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民間航空機の飛行訓練とシミュレーション市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Civil Aviation Flight Training and Simulation Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

民間航空飛行訓練・シミュレーション市場は、2020年に11.5億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは17.85%で、2026年には31億米ドルに達すると予測されています。 COVID-19のパンデミックが発生... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

民間航空飛行訓練・シミュレーション市場は、2020年に11.5億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは17.85%で、2026年には31億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19のパンデミックが発生する直前まで、航空会社は積極的にグローバルネットワークを拡大し、毎年数機の新型航空機を増備していました。しかし、2020年にCOVID-19のパンデミックが発生し、ウイルスの蔓延を抑制するために航空会社の機体を着陸させたため、数名のパイロットが職を失い、状況は一変しました。それでも、2023年までには正常な状態になると予想されています。その後、パイロットの需要は危機以前の水準に戻るかもしれない。

航空業界では、ここ数年、世界的にパイロットの需要が高まっており、それに伴い、訓練機や飛行学校のシミュレーターの需要も高まっています。一方、多くの航空会社がパイロット不足の問題に直面し、日常業務に影響を及ぼしています。一般に、飛行時間が12時間を超えるフライトでは、4人のパイロットのチームが必要とされます。しかし、いくつかの航空会社では、パイロット不足のため、そのような長距離路線を3人のパイロットで運航しているのが現状です。増え続ける需要に対応するために訓練を受けたパイロットを確保できないことが、世界的なパイロット訓練の需要を生んでいます。

主な市場動向

予測期間中は、固定翼機セグメントが市場を支配すると予想される

航空機の種類別では、2020年に固定翼型が最大の市場シェアを占め、さらに予測期間を通じて市場を支配することが予想されます。COVID-19の出現に先立ち、世界の航空旅客輸送量の増加は、いくつかの航空会社の機材拡大プログラムを後押しし、また潜在的なビジネスチャンスは、新しい路線の需要に応えるために新しい航空会社の参入につながりました。世界のユニークシティペアは毎年徐々に増加し、2019年には22,000都市を超えるため、航空会社は過去10年間に新しい航空機の調達に向けて1兆米ドル以上を投資しました。商業航空と一般航空の両方で新しい航空機の調達は、長年にわたってパイロット不足を引き起こした。ボーイングの2020年版「パイロット&テクニシャン展望」によると、今後数十年の間に世界のパイロット需要は約763,000人になると予測されています。パイロットの需要と供給の不足は、世界中でいくつかの飛行訓練機関の設立を促し、飛行シミュレーションや訓練機器を調達して、航空志望者に認定訓練サービスを提供するようになりました。COVID-19の流行により、2020年にパイロットの一時帰休が発生しましたが、航空会社は現在、長期的な成長戦略に焦点を当て、パイロット養成学校との協力を再開し、パイロットに航空会社独自の訓練を提供するようになりました。2021年2月、IndiGoはChimes Aviation Academyとパイロット候補生プログラムを締結し、今後2年半の間に15名のパイロット候補生が訓練を受け、その後パイロットとして航空会社に採用される予定である。このような動きは、予測期間中、注目される市場の固定翼機セグメントの成長見通しを強化することが想定されます。

予測期間中は北米が市場を支配する見込み

北米地域は、主に米国の大規模な航空市場により、2020年に最大の市場シェアを占めた。同国の航空旅客数は過去10年間に急速なペースで増加し、航空会社が保有機材の規模や新規路線を拡大する必要性も生じている。運輸統計局によると、2019年に米国の航空会社が運んだ旅客数は9億2550万人で、2018年と比較して約4.1%の伸びを記録しています。しかし、COVID-19は同地域の航空需要に大きく影響し、2020年の旅客数は3億6900万人にまで落ち込むことになった。FAAによると、米国のパイロットの総数は1990年以降激減し、1990年の70万人に対し、2016年には58万4,000人に達しています。しかし、ここ数年は改善され、2019年には666,565人に達しています。COVID-19の流行により、2020年には同地域のパイロットが一時解雇されているが、予測期間の後半には同地域のパイロットの大きな需要が見込まれる。それゆえ、いくつかの航空会社は、パイロット養成能力を高めるための措置を講じている。2020年2月、ユナイテッド航空は、航空会社の約半数が連邦政府が定めた65歳の定年退職を迎えるため、今後10年間で1万人以上のパイロットの採用を加速させるため、フェニックスに飛行訓練アカデミーを購入する計画を発表した。2021年3月に発表された新しいCOVID-19救済策では、米国の大手航空会社を支援するためにさらに140億米ドルを交付し、職員の雇用を保証しています。パッケージの発表後、ユナイテッド航空とアメリカン航空は、このパッケージによって職員の一時帰休の必要性がなくなることを確認し、現地のパイロットを支援することが期待されています。

競合他社の状況

民間航空の飛行訓練とシミュレーションの市場は適度に断片化されている。CAE Inc.は、その巨大な地理的プレゼンスとブランドイメージにより、世界市場のリーダーとしてシミュレータメーカーのトップに君臨しています。L3Harris Technologies Inc.、TRU Simulation + Training Inc.、FlightSafety International、およびThe Boeing Companyもまた、市場の他の著名なプレーヤーの一部である。シミュレーションとトレーニングのプロバイダーと機器メーカーは、より多くの顧客を引き付けるために、ブランドの評判を高め、地理的に極端な地域にも手を伸ばす努力を常に続けている。航空学校は、パイロット養成プログラムのために航空会社や航空機運航会社との長期的な協力関係を求めており、これによってより長い期間にわたって持続可能な収益を上げることができるかもしれません。新しい航空機のモデルをサポートするために、再設定やアップグレードが可能なシミュレータへの需要が高まっており、そのようなシミュレータの製造に注力することが、予測期間中のプレイヤーの成長を促進するでしょう。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Training Type
5.1.1 Full Flight Simulator (FFS)
5.1.2 Flight Training Devices (FTD)
5.1.3 Other Training Types
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Fixed-wing Aircraft
5.2.2 Rotorcraft
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 France
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Mexico
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Qatar
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 L3Harris Technologies Inc.
6.2.2 CAE Inc.
6.2.3 Raytheon Technologies Corporation
6.2.4 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.5 FRASCA International Inc.
6.2.6 Thales Group
6.2.7 TRU Simulation + Training Inc. (Textron Inc.)
6.2.8 Indra Sistemas SA
6.2.9 ELITE Simulation Solutions AG
6.2.10 ALSIM
6.2.11 The Boeing Company
6.2.12 Airbus SE
6.2.13 Moog Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The civil aviation flight training and simulation market was valued at USD 1.15 billion in 2020, and it is projected to reach USD 3.10 billion in 2026 with a CAGR of 17.85% during the forecast period (2021-2026).

Just before the advent of the COVID-19 pandemic, airlines were aggressively expanding their global networks and adding several new aircraft to their fleet every year. However, the situation changed in 2020 due to the advent of the COVID-19 pandemic, as several pilots have lost their jobs due to the grounding of the airline fleet to curb the spread of the virus. Nevertheless, things are expected to come to normalcy by 2023. Subsequently, the demand for pilots may return to the pre-crisis levels.

The aviation industry witnessed a growing global pilot demand over the years, which, in turn, has led to the high demand for training aircraft and simulators in flight schools. On the other hand, many airlines are facing the issue of the pilot shortage, which is affecting their daily operations. Generally, flights with a duration of more than 12 hours require a team of four pilots. However, several airlines are still operating such long-haul routes with three pilots due to a shortage of pilots. The unavailability of trained pilots to cater to the ever-growing demand is generating demand for pilot training globally.

Key Market Trends

The Fixed-wing Aircraft Segment is Projected to Dominate the Market During the Forecast Period

By aircraft type, the fixed-wing segment held the largest market share in 2020, and it is further expected to dominate the market throughout the forecast period. Prior to the advent of the COVID-19 pandemic, the growth in global air passenger traffic has encouraged the fleet expansion programs of several airlines, while the potential business opportunities have also led to the entry of new airline operators to cater to the demand on new routes. With the global unique city pairs growing each year gradually to cross 22,000 in 2019, airlines invested over USD 1 trillion toward the procurement of new aircraft in the last ten years. The procurement of new aircraft for both commercial and general aviation created a pilot shortage over the years. As per Boeing’s 2020 edition of the Pilot & Technician Outlook, the global demand for pilots is forecasted to be around 763,000 during the next couple of decades. The margin of the shortfall between the demand and supply of pilots fostered the establishment of several flight training institutes across the world, which procure flight simulation and training equipment to provide certified training services to aviation aspirants. Though the COVID-19 pandemic has resulted in pilot furloughing in 2020, airlines are now focusing on long-term growth strategies and re-started collaborating with pilot training schools to obtain airline-specific training for the pilots. On this note, in February 2021, IndiGo signed a Cadet Pilot Program with Chimes Aviation Academy, as per which 15 cadets will be trained over the period of the next 2-2.5 years and will then be inducted into the airline as pilots. Such developments are envisioned to bolster the growth prospects of the fixed-wing aircraft segment of the market in focus during the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

The North American region held the largest market share in 2020, mainly due to a large aviation market in the United States. Air passenger traffic in the country increased at a rapid pace in the past decade, which also generated the need for airlines to expand in terms of fleet size and new routes. According to the Bureau of Transportation Statistics, in 2019, the US airlines carried 925.5 million passengers, a growth of about 4.1% compared to 2018. However, the COVID-19 greatly affected the airline demand in the region, with the passenger traffic coming down to 369 million in 2020. According to the FAA, the total number of pilots in the United States has drastically reduced since 1990, and it reached 584,000 by 2016 compared to 700,000 in 1990. However, in the last few years, the number improved and reached 666,565 in 2019. Though the COVID-19 pandemic has resulted in furloughing of pilots in the region in 2020, a great demand for pilots in the region is anticipated in the latter half of the forecast period. Hence, several airlines have taken measures to increase their pilot training capabilities. In February 2020, United Airlines announced its plan to purchase a flight-training academy in Phoenix to speed up hiring more than 10,000 pilots by the next decade, as about half of its aviators approach the federally mandated retirement age of 65. The new COVID-19 relief package, announced in March 2021, grants a further USD 14 billion to support major US airlines and guarantees staff jobs. Following the package announcement, United Airlines and American Airlines confirmed that the package would prevent the need to furlough staff, which is expected to help the pilots in the region.

Competitive Landscape

The civil aviation flight training and simulation market is moderately fragmented. CAE Inc. is the simulator manufacturer on top as the global market leader, mainly due to its huge geographical presence and brand image. L3Harris Technologies Inc., TRU Simulation + Training Inc., FlightSafety International, and The Boeing Company are also some of the other prominent players in the market. Simulation and training providers and equipment manufacturers constantly strive to build brand reputation and reach out to geographic extremes to attract more customers. Flight schools are looking for long-term collaborations with the airlines and aircraft operators for the pilot training programs, which may help them make sustainable revenues for longer durations. There is a growing demand for simulators that can be re-configured or possibly be upgraded to support newer aircraft models, and the focus on manufacturing such simulators will drive the growth of the players during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Training Type
5.1.1 Full Flight Simulator (FFS)
5.1.2 Flight Training Devices (FTD)
5.1.3 Other Training Types
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Fixed-wing Aircraft
5.2.2 Rotorcraft
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 France
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Mexico
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Qatar
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 L3Harris Technologies Inc.
6.2.2 CAE Inc.
6.2.3 Raytheon Technologies Corporation
6.2.4 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.5 FRASCA International Inc.
6.2.6 Thales Group
6.2.7 TRU Simulation + Training Inc. (Textron Inc.)
6.2.8 Indra Sistemas SA
6.2.9 ELITE Simulation Solutions AG
6.2.10 ALSIM
6.2.11 The Boeing Company
6.2.12 Airbus SE
6.2.13 Moog Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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