした、フリート近代化のイニシアチブをとってきました。例えば、2019年10月、Embraer SAは、米国の大手チャーター事業者であるFlexjetと、Praetor Jets、およびPhenom 300を納入するための14億米ドルの契約に調印しました。航空機の近代化計画も、市場の成長を高めています。例えば、2019年12月、ユナイテッド航空は老朽化したボーイング757と767の一部をボーイング787や長距離型A321LRといった新世代の航空機に置き換える計画を立てました。これは、航空旅客数の増加に伴い、航空会社が主に旅客の旅行体験を重視しているためと考えられます。さらに、より快適で、より広い空間を提供できる新型ビジネスジェット機を低コストで購入することが、市場の成長を後押ししています。このような開発は、今後数年間、同地域の市場成長に貢献するものと思われます。

競合他社の状況

北米の大手航空会社は、エンブラエルSA、エアバスSE、テキストロン社、ボンバルディア社、ボーイング社などである。市場競争が激しいため、航空機OEMは、より快適で、より広い空間を低コストで提供できる新型航空機の開発に向けて取り組んでいます。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により市場での存在感を高めています。例えば、2020年2月、ボンバルディア社は、鉄道部門をアルストムSAに約45億米ドルで売却する契約に調印した。この取引の前、ボンバルディアは約90億米ドルの負債を抱えていた。最近、同社はビジネスジェット部門を売却するためにTextronと交渉中であると報道されたが、2月にビジネス航空とアフターマーケット事業に注力する計画を発表している。

市場競争が激化する中、航空機のOEM各社は、より快適で、航続距離とスペースがあり、かつ低コストの新型航空機の開発に向けて取り組んでいます。2020年1月、Embraer SAは、Phenom 300Eがシングルパイロットジェットとして初めてマッハ0.80に達し、予測的風切り音や滑走路オーバーランの認識・警告システムなどの性能、快適性および技術強化を受け、騒音低減の改善により飛行中全体が低くなったと発表しました。また、北米ではチャーター便の登場により、一般的な航空機の需要が高まっています。こうした動きは、予測期間中、同市場にとって有利な成長環境をもたらすと考えられています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Helicopter
5.1.2 Piston Fixed-wing Aircraft
5.1.3 Business Jet
5.1.4 Turboprop Aircraft
5.2 Geography
5.2.1 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Embraer SA
6.1.2 Textron Inc.
6.1.3 Bombardier Inc.
6.1.4 The Boeing Company
6.1.5 Airbus SE
6.1.6 Piper Aircraft Inc.
6.1.7 Pilatus Aircraft Ltd
6.1.8 Cirrus Design Corporation
6.1.9 General Dynamics Corporation
6.1.10 Dassault Aviation SA
6.1.11 Diamond Aircraft Industries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North America General Aviation Market is anticipated to register a CAGR of over 2% during the forecast period.

Key Highlights
The increase in the number of high-net-worth individuals (HNWIs), the enhanced emphasis on operational safety from the regulatory bodies, and the ongoing developments aimed at developing the light sports aircraft are expected to help the growth of the market in this region.
Also, technological advancements in avionics systems, new product launches, and long-term procurement and service agreements are some of the major factors that drive the general aviation market in North America.
However, an increase in the sales of used private aircraft can hinder the market growth.
Furthermore, the growing concern of greenhouse emissions is driving the general aviation aircraft manufacturers to develop all-electric aircraft. The emerging concept of urban air mobility (UAM) is anticipated to create new business opportunities for market players.


Key Market Trends

Business Jet Segment Dominates the Market

In 2019, the Business Jet segment was evaluated to have the largest share in the general aviation market, and it is expected to continue its domination during the forecast period, due to an increase in the number of HNWIs who are the main buyers for the aircraft. North America is the largest contributor to HNWI growth in the past decade. The growth of the business jet market is also due to the development of ultra-long-range jets that can travel almost halfway around the world, presenting fresh possibilities in personal and business travel. The rapid introduction of new aircraft programs and the emergence of innovative business models that new operators and user-friendly technologies are helping transform business aviation and enhance its accessibility and affordability. Business jets offer passengers with certain distinctive advantages over commercial aviation, including convenience, schedule flexibility, and safety. Several new variants and models of business jets are anticipated to be released by aircraft manufacturers trying to deliver premium luxury to their buyers. On this note, in 2019, Bombardier launched the Global 7500, featuring four true living spaces, a full-size kitchen, and a dedicated crew suite. Similarly, in 2018, Embraer launched the Praetor line of business jets, the Praetor 500, and Praetor 600. The company successfully delivered three Praetor 500s and 13 Praetor 600s in 2019. Such developments are envisioned to drive the growth prospects of the business jets segment of the market in focus during the forecast period.

United States is Anticipated to Continue its Dominance During the Forecast Period

The United States is anticipated to have a major share during the forecast period, due to the presence of many HNWIs, increasing demand for newer generation aircraft, and the evolution of new aircraft ownership models have propelled the business prospects of the market players in the United States. Also, the growth of tourism in this region is mainly driving the market. Charter services are expanding their routes and presence, which is attributing the growth of the market. Additionally, to fulfill the demand of consumers in this region, air-charter operations have undertaken a fleet-modernization initiative, which has resulted in the dispersal of several contracts for procuring new business jets. For instance, in October 2019, Embraer SA signed USD 1.4 billion deal with Flexjet, a leading charter operator in the US, for delivering the Praetor Jets, and Phenom 300. The aircraft modernization plans are enhancing market growth as well. For instance, in December 2019, United Airlines planned to replace some of its aging Boeing 757s and 767s with newer generation aircraft like Boeing 787 or long-range A321LR. This can be attributed to the growth in air passenger traffic, and airline companies are mainly focusing on the passenger travel experience. Additionally, purchasing new business jet models that can offer more comfort, range, and space at lower costs drives market growth. Such developments are expected to help the growth of the market in the region in the years to come.

Competitive Landscape

The prominent players in the North America General Aviation are Embraer SA, Airbus SE, Textron Inc., Bombardier Inc., and The Boeing Company. As the market competition is high, aircraft OEMs are working toward developing new aircraft models that can offer more comfort, range, and space, at lower costs. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies increase their market presence by securing new contracts and tapping new markets. For instance, in February 2020, Bombardier Inc. signed an agreement to sell its rail division to Alstom SA in a deal worth approximately USD 4.5 billion. Before the deal, Bombardier had a debt of about USD 9 billion. In February, the company announced its plans to focus on its business aviation and aftermarket business, despite the recent reports that the company was in talks with Textron to sell its business jet unit.

As the market competition is high, aircraft OEMs are working toward developing new aircraft models that can offer more comfort, range, and space, at lower costs. In January 2020, Embraer SA announced that its Phenom 300E had become the first single-pilot jet to reach Mach 0.80 and receives performance, comfort, and technology enhancements, including predictive wind shear and a runway overrun awareness and alerting system, and the noise-reduction improvements lower overall in-flight. The emergence of charter flights is also bolstering the demand for general aviation aircraft in North America. Such developments are envisioned to render a favorable growth environment for the market in focus during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Helicopter
5.1.2 Piston Fixed-wing Aircraft
5.1.3 Business Jet
5.1.4 Turboprop Aircraft
5.2 Geography
5.2.1 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Embraer SA
6.1.2 Textron Inc.
6.1.3 Bombardier Inc.
6.1.4 The Boeing Company
6.1.5 Airbus SE
6.1.6 Piper Aircraft Inc.
6.1.7 Pilatus Aircraft Ltd
6.1.8 Cirrus Design Corporation
6.1.9 General Dynamics Corporation
6.1.10 Dassault Aviation SA
6.1.11 Diamond Aircraft Industries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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